.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 05:52:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2,5 TDI] ustawienie rozrządu a zapłon
PostNapisane: 31.sie.2009 20:17:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Witam
Mam prośbę związaną z trudniejszym zapalaniem:
Otóż sprawa wygląda następująco:
Przy prawidłowo ustawionym zapłonie, tj. gdy na wykresie TDI timing kąt znajduje się w środku, pomiędzy liniami granicznymi, rano aby zapalić muszę kręcić przy obecnych temperaturach (12-15 oC) ok 5 sekund. W tej chwili zapłon jest ustawiony minimalnie powyżej górnej linii, i aby zapalić potrzebuje ok 3 sekund. W miarę dobrze pali, gdy zapłon jest zdecydowanie za wczesny (ok 80-85 jednostek - na wykresie punkt jest wówczas poza obszarem wykresu).
Tak się dzieje od wymiany rozrządu. Stąd moje pytanie: czy możliwą przyczyną takiego stanu jest źle ustawiony rozrząd? (Początek wtrysku następuje we właściwym momencie względem wałka rozrządu, ale nie względem wału korbowego - wzgledem niego jest zbyt późny)
I druga sprawa, dotycząca napinacza mikropaska - od pewnego czasu stale mi piszczy, wcześniej zdarzało się to sporadycznie. I pytanie: czy zdany jestem na oryginał (niestety pieruńsko drogi :507: ), czy jest jakaś szansa na coś tańszego?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie
Pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 07:12:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
sprawne TDI (czyli z popradnie złożonym rozrządem i odpowiednim kątem wtrysku) odpalają "na dotyk" - rozrusznik kręci zdecydowanie poniżej 1 sekundy. U ciebie coś zdecydowanie jest nie tak
Jeśli mikropasek to dla Ciebie pasek wielorowkowy (ten przed silnikiem) to na forum było sporo napisane o przygodach z jego napinaczem. Uzyj szukajki

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 07:43:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Czy sprawdzałeś ustawienie wtrysku (logowałeś) przed wymianą rozrządu?
Niestety często w tym modelu padają pompy i mechanicy "czarują" ustawiając mocno za wczesny kąt tak żeby palił ładnie i chodził przyzwoicie. W takim przypadku wymiana pompy albo ustawienie kąta poza granicami fabryki.
Drugi problem dość częsty to częściowe zapowietrzanie się pompy co opóźnia działanie przyspieszacza i znacząco zmniejsza dawkę rozruchową. Najlepiej wymień wszystkie uszczelki i wężyki przelewowe na nowe, możesz dodać zaworek zwrotny na przelewie żeby się nie cofało powietrze przelewem.
Miałem też przypadek że pojawiła się nieszczelność na odlewie filtra paliwa i cały czas lekko się zapowietrzał - najprościej podstawić filtr paliwa taki na "wężyki" bez żadnych dodatkowych połączeń i pojeździć jak "przejdzie" to szukasz nieszczelności lub jeździsz z innym filtrem.
Pozdrawiam.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2009 13:22:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 15:14:37
Posty: 193
Lokalizacja: piaseczno
ja mam tez problem z odpalaniem ale niestety nie mam vaga wiec duzo danych nei mam. Sprawa jest taka ze jak jest mocno zimno na zewnatrz to swiece grzeja ok 2 sek i odpala na dotyk, jak odpalam go ok 12 popoludniu po calej nocy stania to swiece tylko mrygna i juz odpala dopiero za 3-4 razem. jak jest cieply nie ma problemu. Z tego co wiem bo przez zakupem podpieli mi vaga to mam na pewno rozregulowany kat wtrysku ale w czwartek zmieniam rozrzad wiec go wyreguluja. Myslicie ze sie poprawi?

_________________
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180KM Q '00
A4 Avant TDI 143KM Q '97
S4 Avant 2.7 BiTurbo 265KM Q '98
A4 Avant TDI 140KM '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 06:34:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Yezoo napisał(a):
ja mam tez problem z odpalaniem ale niestety nie mam vaga wiec duzo danych nei mam. Sprawa jest taka ze jak jest mocno zimno na zewnatrz to swiece grzeja ok 2 sek i odpala na dotyk, jak odpalam go ok 12 popoludniu po calej nocy stania to swiece tylko mrygna i juz odpala dopiero za 3-4 razem. jak jest cieply nie ma problemu. Z tego co wiem bo przez zakupem podpieli mi vaga to mam na pewno rozregulowany kat wtrysku ale w czwartek zmieniam rozrzad wiec go wyreguluja. Myslicie ze sie poprawi?

Jeżeli to rzeczywiście tylko problem ustawienia początku wtrysku i mechanik prawidłowo go wyreguluje powinno być OK,
Jednakże w twoim silniku to zupełnie inna historia (pompa wtryskowa sterowana "timingiem") niż w silniku AEL który ma zwykłą pompę rozdzielaczową wyposażoną jedynie w elektromagnetyczne zawory/nastawniki.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 18:21:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
To_JA_! napisał(a):
Czy sprawdzałeś ustawienie wtrysku (logowałeś) przed wymianą rozrządu?
Niestety często w tym modelu padają pompy i mechanicy "czarują" ustawiając mocno za wczesny kąt tak żeby palił ładnie i chodził przyzwoicie. W takim przypadku wymiana pompy albo ustawienie kąta poza granicami fabryki.
Drugi problem dość częsty to częściowe zapowietrzanie się pompy co opóźnia działanie przyspieszacza i znacząco zmniejsza dawkę rozruchową. Najlepiej wymień wszystkie uszczelki i wężyki przelewowe na nowe, możesz dodać zaworek zwrotny na przelewie żeby się nie cofało powietrze przelewem.
Miałem też przypadek że pojawiła się nieszczelność na odlewie filtra paliwa i cały czas lekko się zapowietrzał - najprościej podstawić filtr paliwa taki na "wężyki" bez żadnych dodatkowych połączeń i pojeździć jak "przejdzie" to szukasz nieszczelności lub jeździsz z innym filtrem.
Pozdrawiam.

Niestety, nie był sprawdzany (nie było żadnych problemów, to i nie sprawdzałem :-) ). co do szczelności, to jest ok, nie widać żadnych pęcherzyków. Fltr paliwa wymieniam co 15 tkm, zakładam Manna. Przy ciepłym silniku pali na dotyk. Przed tymi problemami (jak go kupiłem zimą miał padnięte świece żarowe) nawet przy -10oC palił bez świec po ok. 2-3 sekundach kręcenia (teraz tyle muszę kręcić przy 20oC ale na plusie)
Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2009 22:47:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 15:14:37
Posty: 193
Lokalizacja: piaseczno
To_JA_! napisał(a):
Yezoo napisał(a):
ja mam tez problem z odpalaniem ale niestety nie mam vaga wiec duzo danych nei mam. Sprawa jest taka ze jak jest mocno zimno na zewnatrz to swiece grzeja ok 2 sek i odpala na dotyk, jak odpalam go ok 12 popoludniu po calej nocy stania to swiece tylko mrygna i juz odpala dopiero za 3-4 razem. jak jest cieply nie ma problemu. Z tego co wiem bo przez zakupem podpieli mi vaga to mam na pewno rozregulowany kat wtrysku ale w czwartek zmieniam rozrzad wiec go wyreguluja. Myslicie ze sie poprawi?

Jeżeli to rzeczywiście tylko problem ustawienia początku wtrysku i mechanik prawidłowo go wyreguluje powinno być OK,
Jednakże w twoim silniku to zupełnie inna historia (pompa wtryskowa sterowana "timingiem") niż w silniku AEL który ma zwykłą pompę rozdzielaczową wyposażoną jedynie w elektromagnetyczne zawory/nastawniki.


czyli jak wyregulowanie kata bedzie poza mozliwoscia to znaczy ze pompa? czy jeszcze chwile mozna z tym jezdzic? po czym poznac ze pompa pada czy padla? przestanie odpalac?

_________________
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180KM Q '00
A4 Avant TDI 143KM Q '97
S4 Avant 2.7 BiTurbo 265KM Q '98
A4 Avant TDI 140KM '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2,5 TDI] ustawienie rozrządu a zapłon
PostNapisane: 06.wrz.2009 19:16:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
jastrzab_a6 napisał(a):
Witam

I druga sprawa, dotycząca napinacza mikropaska -


Witaj,

jestem po wymianie stabilzatora - napinacza paska wielorowkowego, kupiłem zrobiony przez f. STABILUS czyli taki sam jak był fabrycznie, cena około 400 dostepny od reki w INTERCARS-ie

pozdr

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 21:19:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeszcze jedna uwaga - skoro przed wymianą rozrządu zapalał ładnie to znaczy że jeszcze pojeździsz na tej pompie jakiś czas tylko trzeba ustawić sporo wcześniej wtrysk. Moja padnięta pompa była wyprzedzona tak bardzo że nie mógł dać późniejszego kąta niż 6-8st. BTDC... i działało... więc da się przynajmniej do czasu kiedy będą chęci/kasa/czas

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: