.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.kwi.2024 17:56:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100, c3] zbyt wysoka temperatura silnika
PostNapisane: 21.wrz.2009 18:37:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 01:29:31
Posty: 17
Lokalizacja: Koszalin
WITAM, MAM TAKI PROBLEM (AUDI 100, 1988 R., 1,8 BENZYNA).
PODCZAS JAZDY NA TRASIE JADĄC STAŁĄ PRĘDKOŚCIĄ NP. 100KM/H TEMPERATURA SILNIKA ROŚNIE NAWET DO 100 STOPNI. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ZE TAK ROŚNIE. CZY PRZYCZYNĄ MOŻE BYĆ COŚ Z TERMOSTATEM?? Z GÓRY DZIĘKI ZA JAKIEŚ INFO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 19:33:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Nie pisz duzymi literami bo to oznacza, ze krzyczysz !
100 st, to jeszcze nie jest tak duzo .Wentylator się włącza podczas jazdy, płyn się gotuje, czy nie ?
Przyczyną zbyt wysokiej temp podczas jazdy moze być :
- zbyt mało płynu
- uszkodzony termostat
- uszkodzona pompa
- niedrozna chłodnica
- uszkodzona uszczelka pod głowicą

i dwa problemy z elektryką a nie z temperaturą :
- uszkodzony czujnik temp.
- uszkodzony wskaznik na desce rozdzielczej

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Ostatnio edytowano 21.wrz.2009 19:50:32 przez ZiPi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 19:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 01:29:31
Posty: 17
Lokalizacja: Koszalin
No właśnie za tydzień będę wymieniał uszczelkę pod głowicą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 20:28:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10296
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
.Chłodnica sie w starym kondonie zagwożdziła :D . A po co wymieniasz uszczelke tak z ciekawości zapytam?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 20:36:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 01:29:31
Posty: 17
Lokalizacja: Koszalin
ZiPi wentylator się włącza ale pokręci z około 10 sekund i przestaje. I jeszcze jak jest tak nagrzany to po prostu traci moc. Płyn się nie gotuje.

Do "mały v8:
wymieniam po to bo nie lubię jak mi coś cieknie i potem zostają plamy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 20:42:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10296
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ale co cieknie , bo z pod uszczeli pod głowicą raczej nigdy nic nie cieknie na zewnątrz żeby były plamy.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 20:53:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 01:29:31
Posty: 17
Lokalizacja: Koszalin
No mi raczej cieknie olej że się jednak robią plamy. Od uszczelki w dół jest wszystko mokre.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 21:05:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10296
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
bigus napisał(a):
No mi raczej cieknie olej że się jednak robią plamy. Od uszczelki w dół jest wszystko mokre.

"Raczej", czyli sprawdz dokładnie bo szkoda roboty i kosztów, może z pod dekla pokrywy zaworów, albo jakiejś odmy, bo nie spotkałem się jeszcze żeby sadziło olejem z pod głowicy na zewnątrz. A chłodnice wyjmij i zrób jej płukanke środkiem do usuwania kamienia z czajników, jak nie pomorze zmień.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 22:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
mały v8 napisał(a):
bigus napisał(a):
No mi raczej cieknie olej że się jednak robią plamy. Od uszczelki w dół jest wszystko mokre.

"Raczej", czyli sprawdz dokładnie bo szkoda roboty i kosztów, może z pod dekla pokrywy zaworów, albo jakiejś odmy, bo nie spotkałem się jeszcze żeby sadziło olejem z pod głowicy na zewnątrz. A chłodnice wyjmij i zrób jej płukanke środkiem do usuwania kamienia z czajników, jak nie pomorze zmień.

a ja od siebie dodam ciśnieniowką ją potraktuj od środka i zewnątrz i zrób test na magrzewanie się tzn po wypłukaniu zalej wrzątkiem i zobacz czy się cała nagrzewa czy przypadkiem nie zostają chłodniejsze miejsca ;)

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 08:45:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 01:29:31
Posty: 17
Lokalizacja: Koszalin
Pod deklem pokrywy zaworów jest sucho. A jak się stoi przodem do auta to po lewej stronie od uszczelki głowicy aż po miskę olejową jest mokro i od wymiany do wymiany muszę dolewać olej. Ale sprawdzę chłodnice i możliwe że coś może być z termostatem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 15:06:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Cieknie olej spod uszczelki z kanau olejowego na zewnątrz - rzadki przypadek, bo częściej wciska go do układu chłodzenia, tam tez mozesz mieć juz olej. Zwroć uwagę, czy w zbiorniczku płynu nie pływają tłuste plamy jak w rosole.
Tak czy siak uszczelka do wymiany.
A z chłodzeniem, to będzie zakamieniała chłodnica albo wadliwy termostat.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 15:54:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Zmienisz uszczelkę, poprawi się kompresja, przybędzie mocy to i wysiłek silnika będzie mniejszy i temp. wróci do normy.
Niemniej mając zdjętą głowicę warto sprawdzić w jakiej temperaturze i jak mocno otwiera się termostat.
W InterCars sprzedają specjalny płyn do czyszczenia układów chłodzenia. U mnie efekt był bardzo dobry.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: