.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 13:27:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Prośba do użytkowników multitroników.
PostNapisane: 07.wrz.2009 00:01:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam.
Mam prośbę do posiadaczy Audi A6 C5 z multitronikiem. Chcę ustalić występujące wersje oprogramowania oraz samych skrzyń. Pomoże mi w tym podanie oznaczenia skrzyni oraz nr VAG skrzyni. Potrzebny będzie również dokładny rocznik auta (miesiąc a najlepiej dokładna data produkcji będzie również pomocna) oraz typ i model silnika oraz czy skrzynia jest z funkcją S czy bez S.
Dla przykładu moja skrzynia to FSC a aktualna wersja VAG-a dla skrzyni to 4B1 910 155J - A6 C5 2.5 TDI AYM z 26.02.2002 roku. Pierwsza wersja VAG-a była 4B1 910 155D - skrzynia posadała wtedy 6 lamelek.
Każdy posiadacz multitronika powinien mieć VAG nr 4B1 910 155 ... oraz oznaczenie literowe - i tutaj są różnice z wersjach. Wersji oprogramowania dla multitroników z 2001-2004 powinno być 5 oraz różne oznaczenia kodowe skrzyń.
Skrzynie były montowane w 2000 roku do silnika benzynowego 2.8 V6 oraz od 2001 do benzynowych 1.8, 2.0, 2.4, 3.0 i dieselków 1.9 TDI i 2.5 TDI i występowały do 2003 bez funkcji S, oraz od 2003 z funkcją S.
Wersje VAG-a mogę się różnić nie tylko ze względu na kolejne modele, ale rónież mogą być inne w skrzyniach po naprawach - prosiłbym o podanie informacji czy skrzynia posiada 6 czy 7 tarczek/lamelek.
Kolegów, którzy posiadają multitroniki w A4 również proszę o takie same dane.
Informacje te pozwolą ustalić mniej więcej kolejne etapy "modernizacji" skrzyń oraz krytycznych poprawek w oprogramowaniu, które miały miejsce w przedziale 2001-2004.
Materiał ten będzie bardzo pomocny w identyfikacji multitroników oraz użyty w temacie o tych skrzyniach - jeżeli taki w końcu powstanie na przykładzie zbioru wiedzy o Tiptroniku ;)
pozdrawiam :)
Paweł

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 00:37:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
A4 B6 1.9TDi AVF 130PS - 15.09.2004, skrzynia GWX (wersja 6 lamelek, z funkcją Sport i Tipem). Sterownik (pod 6 lamel) 8E0 910 155Q - wersja softu w skrzyni 3251.

**************************************
Małe poszukiwania w ETCE i... może się przyda...

Oznaczenia skrzyń multitronic w A6 C5 do roku modelowego 2001 (włącznie) w silnikach 2.4L -> 2.8L (+1.8 FGC) (do 31.V.2001)

2.4(163PS) AMM: DZN (VI.2000->IV.2001)
2.4(165PS) AML: EZF (VI.2000->VIII.2000), FNW (IX.2000->V.2001)
2.8(193PS) AMX: EZN (VI.2000->IX.2000), FNX (IX.2000->IV.2001)
2.8(193PS) AQD: DZN (IX.1999->IV.2001)
1.8(150PS) AWT: FGC (IX.2000->IV.2001)

Wersje sterowników dla poszczególnych modeli skrzyń:
DZN - 01J 927 156 J (brak opisu - 5 lamel?), 01J 927 156JD (6 lamel)
EZN - 01J 927 156 EA (6 lamel)
FNX - 01J 927 156 EB (6 lamell)
EZF - 01J 927 156 K (brak opisu - 5 lamel?)
FNW - 01J 927 156 DR (6 lamel)
FGC - 01J 927 156 EC (6 lamel)

Oznaczenia i daty produkcji skrzyń multitronic w A6 C5 od roku modelowego 2002 (od 01.VI.2001)

1.9TDi (131PS) AVF: FWL (VI.2001->V.2003), JKY (VI.2001->V.2003), GHQ (VI.2003->V.2004), JLH (VI.2003->V.2004), GWM (VI.2004->VIII.2004), HPN (IX.2004->XI.2004), HSS (XI.2004->I.2005)
2.5TDi (155PS) AYM: FSC (VI.2001->VI.2002), JKV (VI.2001->VI.2002)
2.5TDi (163PS) BCZ: GHD (II.2003->V.2003), JLJ (II.2003->V.2003), GHP (VI.2003->V.2004), JLF (VI.2003->V.2004), GWL (VI.2004->VIII.2004), HPM (IX.2004->XI.2004), HSQ (XI.2004->I.2005)
2.5TDi (163PS) BDG: GJS (II.2003->V.2003), JLK (II.2003->V.2003), GJT (VI.2003->V.2004), JLG (VI.2003->V.2004), GWY (VI.2004->VIII.2004), HPL (IX.2004->XI.2004), HSR (XI.2004->I.2005)
2.5TDi (163PS) BFC: GHD (VII.2002->V.2003), JLJ (VII.2002->V.2003), GHP (VI.2003->VIII.2003), JLF (VI.2003->VIII.2003)
1.8 (150PS) AWT: FRW (VI.2001->V.2003), GLY (VI.2003->V.2004), GWZ (VI.2004->I.2005)
2.0 (131PS) ALT: FRX (VI.2001->V.2003), GHM (VI.2003->V.2004), GWJ (VI.2004->I.2005)
2.4 (163PS) AMM: FRY (VI.2001->V.2003), GHK (VI.2003->V.2004)
2.4 (170PS) BDV: FRY (VI.2001->V.2003), GHK (VI.2003->V.2004), GWG (VI.2004->I.2005)
3.0 (218/220PS) ASN, BBJ: FSA (VI.2001->V.2003), JBX (VI.2001->V.2003), GHF (VI.2003->V.2004), GWD (VI.2004->XI.2004), HSN (XI.2004->I.2005)


Wersje sterowników dla poszczególnych modeli skrzyń:
FRW - 01J 927 156 CG (6 lamel)
FRX - 01J 927 156 CH (6 lamel)
FRY - 01J 927 156 CJ (6 lamel)
FSC - 01J 927 156 CN (6 lamel), 4B1 910 155 D (7 lamel)
FSA - 01J 927 156 CL (6 lamel), 4B1 910 155 N (7 lamel)
FWL - 01J 927 156 DE (6 lamel), 4B1 910 155 (7 lamel)
GHD - 01J 927 156 FK (6 lamel), 4B1 910 155 E (7 lamel)
GJS - 01J 927 156 GN (6 lamel), 4B1 910 155 J (7 lamel)
GLY - 4B0 910 155 K (6 lamel)
GWZ - 4B0 910 156 B (6 lamel)
GHQ - 4B0 910 155 C (6 lamel), 4B1 910 155 A (7 lamel)
GWM - 4B0 910 155 P (6 lamel), 4B1 910 155 B (7 lamel)
HPN - 4B0 910 156 G (6 lamel)
HPN, HSS, JLH - 4B0 910 156N (7 lamel)
GHM - 4B0 910 155 F (6 lamel)
GWJ - 4B0 910 155 S (6 lamel)
GHK - 4B0 910 155 G (6 lamel)
GWG - 4B0 910 155 T (6 lamel)
GJT - 4B0 910 155 D (6 lamel), 4B1 910 155 K (7 lamel)
GWY - 4B0 910 155 Q (6 lamel), 4B1 910 155 L (7 lamel)
HPL - 4B0 910 156 H (6 lamel)
HPL, HSR, JLG - 4B0 910 156 M (7 lamel)
GHF - 4B0 910 155 (6 lamel)
GWD - 4B0 910 155 L (6 lamel)
HSN - 4B0 910 156 J (7 lamel)
GHP - 4B0 910 155 B (6 lamel), 4B1 910 155 F (7 lamel)
GWL - 4B0 910 155 N (6 lamel), 4B1 910 155 G (7 lamel)
HPM - 4B0 910 156 F (6 lamel)
HPM, HSQ, JLF - 4B0 910 156 L (7 lamel)
JBX - 4B1 910 155 N (7 lamel)
JKV - 4B1 910 156 E (7 lamel)
JKY - 4B1 910 156 C (7 lamel)
JLJ - 4B1 910 156 D (7 lamel)
JLK - 4B1 910 156 F (7 lamel)

Oznaczenia skrzyń multitronic w A4 B6 (od 2000-12-01 do 2004-12-31)

1.9TDi (131PS) AVF: FZH (XI.2002->V.2003), GJA (VI.2003->V.2004), GWX (VI.2004->VIII.2004), HPP (IX.2004->XII.2004), JKW (XI.2002->V.2003), JLE (VI.2003->XII.2004)
2.5TDi (155PS) AYM: FSL (IV.2001->VI.2002), JKX (IV.2001->VI.2002)
2.5TDi (163PS) BDG: GHZ (VI.2003->V.2004), GWW (VI.2004->VIII.2004), HPR (IX.2004->XII.2004), JLC (VI.2003->XII.2004)
2.5TDi (163PS) BFC: GEC (VII.2002->V.2003), JKZ (VII.2002->V.2003)
2.5TDi (163PS) BCZ: GHY (VI.2003->V.2004), JLD (VI.2003->XII.2004), GWV (VI.2004->VIII.2004), HPQ (IX.2004->XII.2004)
1.8 (150PS) AVJ: FSD (IV.2001->VI.2002)
1.8 (163PS) BFB: GEB (VII.2002->V.2003), GHW (VI.2003->II.2004), GEB (VII.2002->V.2003), GZF (II.2004->V.2004), HBD (VI.2004->XII.2004), HBE (XI.2003->IV.2004), HBG (IV.2004->V.2004), HBH (VI.2002->XII.2004)
1.8 (170PS) AMB: FSE (X.2001->VI.2002)
1.8 (190PS) BEX: GNS (VI.2003->IX.2003), GZL (IX.2003->V.2004), GZM (VI.2004->XII.2004)
2.0 (131PS) ALT: EVE (XII.2000->IV.2001), FSF (IV.2001->VII.2002), GGS (VII.2002->V.2003), GHV (VI.2003->V.2004), GWS (VII.2004->IX.2004), HAY (VI.2004->XII.2004), HBC (VI.2004->XII.2004)
2.0 (150PS) AWA: GHU (VI.2003->V.2004), GWR (VI.2004->XII.2004)
2.4 (163PS) AMM: FRC (IX.2001->VII.2002), FYX (VII.2002->V.2003), GHT (VI.2003->XII.2004)
2.4 (170PS) BDV: FRC (IX.2001->VII.2002), FYX (VII.2002->V.2003), GHT (VI.2003->V.2004), GWQ (VI.2004->XII.2004)
3.0 (218PS) BBJ: FSG (VI.2001->VII.2002), FYU (VII.2002->V.2003), GHR (VI.2003->V.2004), GWN (VI.2004->XII.2004), JBZ (IV.2001->V.2003)
3.0 (220PS) ASN: EVJ (XII.2000->IV.2001), FSG (VI.2001->VII.2002), FYU (VII.2002->V.2003), GHR (VI.2003->V.2004), GWN (VI.2004->XII.2004), JBZ (IV.2001->V.2003),
3.0 (220PS) AVK: FSH (IX.2001->VI.2002)

Wersje sterowników dla poszczególnych modeli skrzyń:
GZM - 8E0 910 156 Q (6 lamel)
HBH, HBF - 8E0 910 157 L (6 lamel)
HBD - 8E0 910 156 L (6 lamel)
GWX - 8E0 910 155 Q (6 lamel), 8E2 910 155 C (7 lamel)
HPP - 8E1 910 155 N (6 lamel)
HPP, JLE - 8E2 910 155 D (7 lamel)
HAY, GWS - 8E0 910 155S (6 lamel)
HBC - 8E0 910 157 E (?)
GWR - 8E0 910 156 H (6 lamel)
GWQ - 8E0 910 156 K (6 lamel)
GWV - 8E0 910 155 N (6 lamel), 8E2 910 155 H (7 lamel)
HPQ - 8E1 910 155 L (6 lamel)
HPQ, HSH, JLD - 8E1 910 155 T (7 lamel)
GWW - 8E0 910 155 P (6 lamel), 8E2 910 155 L (7 lamel)
HSJ, HPR, JLC - 8E1 910 155 S (7 lamel)
HPR - 8E1 910 155 M (6 lamel)
GWN - 8E0 910 155 M (6 lamel)
HSA, GWN, GHR - 8E1 910 155 P (7 lamel)
GNS - 8E0 910 155 H (?)
GZL - 8E0 910 156 P (6 lamel)
GHW, GZF - 8E0 910 155 K (6 lamel)
HBE, HBG - 8E0 910 157 J (6 lamel)
GJA - 8E0 910 155 C (6 lamel), 8E2 910 155 B (7 lamel)
GHV - 8E0 910 155 E (6 lamel)
GHU - 8E0 910 155 G (6 lamel)
GHT - 8E0 910 155 J (6 lamel)
GHY - 8E0 910 155 A (6 lamel), 8E2 910 155 G (7 lamel)
GHZ - 8E0 910 155 B (6 lamel), 8E2 910 155 K (7 lamel)
GHR - 8E0 910 155 (6 lamel)
EVE - 01J 927 156 DS (6 lamel)
FSH - 01J 927 156 CF (6 lamel)
FZH, FSK - 01J 927 156 CM (6 lamel), 8E2 910 155 A (7 lamel)
JKW - 8E3 910 155H (7 lamel)
FRC, FYX - 01J 927 156 DB (6 lamel)
FSD - 01J 927 156 CP (6 lamel)
GEB - 01J 927 156 ET (6 lamel)
FSE - 01J 927 156 CQ (6 lamel)
FSF - 01J 927 156 CR (6 lamel)
GGS - 01J 927 156 FH (6 lamel)
FSG, FYU - 01J 927 156 CS (6 lamel)
FSG, FYU, JBZ - 8E2 910 155 P (7 lamel)
FSL, FZF - 01J 927 156 CT (6 lamel), 8E2 910 155 E (7 lamel)
JKX - 8E3 910 155 J (7 lamel)
GEC - 01J 927 156 FA (6 lamel), 8E2 910 155 F (7 lamel)
JKZ - 8E3 910 155 G (7 lamel)
GNS - 8E0 910 155 H (?)

Oznaczenia skrzyń multitronic w A4 B7:

2.0TDi (121PS) BVG: GYJ (I.2006-VI.2006), JZT (VI.2006-IX.2006)
2.0TDi (136PS) BNA: GYJ (XI.2004->X.2005)
2.0TDi (136PS) BRF: GYJ (XI.2005-VI.2006), JZT (VII.2006-V.2007), KFA (VI.2007-VI.2008)
2.0TDi (140PS) BLB: GYJ (XI.2004-XI.2005)
2.0TDi (140PS) BPW: HHF (XI.2004-VI.2006), JZU (VII.2006-V.2007), KFB (VI.2007-III.2009)
2.0TDi (140PS) BRE: GYJ (XI.2004-VI.2006), JZT (VII.2006-V.2007), KFA (VI.2007-VI.2008)
2.0TDi (170PS) BYK: JYA (X.2006-V.2007), KEU (VI.2007-VI.2008)
2.5TDi (163PS) BDG: HEK (XI.2004-V.2006)
2.7TDi (163PS) BSG: JBB (VI.2006-V.2007), KEZ (VI.2007-VI.2008)
2.7TDi (179PS) BPP: JBB (VI.2006-V.2007), KEZ (VI.2007-III.2009)
1.8 (163PS) BFB: HED, HEF (XI.2004-VI.2006), JZQ, JZR (VII.2006-V.2007), KEX, KEY (VI.2007-III.2009)
2.0 (131PS) ALT: HDZ, HEB (XI.2004-VI.2006), JZN, JZP (VII.2006-V.2007), KEV, KEW (VI.2007-VI.2008)
2.0 (200PS) BGB: HHD (XI.2004-VIII.2005)
2.0 (200PS) BPG: HWK (II.2006-V.2006)
2.0 (200PS) BWE: HHD (IX.2005-VI.2006), JZM (VII.2006-V.2007), KES (VI.2007-III.2009)
2.0 (200PS) BWT: JTT (VI.2006-V.2007), KET (VI.2007-III.2009)
3.0 (218PS) BBJ: GWN, HSA (XI.2004-V.2005), HHB (XI.2004-V.2006)
3.2 (256PS) AUK: HJB (I.2005-VI.2006), JZK (VII.2006-V.2007), KEQ (VI.2007-III.2009)

Wersje sterowników dla poszczególnych modeli skrzyń:

GWN - 8E0 910 155 M (6 lamel), 8E1 910 155 P (7 lamel)
GYJ - 8E0 910 157 H (7 lamel)
HDX - 8E0 910 157 T (6 lamel)
HDZ, HDY - 8E0 910 159 (6 lamel)
HEB - 8E0 910 159 A (6 lamel)
HED - 8E0 910 159 B (6 lamel)
HEF - 8E0 910 159 C (6 lamel)
HEJ - 8E0 910 159 E (7 lamel)
HEK - 8E0 910 159 F (7 lamel)
HHB - 8E1 910 155 D (7 lamel)
HHD - 8E1 910 155 (6 lamel)
HHF - 8E1 910 155 F (7 lamel)
HJB - 8E1 910 155 B (7 lamel)
HJC - 8E1 910 155 C (7 lamel)
HSA - 8E1 910 155 P (7 lamel)
HWK - 8E3 910 155 C (6 lamel)
JBB - 8E3 910 155 F (7 lamel)
JTT - 8E3 910 155 M (6 lamel)
JYA - 8E3 910 155 N (6 lamel)
JZK - 8E3 910 155 P (7 lamel)
JZM - 8E3 910 155 Q (6 lamel)
JZN - 8E3 910 155 R (6 lamel)
JZP - 8E3 910 155 S (6 lamel)
JZR - 8E4 910 155 (6 lamel)
JZT - 8E4 910 155 A (7 lamel)
JZU - 8E4 910 155 B (7 lamel)

Paweł, coś m tu nie pasi - twierdzisz że przy 6 lamelach miałeś sterownik który montuje się przy 7-miu? Wg. powyższego info pierwotna wersja Twojego sterownika powinna się zaczynać od 01J. O co tu kaman?


Ostatnio edytowano 22.wrz.2009 06:29:42 przez Bart-S, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 16:11:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Barst-S
Zrobiłeś świetną robotę i za to wielkie dzięki :)
Tak, miałem taką wersję i to po drugiej naprawie w UK. Taką wersję zastałem przyjeżdżając do Sserwisu na pierwszą naprawę w PL i p. Sopa zwrócił na to uwagę w pierwszym rzędzie. Wtedy miałem 6 lamelek. Wersję jaka została mi wgrana pierwszy raz po dołożeniu 7-mej lmelki to 4B1 927 156B(E) - nie mogę w powyższym opisie z ETKI odnaleść takiej wersji.
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 16:26:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
:): Spoko - dziś postaram się o A4. Jeśli chodzi o Twoją skrzynię... to mi się trochę bez sensu wydaje. W UK nie dodali by 7-mej tarczy a wrzucili steronik pod 7? Widziałeś że masz 6 lamel czy po prostu Sopa Ci tak powiedział? Sory że tak drążę ale wszystko co związane z Sserwis bardzo mnie ostatnio ciekawi ;)

Twój pierwszy sterownik 4B1 910 155 D (dla skrzyni FSC montowanej w AYM), przeznaczony do 7 lamel a który miałeś na 6 lamelach znalazłem. Tego pośredniego (pierwszy który wkładał Sopa) nie mogę zidentyfikować - znalazłem tylko 4B1 910 156 E (przeznaczony do skrzyni JKV także montowanej w AYM). Sprawdź proszę czy nie pomylił Ci się "środek" numeru bo podałeś 927 a to symbol starszej generacji sterowników. No i obecny który masz założony 4B1 910 155 J (pod 7 lamel, dla skrzyni GJS montowanej w BDG). To tak odnośnie historii ;)

****************************************

Dorzuciłem info o A4 i uzupełniłem listę sterowników A6 - jeszcze sterowniki A4 i koniec ;)

BTW dzwoniłem dziś do ASO AP w Poznaniu zapytać jak wygląda sprawa z aktualizacją softu do skrzyni. Ponoć jak nie mają aktualizacji wpisanej do akcji serwisowych to tego nie robią... Nie mogli nic znaleźć dla mojego auta - coś mi się wierzyć nie chce że od 2004 nie wyszła żadna aktualizacja skoro np. dla BLB z 2005 roku wyszły już 4... :/ Nie wiem gdzie dalej szukać info...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 23:08:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Bart-S napisał(a):
:): Spoko - dziś postaram się o A4. Jeśli chodzi o Twoją skrzynię... to mi się trochę bez sensu wydaje. W UK nie dodali by 7-mej tarczy a wrzucili steronik pod 7? Widziałeś że masz 6 lamel czy po prostu Sopa Ci tak powiedział? Sory że tak drążę ale wszystko co związane z Sserwis bardzo mnie ostatnio ciekawi ;)

Twój pierwszy sterownik 4B1 910 155 D (dla skrzyni FSC montowanej w AYM), przeznaczony do 7 lamel a który miałeś na 6 lamelach znalazłem. Tego pośredniego (pierwszy który wkładał Sopa) nie mogę zidentyfikować - znalazłem tylko 4B1 910 156 E (przeznaczony do skrzyni JKV także montowanej w AYM). Sprawdź proszę czy nie pomylił Ci się "środek" numeru bo podałeś 927 a to symbol starszej generacji sterowników. No i obecny który masz założony 4B1 910 155 J (pod 7 lamel, dla skrzyni GJS montowanej w BDG). To tak odnośnie historii ;)

****************************************

Dorzuciłem info o A4 i uzupełniłem listę sterowników A6 - jeszcze sterowniki A4 i koniec ;)

BTW dzwoniłem dziś do ASO AP w Poznaniu zapytać jak wygląda sprawa z aktualizacją softu do skrzyni. Ponoć jak nie mają aktualizacji wpisanej do akcji serwisowych to tego nie robią... Nie mogli nic znaleźć dla mojego auta - coś mi się wierzyć nie chce że od 2004 nie wyszła żadna aktualizacja skoro np. dla BLB z 2005 roku wyszły już 4... :/ Nie wiem gdzie dalej szukać info...

Bart - S jak będę miał w tygodniu trochę wolnego to przyłożę do tematu. Ale dozgonne i wielkie dzięki za zainteresowanie i pomoc.
Co do tarczek w Ss... to potwierdzam, że było 6 ponieważ byłem w skrzyniowni i widziałem rozebraną moją skrzynię i popalone tarczki, których było 6 oraz widziałem przygotowany nowy zestaw 7-miu tarczek. Wszystkie "bebechy", które zostały wymienione dostałem z powrotem i do niedawna przechowywałem je w domowym sanktuarium ;) Nr softu który podałem był dokładnie spisany, natomiast osobno dostałem e-mailem potwierdzenie z nr i się zgadza (wszystkie e-maile z Sserwisu przechowuję). Co do samego Sserwisu nie powinienem się już raczej wypowiadać ponieważ chyba wszystko zawarłem w innym temacie ;) , ale jestem/byłem świadkiem "przemian", które się tam wydarzyły - wg. mnie na dużo gorsze, ale o tym lepiej porozmawiać na żywo, przy piwku i najlepiej na jakimś Zlocie, np. w Kronach w maju 2010 - będzie b. dużo czasu ;)
Z nowym nr softu wszystko sie zgadza bo i skrzynia jest przerobiona na GJS, choć niestety, ale nie mozna było zamontować wybieraka z S (info z Ss...).
Co do aktualizacji softu dla "naszych" multitroników - właśnie podczas ostatniej wizyty u p. Sopy dużo z nim o tym rozmawiałem i wynika z tego, że ASO mówi prawdę. AG nie zawraca sobie doopy już nimi - wg. nich chyba powinny być już pozłomowane. Szczerze mówiąc to chyba wszystkie multironiki z tych roczników 2001-2004 jeżdżą już tylko w Polsce - sami sobie pościągaliśmy z całej UE bo były w atrakcyjnych cenach).
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 00:48:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
No to nie pozostaje nic innego jak spiknąć się z Tobą na zlocie - kolega Mroova namawia mnie na wypad i pewnie skończy się tak że się skuszę ;)

Wracają jednak do tematu - GJS to skrzynia przed modyfikacją (produkowana do maja 2003). Czyli tam chyba nie ma możliwości dołożenia S?

Jeśli chodzi o soft - podejrzewam że w takim razie CTV po 2004 roku AG też ma w tyłku - skrzynie multi montowane w A4 B7 to ta sama generacja (01J - pełen obraz będziemy mieć jak przygotuję zestawienie dla B7) tyle że po modyfikacjach (+ lamela i inne pierdoły). Wyjątek stanowi 2.7TDi BPP ze skrzynią BBJ (oznaczenie 0AN), tam chyba miała miejsce jakaś poważniejsza przeróbka i stąd max. moment dla tej skrzyni to 380nM.
W takim razie skąd Sopa bierze dedykowany soft skoro AG już się tym nie zajmuje? Myślałem że ślą mu to z Ingolstadt...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 01:44:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Bart-S będę usilnie namawiał na wyprawe do "Kronach" a więc szykuj auto na maj 2010 ;)
Skrzynia pochodzi z BDG i posiada sterownik z funkcją S. Soft miał pochdzić z BDH (info od samego mistrza), ale logi pokazały kupę koksowni z trudną do określenia lokaliozacją rodem z BAU + . Co do generacji multi po 2004 to są to multi bardzo mocno zmodyfikowane pod każdym względem w stosunku do naszych "aniołków". Krótko mówiąc można by nazwać ją multitronikiem trzeciej generacji, która po za innym softem posiada inny system olejowy - bardzo istototne, inny łańcuch, inny sterownik hydrauliczny (oczywiście i elektryczny) o dużo większym ciśnieniu itd. Te są uważane za bezawaryjne zakładając jakiś mały procent awaryjności jako normę dopuszczalną ;) Tam większym zmartwieniem są motorownie. Jak spotkamy się w Kronach to opowiem kótką historię posiadania przerobionej skrzyni na model a'la 2005 made in Sserwis ;)
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 06:31:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
No to teraz już wiem, dlaczego Bart raport z nocki zaczyna pisać o 6:20 buahaha
To co jedziesz jednak do Kronach Bart? Startujemy spod gromady co?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 13:04:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
:fuckyou: WikiCVTpedia powstała w domowym zaciszu mróffka ;) Jeśli chodzi o Kronach - teraz podobno zbiórka jest pod Netto ;)


Ostatnio edytowano 09.wrz.2009 00:40:55 przez Bart-S, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 14:07:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paw1972,


jeżeli masz gdzieś nagłówek logu z Twojego podkoksionego silnika, to podaj nr sterownika oraz wersję oprogramowania [to co po prawej]. na podstawie tego stwierdzimy co było programem bazowym.
[być może to Twój program tylko napakowany... być może S uaktywniłby dedykowany soft od BDG/BCZ/BFC]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 23:08:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
meszrum napisał(a):
Paw1972,


jeżeli masz gdzieś nagłówek logu z Twojego podkoksionego silnika, to podaj nr sterownika oraz wersję oprogramowania [to co po prawej]. na podstawie tego stwierdzimy co było programem bazowym.
[być może to Twój program tylko napakowany... być może S uaktywniłby dedykowany soft od BDG/BCZ/BFC]


Podłączyłem się i spisałem i mam nadzieję, że o to chodzi:
nr sterownika 4B1 907 401D
wersja oprogramowania 01017
Po za tym mam podany Component, Shop # oraz Extra z wyświetloną jamnikowatą numerologią.
Component to 2.5l/4VTEDC G000AG D04
Shop#: WSC 02325
Extra: 0000 4059 130106JC150_1.V77940052192
Meszrum spisałem jeszcze nr ECU i jeżeli będzie to przydatne do identyfikacji softu to podaję (jest tam sporo numeracji, ale podam wszystko):
28SA5209 1128 0367 BPG 02-01-16
nr pierwszy z lewej od dołu: 0 281 010 494
Pełne oznaczenie nad paskiem kodowym: 4B1 907 401D
DIESEL EDC 15VM+ D04
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 00:25:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jutro odpowiem nieco szerzej.
w ELSA'ie jest praktycznie wszystko [diagnostyka/kodowanie/etc] o CVT - wszystko Ci skopiuję w przeciągu najbliższych dni.

zaczniesz od sprawdzenia kodowania - być może masz niepoprawnie zakodowaną CVT.

muszę jedynie wiedzieć, czy chcesz dane o sskrzyni [ ;) ] do BDG, czy AYM.


[+]

zaczynamy od tego, że:
sskrzynia P/N > VC > 02 [skrzynia] > kodowanie 07 > odczytujesz nr > podajesz nam.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 19:38:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
meszrum napisał(a):
jutro odpowiem nieco szerzej.
w ELSA'ie jest praktycznie wszystko [diagnostyka/kodowanie/etc] o CVT - wszystko Ci skopiuję w przeciągu najbliższych dni.

zaczniesz od sprawdzenia kodowania - być może masz niepoprawnie zakodowaną CVT.

muszę jedynie wiedzieć, czy chcesz dane o sskrzyni [ ;) ] do BDG, czy AYM.


[+]

zaczynamy od tego, że:
sskrzynia P/N > VC > 02 [skrzynia] > kodowanie 07 > odczytujesz nr > podajesz nam.


Dzieki Meszrum ;) .
Software Coding nr 00000. WorkShop Code nr 131017.
Skrzynia FSC wyleciała już całkowicie z mojego CCCO i pewnie teraz ktoś inny ją sserwisuje ;) Poproszę o dane do skrzyni od BDG. I dziękuję z góry.
Paweł

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 20:57:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paweł,

kodowanie jest nieprawidłowe. zgodnie z ELSA'ą kodowanie dla skrzyń CVT z roczników 2002+ powinno wynosić 00001.
jedynka na końcu odpowiedzialna jest za S.

kodowanie GJS: CVT_GJS.



wysłałem Ci PW odnośnie ELSA'y.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 21:55:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Kiedy dokładnie Multitronic dostało mod na S? do maja 2003 = bez S, a od czerwca 2003 z S?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 22:59:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Meszrum dziękuję za PW ;)
Po ostatniej modyfikacji, czyli przerobienia skrzyni na model z S na wyświetlaczu miałem PRNDS. Skrzynia działała wg mnie dobrze, ale silnik emanował nieujarzmioną mocą, i mimo niemalże braku stefana z wydechu odepchnięcie miał megapotężne, a w przedziale licznikowym 180 km/h + efekt raptownego doładowania i mega odlot. Ale wyraźnie skrzynia się ślizgała i nie dawała rady. W trakcie ostatniej wizyty (notabane mił być naprawiony Tip) dostałem program podany powyżej. Na wyświetlaczu pojawiło sie po staremu PRND a skrzynia zachowuje się (pracuje) wzorcowo + otrzymała nowe funkcje, min. "wolne koło". Silnik - jak wspomniałem w innym temacie - pracuje zdecydowanie ciszej i płynnie (nie ma skoków mocy), ale wzrosło zużycie ON (ciekawe, ale tylko na trasie - góra dochodzi nawet do 10 l/100 km przy bucie, w mieście pali mało -9.5/10 l/100 km). Wyraźnie widać wymianę kompletnego softu, ale i przy mocniejszym wciskaniu gazu pojawił sie stefan.
Bart-S czy możesz zidentyfikować z ETKI przewód olejowy 01J-323-530G ? Był wymieniany do nowej skrzyni. Czy możesz potwierdzić do jakiego typy skrzyni pasuje ?
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 23:12:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Pasuje do (A6 C5 2002-2005):

1.9 AVF: FWL, GHQ, GWM, HPN, HSS, JLH
2.5 AYM: FSC
2.5 BCZ: GHD, GHP, GWL, HPM, HSQ
2.5 BDG: GJS, GJT, GWY, HPL, HSR, JLG
2.5 BFC: JLF

Jeśli chodzi o 99-2001 - tutaj nie ma rozpiski modeli skrzyń.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 02:06:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Bart-S napisał(a):
Pasuje do (A6 C5 2002-2005):

1.9 AVF: FWL, GHQ, GWM, HPN, HSS, JLH
2.5 AYM: FSC
2.5 BCZ: GHD, GHP, GWL, HPM, HSQ
2.5 BDG: GJS, GJT, GWY, HPL, HSR, JLG
2.5 BFC: JLF

Jeśli chodzi o 99-2001 - tutaj nie ma rozpiski modeli skrzyń.

A więc "krwiobieg" jest ten sam. Tak przy okazji ten przewód olejowy ma średnicę 13 mm - jako nowy. Przy typowo eksploatowanej skrzyni czyli czekaniu na wymiane filtra aż padnie skrzynia - wg. serwisów ASB i ASO, oraz przy braku regularnej wymiany oleju - przy przebiegu około 250 tys. km średnica przewodu olejowego wynosi około .... 4-5 mm. Taki "mały" cholesterol CVT. Olej płynie dalej w prawie właściwym ciśnieniu z tym, że pompa oleju jest na pograniczu zawału, ponieważ jest przesilona. Brak wydajności pompy oleju to spadek ciśnienia, a więc słabe smarowanie i chłodzenie. A więc w przypadku tej skrzyni następuje efekt domina jeśli chodzi o jej koniec. Czym więcej użytkownik o niej wie tym bardziej powinien trzymac się od niej z daleka - to tak jak z przysłowiową blondynką ;)
Bart-S dziekuję.
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 03:31:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Czy w skrzyni jest jakiś czujnik ciśnienia? (pytam pod kątem sprawdzenia VAGiem aktualnego poziomu - jeśli wogóle przewidziano taką opcję). Kojarzę że u Sopy mierzyliście ciśnienie (36 bar z tego co pamiętam powinna mieć zdrowa CVT) - ale nie napisałeś czy użyto do tego specjalnej aparatury czy też dało radę odczytać te informacje ze sterownika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 14:53:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Bart-S napisał(a):
Czy w skrzyni jest jakiś czujnik ciśnienia? (pytam pod kątem sprawdzenia VAGiem aktualnego poziomu - jeśli wogóle przewidziano taką opcję). Kojarzę że u Sopy mierzyliście ciśnienie (36 bar z tego co pamiętam powinna mieć zdrowa CVT) - ale nie napisałeś czy użyto do tego specjalnej aparatury czy też dało radę odczytać te informacje ze sterownika...

W skrzyni jest czujnik ciśnienia. p. Sopa podczas jazdy używa do tego testera (Siemensa ;) ), a w zakładzie VAS-a. Vagiem jak najbardziej. Z tego co widzę to możesz wejść, np. w grupę wskazań 018, pole wskazań 1 i masz Chwilowe Ciśnienie Czujnika; pole wskazań 3 - Rzeczywiste ciśnienie sprzęgła (w barach);
w grupie 015, blok 3 i 4 - pokazują ciśnienie sprzęgła (bar) oraz wymagane ciśnienie sprzęgła (bar) itd.
Czujniki ciśnienia hydraulicznego - G193 i G194) zamontowane są w komputerze sterującym (J217) skrzyni biegów. Natomiast w sterowniku hydraulicznym znajdują się zawory (N 215 i N216) regulacji ciśnienia skrzyni biegów, oraz wiele innych zaworów odpowiedzialnych min. za minimalne ciśnienie, ograniczający ciśnienie, zawór chłodzenia sprzęgła, ciśnienia sterującego itd.
pozdr. ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: