.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 07:19:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AEL] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 05.wrz.2009 20:40:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Witam, ostatnio rozwiązałem problem z szarpaniem, uszczelniłem wszystkie węże, wyczyściłem jeszcze raz nastawnik, odpowietrzyłem układ paliwowy, wymieniłem filtr paliwa, poustawiałem dawkę a teraz pora na ostateczne sprawdzenie.

Czy z zamieszczonych poniżej logów coś złego/dobrego wynika?
Dziękuję za informacje.

statyczne i BS
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/img]

dynamiczne
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

grupy 000, 000bs ani 000 dynamicznie nie mogę logować VAGiem 2.08, a 3.11.2 u mnie nie chce działać za cholerę :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 19:51:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
ponawiam prośbę :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 21:03:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2008 20:40:31
Posty: 63
Lokalizacja: Bialystok
przepływka ok
termostat ok
turbo ok
korekcje ok
faluja obroty na luzie w BS dziwnie wysoko sa podniesionie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 21:12:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Wysokość obrotów w BS zależy od wersji softu.
Bardzo ładnie ustawiona i działająca pompa (jak dla mnie optymalne ustawiania)
Turbo reaguje poprawnie jak na ten model.
Nic tylko Jeździć!! (ale żeby jazda była poezją - przydałby się jakiś lekki wirusik)

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 06:03:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
dzięki za odpowiedzi. pompa ustawiona ok, bo samodzielnie :)
wirusik może i tak, ale dopiero za jakiś czas. póki co są ważniejsze rzeczy -zawieszenie, hamulce, rozrząd :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 10:40:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
przyjacielu @To_Ja, czy mógłbyś zerknąć jeszcze raz na log dynamiczny 011? możesz mi powiedzieć, dlaczego w 3 i 4 wierszy jest wysterowywany zawór N75 pomimo tego, że T nie osiąga jeszcze w tym momencie ciśnienia zgodnego z mapą?
wydaje mi się to dziwne, ale kilkakrotnie robiłem logi i problem się powtarza, mianowicie autko na ułamek sekundy lekko słabnie, po czym ciągnie dalej.

Pozdrawiam serdecznie :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 12:22:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Nie mam pojęcia dlaczego... Może przepływomierz "zrywa" sygnał i centralka próbuje bronić turbinę przed przekręceniem? Faktycznie w tym zakresie nie powinno być żadnego wysterowania a funkcja zabezpieczająca turbinę działa dopiero powyżej 4000 (z tego co udało mi się wyczaić).
Czy jesteś pewny że soft jest fabryczny? bo może ktoś coś niefachowo "dłubnął"
i dlatego dziwnie działa. Przydałoby się spróbować na centralce pożyczonej od kogoś (tylko immo musisz zaadaptować) do tego jeżeli usterka wystąpi u dawcy to masz pewne że kłopoty generuje centralka (choć nie koniecznie program, ale skoro loguje takie dane to raczej program).
Po dokładnej analizie przepływka wydaje się podejrzana, nigdy nie widziałem na biegu jałowym czy też BS przepływu na poziomie 480!! powinno być w tym modelu silnika 400-440 to co widzę jest 10% za duże.
Powodzenia

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 13:00:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Co do przepływomierza - to zawyżona wartość może wynikać z zaślepionego EGRa. Fabrycznie sterownik wie ile powietrza (spalin) ma na wolnych obrotach i utrzymuje dawkę w stosunku do tego co pokazuje mu przeplywka, czujnik obrotów i "wiadoma" wartość z wysterowania N18 (nie wiem czy dość precyzyjnie się wyraziłem).
Generalnie przeplywkę wymieniłem (podmieniłem) z innego AELa i jest to samo.
Bardziej skłaniam się ku EDC, może on coś chrzani.
Logi robiłem na seryjnych kościach, które dostalem wraz z samochodem. W sterowniku siedział program zrobiony w niemczech (choć samochód jest kupiony w salonie w PL) wraz z dokumentacją i wykresami z hamowni. Generalnie przerywa na modyfikowanym i seryjnym programie.
Czy takie wysterowanie N75 może pojawiać się przy uszkodzonym wtrysku sterującym (w sensie elektrycznym)?

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 18:37:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Raczej to nie ma nic wspólnego z EGR bo porównywałem z logami samochodu z zaślepionym EGR i drugiego /emge/ z wyłączonym softowo EGR. NA wolnych powinno być około 430 w BS 440. 480 to sporo za dużo chyba że zasilanie lub elektronika w ECU jest pokombinowane/uszkodzone. Skoro próbowałeś inną przepływkę i tyle samo wskazywał to jest jeszcze inna możliwość - masz niefabryczny wałek rozrządu i napełnienie jest sporo większe.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 19:26:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
jutro będę miał jeszcze jeden przepływomierz, pożyczę od kumpla ze szrotu. Sprawdzę 04 i 04bs i napiszę czy jest jakaś różnica.
Przeglądałem różne logi z forum, niektórzy mają w 04 nawet ponad 500...
zobaczymy jutro na zmienionej przepływce. soft jest na 100% seria w tej chwili, natomiast na modyfikowanych kościach w 04 są jeszcze większe wartości, dochodzące do 500...

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 19:31:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeśli rozbierałeś takie przepływki to wiesz że jest tam prawie bezstopniowa regulacja naciągu sprężyny i może mają przeregulowaną na mniejszy naciąg?
Ja jak nie mam akurat czasu żeby podmienić Soft to nadmiar dymu ograniczam właśnie regulując naciąg sprężyny na niestandardowy.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 19:42:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
tej akurat konkretnej przepływki nie rozbierałem :) natomiast zmiana naciągu sprężyny to bardzo dobry sposób na podniesienie osiągów z dołu :) Powietrze musi pokonać mniejszy opór, żeby przemieścić tą zasłonkę :)
Generalnie spotkałem się z kilkoma przepływkami, które miały wytarty kawałeczek ścieżki w okolicach położenia ślizgacza na wolnych obrotach, ale myślę, że u mnie takiego czegoś nie ma, bo na nieodpalonym silniku jak ruszam przesłonką, to wartości na VAGu idą ładnie bez załamań, to samo na multimetrze.
Generalnie zmiana naciągu sprężyny nie spowodowałaby chyba aż takich zmian (z 440 na 470). Poza tym zobacz na moje logi 03BS, te znowu kompletnie różnią się od ogółu logów z AELa :( I to zarówno jeśli chodzi o wartość mierzoną, jak i porządaną (mapa).
Dlaczego? Czy to wina lmm? Chyba raczej nie...
Poza tym spójrz na grupę 008, tam już jest jakiś totalny bajzel...

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 20:27:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Wartość pożądana zależy od ew. korekt adaptacji.. może ten fabryczny program nie jest całkiem fabryczny lub jakiś nietypowy. Wartość zmierzona nie reaguje bo masz zaślepiony lub odłączone sterowanie od EGR. W grupie 08 jest totalna fabryka tyle że mapa dymu słabo ogranicza bo masz za duże wskazanie z przepływki (pewnie troszkę przykopca...)
Jeżeli zmniejszasz naciąg sprężyny to nie ma to prawie wcale wpływu na napełnianie. Robiłem testy na stanowisku silnikowym dając kryzę na wejście turbiny. Zmiany były minimalne nawet przy znacznym dławieniu (po prostu turbina w rzadszym powietrzu ma większe obroty i uzyskuje takie samo ciśnienie na wyjściu).
Większy wpływ ma powiększone wskazanie przepływu które zmienia działanie mapy dymu. to znacząco poprawia moment z dołu lecz powiększa dym.
Bezpieczniej jest poprawić mapę dymu bo wówczas wiemy jaką lambdę silnik realizuje.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: