.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 21:02:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 15:14:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Dziękuję Wam za cenną wiedzę - postanowiłem kupić wtryskiwacz wg tego co pokazuje moja ETKA (btw. ja mam dostęp online - podobno) czyli z literką E - 1400zł w BOSCH. W przeciągu max 2 tygodni zrobię porządek z tym wszystkim - wymiana N18 i WS - wtedy też wrzucę logi.

Mam jeszcze pytanko; które problemy z poniższych:
1) Samochód ma problem za zapalaniem - czasami trzeba długo kręcić po dłuższym postoju auta - np rano.
2) Ponadto po uruchomieniu czasami (nie zawsze) nie reaguje przez pierwsze kilka - kilkanaście sekund na pedał gazu (jedzie sobie na D stałym tempem).
3) Auto ma małą dynamikę i zmniejszoną moc - V max to nie więcej niż 180km/h)

mogą rozwiązać zaplanowane czynności? (szczególnie mam na myśli problem nr 2 bo nie spotkałem się jeszcze na forum by ktoś miał takowy)

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 15:23:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
st24 napisał(a):
[...]mogą rozwiązać zaplanowane czynności? (szczególnie mam na myśli problem nr 2 bo nie spotkałem się jeszcze na forum by ktoś miał takowy)


Wszystko co wymieniłeś łączy się z niesprawnoscią (głównie) wtryskiwacza oraz po części nieczynnego EGRa. Po naprawie powinna nastąpić znacząca oprawa dynamiki i zncząco lepszy komfort pracy tiptronika.
Gdyby tak się nie stało (w co zbytnio nie wierzę) - bez nowego G80 i tak nie ruszysz z niczym innym do przodu ... . Ale będzie dobrze, bardzo dobrze ... ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 15:49:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...i oczywiście czekamy na kompletne logi po wymianie N18 oraz WS.



Piotruś napisał(a):
meszrum napisał(a):
to jakie mogą być faktyczne skutki zamontowania G zamiast F? pomijam różnicę EU - chodzi mi o faktyczną różnicę.


Nie wiem ... . Nigdy nie robiłem takich doświadczeń ... .

Podejrzewam (wyłącznie na czuja - gdybając), że podobne jak we wcześniej omówionym AFB ... .

Akurat różnica "G" w odniesieniu do wszystkich innych wtryskiwaczy jest dosyć (przynajmniej pozornie ...) istotna, ponieważ "G" jako jedyne wypełniają normę EURO4 (co na pewno determinuje sposób dawkowania paliwa przez rozylacz, czas i dawkę), a ponadto "G" jako jedyne są dostosowane do współpracy z wtryskiem dwufazowym pomp do BDG i BDH (M i K w indeksie numeru katalogowego).

Poza dyskusją pozostaje też fakt, że wtryskiwacze "G" (jakby wprost od oznaczenia literowego) - to największe GÓWNO spośród wszystkich innych wtrysków do 2,5 ... (w większości powinno się je wymieniać obligatoryjnie "co rozrząd").


zatem z czasem może już być tylko coraz gorzej jeżeli chodzi o układ wtryskowy VAG - vide konstrukcje typu BRD i CR Siemensa...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 16:16:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Piotruś napisał(a):
Ale będzie dobrze, bardzo dobrze ... ;) .


Tego mi było trzeba :): Chyba musimy na forum AKP stworzyć kącik terapii psychologicznej dla właścicieli 2,5 TDI :D

meszrum napisał(a):
...i oczywiście czekamy na kompletne logi po wymianie N18 oraz WS.


Oczywiście! ...już się nie mogę doczekać kiedy mój silnik będzie sprawny - jestem ciekaw jak TO naprawdę jeździ :!!:

PS. Rzecz jasna zapomoga dla forum poleci..jak tylko zregeneruje swój portfel po WS :peace: ...wciąż nie mogę wyjść z podziwu dla Waszej wiedzy:
meszrum,
Piotruś
i zapewne inni użytkownicy z którymi nie miałem okazji jeszcze się zetknąć lub zetknąłem się tylko przez chwilę.

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 19:37:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Cóż za śliczny wątek :diabel: :):

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 17:58:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Witam ponownie!

Zgodnie z planem wymieniłem to co miałem wymienić: N18 i WS (oryginalny z literką E).

Niestety logi będę mógł zrobić dopiero po weekendzie ale już teraz piszę do Was z prośbą o pomoc:

otóż bezpośrednio po wymianie WS (w autoryzowanym serwisie BOSCH) auto zaczęło dostawać "drgawek" w okolicach 2 tys obr (powyżej zjawisko stopniowo maleje). Drgania te są podobne do objawów niewyważonej opony i występują niezależnie od biegu (3,4,5). Nie zaobserwowałem drgań przy postoju auta.

Moje pytania do was: na ile % objawy mogą być skutkiem nieprawidłowej wymiany WS, jakich argumentów mogę użyć przy reklamowaniu usługi i z jakimi kontrargumentami mogę się spotkać ze strony warsztatu?

Bardzo proszę o poradę!

PS już nie wiem gdzie mam jeździć ze swoim autem skoro nawet w BOSCH'u nie potrafią porządnie wykonywać swojej pracy...

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 22:26:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przyczyn może być sporo, lecz najbardziej prawdopodobna to zapowietrzenie układu paliwowego [czyli niefachowa wymiana WS].

niemniej jednak, by to stwierdzić konieczne są pełne logi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 22:51:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
A ja ze swojej strony dodam ze moje a4 jechalo max 180km/h przy 3000rpm gdy wałki byly wyjechane i dwie dzwigienki od zaworow ssacych na 1,2 cylindrze poprostu pospadaly...

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 08:58:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
meszrum napisał(a):
przyczyn może być sporo, lecz najbardziej prawdopodobna to zapowietrzenie układu paliwowego [czyli niefachowa wymiana WS].

niemniej jednak, by to stwierdzić konieczne są pełne logi.


Logi z pewnością wrzucę niebawem. Tymczasem mam jeszcze pytanie - jak należy prawidłowo dokonać odpowietrzenia układu po takiej, nieprawidłowej wymianie WS?
Czy tym "ogólnym" sposobem z forum czy w moim przypadku należy zrobić coś konkretnego z wtryskami?

Pytam bo tym razem chciałbym przypilnować swój warsztat.

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2009 10:32:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
st24 napisał(a):
meszrum napisał(a):
przyczyn może być sporo, lecz najbardziej prawdopodobna to zapowietrzenie układu paliwowego [czyli niefachowa wymiana WS].

niemniej jednak, by to stwierdzić konieczne są pełne logi.


Logi z pewnością wrzucę niebawem. Tymczasem mam jeszcze pytanie - jak należy prawidłowo dokonać odpowietrzenia układu po takiej, nieprawidłowej wymianie WS?
Czy tym "ogólnym" sposobem z forum czy w moim przypadku należy zrobić coś konkretnego z wtryskami?

Pytam bo tym razem chciałbym przypilnować swój warsztat.


tak, sposobem ogólnym [Carl'a] zrobisz to najskuteczniej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 13:33:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
meszrum napisał(a):
przyczyn może być sporo, lecz najbardziej prawdopodobna to zapowietrzenie układu paliwowego [czyli niefachowa wymiana WS].

niemniej jednak, by to stwierdzić konieczne są pełne logi.


Oto i one:

Błędy: brak :)

Logi:

ns000
ns001
ns003
ns004
ns007
ns013
ns014
ns018

bs000
bs003
bs004
bs011

d000
d001
d003
d004
d008
d010
d011

Bardzo proszę o pomoc w interpretacji - w szczególności w kontekście drgań w okolicy 2tys obr, o których wspominałem.

[+]
1) Obecnie po wyłączeniu silnika wałki nie ustawiają się w pozycji OT (a przed wymianą WS się ustawiały..) - co mogło spowodować tą zmianę i na ile istotna jest ona dla silnika?
2) z jednego wtryskiwacza (po stronie kierowcy, najbliżej zderzaka) strasznie cieknie (wcześniej tak nie było)

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2009 14:59:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
st24 napisał(a):
1) Obecnie po wyłączeniu silnika wałki nie ustawiają się w pozycji OT (a przed wymianą WS się ustawiały..) - co mogło spowodować tą zmianę i na ile istotna jest ona dla silnika?


To jest zupełnie fałszywy trop i nie ma czego roztrząsać (zbiegi okoliczności bywają zadziwiające/mylące).

st24 napisał(a):
2) z jednego wtryskiwacza (po stronie kierowcy, najbliżej zderzaka) strasznie cieknie (wcześniej tak nie było)


Wycieka paliwo czy olej silnikowy :?:
Jeżeli paliwo -> nie ma czego drążyć (szukając powodów szarpania) zanim wyciek nie zostanie usunięty (gdyż taka usterka może powodować skubanie) ...
Jeżeli jest to olej silnikowy to dla "naszej" sprawy wyciek pozostaje bez znaczenia (oczywiście należy go usunąć w niedalekiej przyszłości).

Jeżeli masz czas i chęci, to korzystając z poniższego schematu proponuję :
- zsuń wężyk nr 9 z membranki EGR i bardzo starannie czymś go zatkaj (może to być np. plastikowy kołek tapicerki , wkład śrubokręta krzyżakowego z fabrycznego zestawu narzędzi, dosłownie cokolwiek - byle było szczelne)
- zaślepioną końcówkę wężyka tymczasowo połóż "gdzieś w pobliżu" tak, aby możliwe było wykonanie jazdy próbnej
- pojedź jakieś 15 - 20 kilometrów na próbę, zagrzej dobrze silnik, wdepnij kilkakrotnie gaz "na calego" i "na koniec" oczywiście sprawdź czy szarpanie zniknęło (lub uległo odczuwalnemu zmniejszeniu)

Po zakończonej próbie - jeżeli nie odczujesz żadnej różnicy - załóż wężyk spowrotem na EGR.
Jeżeli jednak przestałoby szarpać - tymczasowo możesz poruszać się na zaślepionym wężyku i nic złego się nie stanie a dalsze kroki omówimy wspólnie.

Jeżeli zechcesz wykonać proponowaną próbę - daj znać o uzyskanych wynikach/obserwacjach.

Obrazek

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2009 20:43:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Piotruś - dziękuję za szybką odpowiedź!

Piotruś napisał(a):
Wycieka paliwo czy olej silnikowy :?:

Na materiałoznawstwie/towaroznawstwie jakoś nas tego nie nauczyli ale zapach przypomina ten znany ze stacji benzynowych. Ponadto jest zupełnie inny niż zapach oleju silnikowego (akurat miałem przy sobie do porównania). Z powyższego wnioskuje że wycieka olej napędowy.

W tym miejscu mam pytanie: co należy wymienić by usunąć wyciek? (wolę przypilnować warsztat) Pytam o niezbędne minimum by np. po wymianie nie założono mi z powrotem starej uszczelki która powinna zostać wymieniona itp.

Piotruś napisał(a):
Jeżeli masz czas i chęci, to korzystając z poniższego schematu proponuję : (...)


Próbę wykonałem mimo że, jak pisałeś, nie ma ona większego sensu w przypadku wycieku paliwa. Drgania niestety nie ustąpiły aczkolwiek auto wydaje się mieć większą dynamikę gdy wężyk jest zdjęty. (możliwe że jest to subiektywne odczucie)

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2009 08:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Z powyższego wnioskuje że wycieka olej napędowy.

tu opisalem jak bezinwazyjnie i praktycznie bezkosztowo usunac wyciek (jak narazie rok i nic nie cieknie)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=reinz%2A
Cytuj:
aczkolwiek auto wydaje się mieć większą dynamikę gdy wężyk jest zdjęty. (możliwe że jest to subiektywne odczucie)

jezeli chcesz byc pewny bardziej swych odczuc, ze auto jest dynamiczniejsze (albo, ze nie jest) to zloguj blok 009 ze skrzyni biegow przy bucie (pokazuje szacowany przez skrzynie biegow moment obrotowy) - oczywiscie oba logi w tych samych warunkach musza byc zrobione (a nie za raz z gorki a raz pod gorke)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2009 15:21:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
przemekk74 napisał(a):
tu opisalem jak bezinwazyjnie i praktycznie bezkosztowo usunac wyciek (jak narazie rok i nic nie cieknie)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=reinz%2A

Dzięki ale wolałbym jednak zrobić to na zasadzie wymiany elementów uszczelniających. Planuję wymienić obie uszczelki pod pokrywami górnymi (80zł/szt w ASO), wężyki przelewowe i ich podkładki no i oczywiście uszczelnienia samych wtryskiwaczy (podobno groszowe sprawy).

Czy powinienem wymienić przy tej okazji jeszcze coś?

przemekk74 napisał(a):
jezeli chcesz byc pewny bardziej swych odczuc, ze auto jest dynamiczniejsze (albo, ze nie jest) to zloguj blok 009 ze skrzyni biegow przy bucie (pokazuje szacowany przez skrzynie biegow moment obrotowy) - oczywiscie oba logi w tych samych warunkach musza byc zrobione (a nie za raz z gorki a raz pod gorke)
Pozdrawiam,
Przemek

A to muszę sprawdzic w wolnej chwili - dzięki za podpowiedź!

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2009 16:16:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
st24 napisał(a):
Dzięki ale wolałbym jednak zrobić to na zasadzie wymiany elementów uszczelniających. Planuję wymienić obie uszczelki pod pokrywami górnymi (80zł/szt w ASO), wężyki przelewowe i ich podkładki no i oczywiście uszczelnienia samych wtryskiwaczy (podobno groszowe sprawy).

jezeli cieknie Ci olej to przyczyna (99%) jest nieszczelnosc w miejscu przenikania sie wtrysku z pokrywa - tam jest gumka/i, ktora jest integralna czescia dekla. Mysle, ze jeden telefon do ASO z pytaniem o cene dekla sprawi, ze staniesz sie bardziej elastyczny jezeli chodzi o szukanie rozwiazania.
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 15:01:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
przemekk74 napisał(a):
jezeli cieknie Ci olej to przyczyna (99%) jest nieszczelnosc w miejscu przenikania sie wtrysku z pokrywa - tam jest gumka/i, ktora jest integralna czescia dekla. Mysle, ze jeden telefon do ASO z pytaniem o cene dekla sprawi, ze staniesz sie bardziej elastyczny jezeli chodzi o szukanie rozwiazania.
Pozdrawiam,
Przemek


Zostawmy na chwilę kwestię uszczelnienia wtrysku.

Chciałbym zwrócić Waszą uwagę na dodatkowe objawy:
- po odkręceniu korka oleju z komory silnika wydobywa się dymek (zdecydowanie nie jest to jedynie mgiełka oleju)
- wycieka olej w okolicach filtra oleju (u góry - intensywnie - już po kilku minutach pracy wogół zakrętki filtra tworzy się wyciek)

Czy powyższe objawy nie wskazują przypadkiem na zapchaną odmę?

Dołączam zdjęcia jak obecnie wyglądąda wtryskiwacz i filtr oleju:
wtryskiwacz
filtr oleju
kałuza wokół filtra i kawałek odmy

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2009 00:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2006 18:17:59
Posty: 18
Lokalizacja: Święcice
Witam

możecie mi pomóc w tym temacie a6 4x4 2003r skrzynia FAU podczas jazdy rozłączyło napęd .Klema bezpiecznik nie pomogło . Błędy aktywne jak są :

18258 P1850 LINIA CAN-BRAK INFORMACJI OD SILNIKA-RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW

17119 P0735 V BIEG NIEPRAWIDŁOWY WSPÓŁCZYNNIK PRZEŁOŻENIA

17195 P0811 ZNACZNE ŚLIZGZNIE SIĘ SPRZĘGŁA

17114 P0730 KONTROLA PRZEŁOŻENIA BIEGU NIEPRAWIDŁOWY WSPÓŁCZYNNIK PRZEŁOŻENIA

17095 P0711 CZUJNIK TEMPERATURY OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO -G93 -NIEWIARYGODNY SYGNAŁ
-

_________________
Jeżeli dwóch mówi że się nie da, to przychodzi taki trzeci, zrobi , bo nie wiedział że się nie da .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 18:31:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 13:31:30
Posty: 20
st24 poradziles sobie juz z falujaca dawka na biegu jalowym?
Ja mam podobny problem z tym ze u mnie faluje jeszcze korekcja 6 wtryskiwacza od -0.8 -1.48


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 19:34:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2009 14:45:05
Posty: 34
Lokalizacja: Gdańsk
Walka wciąż trwa - wszystko jest ok z wyjątkiem drgań w okolicach 2tys obr. Myślę że w najbliższym czasie będę już mógł wrzucić tutaj historię napraw i doświadczeń - ale to dopiero gdy auto będzie w pełni sprawne:)

_________________
2001 A6 C5 2,5TDI (AKE) + quattro + tiptronic
---------
"...prędkość to tylko produkt uboczny"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: