.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 23:38:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.5 TDI AAT ] strasznie trzepocze po odpaleniu
PostNapisane: 14.paź.2009 16:40:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Hej! Mam małą ciekawostkę w moim wozie ,a mianowicie gdy odpalam samochód po długim postoju ,np. po nocy to przez około 2-6 s. strasznie telepie silnikiem tak jakby wypadały mu zapłony. Jest to straszny odgłos lecz potem silnik wskakuje na swoje obr i nie ma juz takich problemów po kolejnych odpaleniach chyba ,że po dłuższym postoju.
Mam trzy pomysły:
-kąt wtrysku (zle ustawiony)
-swiece (jakas nie grzeje)
-pompa( zapowietrzanie)
Proszę o jakies wskazówki gdzie mam szukac i jak to zlikwidowac!Pomózcie :peace:

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2009 20:56:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Wszystko może być prawdą, Najpierw sprawdź Vag'iem jak tam kąt - to szybko możesz wykluczyć.
Praca na nie wszystkie cylindry wskazuje raczej na zapowietrzanie.
Przy aktualnych temperaturach uszkodzone świece żarowe są trudne do wykrycia gdyż jeśli silnik zapali nawet na jeden cylinder to pozostałe natychmiast (po przyspieszeniu wału spowodowanym pierwszym zapłonem) zaczną pracować w takim silniku. Dopiero przy -10, -15 świece mogą dać wyraźny zauważalny okres czasu bez pracy na wszystkie cylindry.
Najczęściej pompa zapowietrza się z powodu nieszczelności przy filtrze paliwa (lub na wadliwym egzemplarzu filtra), ewentualnie przez stare nieszczelne wężyki przelewowe między pompą i wtryskiwaczami (czyli od tyłu) - najlepiej od razu wymień wszystkie i koreczek końcowego wtryskiwacza też.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2009 23:14:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
witam, jezeli juz sprawdzisz wszystko co kolega Ci napisal,
a silnikiem nadal bedzie trzepalo, dodatkowo z tlumika bedzie
ostro lecial bialy dym i bedzie sie pogarszalo to sprawdz
kolko rozrzadu na wale, bywa tak ze klin sie wyrabia i dostaje luzu.
wtedy zaplon skacze i sie dzieja takie cuda.
Co sie dzieje kiedy klin zetnie nie musze pisac,
:/ mam nadzieje ze to nie to.

P.S.
ale jak by co to mam patent na ta dolegliwosc.

PZDR///


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 13:25:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Ostatnio tzn 2tyg temu przezyłem przypadek zerwania klinu na wale :D Wiem ile to teraz kosztuje. I własnie sprawa wygladała tak ,że przed awarią silnik coraz lepiej zapalał na dotknięcie kluczyka. Myslałem ze cos mu sie poprawiło a tu szykowała sie taka niespodzoanka. Wnioskuje z tego ze przestawiał sie rozrzad a co za tym idzie kąt wtrysku więc powietrze w układzie i swiece wykluczam bo przed awarią było OK. Musiałem wszystko składac na nowo więc i kąt wtrysku się popierd..... Jestem ustawiony na przyszły wtorek na regulacje (VAG się nie łączy z moim AAT :/ ) Jednak do tego czasu chciałbym cos ,chociaż troszku poprawic bo nie jest to miłe dla ucha i silnika.
Panowie kręcąc pompą w stronę silnika przyspieszam kąt wtrysku? Jakie to są wartosci tzn po ile mm mam się poruszac i kiedy wyczuję ze jest lepiej a nawet dobrze? Pytanie pewnie dosyc uciazliwe jednak moze znajdzie sie ktos z ogromna wyobraznia i przedstawi mi w słowach tą operacje :|

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2009 13:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
BartG60 napisał(a):
a silnikiem nadal bedzie trzepalo, dodatkowo z tlumika bedzie
ostro lecial bialy dym


Własnie taki objaw jest! Koło na wale jest nowe + sruba i dokręcone na 360Nm. Tu raczej nic sie juz nie dzieje (człowiek uczy sie na błędach... )
Wężyki przelewowe również nowe, wokół sucho
W wężyku z filtra do pompy brak pęcherzyków.
Swiece sprawdzałem na ''przejscie'' omomierzem i wydaje się że jest OK (jakis inny sposob, metoda sprawdzenis Swiec?)
Przestawiłem troche pompe zobacze co bedzie rano- dam znac

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 15:46:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Po przestawieniu pompy od silnika (opózniny zwtrysk),jeszcze gorzej...

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Ostatnio edytowano 17.paź.2009 20:28:09 przez -gumis-, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 18:37:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
-gumis- napisał(a):
Swiece sprawdzałem na ''przejscie'' omomierzem i wydaje się że jest OK (jakis inny sposob, metoda sprawdzenis Swiec?)


Najprościej podłącz każdą z osobna kablem do "+" i jak iskrzy to znaczy bierze sporo prądu (powinna około 12A na początku a później coraz mniej).

Sprawdź również czy pojawia się napięcie (najlepiej jakąś żaróweczką bo miernik może nie zdążyć wyświetlić) na świecach po włączeniu kluczyka przy odłączonym czujniku temperatury silnika. Powinien wówczas grzać max długo.
Jeżeli brak to najpierw sprawdzamy bezpiecznik świec koło centralki silnika, później przekaźnik świec.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 19:22:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Ok posprawdzam.Oby to było to.Zrozumiałem zeby kazda swiece z osobna przetestowac poprzez zarowke, tak tez zrobie. A powiedz mi jeszcze co mam wymyslec jak lapek nie widzi mi kabla przes sr 232??

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2009 20:41:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Nie przez żarówkę tylko bezpośrednio - jeżeli płynie prąd 12A to musi zaiskrzyć!
Bezpośrednie podłączenie do + daje naturalną pracę pojedynczej świecy. Nawet kilkanaście sekund niczego nie uszkodzi chyba że weźmiesz za cienki przewód i cię poparzy. A sprawdzenie żarówką to kompletnego układu czy pojawia się napięcie względem masy przy obciążeniu świecami żarowymi.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 20:27:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
A więc tak. Pompe przestawiłem w stronę bloku silnika (wyprzedziłem wtrysk) jest dużo lepiej jednak brak już możliwosci przestawienia pompy (koniec regulacji) Co teraz? Proszę o wskazówki jak mozna to przeskoczyc...
Dodam ,że VAGiem nie łacze się z silnikiem więc ta opcja odpada

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2009 20:36:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
-gumis- napisał(a):
Dodam ,że VAGiem nie łacze się z silnikiem więc ta opcja odpada


Dlaczego odpada ?

Próbowałeś zmieniać baud rate ?

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 16:40:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
tak jak pisałem wczesniej mam rowniez problem z wykryciem przez lapka kabelka.Narazie z tym walcze.
Czy dobrze mysle chcac cofnac pompe od bloku (max opoznic) i przestawic ja o jeden zab (przyspieszyc) w strone silnika?

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 18:11:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2005 18:22:21
Posty: 66
Lokalizacja: Otwock/wawa
Tez mam aat i vag zaden mi sie nielaczy i nawet klijetow auta probowalem pdlaczyc i nic ..... jezeli mam osobe ktora zajmuje sie pompami to podjedz niej niech ustawi ci kat wtrysku na 0,25 wyprzedzenie i bedzie gitara a jezeli regulacji na pompie brakuje to musisz poluzowac kóko walka rozrzadu tylko oczywiscie od strony pompy wtryskowej przestwic je by byla regulacjia ........jezeli pompiarz bedzie kumaty to bedzie wiedzial o co chodzi....
Nastepnie co przychodzi mi na mysl wymien filtr paliwa ewentulnie sprawdz czy korek spustowy od wody z filtra jest dobrze dokrecony bo tez libi sie luzowac ....
Nastepna mysla jak przychodzi mi na mysl zrob cos takiego jak masz przewod zasilajacy do pomy od filtra zmin go na przezroczysty i zaobserwuj czy po dluzszym staniu paliwo sie cofa, sprawdz jeszcze czy jest szczelny powrot przy obudowie filtra paliwa , chodzi mi o ten krociec plastikowy tam jak go odkrecisz powinien byc tam oring uszczelniajcy proponuje go wyminic i poskladac .....

_________________
-audi A6 Q 2.7T AJK avant s-line(aktualny)
-audi coupe quattro 2.8 aah(aktualny)
-audi C4 avant 2500 TDI
-ford escort cabrio RS2000
-maluch (zielona strzala) 650 cm
-golf II 1800 cm
-audi b2 quattro 2300 cm
-maluch (czerwona strzala) 650 cm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 19:29:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Rolecs napisał(a):
... jezeli mam osobe ktora zajmuje sie pompami to podjedz niej niech ustawi ci kat wtrysku na 0,25 wyprzedzenie i bedzie gitara.....


Raczej nie mogę się zgodzić z kolegą bo 0.25mm to fabryczne ustawienie dla idealnego stanu całej aparatury wtryskowej, u mnie jest nowa głowica wtryskowa i wtryski a optymalnym ustawieniem dla warunków rozruchu jak również ekonomii jest 0.45mm, ponieważ pompa podająca nie działa idealnie a jej wymiana jest możliwa tylko wraz z wymianą całej obudowy pompy.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 20:31:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2005 18:22:21
Posty: 66
Lokalizacja: Otwock/wawa
hmmm ..... powiem tak sprawdzalem w auto dacie to mi wychodzi 0.25 + --

_________________
-audi A6 Q 2.7T AJK avant s-line(aktualny)
-audi coupe quattro 2.8 aah(aktualny)
-audi C4 avant 2500 TDI
-ford escort cabrio RS2000
-maluch (zielona strzala) 650 cm
-golf II 1800 cm
-audi b2 quattro 2300 cm
-maluch (czerwona strzala) 650 cm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 21:02:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Rolecs napisał(a):
hmmm ..... powiem tak sprawdzalem w auto dacie to mi wychodzi 0.25 + --


Szczera prawda, tak jest w fabryce, ale polecam raczej 0.45mm /lepiej zapala i mniej pali, może ekologia siada ;) /

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 21:42:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
koledzy co do podłaczenia sie do AAT coś ściemniacie, osobiscie się łaczyłem i nie bylo problemu do odczytu tylko blok 000 :peace:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 22:16:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Przyjacielu szewek to miałeś cholerne szczęście! Więcej jest właścicieli nie mogących sie połączyc ze swoim AAT.Niestety w moim przypadku jest tak samo.Przewertowałem forum, postudiowałem na ten temat i łączy mnie tylko z ABS ale tam nic nie ma ,więc i tak jestem :D .
Rolecs - SUPER wskazówki i rady!!! Nie będę się czepiac wartosci kątu wtrysku bo każdy silnik ma inaczej (inaczej zużyty) . Juto zapinam luzowac to koło z wałka ;) jednak żeby mi ułatwic ,powiedz w którą strone mam kręcic (chcę przyspieszyc wtrysk i wydaje mi się ,że w stronę pompy - dobrze kombinuje??) Koło to jest na klinie, stożku, czego mogę się spodziewac?.Troszku słabo myślę... :): Pozdrawiam i podzielę się co spłodziłem!!!

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 22:34:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
szewek napisał(a):
koledzy co do podłaczenia sie do AAT coś ściemniacie, osobiscie się łaczyłem i nie bylo problemu do odczytu tylko blok 000 :peace:

Dokładnie. Ustawienie Baudrate`a na 240 czyni cuda w starych kondonach ;)
Musi działać. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2009 22:55:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2005 18:22:21
Posty: 66
Lokalizacja: Otwock/wawa
chcialbym wam pokazac jakie jest ustawienie skopiowalem ale niewiem jak wklieic pomozecie

_________________
-audi A6 Q 2.7T AJK avant s-line(aktualny)
-audi coupe quattro 2.8 aah(aktualny)
-audi C4 avant 2500 TDI
-ford escort cabrio RS2000
-maluch (zielona strzala) 650 cm
-golf II 1800 cm
-audi b2 quattro 2300 cm
-maluch (czerwona strzala) 650 cm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: