.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.kwi.2024 07:58:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1,9TDI AWX `04] Po wymianie dwumasu dalej szarpie
PostNapisane: 31.sie.2009 23:43:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Co to może być.
Wymieniłem dwumasę i sprzęgło wszystko kompletne Sachsa.
Nie szalałem zbytnio na nowym sprzęgle, ale jakoś nie dawno odczułem drgania.
Objawiają się one mocnymi wibracjami całego autka przy dociśnięciu na 100% pedału gazu na 4 biegu przy obrotach od 1800obr/min do ok 1950obr/min. Potem ustępują.
wiem że w takich obrotach to trzeba by zredukować do trzeciego biegu jak się chce pocisnąć (wtedy jest ok).
Ale od czego takie wibracje??

Wspomną że mam dołożone chipa na ok 165KM i czy w tym wypadku dwumasa by nie wyrabiała???

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 08:20:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
zapodaj logi z vag'a [013,018,023]

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 08:32:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2007 12:41:35
Posty: 94
Lokalizacja: Lublin
Moim bardzo skromnym zdaniem to przeguby wewnetrzne do wymiany. U mnie bylo to samo. Po wymianie prawego - uspokoilo sie troche. Teraz sypie sie lewy. Te obroty i 4 bieg to idealny test na przeguby. Inwestyj tylko w Lobro/GKN/Metelli.

Pozdrawiam

_________________
była Srebrna strzala 1.8ADR+LPG SEKWENCJA IV GEN.
jest Srebrna strzala 1.8ARX TQ + BRC24
jest A3 8L 1.9TDI AGR - żony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 09:19:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
oj przeguby to bym czół na innych również biegach, a te drgania to są na 4 i na 5 biegu na innych nie ma.
I są to bardzo mocne drgania, wręcz bym powiedział że auto miało by się zaraz rozlecieć.
A i są tylko wtedy jak jadę spokojnie np 4bieg obroty ok 1500 i wcisnę do końca gaz. Jeżeli popuszczę troszkę przy tych 1800 to nic nie czuć.

czyżby nawet nowa dwumasa przy tych 165KM nie wyrabiała?? Jest to możliwe??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 09:24:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
a może PD'ki kuleją ? jak na wolnych obrotach ? Czy motor nie drży ?

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 09:30:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
nie ma szans Gustav, wszystko śmiga aż miło.
Ja tam czuję ewidentnie winę napędu.
To takie specyficzne drgania że az nei umiem tego wyrazić słowami :)
Autko na każdym biegu się zbiera jak trza :) nawet jak pociskam na 3 biegu do 3000 i później zmiana na 4 bieg to wszystko idzie jak trzeba :)

Chyba po prostu na za wolnych obrotach jeżdżę, chociaż chyba nie bo te drgania nei pojawiają się od razu np przy 1400 jak wcisnę gaz ale dopiero przy obrotach 1800 do 2000 a tak cały czas na tej czwórce dobrze ciągnie.

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 11:46:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
w tych obrotach co Ci drży wiadomo motor wchodzi w najwyzszy moment obrotowy. I podejrzenie od razu rzuca sie na sprzeglo... Wczesniej przed wymiana tez miales takie objawy? Na Twoim miejscu sprawdzilbym przeguby wew. i zew. bo one zaraz po sprzegle narazone sa po chipie na wieksze obciazenie. Jezeli tam wszystko git i dwumas ze sprzeglem dobrze zlozony to pozostaje moim zdaniem system PD.
U mnie tez takie wibracje wystepowaly (AFN) i tez mialem na wzgledzie na 1 miejscu dwumas i sprzeglo (mimo ze nie mam ingerencji w soft.. jeszcze :): ) a okazalo sie ze VAG wypluł zawór odcinający paliwo n109 i po wymianie wszystko gra jak trzeba.
Pzdr

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 12:58:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2007 12:41:35
Posty: 94
Lokalizacja: Lublin
teodor2424 napisał(a):
oj przeguby to bym czół na innych również biegach, a te drgania to są na 4 i na 5 biegu na innych nie ma.
I są to bardzo mocne drgania, wręcz bym powiedział że auto miało by się zaraz rozlecieć.
A i są tylko wtedy jak jadę spokojnie np 4bieg obroty ok 1500 i wcisnę do końca gaz. Jeżeli popuszczę troszkę przy tych 1800 to nic nie czuć.

czyżby nawet nowa dwumasa przy tych 165KM nie wyrabiała?? Jest to możliwe??


Dlatego sie odezwalem bo mialem to samo. Ale nic nie sugeruje. Pozdrawiam

PS.

Jesli samochod ma duzo koksu wyrabiaja sie bieżnie w przegubie wewnętrznym. To cholerne telepanie nie występuje na niskich biegach ale już np. w moim wypadku na 3 przy 1800obr/min kołysało całą budą. Po rozebraniu w bieżniach były takie wżery od kul że głowa mała.

_________________
była Srebrna strzala 1.8ADR+LPG SEKWENCJA IV GEN.
jest Srebrna strzala 1.8ARX TQ + BRC24
jest A3 8L 1.9TDI AGR - żony


Ostatnio edytowano 01.wrz.2009 14:00:31 przez Kmicio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 1,9TDI AWX `04] Po wymianie dwumasu dalej szarpie
PostNapisane: 01.wrz.2009 13:54:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
teodor2424 napisał(a):
Objawiają się one mocnymi wibracjami całego autka przy dociśnięciu na 100% pedału gazu na 4 biegu przy obrotach od 1800obr/min do ok 1950obr/min. Potem ustępują.


za wysoki bieg za małe obroty ? to nie 4,2 żeby był tak elastyczny ;) :?:
w końcu to tylko diesel ( nie strzelajcie )

teodor2424 napisał(a):
wiem że w takich obrotach to trzeba by zredukować do trzeciego biegu jak się chce pocisnąć (wtedy jest ok).

no właśnie :)

teodor2424 napisał(a):
Ale od czego takie wibracje??


może coś z gumami na silniku ? + to wyżej

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 21:05:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Sorry ale taki diesel o technologii PD i to na dodatek po modach od 1800rpm smiga az milo i nie trzeba (jak dla mnie) zadnych biegow redukowac...
Kmicio - Tobie w jakim aucie sie to posypało?

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 21:54:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2008 13:39:05
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Może to głupie, ale... Miałem kiedyś ASV po chipie. I też takie objawy. Wkrótce ukręciło wałek turbiny. Przy przebiegu 40.000 :/

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 22:33:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
No... Jesli sam koks i 165ps z tego AWXa wyszło to juz nie małe obciazenie dla motorowni :)
p.s. Osobiscie wzmocnilbym sprzeglo u Radzikowskiego.
p.s.2. A moze po prostu zrob diagnostyke i wklej logi to dowiesz sie czegos wiecej...

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 22:35:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Jak trzeba będzie wymienić turbinkę to wstawię już sobie hybrydę, przynajmniej nie będzie wyżyłowana.
Ale chyba w takich drganiach nie chodzi o turbulum :)

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 22:36:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Łącznik elastyczny pomiedzy turbina a katalizatorem??

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 22:55:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Wymieniony jakieś 5tyś km temu.
Wiem jak on drga i na pewno to nei od tego :)

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 08:51:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2007 12:41:35
Posty: 94
Lokalizacja: Lublin
dejf napisał(a):
Kmicio - Tobie w jakim aucie sie to posypało?



U mnie co prawda nie Audi ale Skoda 1.8T. To szarpanie było efektem wyżłobień w bierzniach przegubów. Sam to robiłem, a myślałem że i u mnie już dwumasa siada. Dwumasa to by telepało na wolnych obrotach i słychać powinno być.

_________________
była Srebrna strzala 1.8ADR+LPG SEKWENCJA IV GEN.
jest Srebrna strzala 1.8ARX TQ + BRC24
jest A3 8L 1.9TDI AGR - żony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 21:45:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Witam.
Ponownie z tym samym problemem, dla przypomnienia autko dziwnie drga przy zbyt szybkim dodawaniu gazu na 4 i 5 biegu gdzieś koło 1700-2100obr.

Problemem postaram się zając głębiej bo już mi to spokoju nie daje, po prostu do tej pory to znosiłem i uważałem przy dodawaniu gazu ale tak się dłużej nie da jeźdizc normalnie.

Ktoś poradził że to przeguby wewnętrzne?? hmmm sam nei wiem czy wymieniać je czy najpierw wstawić logi z autka.

ktoś pomoże mi rozwiązac ten problem??
Jakie logowania zrobic??
Bo podejżewam że to chyba coś z silnikeim się dzieje niedobrego.

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 21:56:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
A jak z EGRem? Zaslepiony? Jezeli nie - sprobuj zaslepic i zrob probe drogową

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 21:59:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
A czy nie można najpierw rozebrać przegub i go zweryfikować?(nawet dwóch?) W razie czego będzie tylko "niepotrzebny" koszt manszet(przeguby zostaną ori :)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2009 22:10:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
EGR kupiłem nowy jakieś pół roku temu bo stary puszczał olej, oczywiście w tej chwili nie jest zaślepiony.
Co do przegubów to jkaoś nie chce mi się wchodzić do kanału w taką pogodę garaż mam nieocieplany więc temp nie jest przyjemna, ale włąściwie jak bym się wziął w garść i po jakimś drinku czemu nie :)
Tylko jak zweryfikować poprawnie te przeguby?? Jakieś sposoby jak to zrobić na aucie, trzeba je odkręcić od skrzyni a jeżeli tak to czy wystarczy miejsca by opadły same w dół czy trzeba kombinować?? Jka zdjąć je z półosi?? Jest tam chyba jakiś oring zabezpieczający, jak go łatwo usunąć??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: