.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 12:19:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKE TIPTRONIC] Prośba o ocenę logów
PostNapisane: 12.wrz.2009 15:48:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Witam,
zanim podam linki do logów z nieśmiałą prośbą o ocenę podzielę się z Wami tym co wiem o tym aucie:
1) były właściciel wymieniał wałki (niestety nie wiem nic o profesjonalizmie zakładu który to robił ani o częściach) jakieś 6 kkm temu.
2) regenerował również VP (część mechaniczną + sterownik) - jakieś 10kkm temu
3) gdy tylko kupiłem auto wymieniłem rozrząd i termostat (5 kkm temu, części z ASO)
4) jakieś 4kkm temu wymieniłem przepływomierz (nowy, z ASO)

Problemy:
1) Samochód ma problem za zapalaniem - czasami trzeba długo kręcić po dłuższym postoju auta - np rano.
2) Ponadto po uruchomieniu czasami (nie zawsze) nie reaguje przez pierwsze kilka - kilkanaście sekund na pedał gazu (jedzie sobie na D stałym tempem).
3) Auto ma małą dynamikę i zmniejszoną moc - V max to nie więcej niż 180km/h)

W przewodzie paliwowym widać powietrze ale żaden z mechaników u których byłem nie wie za bardzo jak je usunąć (sam nie mam większego pojęcia o silnikach).

Liczę na Waszą wiedzę, będę również wdzięczny za polecenie warsztatów na terenie pomorza lub reszty polski - jeśli będzie trzeba.

Błędy:
Control Module Part Number: 4B2 907 401 E
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G000AG D05
Software Coding: 01016
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: 00018059 130 106EC150_1.R75714543290
Additional Info: 00018059 130 106EC150_1.R75714543290
1 Fault Found:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Logi:

ns000
ns001
ns003
ns004
ns007
ns013
ns014
ns018

bs000
bs003
bs004
bs011

d000
d001
d003
d004
d008
d010
d011


Jak możecie zauważyć w logach podczas przyspieszania obroty w okolicach 2800 nagle spadają tak jakby skrzynia wrzuciła wyższy bieg ale nie widzę ku temu powodów (nie odpuszczam gazu a FIS pokazuje cały czas wrzuconą "3").

Pokornie czekam na waszą ocenę i ewentualny opieprz jeśli za bardzo się rozpisałem lub popełniłem błąd podczas wykonywania logów ;)

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 17:23:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
silnik rzeczywiście boryka się z kilkoma problemami:

1. EGR jest zaślepiony/nieczynny. może być to spowodowane:
a. zaślepieniem blaszką na rurze do silnika [najczęstsza forma fizycznego wyłączenia EGR];
b. zaślepieniem na przewodach podciśnienia [najczęściej na przewodzie od N18 do EGR];
c. niesprawnością zaworu N18 [raczej nie];
d. niesprawnością zaworu EGR [niemalże niemożliwe];
e. wyłączeniem EGR w drodze adaptacji silnika [nie spotkałem się jeszcze z taką wiedzą mechaników].

powyższe widać w 003BS.

2. występuje problem z pompą paliwową VP44 [stąd problem z rozruchem/mocą/spadkiem obrotów]:
- najprawdopodobniej jest niesprawna mechanicznie;
- należy sprawdzić napięcie paska napędzającego pompę [choć to raczej nie to, ale sprawdzić należy];
- układ paliwowy jest zapowietrzony.

powyższe widać w 004.3BS, 004.3dN, 004.3sN2.



zaczynasz zatem od usprawnienia EGR. jeżeli to uczynisz, to następnie musisz oddać pompę do sprawdzenia warsztatowi Bosch, który ma o tym pojęcie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 17:37:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki Ci wielkie meszrum !
Od poniedziałku się zabieram za szukanie dobrych warsztatów w okolicy - może możecie coś polecić?

Mam jeszcze pytanie dotyczące błędu sterownika wtrysku - czy należy go wymienić czy może błąd jest spowodowany jedną z niesprawności o których napisałeś?

No i pęcherzyki powietrza które lecą w przewodzie paliwowym - czy usunięcie wymienionych usterek zlikwiduje ten objaw czy należy szukać gdzieś jeszcze?

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 18:56:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
błąd wtryskiwacza sterującego [WS] ma charakter sporadyczny - pojawił się prawdopodobnie po wymianie rozrządu.
w chwili obecnej WS działa poprawnie [czyli zapominasz o nim].

odpowietrzenie należy wykonać samodzielnie [jak to zrobić przeczytasz w topiku o diagnostyce].

z Twoich okolic polecam naszego forumowicza rob555 - powinien Ci pomóc.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 19:12:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Dziękuję!

Czuję że w końcu się coś dobrego wydarzy dla mojego AKE :) - i to dzięki pomocy z tego forum!

Zastosuje się niezwłocznie do Twoich rad meszrum, martwi mnie tylko ten wtrysk - błąd pokazuje się notorycznie (po wykasowaniu pojawia się przy każdym uruchomieniu silnika).

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 19:31:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
st24 napisał(a):
... martwi mnie tylko ten wtrysk - błąd pokazuje się notorycznie (po wykasowaniu pojawia się przy każdym uruchomieniu silnika).


Do wymiany

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 19:36:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
A może warto sprawdzić kabel? Czy na 100% do wymiany i nie warto się zastanawiać? A jak już wymieniać to tylko sterujący czy cały komplet? (silnik w okolicach wszystkich wtrysków ma ślady oleju)

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 19:38:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Można obadać wtyczkę przy G80

st24 napisał(a):
A jak już wymieniać to tylko sterujący czy cały komplet?


Tylko sterujący.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 19:44:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki Gustav!

Od poniedziałku się biorę za wszystko po kolei :) - mam nadzieję że robi555 użyczy mi warsztatu i doświadczenia i jakoś się uda doprowadzić ten egzemplarz do znośnego stanu :)

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 20:02:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Gustav napisał(a):
st24 napisał(a):
... martwi mnie tylko ten wtrysk - błąd pokazuje się notorycznie (po wykasowaniu pojawia się przy każdym uruchomieniu silnika).


Do wymiany



Gustav,

dlaczego do wymiany skoro działa poprawnie?
gdyby nie działał, to widziałbyś same 0 [zera] w grupie 004.3.
po co wydawać 1200 PLN, skoro nie ma takiej potrzeby?



st24 napisał(a):
... martwi mnie tylko ten wtrysk - błąd pokazuje się notorycznie (po wykasowaniu pojawia się przy każdym uruchomieniu silnika).



st24,

WS zostaw w spokoju w chwili obecnej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 20:07:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
No, skoro meszrum mówi że chodzi to ja się przychylę do to tej tańszej opcji i zostawię wtrysk w spokoju:)

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 20:34:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
st24 napisał(a):
No, skoro meszrum mówi że chodzi to ja się przychylę do to tej tańszej opcji i zostawię wtrysk w spokoju:)



st24,

WS będzie nadawać się do wymiany w chwili, gdy w 004.3sN oraz 004.3BS będziesz mieć niezmiennie wartość 0.0*.
zatem o tym, czy nadaje się do wymiany dowiesz się samodzielnie.

może być tak, że błąd spowodowany jest zwarciem, co skutkuje tym błędem - wówczas nawet wymiana WS na nowy nic nie da [błąd będzie nadal]. elektryk powinien zatem obejrzeć wtyczkę przewodu od WS [podszybie].

...ale może być tak, że WS za jakiś czas wyzionie ducha...
[i wówczas będziesz mieć same 0.0* - wtedy wymiana będzie konieczna]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 20:41:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Ok, teraz mam cały obraz sytuacji. Dzięki po raz kolejny meszrum. Dzisiaj dowiedziałem się więcej o swoim aucie niż przez ostatnie 6 miesięcy... Nurtuje mnie jeszcze to zjawisko chwilowego zmniejszania obrotów przy 2700 obr/min przy przyspieszaniu na 3 biegu, czy to jest normalne?

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 22:01:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, to jest bardzo nieprawidłowe.

źródło ma prawdopodobnie w układzie wtryskowym [choć nie można wykluczyć do końca niesprawnego układu podciśnienia w zakresie braku działania EGR] - w szczególności niesprawnej, moim zdaniem, pompie wtryskowej.

na chwilę obecną, patrząc na logi, nie można nic więcej powiedzieć. teraz, wiedząc co sprawdzić, musisz zrobić to już samodzielnie.
zatem:
- najpierw uruchamiasz EGR [raczej nie będzie nic kosztować] - poznasz to po tym, że w 003.3BS wartość będzie się zmieniać:
a. na OFF będzie ok. 400mg;
b. na ON będzie poniżej 200mg.
- następnie logujesz samochód ponownie - tylko 003BS oraz 011dN.
- zamieszczasz logi na AKP.

to będzie najtańsze dla Ciebie i najbezpieczniejsze dla samochodu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 22:12:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Ok, dam znać gdy tylko EGR będzie zrobione. (pewnie przy okazji wymienić odmę i przeczyścić co się da?)

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2009 23:21:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Przy błędzie G80 to mnie więcej tak jest w 90% przypadkach , na początku błąd sporadyczny a później wymiana :(

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 10:02:47 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
czy ten chwilowy spadek obrotów nie jest związany z tym że to tiptronik? tak się dzieje jak skrzynia spina bieg na sztywno....

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 14:13:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
st24 napisał(a):
Ok, dam znać gdy tylko EGR będzie zrobione. (pewnie przy okazji wymienić odmę i przeczyścić co się da?)


odmę możesz sobie darować w tym silniku.
sprawdź jedynie, czy nie ma nadciśnienia poprzez odkręcenie korka oleju na pracującym silniku.


arthurr napisał(a):
czy ten chwilowy spadek obrotów nie jest związany z tym że to tiptronik? tak się dzieje jak skrzynia spina bieg na sztywno....


nie, silnik ma ciągnąć równo na jednym biegu od 1500 do 4000 [4200 na S] rpm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 20:05:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Z moich informacji wynika, że błąd G80 pojawia się często jak pompa jest zapowietrzona. I z reguły jest to właśnie błąd sporadyczny. Powietrze w przewodzie nie jest w stanie podnieść iglicy a tym samym magnesiku, sterownik mniej więcej wie, kiedy ma się spodziewać sygnału z czujnika...
Jak radzi meszrum, doprowadź EGR do porządku i koniecznie wyelimimuj zapowietrzanie, bo VP44 tego BAARDZO nie lubi :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 22:22:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
k44761 napisał(a):
Z moich informacji wynika, że błąd G80 pojawia się często jak pompa jest zapowietrzona. I z reguły jest to właśnie błąd sporadyczny. Powietrze w przewodzie nie jest w stanie podnieść iglicy a tym samym magnesiku, sterownik mniej więcej wie, kiedy ma się spodziewać sygnału z czujnika...
Jak radzi meszrum, doprowadź EGR do porządku i koniecznie wyelimimuj zapowietrzanie, bo VP44 tego BAARDZO nie lubi :)



masz rację, nie pomyślałem o tym.
skoki dawki i kąta mogą wynikać z gigantycznych bąbli, jakże niezbędnego nam, powietrza.


st24,

po usunięciu problemu z EGR, odpowietrz układ zgodnie z instrukcją i zamieść kompletne logi.
nic nie rób z pompą.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: