.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 18:03:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 ACK Q]Pomiar ciśnienia sprężania - prośba o ocenę
PostNapisane: 01.wrz.2009 22:07:12 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Niedawno postanowiłem zmierzyć ciśnienie na cylindrach w swoim autku (wykonał to kolega Kornel, więc myślę że się wypowie). Powód jak łatwo się domyślić - wciąganie oliwy. Mam auto ponad rok, przejechałem ok.50 tys.km. Od początku jak zakupiłem pobierało oliwę w tych samych ilościach tj.ok.0.5 l/1000km w porywach (to już absolutne maximum) do 0.7/1000km. Dyma nie puszczało, zimą z wydechu unosiły się duże ilości pary, zwłaszcza niedługo po porannym uruchomieniu. Do czasu.... Na przełomie lutego i marca postanowiłem zrobić porządek z buczącymi puszkami po katalizatorach. Jeden był całkiem pusty, drugi właściwie jak nowy, wkład siedział w puszcze i nic nie latało w środku (jeśli to coś pomoże, to był to lewy katalizator, strona kierowcy). Teraz po wycince auto lubi puścić bąka ;) Niekoniecznie przy wkręcaniu na obroty, raczej jeśli go zmulę wyższym biegiem przy mniejszej prędkości, albo zrobię redukcję na niższy bieg, np.50 km/h - zmiana z IV na III bieg i ogień. Ok.miesiąc temu Kornel zapiął manometr i dokonał pomiaru. Wyszły następujące wartości:

1 - 14.5
2 - 13.5
3 - 15
4 - 13.5
5 - 15
6 - 14.4

Czy różnice między cylindrami są ok, czy powinny być jednak mniejsze :?: Wywnioskowaliśmy, że jeśli oliwa gdzieś ucieka, to przez uszczelniacze na zaworach (najbardziej optymistyczna wersja). Postanowiłem by rozebrać głowice i wymienić gumki. Czy lepiej jednak szukać drugiego silnika i przerzucić, albo rozbierać ten co jest i zakładać nowe pierścienie, gumki i to co niezbędne :?: A może olać temat, lać oliwę i się nie przejmować :?: Jeżdżę nieprzerwanie na Mobilu Super S 10W40. Auto ma przebieg 262 tys.km i zachodzi dużo prawdopodobieństwo że jest realny. Poza tym jestem ze swojego C4 baaardzo zadowolony, dużo zainwestowałem w inne pierdoły typu sprzęgło, zawieszenie, rozrząd itp. itd. Ogólnie silniczek pracuje cicho,równo, nie słychać żadnych szklanek, nawet przy porannym rozruchu, jedzie jak należy. Ma co prawda jakieś drobne wycieki spod dekli (mimo że uszczelki rok temu wymieniałem, a później raz jeszcze uszczelniałem), ale to niestety często się spotyka w ACK. Sorry za ten elaborat :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 22:20:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Moim zdaniem ląć olej, jezdzić i nie brać do bani ;) .

Ciśnienia masz jak najbardziej w porzadku i nie ma czego w nich szukać.

Ostanio robiłem służbowa skode pickup 500.tys przebiegu ,nowe zestawy
(tuleje, tłoki) sprężanie miała po 10 bar szfungu, że głowe odchylało, a paliła 5 litrów oleum na 5 dni roboczych :D
Jak nikt jeszcze nie wyrzucił starych zestawów to zamieszcze zdjecia pierscionka olejowego, a raczej jego brak :peace:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 23:21:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Najlepiej zeby róznic wogóle nie było :D
Roznice cisnień nie musza wynikać z uszkodzenia pierścieni czy gładzi cylindrów. Cisnienie uciekać moze rowniez przez zawory, dlatego mierząc kompresje trzeba było dolać oleju do cylindra ( zrobić tzw. próbę olejową ) wtedy, gdyby cisnienie się poprawiło oznaczało by to uszkodzenie gładzi cylindra lub pierścieni a tak to nie wiadomo.
Zwróc uwagę, czy przy odpaleniu na zimno z rury nie pusci niebieskiego bąka, jesli tak, to na 100% wina lezy w uszczelniaczach zaworowych.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 09:35:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Pomyśl jeszcze o zmianie oleju. Jeździłem 10000km na chwalonym przez ogół AKP Valvoline Maxlife 10W40 i troszkę podskoczyło ciśnienie i nieco spadło spalanie oleju (wcześniej też mobil 10W40). Zmiana oleju to najtańsza i bezinwazyjna opcja. Jeśli się nie sprawdzi - szukasz dalej.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 19:09:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
ZiPi napisał(a):
Najlepiej zeby róznic wogóle nie było :D
Roznice cisnień nie musza wynikać z uszkodzenia pierścieni czy gładzi cylindrów. Cisnienie uciekać moze rowniez przez zawory, dlatego mierząc kompresje trzeba było dolać oleju do cylindra ( zrobić tzw. próbę olejową ) wtedy, gdyby cisnienie się poprawiło oznaczało by to uszkodzenie gładzi cylindra lub pierścieni a tak to nie wiadomo.
Zwróc uwagę, czy przy odpaleniu na zimno z rury nie pusci niebieskiego bąka, jesli tak, to na 100% wina lezy w uszczelniaczach zaworowych.


Oleju można było dolać ale naprawdę znikome ilości z uwagę na możliwość uszkodzenia przyrządu pomiarowego który miał zakres do 16 bar.

Nie mniej jednak można pobawić się w wymianę samych uszczelniaczy, ale może to nie zagwarantować spadku zużycia oleju, może pomoże a może prowadnice w głowicach są wyrobione dość mocno, gumki pomogą na krótki okres czasu albo wcale.

Zwalanie czapek to już większe koszty, wymiana pierścieni znowu koszty rosną. A co jak trzeba będzie honować blok i dać nowe tłoki, a może okaże się, że wał jak jest już prawie na wierzchu to można by go przeszlifować. Robią się kosmiczne koszty.

Ja widzę trzy wyjścia:

-> Lać ojej i nie przejmować się takim stanem rzeczy.

-> Wymienić uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowic.

-> Jeżeli opcja 2 nie pomoże, albo pomoże na krótki okres czasu, szukać silnika który nie pobierał oliwy i był w świetnej kondycji.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 21:49:28 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Skupimy się na opcji nr 2, a jak nie pomoże to zostaniemy przy opcji nr 1 :peace: Tragedii nie ma. Może faktycznie spróbować zalać inną oliwę :?: Nie boli mnie to jakoś strasznie, może poza tymi bąkami z wydechu. Ale z drugiej strony nie zawsze kopci, a właściwie to w 20% przypadków. Co do opcji nr 3 to też jakaś myśl. Z mojego silnika też jest trochę gratów do odzysku w razie czego, miska, pompa oleju, itd. Ale mam nadzieję, że nie będzie takiej konieczności...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 22:03:55 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
U siebie mialem 13-13.5 na wszystkich cylindrach, lalem tylko Mobil Formula S 10W40 i wciagal 0.3-0.5l/1000km wiec masz w normie.
Jak kupilem to robilem wszystko co sie dalo, takze wymienialme uszczelki i po jakims czasie puszczaly, chyba ten typ tak ma :).

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 22:05:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
powiem ci że masz za wysokie ciśnienie jak na te lata silnika - doszczelnia się olejem stąd ponad 13bar.

pozatym nie masz jakichś ważniejszych problemów typu kuna pod maską, gołębie srające na auto itp ?

;) :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 22:18:01 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Chyba faktycznie szukam dziury w całym :): A za te bąki mogą być winne np. źle dawkujące Valteki :?: Co jakiś czas pojawia się błąd o przekroczonej wartości adaptacji itp. Zauważyłem, że po wykasowaniu błędów jak jeżdżę tylko na Pb, to nie widzę Batorego z tyłu. Mimo wszystko spróbuję pobawić się z wymianą gumek i zobaczę co to da. Przy okazji trza będzie założyć kolejne uszczelki pod deklami (tym razem z ASO)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2009 22:16:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
Podepnę się, powiedz mi czy po wywaleniu katalizatorów samochód Ci nie osłabł?


Natomiast co do zadymy, to ja wczoraj też zauważyłem że zaczął mi bardzo dymić na zimnym silniku, na ciepłym już nie dymi. Oleju bierze gdzies moze z 1-1,5 l na 10 tys km.

Czyżby zaczeła padać uszczelka pod głowicą? Jeśli tak - to która, bo dymi sie równo z obu wydechów (chyba że w środkowym tłumiku spaliny się mieszają) - bo normalnie idą 2 rury przez całą długość auta.

Przebieg mam 297 tys - jest to przebieg prawdziwy, od 10 tys jeżdżę na gazie.

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2009 22:34:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Ja u siebie, co prawda to R4, miałem na dwóch cylindrach 6,5 i 8,5 a na dwóch pozostałych 10 barów. Kopcił mi na biało na zimnym jak cholera, oleju ubywało w zastraszającym tempie, do tego katalizator totalnie skruszony i lekko zamulone auto.

Wymienione -> katalizator, uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe i uszczelka pod głowicą. Skutek -> brak dymku na zimnym, olej trzyma cały czas ten sam poziom i auto odzyskało wigor, choć wcześniej też nie jeździło źle...

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2009 22:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
Ja teraz nie mam obu katalizatorów. Jeden sie rozwalił - to kazałem wyciac oba - aby nie było że jeden rząd cylindrów ma lżej, drugi ciężej.

Auto teraz jest słabsze, nie wiem albo dodatkowo sie cos popsuło, albo poprostu przez to wycięcie katalizatorów (teraz mam wstawione takie tłumiki przypominające katalizator).

Rozmawiałem tez z człowiekiem, który mi montował gaz i powiedział, że w swojej A8 (też 2.8) wyciął kiedys katalizatory - to auto straciło ok 30% mocy. nie wiedział co zepsuł - wiec wstawił z powrotem i odżyło.


Generalnie obawiam się też o tą padającą uszczelkę i jeśli trzeba bęzie to robić, to zastanawiam się czy sam dam radę (nigdy tego nie robiłem). Znam sie troche na samochodach, staram sie wszystko robić sam (nie trafiłem jeszcze na dobrego mechanika - nie wierzę poprostu mechanikom - przynajmniej tym których spotkałem na swej drodze do tego czasu)..

Więc szukam też wszystkich możliwych informacji (manuali) jak wymienić uszczelkę - a do tego rozrząd. Bo do rozrządu zostało mi ok 10-20 tys km, wiec warto to zrobic przy jednej "robocie". Ma ktoś może dobrego manuala jak ustawić rozrząd w 2.8 ACK?

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2009 23:48:37 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
U mnie wręcz przeciwnie. Po wycięciu katów auto odżyło. Zauważalnie lepiej zbiera się z dołu. Wcześniej dostawało baty od słabszych aut, po wycince role się odwróciły :D Co prawda w tzw.międzyczasie został jeszcze wymieniony sterownik od LPG i wgrane nowe mapy, zostało wymienione kompletne sprzęgło (wcześniej się ślizgała tarcza) i parę innych rzeczy. U mnie z kolei nie kopci na zimnym w ogóle, jedynie puszcza parę (zwłaszcza teraz jak jest zimno). Jak się rozgrzeje to potrafi puścić białego bączka, ale nie zawsze.
Miesiąc temu kolega Kornel wymieniał w moim ACK uszczelniacze na zaworach (bez zdejmowania czapek), zostały założone nowe uszczelki (z ASO tym razem) pod deklami, uszczelki pod nastawnikami wałków, simeringi na 4 wałkach, rozrząd, termostat i zużycie nieco spadło (ale nie całkiem).

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2009 23:55:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
W temacie zużycia oleju - wymieniałeś może egzektor oleju? Było o tym na forum.
Ja u siebie wymieniłem i znacznie spadło mi zużycie oleju - teraz praktycznie nie dolewam.

No nie wiem co jest z moim ale jest bardzo słaby. Na 5 biegu od 2 tys nie chce za bardzo jechać, tylko skrzynia zrzuca do 4ki. :(

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2009 00:07:31 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
A możesz coś bliżej na ten temat (w sensie ezektora) :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Ostatnio edytowano 03.lis.2009 08:27:32 przez gitmar, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2009 07:33:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Ezektor to filtr z zaworem przy przepustnicy. Jeśli jest zapchany, to rośnie ciśnienie pod deklami i wywala olej korkiem, bądź uszczelkami.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2009 08:39:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
zaworoowa napisał(a):
A możesz coś bliżej na ten temat (w sensie ezektora) :?:


Proszę bardzo http://www.audiworld.com/tech/eng67.shtml

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2009 08:45:03 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Rozumiem, że ezektor jest odpowiedzialny za występowanie wycieków (lub ich brak) a nie zużycie oleju :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2009 08:52:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
Za zużycie także

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 19:18:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Rośnie ciśnienie w skrzyni korbowej i olej przedostaje się nad tłoki.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: