.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 07:40:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 07:59:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
Wiec tak histori samochodu nie znam całej to co o nim wiem to że go przywiozłem 03.2008 z niemiec. Silnik w tym samochodzie to BDH 132 kW (180 KM) Oczywiscie miał podmieniona ksiazke serwisowa i mial cofniety licznik do 130000 a w rzeczywistosci powinien miec teraz przebiegu 210000. W serwisie audi jeszcze sprawdzili jego historie to w niemczech cały czas był serwisowany do samego konca w ASO AUDI.
Od czasu jak jest w Polsce zrobiłem nim w Polsce i zagranicą ok. 30000.
Odnosnie tego czy ktos go tuningował czy nie to nie wiem.
W styczniu miał wymieniany rozrząd w ASO Audi w Polsce w Gliwicach (miałem taką możliwość) - może tam cos spieprzyli

Meszrum, poniżej masz link do log-08:

http://fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d0968ddd5bb09c1.html

Daj znac co i jak o tym sadzisz.
Co miałeś na myśli pisząc "mam prośbę - przed wymianą T będziesz musiał wymienić ECU bądź zmienić program na serię"

Co dokładnie mam zrobić i dlaczego?

Piotruś wydaje mi się że turbina jest przegrzana i moze dlatego sie urwała??

Jeszcze zdjecia tej pęknietej turbiny jak by ktos chciał w wiekszym formacie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5e ... 50a4a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/976 ... 1e62e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/600 ... fb21e.html

Pozdrawiam wszystkich.


Dzisiaj chce wymontoac ta turbine bo jutro chce jechac na gielde do Gliwic poogladac co i jak moze znajde cos w dobrych pieniadzach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 09:42:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
arkoch napisał(a):
Co miałeś na myśli pisząc "mam prośbę - przed wymianą T będziesz musiał wymienić ECU bądź zmienić program na serię"

Co dokładnie mam zrobić i dlaczego?


Kolokwialnie: chodzi o zastąpienie"chipa" oprogramowaniem ECU standardowym.

Bez zmodyfikowanych map dawek paliwa, doładowania T - takim jakie zostało wgrane przy produkcji tego audi.

Żadnych modyfikacji - czysta seria.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 10:23:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
o żesz...

nie wolno uruchamiać silnika dopóki nie podmienisz swojego ECU na seryjny 8E0 907 401 N albo 8E0 997 401 LX bądź też dopóki nie przywrócisz serii.

peknięcie turbosprężarki zostało spowodowane kretyńską modyfikacją.
nie ma możliwości, żeby ten silnik wytrzymał ciśnienie doładowania, które mapa określa na poziomie 2478mbar [seria ok. 2240mg] oraz dawkowanie ze sztywnym limiterem na poziomie 60mg/r [seria ok. 46mg/r].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 10:49:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
meszrum tylko ze jak tak caly czas jezdzilem i nic sie nie dzialo za moich czasów jak auto jest w polsce, nic w nim nie jest grzebane. Przejechalem w takim stanie pół Europy.

Odnosnie peknietej turbiny mam swoja jedna teorie. Własnie wrocilem od auta.. Rozebrałem obudowe filtra powietrz i co sie okazalo pod filtrem w rurze doprowadzajacej powietrze spory kawalem gabki ktory zatykal doplyw powietrza. Jak mu nacisnalem do konca pedal rura sie zatkala turbina nie dostala powietrza i sie urwala.

To tylko teoria bo jestem laikiem. Co o tym sadzicie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 10:55:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
Aż nie do uwieżenia co tam się stało :): Przecież jeszcze po drodze są połączenia elastyczne +cybanty.Pozatym jazda z ciągłymi notlaufami itd.Może kidedyś przy montażu komuś upadła....Ewentualne zmiany w sterowniku;http://www.ecusoft.pl/Powrót do serii nieunikniony.Na sterowniku pod nr.seryjnym znajduje się nr.oprogramowania ( D ? )ECUSOFT sobie poradzi.

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Ostatnio edytowano 15.sie.2009 11:06:41 przez rekin200773, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 11:00:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to nie jest tak, że po opuszczeniu zakładu, który wykonał zły tuning eksploduje Ci silnik. to proces długotrwały.

nie przypominam sobie, żeby ktokolwiek, poza wowo, miał na AKP mapy doładowania choćby zbliżone do 2400mbar.
T została ukręcona poprzez ciśnienia doładowania które graniczą z notlaufem [2520mbar] - czyli z trybem awaryjnym. nawet G montowany w 3.0TDI ma w serii 2250mbar...

teoria odnośnie gabki jest chybiona. przewód pod filtrem powietrza ma za zadanie doprowadzać powietrze do układu podciśnienia silnika. nic się nie stanie jeżeli nawet byś to dokładnie zatkał - podciśnienie nie będzie mieć jedynie świeżego powietrza - choć i tak będzie działać. gąbka nie zatka przewodu.

zrobisz jak zechcesz.
pamiętaj jednak, że tak wysokie dawki powodują, że T jest niezwykle nagrzana ży uwagi na temperaturę spalin], a z racji, że ma pompować 2480mbar, to już zaczyna swiecić od nagrzania...

jeżeli tak bardzo zależy Ci na mocy, to kup B7 3.0TDI.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 11:16:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
;)

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Ostatnio edytowano 15.sie.2009 15:08:35 przez rekin200773, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 11:17:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. Od kiedy to 2,48 bara miałoby wysłać sprężarkę V2 w kosmos poprzez pękanie korpusu .. :D ???
2. Od kiedy to dawka paliwa (nawet na poziomie rozpoczynającego lot promu kosmicznego) miałaby w BAU wyrządzić jakąkolwiek krzywde, skoro tam pompy VP pozamykali na blokady i żadne ECU nie wyprowadzi takiej pompy z błędu choćby nie wiem co - ona i tak poda śmiesznie mało paliwa - a więc turbiny nie wykopci.
Chyba, że ktoś zdjął blokadę (z pompy wtryskowej) lecz w aucie z DE to mało prawdopodobne, a wręcz niemożliwe ... ;) .

Arkoch - ja nie jestem fanem chiptuningów, a jak większość znających mnie ludzi wie, że jest wręcz odwrotnie i do każdej modyfikacji podchodzę bardzo sceptycznie.
Jednak sceptyzym nie upoważnia do utraty zdrowego rzozsądku - spokojnie wymień sobie turbo i usuń wszelkie ciała stałe/obce, które mogłyby (ponownie ?) zablokować wirnik turbiny.
Ewentualnie poszukaj postów kolegi Bociek - u niego do wirnikia wpadały odłamki kolektora wydechowego - lecz nawet takie strzały nie spowodowały pęknięcia korpusu :-) ... .

Ale już dobra - bo nawet gdyby spaliny wykopciły wirnik powodując utratę jego wyważenia (co serwis Garreta wychwyci natychmiast) - to jak zuważył Rekin - najpierw pojawiałyby się stany serwisowe uniemożliwiając tym samym rozwalenie sprężary (!!!), zacieranie wirnika w obudowie, szmery, stuki i brzęczenie - w końcowej fazie zakończone totalnym rozwaleniem wirnika .... ale przecież nie korpusu ;) ... i to po zimnej stronie turbiny :diabel: ..., ehh.

W razie jakichś wielkich perturbacji - czekam na PW (do wieczora jestem na Śląsku).
Jakakolwiek publiczna polemika z Bazlejem nie wchodzi w grę , szczególnie w tak piękny, słoneczny i pachnący zielenią dzionek :) ... :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 11:56:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
OT


tym razem proszę moderatorów publicznie o reakcję.

nie znam takiego słowa jak Bazlej, ale przedmówca, jak widać, tak mnie nazywa. nie znam etymologii tego słowa, lecz odnoszę wrażenie, że ma zabarwienie pejoratywne.
wygląda na słowo węgierskie.

do tej pory używaliśmy nick'ów na forum...


jeżeli nie będzie reakcji, to zacznę przedmówcę nazywać po nazwisku.
tak dla jasności.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 15.sie.2009 13:41:45 przez meszrum, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 11:58:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
arkoch napisał(a):

Meszrum, poniżej masz link do log-08:

http://fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d0968ddd5bb09c1.html


Odkad jestem na AKP nie widzialem tyle dołozonego zaru w V6... hardcorowo...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 12:19:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Panowie Piotrze i Konradzie.

To jest moje ostatnie ostrzeżenie ustne wobec waszych osób. Nie od dziś znane są wasze wzajemne animozje.
Z wątku na wątek dogryzacie sobie nawzajem nie bacząc na dobro tej społeczności.
Następna próba wywołania awantury skończy się ostrzeżeniami do bana włącznie.
Szanuję Wasz wkład w życie tego forum, ale sytuacja wymyka się spod kontroli.

z poważaniem

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 12:26:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
OT


Baskecior napisał(a):
Panowie Piotrze i Konradzie.

To jest moje ostatnie ostrzeżenie ustne wobec waszych osób. Nie od dziś znane są wasze wzajemne animozje.
Z wątku na wątek dogryzacie sobie nawzajem nie bacząc na dobro tej społeczności.
Następna próba wywołania awantury skończy się ostrzeżeniami do bana włącznie.
Szanuję Wasz wkład w życie tego forum, ale sytuacja wymyka się spod kontroli.

z poważaniem




drogi Baskecie,

dlaczego zawsze muszę być ostrzegany, skoro staram się jak mogę nie reagować na zaczepki. czy w tym przypadku prosząc publicznie o reakcję też przekroczyłem normy AKP?

ponadto, po przeczytaniu proszę o wykasowanie z topiku moich postów, które nie są związane z tematem:
tego: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 78#1315578
oraz niniejszego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 15.sie.2009 13:42:20 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 12:32:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Panowie Piotrze i Konradzie.

To jest moje ostatnie ostrzeżenie ustne wobec waszych osób. Nie od dziś znane są wasze wzajemne animozje.
Z wątku na wątek dogryzacie sobie nawzajem nie bacząc na dobro tej społeczności.
Następna próba wywołania awantury skończy się ostrzeżeniami do bana włącznie.
Szanuję Wasz wkład w życie tego forum, ale sytuacja wymyka się spod kontroli.

z poważaniem




drogi Baskecie,

dlaczego zawsze muszę być ostrzegany, skoro staram się jak mogę nie reagować na zaczepki. czy w tym przypadku prosząc publicznie o reakcję też przekroczyłem normy AKP?

ponadto, po przeczytaniu proszę o wykasowanie z topiku moich postów, które nie są związane z tematem:
tego: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 78#1315578
oraz niniejszego.

Konradzie ... spójrz na twój podpis ... ;)

Odpuśćcie Panowie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 12:44:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
OT


ok.

masz rację, może być to formą złośliwości...
...choć napisał to autor tych słów.

zmienię podpis i skorzystam z przycisku 'ignoruj' lecz mam prośbę - postarajcie się tępić prywatę na AKP. od tego są fora branżowe, które są mniej komercyjne niż AKP...


prośba odnośnie edycji aktualna, wszak to rzadkość by ktoś wykreował taki program w V6 - szkoda by topik zamienił się w toaletę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 15.sie.2009 13:43:03 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 12:57:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dziękuję i jeszcze raz apeluję o spokój. :)


PS: umówcie się na kac-party np przy okazji najbliższego zlotu AKP i (jestem o tym przekonany) na pewno się dogadacie / porozumiecie / wyjaśnicie różnice i wyjaśnicie (w moim przekonaniu) niepotrzebne empatyczne zachowania.

Koniec OT.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 13:34:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
przemik napisał(a):
arkoch napisał(a):

Meszrum, poniżej masz link do log-08:

http://fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d0968ddd5bb09c1.html


Odkad jestem na AKP nie widzialem tyle dołozonego zaru w V6... hardcorowo...


Przemik co masz na mysli mówiąc o żarze????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 13:43:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
Właśnie wróciłem z demontażu.
Dla zainteresowanych kilka fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8fa ... bac56.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb0 ... 15873.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7d ... 48a38.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a1 ... 30983.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b3 ... ff163.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/838 ... 70d79.html


Zmielony wiatrak. Pewnie w momencie rozsypania turbiny zmielilo go o krawedzie zimnej turbiny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 16:01:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Panowie, turbo zostalo uszkodzone fizycznie [slimak] poniewaz czesto sie zdarza tak, na poczatku pisalem, ze chyba koledze upieklo sie pomimo umielenia wirnika ect... niestety nie...co do widoku turbiny widzialem juz takie dwie, wysadzilo bok [a nie ma na to reguly gdzie wysadzi] jak merszum napisal zbyt duza 'eksploatacja' na zbyt duzym doladowaniu.

Slimak jest najdrozsza rzecza w turbo, wiec kolego arkoch , najpierw zaopatrz sie w pewne turbo do Twojego auta kodu z gwarancja, po czym odwiedz tunera i doprowadz do ladu prog sterujacy.

w przeciwnym razie za 15/30tkm moze byc podobnie, a nawet jeszcze bardziej przykro...

to tak dla jasnosci,

znowu nie potrzebnie SIE koledzy jedni z tęższych głów AKP, atakuja...

NIE potrzebny byl ten ahtung Basket ;)

pozdrawiam :d

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 16:51:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
OT

Ja Wam chyba panowie wyznaczę obecność obowiązkową na zlocie zamykającym sezon (o tym niedługo :))
pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 18:25:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
hehe tak ze mna koniecznie, ja bede polewal :580:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: