.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2024 11:49:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 ALG 2.8V6] Problemy z uruchamianiem na zimno
PostNapisane: 11.wrz.2009 06:48:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Witam.

Czy różnica wskazań ok. 7 stopni Celsjusza może być przyczyną trudności w porannym odpalaniu auta? Czujnik temp. płynu po nocy pokazuje na VAGu np. 15 stopni, a na zewnątrz jest około 8. Po odpięciu pokazuje -49 (czyli norma). Co rano muszę kręcić z 6 sekund, zanim odpali i to z bólem. Mam wrażenie, że go zalewa, bo z wydechu zaraz potem kupa dymu leci. Jak próbuję uruchomić auto awaryjnie na LPG, to nawet jakoś idzie, ale to sekwencja i nie radzi sobie w tak niskich temperaturach. Podejrzewam jeszcze świece, ale na razie głównym podejrzanym jest właśnie czujnik. Pytanie dodatkowe - czujnik temperatury powietrza po odpięciu pokazuje 25,5 stopnia. Norma? Przy porannym teście pokazuje tyle samo, co czujnik temp. cieczy.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Ostatnio edytowano 14.wrz.2009 09:39:07 przez krisker, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 09:08:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
25.5 stopnia temperatury zasysanego powietrza po odpięciu czujnika to norma.
Z temperaturą cieczy coś może być nie tak - u mnie w ACK, o ile pamiętam, różnica nie przekaracza 3 stopni. Jeżeli czujnik temperatury cieczy jest zepsuty (tzn. sterownik uzna, że jego dane są niewiarygodne), to za temperaturę cieczy przyjmuje temperaturę z czujnika temperatury powietrza i zmienia ją wraz z upływem czasu zgodnie z funkcją zapisaną w sterowniku, ale wtedy powinieneś mieć błąd na vag'u. Jeżeli czujnik temperatury tylko przekłamuje, to błąd się nie pojawi.
Sprawdź jeszcze na vagu, jaką masz różnicę pomiędzy temperaturą cieczy w sterowniku silnika i na zestawie wskaźników - powinny być tożsame.
Pozdrawiam

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 10:31:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
zbig_wwl napisał(a):
25.5 stopnia temperatury zasysanego powietrza po odpięciu czujnika to norma.


No to spoko. Tyle że jak na dworze było 20 stopni, to po przygazówce czujnik pokazywał 30 stopni, a w tym silniku nie widziałem dogrzewania powietrza z kolektora wydechowego :> Na wolnych rosło do 32-33. Może orientujesz się, jaką rolę pełni ten czujnik w ustalaniu składu mieszanki?


zbig_wwl napisał(a):
Z temperaturą cieczy coś może być nie tak - u mnie w ACK, o ile pamiętam, różnica nie przekaracza 3 stopni. Jeżeli czujnik temperatury cieczy jest zepsuty (tzn. sterownik uzna, że jego dane są niewiarygodne), to za temperaturę cieczy przyjmuje temperaturę z czujnika temperatury powietrza i zmienia ją wraz z upływem czasu zgodnie z funkcją zapisaną w sterowniku, ale wtedy powinieneś mieć błąd na vag'u. Jeżeli czujnik temperatury tylko przekłamuje, to błąd się nie pojawi.
Sprawdź jeszcze na vagu, jaką masz różnicę pomiędzy temperaturą cieczy w sterowniku silnika i na zestawie wskaźników - powinny być tożsame.
Pozdrawiam



Na VAGu błędów czujnika nie ma i nie było. Temperatura PIxDRZWI pokrywa się z tą na zegarach. Zacznę chyba od świec, bo to i tak mam do zrobienia :/ Jak nie pomoże, to wymienię czujniki, chociaż nie jestem do końca przekonany, że to właśnie one... Dzięki za pomoc. :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 21:41:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Jeszcze jedno mi się nasunęło - skoro masz LPG i na tym LPG lepiej odpala niż na benzynie, to może z powodu złego ustawienia gazu, ECU zapamiętało korekty jak dla gazu i ma na benzynie problem. Wiem, że napewno ECU uczy się tych wartości do procesu sterowania składem mieszanki na podstawie wskazań sond lambda, ale czy bierze te korekcje pod uwagę do rozruchu na zimnym silniku, to nie wiem.
Praktycznie bezkosztowo możesz to sprawdzić resetując ECU poprzez odłączenie akumulatora na jakiś czas - korekcje wrócą do preprogramowanych fabrycznie wartości i wtedy można spróbować odpalić na benzynie. Koszt - trzeba poustawiać zegarek, kod do radia itp. :)

Druga możliwa przyczyna - LPG w kolektorze ssącym po dłuższym postoju z powodu lekko nieszczelnego reduktora lub wtryskiwacza/wtryskiwaczy lub awarii zaworów odcinających LPG. To też łatwo sprawdzić - trzeba zakręcić butlę i "zużyć" gaz z magistrali, aż do przełączenia na benzynę. Ponieważ trochę gazu jeszcze zostanie (sterownik gazu wcześniej przełączy, bo będzie spadek ciśnienia), to tę resztkę najlepiej wypuścić do atmosfery ;) rozpinając węże np. przy filtrze fazy lotnej. Przed zaparkowaniem pojeździć chwilę na benzynie. Jeżeli następnego dnia odpali bez zbędnego kręcenia, to jesteśmy bliżej rozwiązania problemu :) .
Przed tym resetem jak możesz, to zrób logi grup 1-10 - takie statyczne tylko.

p.s. Moje ACK, też z LPG, odpaliło ostatnio po ok. 3 tygodniach stania od tzw. 1-go strzału. Kolejny test za miesiąc, bo znowu cierpliwie na mnie czeka :diabel:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 15:26:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
zbig_wwl napisał(a):
Jeszcze jedno mi się nasunęło - skoro masz LPG i na tym LPG lepiej odpala niż na benzynie, to może z powodu złego ustawienia gazu, ECU zapamiętało korekty jak dla gazu i ma na benzynie problem. Wiem, że napewno ECU uczy się tych wartości do procesu sterowania składem mieszanki na podstawie wskazań sond lambda, ale czy bierze te korekcje pod uwagę do rozruchu na zimnym silniku, to nie wiem.
Praktycznie bezkosztowo możesz to sprawdzić resetując ECU poprzez odłączenie akumulatora na jakiś czas - korekcje wrócą do preprogramowanych fabrycznie wartości i wtedy można spróbować odpalić na benzynie. Koszt - trzeba poustawiać zegarek, kod do radia itp. :)


Sprawdzone - bez zmian.

zbig_wwl napisał(a):
Druga możliwa przyczyna - LPG w kolektorze ssącym po dłuższym postoju z powodu lekko nieszczelnego reduktora lub wtryskiwacza/wtryskiwaczy lub awarii zaworów odcinających LPG. To też łatwo sprawdzić - trzeba zakręcić butlę i "zużyć" gaz z magistrali, aż do przełączenia na benzynę. Ponieważ trochę gazu jeszcze zostanie (sterownik gazu wcześniej przełączy, bo będzie spadek ciśnienia), to tę resztkę najlepiej wypuścić do atmosfery ;) rozpinając węże np. przy filtrze fazy lotnej. Przed zaparkowaniem pojeździć chwilę na benzynie. Jeżeli następnego dnia odpali bez zbędnego kręcenia, to jesteśmy bliżej rozwiązania problemu :) .
Przed tym resetem jak możesz, to zrób logi grup 1-10 - takie statyczne tylko.

p.s. Moje ACK, też z LPG, odpaliło ostatnio po ok. 3 tygodniach stania od tzw. 1-go strzału. Kolejny test za miesiąc, bo znowu cierpliwie na mnie czeka :diabel:


Testowałem częściowo tą teorię i nie pomogło. Nie sprawdzałem wtryskiwaczy - może faktycznie coś w tym być... Może jeszcze coś z zasilaniem w paliwo... Pobadam co nieco i dam znać, jak do czegoś dojdę :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 20:31:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
krisker napisał(a):
Testowałem częściowo tą teorię i nie pomogło. Nie sprawdzałem wtryskiwaczy - może faktycznie coś w tym być...


A w jaki sposób przeprowadziłeś ten "częściowy" test :?: - pytam z ciekawości ;)

Co do instalacji paliwowej, to oczywiście wina jak najbardziej może leżeć po jej stronie. Logi z vag'a mogłyby nieco powiedzieć o jej stanie i stanie dolotu.

I jeszcze trywialne pytanko - adaptację przepustnicy oczywiście robiłeś (o ile w ALG się ją w ogóle robi :) ) :?:

Życzę szybkiego rozwiązania problemu i czekam na info - mnie na razie ten przypadek trudności w zapalaniu nie trafił, ale lepiej mieć gotowe rozwiązanie na przyszłość (odpukać w niemalowane :diabel: ).

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 08:20:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Te częściowe testowanie teorii to odpięcie wężyka podciśnienia, który połączony jest z reduktorem (kompensacja). Z tego co czytałem, to często się zdarzało, że właśnie tamtędy reduktor potrafił puścić "bąka". Co do sprawdzenia reszty - na razie odpuszczę, bo i tak zaraz zmieniam reduktor i wtryskiwacze.

Przepustnicę czyściłem, ale tylko pobieżnie. Adaptacja oczywiście wykonana - bez błędów. Innych błędów silnika brak. W tym tygodniu będę uszczelniał i naprawiał całą górę silnika, więc od razu będę wszystko sprawdzał. Oczywiście na 100% zdam relację :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 09:24:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
zbig_wwl napisał(a):
Jeszcze jedno mi się nasunęło - skoro masz LPG i na tym LPG lepiej odpala niż na benzynie, to może z powodu złego ustawienia gazu, ECU zapamiętało korekty jak dla gazu i ma na benzynie problem. Wiem, że napewno ECU uczy się tych wartości do procesu sterowania składem mieszanki na podstawie wskazań sond lambda, ale czy bierze te korekcje pod uwagę do rozruchu na zimnym silniku, to nie wiem.
Praktycznie bezkosztowo możesz to sprawdzić resetując ECU poprzez odłączenie akumulatora na jakiś czas - korekcje wrócą do preprogramowanych fabrycznie wartości i wtedy można spróbować odpalić na benzynie. Koszt - trzeba poustawiać zegarek, kod do radia itp. :)

Druga możliwa przyczyna - LPG w kolektorze ssącym po dłuższym postoju z powodu lekko nieszczelnego reduktora lub wtryskiwacza/wtryskiwaczy lub awarii zaworów odcinających LPG. To też łatwo sprawdzić - trzeba zakręcić butlę i "zużyć" gaz z magistrali, aż do przełączenia na benzynę. Ponieważ trochę gazu jeszcze zostanie (sterownik gazu wcześniej przełączy, bo będzie spadek ciśnienia), to tę resztkę najlepiej wypuścić do atmosfery ;) rozpinając węże np. przy filtrze fazy lotnej. Przed zaparkowaniem pojeździć chwilę na benzynie. Jeżeli następnego dnia odpali bez zbędnego kręcenia, to jesteśmy bliżej rozwiązania problemu :) .
Przed tym resetem jak możesz, to zrób logi grup 1-10 - takie statyczne tylko.

p.s. Moje ACK, też z LPG, odpaliło ostatnio po ok. 3 tygodniach stania od tzw. 1-go strzału. Kolejny test za miesiąc, bo znowu cierpliwie na mnie czeka :diabel:


Sprawdź tą teorię dokładnie, nie masz błędów w ECU o przekroczonej wartości adaptacji, nie powinno być przez to problemów z odpalaniem, ale zobacz jakie wartości pokazują adaptacje. Blok 000, wartość 9 i 10. (Musiał bym sprawdzić bo nie jestem pewny), na PB jeżeli jest wszystko ok stoją na 128, a ich zakres pracy jest od 120 do 136. Jeżeli będzie znacznie wybiegał poza to będzie wywalało błędy i możesz mieć kłopoty z odpalaniem.

Co do puszczających reduktorów i wtrysków, wieczorem przez zostawieniem samochodu na noc, zakręć zawór w butki i poczekaj, na biegu jałowym, aż wypali się gaz z węży i reduktorów i przejdzie samoczynnie na PB. Oczywiście zrób to przy poprawnych adaptacjach. Rano odpal na PB i zobacz czy będzie lepiej.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 09:38:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Ale ECU już resetowałem - bez zmian. Wcześniej były błędy adaptacji, ale to przez LPG. Już poprawione i działa prawidłowo - błędów brak. Co do samego LPG - tak jak pisałem - w tym tygodniu zmieniam osprzęt, więc nawet jak obecny jest powodem problemów, to po wymianie powinno być OK. Zrobię również ponowny reset. Oczywiście sprawdzę również podane przez Ciebie parametry na VAGu.

Tak w ogóle, to dzięki za zainteresowanie dla obu kolegów :peace: :peace: :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 16:28:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
Kolego moja rada taka . Zalej bak benzyną do prawie pełna i odpal po nocy auto . U mnie pomoglo odrazu . Magia wiem ale cos jest przyczyną i jej szukam i nie mogę znaleźć. Poprostu jak poziom paliwa w baku jest niższy niż okolo 1/2 to moje 2.8 ACK z lpg rano ma problemy z zapaleniem . Jak jest wysoki poziom pali prawie od strzała. Polecam sprawdzic . A jezeli ktos z forumowiczow wie co jest przyczyną prosił bym o odpowiedz.

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 16:48:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
fishmanr1 napisał(a):
Kolego moja rada taka . Zalej bak benzyną do prawie pełna i odpal po nocy auto . U mnie pomoglo odrazu . Magia wiem ale cos jest przyczyną i jej szukam i nie mogę znaleźć. Poprostu jak poziom paliwa w baku jest niższy niż okolo 1/2 to moje 2.8 ACK z lpg rano ma problemy z zapaleniem . Jak jest wysoki poziom pali prawie od strzała. Polecam sprawdzic . A jezeli ktos z forumowiczow wie co jest przyczyną prosił bym o odpowiedz.


Zaworówka, też kiedyś miał problem z porannym odpalaniem, i na początku też myślał, że jak dotankuje paliwa to odpala od razu, ale u niego za ten problem odpowiedzialna była instalka LPG. Problem był gdzieś poruszany na forum.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 20:03:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Miałem podobny problem. U mnie pomogła wymiana filtra paliwa.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2009 08:12:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Nowe świece, kable, nowe graty LPG. Sprawdzone odpalanie przy odkręconym korku paliwa. Nie pomogło. Dodatkowo upewniłem się, że na LPG odpala od strzała. Wypróbuję jeszcze najmniej inwazyjną metodę - zaleję do pełna benzyny i zobaczymy. Potem zostaje filtr paliwa i zawór na końcu listwy wtryskiwaczy. Czujnik temperatury na 99% jest OK. Muszę się spieszyć, bo poranki coraz chłodniejsze i z odpalaniem coraz gorzej :/ Dzisiaj było poniżej zera i musiałem chechłać kilka razy po kilka dobrych sekund :<

Najdziwniejsze jest to, że jak już odpali, to przez chwilę mam chmurę dymu z wydechu (jakby za bogato) :?: :?: :?: Czy tak, jakby było za dużo (?) paliwa...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2009 13:12:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
To w takim razie wygląda na problem z zasilaniem w paliwo. Czy go za dużo, to trudno powiedzieć - jeżeli jest go za mało, to objaw może być podobny - z początku uboga mieszanka niepalna (ale z paliwem, które gdzieś zostaje w silniku bądź w wydechu), a jak w końcu odpali, to chmurka dymu z niego powstaje. Z bogatej mieszanki też z pewnością powstaje sporo dymu i brzydki ;) zapach z rurek się dobywa (może z katalizatorów, które jeszcze mam) - tak było u mnie, kiedy z powodu awarii czujnika temperatury cieczy zalewało mi silnik. Ale wtedy miałem problemy z odpaleniem silnika na ciepło i gaśnięciem w najmniej odpowiednich momentach - z rana na zimno bez problemu.
Dalej to już moje gdybania i niezweryfikowane sposoby, w jakie prowadziłbym dalszą diagnostykę. Przy założeniu, że po rozgrzaniu silnik pracuje na Pb w sposób nienaganny postawiłbym tezę o powietrzu w listwie wtryskowej spowodowanym cofaniem się Pb do zbiornika paliwa. W naszych samochodach pompa paliwa zaczyna pracować równocześnie z rozrusznikiem (poprawcie mnie, jeżeli się mylę) - więc przy słuszności tej tezy, potrzeba trochę czasu i kilku prób uruchomień, aby listwa zapełniła się paliwem. Mam kilka teorii, dlaczego może się to paliwo cofać, ale nie będę podpierał jednych niesprawdzonych teorii kolejnymi :D . Jak wyeliminować tę tezę/możliwą przyczynę - zasilić na sztywno pompę paliwową, poczekać powiedzmy 30s i próba uruchomienia. Jeżeli również uznajesz tę możliwość za prawdopodobną i chcesz ją sprawdzić, to poszukam w schematach i napiszę Ci, pod który bezpiecznik, lub gdzie najłatwiej podać na sztywno to napięcie (bądź masę) ;).
I może zrób te logi grup 0-10 - coś może się w nich zobaczy :)

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2009 13:26:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Tak w tych silnikach pompa paliwa załącza się dopiero w chwili kiedy rozrusznik zaczyna pracować. Można zmierzyć ciśnienie na listwie, i przy okazji będzie wiadomo czy regulator ciśnienia jest sprawny.

Można też podać na bezpiecznik napięcie z aku aby pompa chodziła non stop, wtedy odpalić samochód.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2009 12:14:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Fishman masz wirtualnego browara :peace: Zalałem do pełna i odpala od ręki :diabel: Fakt, że to nie jest rozwiązanie docelowe, ale zawsze to jakieś wyjście. Może problem jest w baku, który w quattro jest zdaje się dwukomorowy? Może ma dwie ssawki i ta z komory pierwszej jest już zasyfiona? Nie mam pojęcia, ale teraz odpala bez zarzutu. Pojeżdżę teraz i sprawdzę, przy jakim poziomie paliwa znowu zaczną się kłopoty.

Dzięki kolegom za pomoc przy rozwiązaniu problemu :peace: Jak dowiem się, co powoduje takie zachowanie, to z pewnością tutaj o tym napiszę.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 00:32:42 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
krisker, poczytaj sobie mój wątek sprzed roku -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =ack+zimny u mnie objawy były podobne, ale winę ponosił sterownik LPG Zenit (którego w międzyczasie wymieniłem na Staga-300) i przekroczone wartości adaptacji...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 08:51:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Dzięki! Czytałem już wcześniej, ale LPG wykluczam, ponieważ resetowałem już ECU, po czym dalej był problem z odpaleniem (NoPb only). Na razie obstawiam regulator ciśnienia paliwa, ale nie mam kiedy się tym zająć.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 13:07:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2008 14:29:38
Posty: 31
Lokalizacja: Węgrów
krisker Rozwiązałeś swój problem ??
Ja u siebie mam podobne objawy.
Rano do 6 sekund krece by odpalil na Bp.
Mam instalacje lpg stag 200.
Brak błędów na vag-u

_________________
A4 Avant quattro 2.8 V6 30v


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 13:11:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
U mnie prawdopodobnie chodzi o czujniki spalania stukowego lub jakość paliwa. Po dolaniu świeżego paliwa odpala dobrze. Tutaj więcej na ten temat (tytuł może być mylący).

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: