.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 04:51:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6'98r C5 2.5 TDI] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 11.wrz.2009 11:54:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 21:10:47
Posty: 10
Lokalizacja: Lubin
Witam!
Od pewnego czasu w moim aucie nurtują mnie nastepujące problemy
- brak szybkiej reakcji na pedał gazu
- nie pali "na dotyk"
- brak mocy do ok 2000obr/min
- drżenie silnika w ok. 1700 - 2000 obr/min - w wibracje wpada cała karoseria
- może mi sie wydaje, albo spaliny za bardzo smierdzą
- na luzie po wcisnieciu pedału hamulca, brak reakcji peału gazu, albo po wcisnięciu pedału gazu, następnie hamulca, puszczeniu pedału gazu obroty nie spadają

To są moje odczucia z jazdy, a teraz troche wiecej naukowych dowodów tych że odczuć W linkach zamieszczem logi. Mam nadzieje, że zostały poprawnie wykonane.

Błędy:
1 Fault Found:
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Próba statyczna - grupy normale:
000 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d92 ... f113d.html
001 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9a ... 5627d.html
003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a37 ... d06ed.html
004 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/793 ... 1161e.html
007 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/154 ... 913a3.html
013 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd3 ... fefea.html
014 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a1 ... 1d282.html
018 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/92a ... 60ff3.html

Próba statyczna - basic settings:
000 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07b ... a0a39.html
003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c1 ... edfc9.html
004 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b07 ... 53dff.html
011 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a1 ... 660f2.html

Próba dynamiczna:
000 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f4 ... 30adf.html
001 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/73b ... 68e01.html
003 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a13 ... 01a83.html
008 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/560 ... aa779.html
010 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48c ... 02ad1.html
011 - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5aa ... bb605.html


Prosze znawców tematu w pomocy zlokalizowniu usterek. Pozdrawiam ;)


Ostatnio edytowano 11.wrz.2009 17:56:21 przez piotrek.te, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6'98r C5 2.5 TDI] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 11.wrz.2009 13:06:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
piotrek.te napisał(a):
Witam!
Od pewnego czasu w moim aucie nurtują mnie nastepujące problemy
- brak szybkiej reakcji na pedał gazu
- nie pali "na dotyk"
- brak mocy do ok 2000obr/min
- drżenie silnika w ok. 1700 - 2000 obr/min - w wibracje wpada cała karoseria
- może mi sie wydaje, albo spaliny za bardzo smierdzą
- na luzie po wcisnieciu pedału hamulca, brak reakcji peału gazu, albo po wcisnięciu pedału gazu, następnie hamulca, puszczeniu pedału gazu obroty nie spadają

To są moje odczucia z jazdy, a teraz troche wiecej naukowych dowodów tych że odczuć W linkach zamieszczem logi. Mam nadzieje, że zostały poprawnie wykonane. Jeżeli chodzi o grupę 004 - brak logowania po zmianie na LATE - nie włącza sie.

Błędy:
1 Fault Found:
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/374 ... 4522e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/110 ... 5732a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/221 ... 008a6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81a ... e22db.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5f ... 7b72f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/149 ... defb2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/307 ... 44527.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/243 ... 878c7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db7 ... 323e7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/27c ... e20d3.html

Prosze znawców tematu w pomocy zlokalizowniu usterek. Pozdrawiam ;)



Błąd 530 to błąd z przepływomierza..
Ja bym sprawdził przepływomierz bo te wszystkie przyczyny co podałeś to mogą byc właśnie o tej pierdółki :):

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 14:28:02 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
starszny bałagan w tych twoich logach... Brakuje logów basic settings (BS).. brakuje logu 013 stat, nie zauważyłem dynamicznego 004... zrób logi jeszcze raz porządnie, każdy link podpisz jaki to log - będzie łatwiej...

patrząc na statyczny log 004 bardzo ciekawi mnie jak wygląda 004 BS - wysterowanie masz na ok. 60%... czy dobrze rozumiem że może być kłopot z osiągnięciem zadanego przyspieszenia początku wtrysku przy dynamicznej jeździe??

duża odchyłka korekcji na jednym z wtryskiwaczy... ale do pełnego obrazu brakuje 013..

acha - masz źle przekonwertetowane te logi. Jako dzielnik ustaw tylko średnik a nie przecinek i średnik...

temperatura trochę mała - nie da się go zagrzać bardziej?

Adamer, czy wiesz że błąd przepływomierza może spowodować np. odpięcie od niego wtyczki na właczonym zapłonie?? zastanów się następnym razem 2 razy zanim poradzisz komuś wymianę części za ileśset złotych...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 15:30:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 15:07:05
Posty: 158
Lokalizacja: Kraków/Dębica
Przeciez Adamer pisal zeby "sprawdzic" a nie kupowac nowy :P

_________________
Tomkoś
Jest - Audi A4 Avant B6 Quattro 1.8T BEX
Było - Audi A6 Avant/2.5TDi/140Km
Było - Audi B3 2.0E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 15:42:19 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
to niech któryś z was da przepis jak sprawdzić przepływke :P




P.S. z logów nie wynika jednoznacznie jej niesprawność ;)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 18:00:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 21:10:47
Posty: 10
Lokalizacja: Lubin
Na prośbe arthurr-a Logi wykonałem ponownie. Teraz powinno być ok :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 18:06:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
arthurr napisał(a):
starszny bałagan w tych twoich logach... Brakuje logów basic settings (BS).. brakuje logu 013 stat, nie zauważyłem dynamicznego 004... zrób logi jeszcze raz porządnie, każdy link podpisz jaki to log - będzie łatwiej...

patrząc na statyczny log 004 bardzo ciekawi mnie jak wygląda 004 BS - wysterowanie masz na ok. 60%... czy dobrze rozumiem że może być kłopot z osiągnięciem zadanego przyspieszenia początku wtrysku przy dynamicznej jeździe??

duża odchyłka korekcji na jednym z wtryskiwaczy... ale do pełnego obrazu brakuje 013..

acha - masz źle przekonwertetowane te logi. Jako dzielnik ustaw tylko średnik a nie przecinek i średnik...

temperatura trochę mała - nie da się go zagrzać bardziej?

Adamer, czy wiesz że błąd przepływomierza może spowodować np. odpięcie od niego wtyczki na właczonym zapłonie?? zastanów się następnym razem 2 razy zanim poradzisz komuś wymianę części za ileśset złotych...


Jasne że zdaje se sprawe z tego że jak nawet na wyłączonym zapłonie odpene wtyczke od przepływomierza to się błąd zapisze.. ino tych błędów jest wtedy 2 lub 3 :):
Niekaże nikomu kupowac nowej częsci, zleciłem jej sprawdzenie :peace:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 19:48:11 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
no to teraz już można coś napisać:
- czy próbowałeś skasować błąd który podajesz i czy on wraca?
- termostat masz do wymiany - nie pozwala dogrzać silnika
- EGR masz nieczynny lub zaślepiony - do sprawdzenia/ wyczyszczenia/ wymiany
to tyle z ewidentnych rzeczy. Poza tym turbina trochę "niemrawo" sie zbiera, ale w końcu osiąga i trzyma zadane wartości, przepływka troszkę słabo mierzy ale jeszcze nie tnie dawek, niepokoi wyraźnie inna i dość wysoka korekcja na 5 cylindrze... to tyle co ja widzę. Czekajmy na innych.

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 20:37:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ponadto:
- źle ustawiony kąt wtrysku - ma być w 004BS 2*ATDC, a nie ponad 5*ATDC;
- zbyt późne osiąganie ciśnienia doładowania.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 00:12:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 21:10:47
Posty: 10
Lokalizacja: Lubin
Tak błąd przepływomierza wraca. Czy zbyt późne ciśnienie doładowania ma związek z źle ustawionym kątem wtrysku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 09:36:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, nie ma.

przyczynami mogą być:
- od złego sterowania podciśnieniowego [N75] po cały układ podciśnienia;
- niewydajna pompa wtryskowa.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 12:52:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 21:10:47
Posty: 10
Lokalizacja: Lubin
Podmieniłem przepływke z auta znajomego - brak poprawy. EGR jest zablokowane przezemnie. Przed i po bez zmian. Jakie propozycje Panowie? Oddać autko na regulacje kąta wtrysku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 12:56:25 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
niestety widzę jedną możliwość... sprawdzenie pompy i wtrysków na stole...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 13:23:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
piotrek.te napisał(a):
Podmieniłem przepływke z auta znajomego - brak poprawy. EGR jest zablokowane przezemnie. Przed i po bez zmian. Jakie propozycje Panowie? Oddać autko na regulacje kąta wtrysku?


możesz to zrobić samemu.
nawet robiąc to pierwszy raz w życiu zrobisz lepiej niż 99% warsztatów.
instrukcja z ELSA'y jak ustawić kąt jest w topiku o diagnostyce.

przepływomierz masz dobry. zostaw go w spokoju - tym bardziej, że nie ma prawa mierzyć poprawnie, gdyż nie masz ciśnienia doładowania na dole.
odblokuj EGR i zaloguj 003 BS.

zacznij od sprawdzenia całego układu podciśnienia [N18, N75, N239], jego szczelności [zbiornik podciśnienia, pompa podciśnienia, przewody].
wtryskiwacze i pompę nie rusz ;) na chwilę obecną.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 20:41:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 21:10:47
Posty: 10
Lokalizacja: Lubin
EGR odblokowany W linku logi 003BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/820 ... 938ac.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 22:09:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
masz problem:
- albo z podciśnieniem;
- albo z EGRem.

wynika to stąd, że na pozycji OFF masz ok. 345mg, a na zaślepionym EGRze 415mg [normalnie wartość ta powinna być taka sama jak przy zaślepionym EGRze]. usunięcie tego zjawiska przywróci Ci poprawne ciśnienie doładowania.

do sprawdzenia jest cały układ:
- elektrozawory N18/N75/N239 [jeżeli masz klapę gaszącą];
- przewody podciśnienia;
- zbiornik podciśnienia [w prawym nadkolu];
- pompę podciśnienia;
- sam zawór EGR.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 17:45:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 21:10:47
Posty: 10
Lokalizacja: Lubin
Witam ponownie!
Sprawdziłem co było przyczyną tych wartości, okazało sie, że to wina przepływomierza, oddałem kumplowi, wsadziłem swój stary i wartości wyglądają następująco: EGR ON ok. 200mg EGR OFF 415mg. Tak jak na logach początkowych 003BS. Logi początkowe robione na mojej przepływce. Dodam że 004BS pozycja early, silnik bardzo klekocze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 22:24:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to problem jest w takim razie z układem podciśnienia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: