.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 16:25:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C4 1,9 TDi - Głośny świszczący hałas z prawej strony auta
PostNapisane: 10.wrz.2009 09:03:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,

Usterka: Powyżej 1500 obr/min (jak się włącza turbo) coś mi głośno świszcze - gdzieś
ucieka powietrze. Sprawdziłem gumy dolotowe i odlotowe od turbo, są niby całe .
Auto nie traci mocy, nie kopci za bardzo jak to się dzieje przy pękniętych wężach.
Nie wiem jak to zlokalizować, bo na biegu jałowym nie występuje usterka, tylko
pod obciążeniem.
Zastanawiam się czy to może być chłodnica powietrza, bo tam jeszcze nie dotarłem ?
Może macie jakieś sugestie ?
POZD
rr


Ostatnio edytowano 10.wrz.2009 15:51:04 przez wappen, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 11:50:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wyglada na intercooler.
Logi dynamiczne mogly by cos powiedziec... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 12:31:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Nie wiem jak w 1,9, ale w AEL`u intercooler jest z prawej strony. Chociaż wrażenie że dźwięk dochodzi z lewej może być złudne.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 12:41:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 18:35:42
Posty: 128
Lokalizacja: Norge
najprosciej wjechac na kanal,jedna osoba daje gazu tak zeby turbo dawalo a druga osoba patrzy pod autem przykladajac reke w miejsca zwiazane z cisnieniem . Ja tak zlokalizowalem dziure na wezu od intercoolera w moim autku :)

_________________
Audi,audi,audi i tylko audi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 16:05:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Sorry, że wprowadziłem w błąd. Oczywiście dźwięk dochodzi z prawej strony auta, jest dość silny, wydaje mi się nawet, że metaliczny choć to może złudzenie.
Nie mam doświadczenia z interculerem !? jak się uszkadza (objawy)
Na kanał jadę jutro, więc może coś znajdę
POZD
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 TDi - Głośny świszczący hałas z prawej strony
PostNapisane: 10.wrz.2009 22:05:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wappen napisał(a):
Witam,

Usterka: Powyżej 1500 obr/min (jak się włącza turbo) coś mi głośno świszcze - gdzieś
ucieka powietrze. Sprawdziłem gumy dolotowe i odlotowe od turbo, są niby całe .
Auto nie traci mocy, nie kopci za bardzo jak to się dzieje przy pękniętych wężach.
Nie wiem jak to zlokalizować, bo na biegu jałowym nie występuje usterka, tylko
pod obciążeniem.
Zastanawiam się czy to może być chłodnica powietrza, bo tam jeszcze nie dotarłem ?
Może macie jakieś sugestie ?
POZD
rr

1. Turbosprężarka "włącza się" natychmiast po uruchomieniu silnika
2. Gwizd może być spowodowany:
a) Nieszczelnością (do analizy organoleptycznej węże i próba ciśnieniowa z intercoolerem) + logi dynamiczne z bloku 01, grup 010 i 011.
b) Zarysowanymi łopatkami turbiny - vide zaniedbany filtr powietrza
c) Przeczulicą

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 09:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
znalazłem, przyczyną była dziura czego się zresztą spodziewałem (na wężu gumowym między IC, a turbiną).
Była na tyle mała, ze powietrza starczało, ale umiejscowienie jej powodowało taki duży rezonans, że objawy mogły wskazywać na turbinę .
Dzięki za zzainteresowanie
POZD
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: