.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 03:04:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 22:27:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
narazie G80 też zostaw w spokoju , obadaj połączenie elektryczne

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 23:18:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
EGR, odpowietrzenie, logi... tak jest! Możliwie szybko uruchomię procedurę i koniecznie dam znać (logi).

Świat okaże się piękny jeśli sprawy mają się wg Waszego najnowszego scenariusza :) (szczególnie że, jak wspominałem, pompa była regenerowana jakiś czas temu)

Cytuj:
narazie G80 też zostaw w spokoju , obadaj połączenie elektryczne


Badać tylko wtyczkę czy w miarę możliwości cały kabel (łącznie z demontażem wtrysku)?

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 23:42:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
st24 napisał(a):
EGR, odpowietrzenie, logi... tak jest! Możliwie szybko uruchomię procedurę i koniecznie dam znać (logi).

Świat okaże się piękny jeśli sprawy mają się wg Waszego najnowszego scenariusza :) (szczególnie że, jak wspominałem, pompa była regenerowana jakiś czas temu)

Cytuj:
narazie G80 też zostaw w spokoju , obadaj połączenie elektryczne


Badać tylko wtyczkę czy w miarę możliwości cały kabel (łącznie z demontażem wtrysku)?



bez demontażu wtryskiwacza naturalnie.

co do pomp regenerowanych, to niestety regenerowana nie zawsze oznacza "sprawna".

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 08:07:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2008 15:06:41
Posty: 62
Lokalizacja: Legnica
Witajcie
Ale bąble u kolegi st24 mogą się pojawiać z powodu filtru paliwa, możesz nam powiedzieć co to za filterek (marka) i kiedy wymieniany i czy ew. bable zaczęły sie niedługo po jego wymianie. To taka tańsza alternatywa dla bąbli, bo jak to VP....
pzdr

_________________
A6 C5 2.4 AML
_________________
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do
pierwszego to nie jestem pewien."
Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 18:03:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
motofan napisał(a):
Witajcie
Ale bąble u kolegi st24 mogą się pojawiać z powodu filtru paliwa, możesz nam powiedzieć co to za filterek (marka) i kiedy wymieniany i czy ew. bable zaczęły sie niedługo po jego wymianie. To taka tańsza alternatywa dla bąbli, bo jak to VP....
pzdr


Powiem tak: przejrzałem swoje drobne archiwum wymian i nie znalazłem w nim filtra paliwa. Oznacza to tyle że nie był wymieniany co najmniej przez ostatnie 6 miesięcy i nie znam jego marki.

Wniosek jest tylko jeden: filtr leci do wymiany przy okazji EGR i odpowietrzania (w czwartek - dzięki uprzejmości klubowicza rob555). Z tego co się zdążyłem zorientować to filtr najlepiej firmy Knecht? ...czy może prosto od ASO?

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 21:03:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Przepraszam za odpowiadanie na własny post ale chciałem podbić temat ponieważ jestem po odpowietrzeniu auta i nowych logach.

1) Powietrze z układu udało się usunąć wymieniając filtr paliwa - dziękuję za trafne podpowiedzi.
2) Filtr Paliwa zakupiłem w Aso za 135 zł (Gajos, Sopot) - wspominam bo może ktoś byłby zainteresowany a cena wydaje się atrakcyjna.
3) EGR nadal niesprawny - okazało się że nie jest zablokowany ale padło urządzenie które nim steruje - podobno "przydrogawe" w wymianie więc jeśli to nie wpłynie negatywnie na pracę silnika to wolałbym jego uruchomienie zostawić na koniec.
4) auto odpowietrzyliśmy dopiero dzisiaj ale już teraz można powiedzieć że:
- na pierwszy rzut oka nie zniknął odczuwalny brak mocy za to auto lepiej reaguje na gaz przy ruszaniu
- błąd sterownika wtrysku nadal się pojawia
- nadal występuje dziwny skok obrotów przy przyspieszaniu na 3 biegu


Logi:

ns000
ns001
ns003
ns004
ns007
ns013
ns014
ns018

bs000
bs003
bs004
bs011 - nie wiem jak to się stało ale zapomniałem zrobić

d000
d001
d003
d004
d008
d010
d011

No i gratis pomiar momentu (nie wiem czy dobrze wykonany bo przebieg wygląda dosyć dziwnie - wykres robiony od 2,5 tys ze względu na już wspomniany skok obrotów):

tip009

Bardzo proszę o dalsze, cenne uwagi.

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 21:46:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
st24,


Cytuj:
EGR nadal niesprawny - okazało się że nie jest zablokowany ale padło urządzenie które nim steruje - podobno "przydrogawe" w wymianie więc jeśli to nie wpłynie negatywnie na pracę silnika to wolałbym jego uruchomienie zostawić na koniec.


jak mniemam chodzi o zawór N18
sprawdzisz to jednak samodzielnie w bardzo prosty sposób - musisz zamienić miejscami zawory N75 oraz N18, które znajdują się na podszybiu, po czym zalogować 003BS oraz 011BS. po logowaniu przywracasz ich pierwotny układ. logi zamieszczasz oczywiście na forum.

schemat podciśnienia:
Obrazek

zamieniasz miejscami zawory oznaczone jako 27 oraz 28.
pamiętaj by zachować prawidłowe połączenia.
to pozwoli Ci ustalić, co jest odpowiedzialne za niedziałanie EGR'u.

zawór N18 sterujący EGR'em [czyli to co "padło"] kosztuje w ASO Audi ok. 300 PLN [w ASO Skody taniej], a na Allegro 220 PLN...
http://www.allegro.pl/item733962909_zaw ... ginal.html
...chyba ktoś wprowadził Cię w błąd.


na logi spojrzę jutro.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 21:59:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Ok - jutro sprawdzę i wrzucę na forum. Tymczasem czekam na int. logów bo w warsztacie usłyszałem same nieprzyjemne (dla kieszeni) informacje :/

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 06:45:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Z logów na pierwszy rzut oka - przepływka leży. EGR faktycznie nie działa. Turbo jakieś trochę ospałe z dołu.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 07:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
k44761 napisał(a):
Z logów na pierwszy rzut oka - przepływka leży. EGR faktycznie nie działa. Turbo jakieś trochę ospałe z dołu.


Przepływka odpada bo była wymieniona jakiś miesiąc temu (oryginalna VAG ...tzn Hitachi :d )

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 08:14:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
hmm, spójrz na 003dyn. Chyba że nie mam racji, niech mnie ktoś poprawi

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 09:50:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Wrzucam logi po zamianie wtyczek:

bs011 przed zamianą
bs011 po zamianie
bs003 po zamianie

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 12:12:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
st24 oraz pozostali Panowie,


co do EGR,

rzeczywiście uszkodzony jest zawór N18 sterujący EGR'em.
jeżeli się nie mylę, to Twoje AKE jest modelem 2001 sprzed FL [czyli do 5.2001], a zatem nr N18 [tzw. AGR, czarny] w Twoim silniku* to: 059 906 627. realny koszt nabycia nowego to 200-300 PLN.
[aukcja allegro z mojego posta powyżej dotyczy N18 do modeli po FL]


co do WS,

jak wskazywał na początku Gustav, Twój WS skończył żywot - powinno się go wymienić. może on mieć wpływ [choć nie jestem pewien na 100%] na spadanie obrotów podczas przyspieszania. przed wymianą należy sprawdzić wtyczkę.
WS w Twoim silniku* ma nr 059 130 202 E.
realny koszt nabycia to 800 - 1200 PLN.


co do lmm,

jest sprawne i mierzy poprawnie.




*zakładam, że masz A6 sprzed FL.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 12:38:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
meszrum napisał(a):
*zakładam, że masz A6 sprzed FL.


To prawda - auto jest sprzed liftingu (luty 01).

Co do N18 to w ASO życzą sobie za niego 395 zł :d
Za WS - 1890 zł

2 powyższe linijki to taka ciekawostka. Meszrum czy możesz mi polecić jakieś dobre miejsce gdzie można zamówić wspomniane części w rozsądnych cenach? (nie jestem przekonany do allegro)

A co można powiedzieć o przebiegu mocy i momentu? Czy mój pomiar ma jakiś sens?

I na koniec: czy z logów wynika konieczność jakiejś dodatkowej wymiany? (w szczególności pytam o wałki rozrządu :/ )

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 13:56:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, z logów nie wynika nic poza tym.
wiesz jakiego rodzaju masz niesprawności i w tym zakresie powinieneś je usunąć.

co źródła części, to o ile nie powinno się kupować olejów poprzez allegro, a o tyle inne części już tak. jesteś chroniony przez dwa lata od dnia nabycia.
skoro część jest nowa, to nie ma większej różnicy miejsce gdzie ją kupujesz.

do Twojego samochodu pasuje ten N18: http://www.allegro.pl/item735188753_zaw ... ginal.html
[nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą, pomimo, iż drugi raz wskazuję jego aukcję :): ]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 14:36:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
meszrum napisał(a):
nie, z logów nie wynika nic poza tym.
wiesz jakiego rodzaju masz niesprawności i w tym zakresie powinieneś je usunąć.


Już się do tego zabieram - po prostu wczoraj w warsztacie usłyszałem że "już po logach widać że wałki są zjechane" -> to samo po "oględzinach" wałków przez korek oleju aczkolwiek nie wiem na ile można ocenić stan wałków po wycinku który widać przez korek :?:

meszrum napisał(a):
[nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą, pomimo, iż drugi raz wskazuję jego aukcję :): ]

Tak czy siak zwabiłeś mu klienta - towar zaraz nabedę :peace:

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 15:28:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
st24 napisał(a):


Zamieniałeś jedynie wtyczki czy przekładałeś całe zaworki włącznie z przepięciem wężyków podciśnienia ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 15:37:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
st24 napisał(a):
meszrum napisał(a):
nie, z logów nie wynika nic poza tym.
wiesz jakiego rodzaju masz niesprawności i w tym zakresie powinieneś je usunąć.


Już się do tego zabieram - po prostu wczoraj w warsztacie usłyszałem że "już po logach widać że wałki są zjechane" -> to samo po "oględzinach" wałków przez korek oleju aczkolwiek nie wiem na ile można ocenić stan wałków po wycinku który widać przez korek :?:

meszrum napisał(a):
[nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą, pomimo, iż drugi raz wskazuję jego aukcję :): ]

Tak czy siak zwabiłeś mu klienta - towar zaraz nabedę :peace:



nie, na podstawie logów nie można ocenić stanu wałków. można co najwyżej zaobserwować problem, którego źródło może być zupełnie inne. u Ciebie nie ma nic takiego.

przez korek oleju można co najwyżej zobaczyć czy wałki ustawiły się w pozycji 0 OT...


ważne pytanie zadał Piotruś - zanim kupisz N18, to proszę odpowiedz na nie.
[choć z 003BS wynikałoby, że przepiąłeś również przewody podciśnienia]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 18.wrz.2009 15:38:37 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 15:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Piotruś napisał(a):
Zamieniałeś jedynie wtyczki czy przekładałeś całe zaworki włącznie z przepięciem wężyków podciśnienia ?


Tylko wtyczki - nie ukrywam że auto stoi przed biurem i w przerwie na herbatę zamieniłem wtyczki i zrobiłem logi :D ..rozumiem że nie doczytałem i trzeba było zamienić również wężyki?

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 15:42:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, należało przełożyć razem z przewodami podciśnienia.

wychodzi na to, że nie masz napięcia na wtyczce N18.
należy zmierzyć napięcie na wtyczkach od zaworów N18 i N75 [czarny i szary] - powinno być ok. 13.5V. napięcie sprawdzasz w ten sposób, że podłączasz pod masę i sprawdzasz '+'.
'-' steruje jedynie impulsowo pracą zaworów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: