.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 21:48:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B5 2,5 AKN Logi do oceny
PostNapisane: 06.wrz.2009 10:47:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 19:57:53
Posty: 33
Lokalizacja: Jadowniki- Wiedeń
Witam wszystkich

Uprzejmie proszę o analizę poniższych logów:
Basic 000 http://img297.imageshack.us/img297/9454/basic000.jpg
Basic 003 http://img30.imageshack.us/img30/5791/basic003.jpg
Basic 004 http://img242.imageshack.us/img242/8309/basic004.jpg
Basic 011 http://img4.imageshack.us/img4/8070/basic011.jpg
Dynamiczne grupy 000,001,003 http://img83.imageshack.us/img83/6350/d ... 001003.jpg
Dynamiczne grupy 004,008,010 http://img2.imageshack.us/img2/7782/dyn ... 008010.jpg
Dynamiczne grupa 011 http://img242.imageshack.us/img242/3664 ... zne011.jpg
Statyczne grupy 000,001,003 http://img406.imageshack.us/img406/7279 ... 001003.jpg
Statyczne grupy 004,007,013 http://img83.imageshack.us/img83/2148/s ... 007013.jpg
Statyczne grupy 018,023 http://img2.imageshack.us/img2/3123/statyczne018023.jpg
Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

_________________
Audi A4 Avant 2,5 Tdi 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 11:49:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
brakuje grupy 001sN oraz 013sN.
log grupy 011dN robimy oddzielnie [tzn. nie wespół z inną grupą].

masz nieczynny zawór recyrkulacji spalin [EGR], co może być spowodowane:
- jego zaślepieniem [blaszką na za zaworem w kierunku silnika bądź zaślepiony przewód z zaworu N18 do EGR tzw. glutem];
- uszkodzeniem zaworu N18, który steruje EGRem;
- uszkodzeniem samego zaworu EGR [najmniej prawdopodobne].

lmm OK.
T w miarę OK [jeżeli odczuwasz lekki spadek mocy w okolicach 2200 rpm, to należałoby przyjrzeć się T].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 12:02:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
meszrum napisał(a):
jeżeli odczuwasz lekki spadek mocy w okolicach 2200 rpm, to należałoby przyjrzeć się T


Właśnie , ale spadek ciśnienia z zadanego 1 bar'a spada na 0,79 to już chyba spory spadek , w innym logu już się nie powtarza , czyli dynamiczna jazda powinna rozruszać nie co VNT

Przy tym spadku przepływomierz zdjął trochę "koksu" ;)

Obrazek

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 12:04:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 19:57:53
Posty: 33
Lokalizacja: Jadowniki- Wiedeń
Też to zaobserwowałem dziś zrobiłem ponownie logi statyczne i basic i z nich wynika że zawór egr nie działa oto linki.
Basic 000 http://img5.imageshack.us/img5/9454/basic000.jpg
Basic 003 http://img269.imageshack.us/img269/5791/basic003.jpg
Basic 004 http://img142.imageshack.us/img142/605/basic004e.jpg
Basic 011 http://img6.imageshack.us/img6/8070/basic011.jpg
Statyczne grupa 000 http://img269.imageshack.us/img269/4364/st000.jpg
001 http://img4.imageshack.us/img4/4712/st001r.jpg
003 http://img197.imageshack.us/img197/8431/st003x.jpg
004 http://img29.imageshack.us/img29/7730/st004.jpg
007 http://img29.imageshack.us/img29/2395/st007.jpg
013 http://img180.imageshack.us/img180/251/st013.jpg
014 http://img180.imageshack.us/img180/5629/st014.jpg

_________________
Audi A4 Avant 2,5 Tdi 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 12:40:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pompa wtryskowa na stół. masz problem z jej mechaniką [sekcją hydrauliczną], co wynika z przekroczenia dopuszczalnej dawki w 001sN.
[chyba, że grzebałeś w adaptacji dawki]

korekcje na jednym cylindrze dosyć wysokie.

lmm jest OK.



Gustav,

spadek ciśnienia w przypadku G2052 zaraz po OB jest normalny, gdyż wynika z reakcji N75. to stara forma sterowania T [podciśnieniowa], która jest bardzo niedokładna - czasem 80 mbar jest odczuwalne, a czasem 200 mbar jest w ogóle nieodczuwalne.
niezbyt normalny byłby brak spadku ciśnienia.

we współczesnych silnikach [np. 3.0TDI] pracą T steruje oddzielny, przytwierdzony do niej silniczek, a nie powietrze błądzące po całym układzie podciśnienia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 15:40:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 19:57:53
Posty: 33
Lokalizacja: Jadowniki- Wiedeń
Kolego meszrum zrobiłem jeszcze raz logi statyczne bo ta wersja z pompą trochę mnie zaszokowała. Poprzednie logi były są nie do końca dobrze zrobione ponieważ robione były z włączoną klimą (dziś w Wiedniu jest gorąco). Te poniżej wskazują zupełnie inne korekcje, gdybyś mógł zerknąć na nie byłbym wdzięczny. Dodam także, że auto dosyć dobrze się spisuje tylko w pewnym przedziale obrotów brakuje mu mocy i właśnie w logach zacząłem szukać co to może być. Na pewno EGR nie działa to już wiem ale czy to jest przyczyna zaniku mocy? Wszystkie wtryskiwacze są po regeneracji oraz głowice zrobione (nowe zawory, sprawdzona została także na szczelność)wałki nowe,popychacze,pestki,dzwigienki i pozostałe elementy które tam siedzą. myślałem z początku że przepływomierz pada ale podobno jest ok. Więc gdzie tkwi problem?

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
Logi:
St. 001 http://img233.imageshack.us/img233/8623 ... zklimy.jpg
St.013 http://img514.imageshack.us/img514/7152 ... zklimy.jpg
St.o14 http://img98.imageshack.us/img98/2082/st014bezklimy.jpg

_________________
Audi A4 Avant 2,5 Tdi 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 15:56:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
strona z logiem 001 wydaje się być pusta.
jeżeli mógłbyś zamieścić ponownie...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 16:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 19:57:53
Posty: 33
Lokalizacja: Jadowniki- Wiedeń
Poprawiony link do st.001 http://img248.imageshack.us/img248/8623 ... zklimy.jpg

_________________
Audi A4 Avant 2,5 Tdi 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 22:06:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
teraz jest OK. dawka wróciła na swoje miejsce.


opisz dokładnie w jakim zakresie brakuje mocy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 05:27:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 19:57:53
Posty: 33
Lokalizacja: Jadowniki- Wiedeń
Wygląda to tak że samochód strasznie otępiale reaguje na gaz w zakresie obrotów od 2200- 2400, chodź nie zawsze. Czasami ładnie się zbiera przez cały zakres obrotów, zdarza się także że zaczyna ciągnąć po czym ma chwilkę zastanowienia i dalej ciągnie. I właśnie to chce zlikwidować.

_________________
Audi A4 Avant 2,5 Tdi 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: