.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 14:00:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 15:49:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
meszrum napisał(a):
tak, należało przełożyć razem z przewodami podciśnienia.

wychodzi na to, że nie masz napięcia na wtyczce N18.
należy zmierzyć napięcie na wtyczkach od zaworów N18 i N75 [czarny i szary] - powinno być ok. 13.5V. napięcie sprawdzasz w ten sposób, że podłączasz pod masę i sprawdzasz '+'.
'-' steruje jedynie impulsowo pracą zaworów.


Czyli przełożyć jeszcze raz całość czy już nie ma sensu?

Napięcie będę mógł zmierzyć dopiero wieczorem ale tam nie mam internetu więc dam Wam znać w poniedziałek co i jak. (czy już teraz anulować zamówienie na N18?)

Przy okazji będę chciał sprawdzić wtyczkę od wtrysku - czy procedura jest taka sama?

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 15:52:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
anuluj zamówienie.
zamień miejscami zawory i wówczas zaloguj.
zmierz napięcie.

...napisz w poniedziałek.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 15:56:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
st24 napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Zamieniałeś jedynie wtyczki czy przekładałeś całe zaworki włącznie z przepięciem wężyków podciśnienia ?


Tylko wtyczki - nie ukrywam że auto stoi przed biurem i w przerwie na herbatę zamieniłem wtyczki i zrobiłem logi :D ..rozumiem że nie doczytałem i trzeba było zamienić również wężyki?


No właśnie tak wskazywała logika 003BS ... . Hmm ... .

W takiej sytuacji sugerowana Ci potrzeba wymiany N18 może być zupełnie błędna, tak samo jak i podejrzenie zaniku napięcia we wtyczce N18... .

St24 - Aby porządnie posprawdzać instalację podciśnienia sterujacego N18 i N75 zamiast rzucać kasą w błoto proponuję lekturę tego topika (w skupieniu i od a do z):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
Zupełnie nie pojmuję dlaczego nie pokazano Ci tego tematu (lub kilkudziesięciu innych - podobnych) już na początku tej uroczej "dyskusji" ... .

Jeśli chodzi o "poślizg" tipa na trzecim biegu:
- Zwróć uwage, że to jest już czwarty bieg ;) (ale to bez znaczenia)
- Taka sytuacja jest typowa kiedy sterownik tiptronika nie widzi oczekiwanego momentu obrotowego.
Wymiana wtryskiwacza sterujacego umożliwi odzyskanie mocy i poprawiając witalność silnika skutecznie poprawi dziaanie tiptronika ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 16:19:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Piotruś napisał(a):
St24 - Aby porządnie posprawdzać instalację podciśnienia sterujacego N18 i N75 zamiast rzucać kasą w błoto proponuję lekturę tego topika (w skupieniu i od a do z):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
Zupełnie nie pojmuję dlaczego nie pokazano Ci tego tematu (lub kilkudziesięciu innych - podobnych) już na początku tej uroczej "dyskusji" ... .


Dziękuję - zaraz siadam do czytania:) Natomiast już teraz mam pytanie - czy te przewody podciśnienia trzeba zdejmować jakimś urządzeniem czy należy użyć naprawdę sporej siły? (próbowałem przed chwilą i nie udało mi się ich ruszyć :< )

No i ponawiam pytanko: jak sprawdzić czy wtyczka od wtrysku sterującego jest "ok"?

Ps. Możliwe że niektóre moje pytania wydaja się banalne ale przyznam że jak dotąd podmiana wtyczek przy N18 była moim największym wyzwaniem z zakresu mechaniki pojazdowej w życiu ;)

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 16:30:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 17:28:53
Posty: 157
Lokalizacja: Gdynia
Jak chcesz to do testów moge pożyczyć Ci używany WS z mojego auta.

_________________
A6 C5 Sedan 2.5TDi V6 AKE 180KM 2000/01r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 16:46:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
st24 napisał(a):
Piotruś napisał(a):
St24 - Aby porządnie posprawdzać instalację podciśnienia sterujacego N18 i N75 zamiast rzucać kasą w błoto proponuję lekturę tego topika (w skupieniu i od a do z):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
Zupełnie nie pojmuję dlaczego nie pokazano Ci tego tematu (lub kilkudziesięciu innych - podobnych) już na początku tej uroczej "dyskusji" ... .


Dziękuję - zaraz siadam do czytania:) Natomiast już teraz mam pytanie - czy te przewody podciśnienia trzeba zdejmować jakimś urządzeniem czy należy użyć naprawdę sporej siły? (próbowałem przed chwilą i nie udało mi się ich ruszyć :< )

No i ponawiam pytanko: jak sprawdzić czy wtyczka od wtrysku sterującego jest "ok"?

Ps. Możliwe że niektóre moje pytania wydaja się banalne ale przyznam że jak dotąd podmiana wtyczek przy N18 była moim największym wyzwaniem z zakresu mechaniki pojazdowej w życiu ;)



możesz użyć czegokolwiek, co pomoże Ci 'zepchnąć' przewód z króćców byle nie uszkodziło przewodu lub króćca [możesz użyć np. śrubokrętu, który masz w zestawie koła zapasowego].
zakładając przewody, zwróć uwagę na to, czy są wystarczająco dociśnięte.

pamiętaj także o pomiarze napięcia na wtyczce [w wolnej chwili].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 09:39:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Witam po weekendzie!

Poniżej to co udało mi się dowiedzieć - nazewnictwo bazując na rysunku (by uniknąć nieporozumień wynikających z mojej niewiedzy będę posługiwał się numerkami zamiast nazwami zaworków itp):
Napięcie na wtyczce od urządzenia nr 11 - 13,5 V
Napięcie na wtyczce od urządzenia nr 10 - 13,5 V
Dygresja (:D): Napięcie na wtyczce od wtrysku sterującego - 12,5 V

Logi dotyczące zamiany wtyczek i przewodów nr 9 i nr 3:
Przed:
bs003
bs011

Po:
bs003
bs011

Za radami piotrusia:
- przewód nr 2 niestety udało mi się tylko tak niefortunnie rozłączyć że podciśnienie mogłem sprawdzić tylko przy urządzeniu nr 11 (przewód wciąż tkwił w urządzeniu nr 10) - podciśnienie określam jako słabe (nie przytrzyma palca)
- przewód przy urządzeniu nr 3 - podciśnienie spokojnie przytrzymuje palec
- przewód przy urządzeniu nr 9 - brak podciśnienia
- przewód przy urządzeniu nr 7 - zlokalizowany lecz niestety nie mam pojęcia jak się do niego dostać
- wszystkie kabelki od podciśnienia wydają się dobrze połączone, nic nie "wisi w powietrzu" itp.

Johan - dzięki! Bardzo chętnie skorzystam jeśli pożyczysz jeszcze trochę wiedzy i umiejętności jak to zamienić bo ja zdecydowanie nie czuje się na siłach do takiej operacji :|

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 09:47:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
st24,


czy przypadkiem nie zamieściłeś odwrotnie logów przed i po?
pytam, gdyż wychodzi, że po zamianie jest niesprawne sterowanie EGR oraz sprawne sterowanie turbosprężarką - powinno być odwrotnie.

jeżeli jest rzeczywiście odwrotnie [czyli to co przed jest po], to zawór N18 jest do wymiany.
WS oczywiście także.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 10:12:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Hymm.. może jeszcze śpię ale pliki z dopiską "sw" na końcu nazwy są po zamianie - jak widać na bs003sw egr działa... czy może się mylę?'

Tak czy inaczej - jednak "od-anulować" zamówienie z piątku? (fajnie by było gdybym jeszcze gdzieś dostał ten wtrysk w rozsądnej cenie - może polecisz?)

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 10:56:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ja śpię.
masz rację - jest dobrze.

N18 nie działa - zatem, moim zdaniem, powinieneś kupić nowy.


co do samego WS, to niestety nie wiem gdzie można byłoby kupić znacznie taniej. poszukaj na początku w sklepach internetowych, serwisach Bosch'a oraz firmach oferujących części do Skody [w Superbie były montowane te same wtryskiwacze - kiedyś ktoś na AKP znalazł sklep, w którym nowy WS kosztował ok. 300 PLN - link do tego sklepu jest gdzieś na forum].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 11:06:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
meszrum napisał(a):
[w Superbie były montowane te same wtryskiwacze - kiedyś ktoś na AKP znalazł sklep, w którym nowy WS kosztował ok. 300 PLN - link do tego sklepu jest gdzieś na forum].


Chodzi pewnie o ten sklep. Wprawdzie nie za 300 ale za 766 co i tak jest śmieszną ceną w porównaniu do cen ASO. Problem w tym że tamten wtrysk ma końcówkę G w symbolu a nie E która niby jest mi potrzebna.

Co Wy na to? Będzie pasował? (były już o tym dyskusje o ile mi wiadomo ale nie doczytałem czy ktoś już to sprawdzał w praktyce...)

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 11:57:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odpowiem Ci w ten sposób: wg ETKA'i [763] ten z literką G jest stosowany do wszystkich 2.5TDI po FL - od AYM do BDH [w tym AKE].

w ETKA'e [763] nie ma rozróżnienia pomiędzy określone modele po FL.
z tego wynikałoby, że można zastosować zamiennie [gdyż skoro pasuje do AYM/BFC, to tym bardziej będzie pasować do AKE, z którego AYM/BFC się wywodzi]. skoro innego do AYM w ASO nie kupię, to musi pasować.
Obrazek

gdyby to był mój samochód, to kupiłbym z zastrzeżeniem możliwości zwrotu.
w AYM mam WS od AFB i działa dokładnie identycznie jak stary WS od AYM. nie robiłbym z tego dramatu.


[+]
jednak był WS w tym sklepie za poniżej 300 PLN:
http://www.goldenline.pl/forum/audi/267746
[w wątku będzie cena 275 PLN]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 12:35:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Dzwoniłem do tego sklepu i "Pan sprzedawca" ;) Poinformował mnie że wtryski z literką G mają najpewniej "owalną" wtyczkę (ale tego nie wiemy na 100% bo przy sobie cześć nie miał) podczas gdy u mnie jest prostokątna (i to wiemy na pewno). Stąd pytanie: czy ktoś się orientuje na 100% jaką wtyczkę posiada wtrysk z literką G? A może można jakoś "naprawić" ten drobny brak kompatybilności?

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 12:44:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak wygląda G:
http://allegro.pl/item722151146_wtryski ... i_bdg.html


można zmienić wtyczkę, gdyż samodzielnie* zmieniałem do AYM montując WS z AFB.
[przekładasz wtyczkę ze starego]


[+]
G pasuje do AKE, co potwierdza katalog Bosch'a:
Obrazek



*w Diagtroniku razem z W.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 12:58:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
st24 napisał(a):
Problem w tym że tamten wtrysk ma końcówkę G w symbolu a nie E która niby jest mi potrzebna.

Co Wy na to? Będzie pasował?


Odradzam zakładanie wtryskiwacza "G" do Twojego AKE, gdyż jest to część przeznaczona wyłącznie do silnika z normą spalin EURO4 .
(pomijam kwstię przełożenia wtyczki)

W praktyce przekłada się to na:
- inne ciśnienie otwarcia
- końcówki DSLA dla EURO4 posiadają o jeden otwór rozpylacza więcej
- końcówki DSLA z normą EURO4 przepuszczają inną porcję paliwa na cykl pracy

Prawidłowy dobór odpowiednich wtryskiwaczy za pomocą ETKI jest możliwy w oparciu o:
- ETKA-ę działającą on-line
lub
- w oparciu o kody wyposażenia podane w ostatniej kolumnie (tego akurat nie jestem w 100% pewny)

St24 - jeżeli posiadasz dostęp do nieporównywalnie tańczych wtryskiwaczy "G" - możesz ratować się dokupieniem w Boschu samej końcówki DSLA, ponieważ wtryskiwacze 2,5TDI różnią się właśnie końcówkami DSLA a nie obudowami ... . Koszt potrzebnej Ci końcówki DSLA = 250 zł.- i "jakieś grosze" za regulację (rzędu kilkunastu - kilkudziesięciu PLNów) .

W historii AKP zdarzyło się, że jeden z userów omyłkowo założył wtryski "G" do AFB-ka (nowe, kompletne, prosto z pudełka), w wyniku czego ciepły silnik praktycznie przestal odpalać, a jesli już odpalił to pojawiała się imponująca chmura czarnego dymu ... . Sytuacja (ale tylko nieznacznie) uległa poprawie po maksymalnym zwiększeniu dawki rozruchowej w adaptacjach kanału 5-tego .... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 21.wrz.2009 13:02:03 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 13:00:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dlaczego G jest wg ETKA'i zalecane do AYM [na pewno nie EUIV]?
dlaczego to samo twierdzi katalog Bosch'a?


prosimy o ustosunkowanie się.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 13:04:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
To w międzyczasie do ustosunkowania się Piotrusia ja zapytam o coś takiego - podejdzie?

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 13:08:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
dlaczego G jest wg ETKA'i zalecane do AYM [na pewno nie EUIV]?
dlaczego to samo twierdzi katalog Bosch'a?


prosimy o ustosunkowanie się.


ETKA taka jak nasza "nie on-line" jest bardzo ułomna. Istnieje znacznie więcej części (nie tylko do układów zasilania), możliwych do nabycia wyłącznie w oparciu o VIN ... a czasem nawet i to nie wystarcza.
Np. w modelach Allroad zamówienie wahaczy dolnych nośnych jest możliwe wyłacznie po dokonaniu fizycznego pomiaru otworu w zwrotnicy ... .

Wracając do wryskiwaczy - ciśnienia otwarcia i dawki paliwa na cykl zależą od generacji VP44 (czyli "pi-oko" można je podzielić: do 2001, 2002 - 2005 i 2004 - 2006 dla EURO4).

I jeszcze coś - poprzedni post nie jest kontrą do Twojej wypowiedzi. Napisałem go zgodnie z posiadaną wiedzą i doświadczeniem w nabywaniu tych części i głownie dlatego, że jeden z AKPowiczów już taki błąd popełnił (ASO Boscha wepchnęło mu właśnie końcówki "G" jako właściwe do AFBka :< :/ ... ).

st24 napisał(a):
To w międzyczasie do ustosunkowania się Piotrusia ja zapytam o coś takiego - podejdzie?


Moim zdaniem nie będzie pasował, ponieważ AFB cechuje się ciśnieniem pierwszego otwarcia na 221,0 BAR, a Twoje AKE na 231,0 BAR. Nadto producent nie podaje czy (a jeśli tak to o ile) różni się dawka paliwa na cykl (AFB vs AKE) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 13:28:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zgadzamy się na pewno co do AFB=>AKE - tutaj nie będzie się sprawdzać [pasować fizycznie będzie].
o ile w 155PS [m6] silniku nie zauważam najmniejszej różnicy, o tyle w AKE [tip] trudno powiedzieć, czy samochód reagowałby prawidłowo.

lecz wracając do F/G [gdyż zakładam, że F będzie pełnić swoją funkcję w AKE >05.2001 prawidłowo pomimo niezgodności wtyczki], to jakie mogą być faktyczne skutki zamontowania G zamiast F? pomijam różnicę EU - chodzi mi o faktyczną różnicę.

pytam, gdyż czasem odnoszę wrażenie, że VW/producenci części robią sobie jaja zarówno z sieci serwisów jak i użytkowników wmawiając im sztywne dedykowanie części, które różnią się np.: jedynie układem pinów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 13:42:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
to jakie mogą być faktyczne skutki zamontowania G zamiast F? pomijam różnicę EU - chodzi mi o faktyczną różnicę.


Nie wiem ... . Nigdy nie robiłem takich doświadczeń ... .

Podejrzewam (wyłącznie na czuja - gdybając), że podobne jak we wcześniej omówionym AFB ... .

Akurat różnica "G" w odniesieniu do wszystkich innych wtryskiwaczy jest dosyć (przynajmniej pozornie ...) istotna, ponieważ "G" jako jedyne wypełniają normę EURO4 (co na pewno determinuje sposób dawkowania paliwa przez rozylacz, czas i dawkę), a ponadto "G" jako jedyne są dostosowane do współpracy z wtryskiem dwufazowym pomp do BDG i BDH (M i K w indeksie numeru katalogowego).

Poza dyskusją pozostaje też fakt, że wtryskiwacze "G" (jakby wprost od oznaczenia literowego) - to największe GÓWNO spośród wszystkich innych wtrysków do 2,5 ... (w większości powinno się je wymieniać obligatoryjnie "co rozrząd").

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: