.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 05:29:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 c4 ]2.5 tdi AAT Swiece zerowe czujnik temp?? grupa 001 l
PostNapisane: 11.paź.2009 11:17:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
Witam wszystkich otóz zauwazyłem ostatnio ze mam jakis mały problem z załaczaniem sie swiec wiem ze w tdi swiece sie zapalaja jak jest ok O stopni
u mniue jest tak zer czasami jak jest ok 0 to sie nie załaczaja i pali od strzała a czasem sie załaczaja nawet jak jest 0k +7 stopni po podłaczeniu vaga na rozgrzanym wydaje sie ze czujnik jest sprawny bo pokazuje 89 stopni.
Prosze o jakas rade czy to moze byc walniety czujnik i na niskich temperaturach szwankuje
W ubiegłym roku w zimie maiłem problem z odpaleniem, auto w minusowych temperaturach cezko palił i nierówno chodził tak jakby zapłon nie był dobrze ustawiony i jak odpalił to dymił na niebiesko czyli definitywnie jakby spiep... kat wtryska tylko ze kat jest ustawiony dobrze
Cóż to moze byc


Ostatnio edytowano 13.paź.2009 12:48:04 przez anton, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 16:37:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Niestety w tych modelach AAT i AEL grzanie świec zaczyna się po dłuższym postoju jak czujnik temperatury silnika wskazuje mniej niż 5stC dla płyny chłodzącego. Niestety jeżeli pompa, wtryski i cylindry/tłoki/pierścienie nie są w idealnym stanie już poniżej +10 zaczynają się "schody" najgorzej jest oczywiście przy +6 bo najzimniej a świece jeszcze nie grzeją.
Przyspiesz pompę na 0.45mm powinno troszkę pomóc.
Nawet pełnosprawny AEL troszkę kręci zanim załapie w tych temperaturach chyba że ma odpowiednio dłubnięty soft - wtedy jest dużo lepiej.
Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 18:59:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
W moim AAT swieczki grzeją od 4,5stC. Swego czasu tez miałem problem z odpalaniem (winny był kąt wtrysku-zle ustawiony) zrobiłem sobie przełącznik w kabinie ,własnie od tego czujnika temp. cieczy.Klikałem odłanczał czujnik i wtedy autko ,komp przyjmowało warunki arktyczne i swieczki na pewno grzały ;) .Potem po ustawieniu kąta wtrysku zapomniałem o magicznym przełączniku. Moja rada, sugestia: sprawdz raz jeszcze kąt wtrysku.Ja miałem ustawiany na zegarze i pomogło.

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 19:21:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
jak miałem problem z odpaleniem w zimie to sciagałem kostke z czujnika i nic to nie pomagało


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 19:28:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
wazne aby tą kostkę zdjąc przed przekręceniem stacyjki tzn otwierasz mache, odłanczasz czujnik, wskakujesz do woza i przekrecasz kluczyk, wtedy temp. zewnetrzna powinna wskazywac -45stC i swiece muszą zagrzac.

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 19:24:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
Tak tylko ze jest u mnie taka kwestia ze czasem swiece sie załaczaja juz przy +7 i auto pali wmiare dobrze a czasem jest tak ze jest temp ok 0st i swiece sie nie właczaja i pali od strzała


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 21:07:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
Jak podłacze kompa i sobie obserwuje wartości w grupie statycznej normalnej to jest wsstko ok ale jak przechodze w Bass Seting to silnik zaczyna falowac nie równo pracuje i raz zwieksza swoje obroty a raz zmniejsza czy to normalne bo jak sprawdzałem w B4 1Z to tam było bez zmian.
Dodam ze przy -15 st auto prawie wogle nie paliło to znaczy kreciło bardzo dobrze i cos tam łapało ale tak jakby paliwa nie miał bo prubował zapalic na 2 czy na 3 cylindry ale nie dał rady ale jak juz zapalił toi chodził nie na wszystkie gary strasznie nim rzucało i dymił na niebiesko a jak próbowałem dodac troche gazu to prawie wogle nie reagował i nierówno pracował

Logi dynamiczne

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Logi statyczne normalne

Obrazek
Obrazek

Logi ststyczne Basic Settings

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2009 08:05:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Aparatura wydaje się dość zdrowa, przynajmniej pompa. Nie wiem jakie masz dawkowanie na wolnych. Logi dynamiczne powinno się robić każdą grupę osobno bo daje większą częstotliwość danych.
Pompa ustawiona troszkę za wcześnie w stosunku do fabryki (ale wg. mnie optymalnie jeżeli chodzi o ekonomię i zapalanie na zimno).
Daj jeszcze log gr 01 na biegu jałowym dla ciepłego silnika.
Powodzenia.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2009 08:57:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Oprócz wydajacego sie byc zaslepionym EGR - z tych logów nic złego nie wynika.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2009 11:05:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
egr zaślepioni i brak katalizatora


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2009 12:49:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
To_JA_! napisał(a):
Daj jeszcze log gr 01 na biegu jałowym dla ciepłego silnika.


Obrazek


Ostatnio edytowano 13.paź.2009 17:34:23 przez anton, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2009 12:54:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Skonwertowałes dwa razy i wszystko sie rozjechało :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2009 14:37:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
To Co zrobiłeś konwertując do excela to majstersztyk !
Tym niemniej tak jak przypuszczałem masz sporo za dużą dawkę wskazywaną (5,6 - 6,0mm^3) - o ile jakaś klima czy inne paskudztwo nie biegało jak logowałeś, powinna być 3,3-4,5 (mniejsze wartości dają troszkę więcej momentu, ale nie powinno być mniej niż 2,4 bo na wolnych będzie skakał).
Zmianę wykonasz logując się do ECU i w adaptacji kanał 01 musisz zwiększyć wartość na około 131-133 i powinno dać żądaną wartość dawki (o ile aktualnie jest seria czyli 128).
Polecam również podnieść troszkę wolne obroty o dwa oczka to znacznie zmniejszy drgania na wolnych.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2009 17:34:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 21:51:35
Posty: 70
Lokalizacja: woj. Lubelskie Włodawa
konwertacja poprawiona


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: