.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 18:48:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.5 TDI AAT] Podczs jazdy biały dym ,nie odpala
PostNapisane: 04.paź.2009 10:25:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
A więc tak....
Jechałem sobie ze 140km/h ,chciałem przyspieszyc a tu zero reakcji. Spojrzałem w lusterko a tam biało za mną!Zatrzymałem się silnik po chwili zgasł.Rzadne dziwne odgłosy nie towarzyszyły temu zdarzeniu.Zdjąłem wążą z kolektora dolotowego ten o turbiny, jest tam sucho ,jednak nie odpalił.VAG niestety nie łaczy się z silnikiem.
Nie chce niczego sugerowac wiec prosze Was o porady, sugestie. Jk zdjagnozowac co mogło pasc...

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 12:35:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
zacząłbym od sprawdzenia turbiny, objawy pasują (białe dymienie) ale wtedy auto powinno odpalać raczej tyle że nie miałoby mocy, więc może pompa wtryskowa ? może jakiś błąd w kompa wskoczył, nie wiem czy coś to da ale może odłacz AKU na 10-15 minut i podłacz ...

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 15:27:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Siwy,biały dym, brak przyspieszenia w tym danym momencie co piszesz oraz brak możliwości odpalenia to by pasowało na pompe :): :):

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 17:26:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Wielokrotnie się zdarzało że zatarły się wtryski na kiepskim paliwie i wiszące iglice nie dają dobrego rozpylenia, a dodatkowo sporo paliwa dostaje się do cylindra i paruje (w czasie innym niż praca).
Odkręć przewody wtryskowe i pokręć silnikiem, jeżeli będzie "bulgotało" powietrze z przyłącz wtryskiwaczy to znaczy że igły wiszą.
Powodzenia.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 18:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Udzielam odpowiedzi na moje pytanie. Tydzien miałem ciężki ,ale wszystko gra. Posypał się klin na wale i wiadomo co było nastepstwem.5 zaworków do wymiany. Szczerze to wyszło mi to na dobre bo przy okazji pomierzyłem cylindry (OK) . powymieniałem uszczelniacze zaworowe, samoregulatory zaworów i szczerze powiem ,że przy przebiegu 320tys nie było widac zuzycia .Turbinka tez się trzyma!Przeczysciłem przy okazji kolektor ssący (zasyfiony przez EGRa) .Tak więc nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :peace: Autko mam posprawdzane i nic tylko nawijac kolejne ,wygodne kilometry!!

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 19:04:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
zakładam że rozrząd był niedawno wymieniany? ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 19:06:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
Mauzer rozrząd wymieniałem w tamtym roku ,chyba wiosną. Sugerujesz cos? :):

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 19:15:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
-gumis- napisał(a):
Mauzer rozrząd wymieniałem w tamtym roku ,chyba wiosną. Sugerujesz cos? :):


Ten klin co go ścięło ma tylko ustalać podczas montażu (cały moment napędowy ma być przenoszony przez tarcie wywołane dokręceniem koła pasowego do czoła wału korbowego). Z tej przyczyny zawsze powinna być nowa śruba i niewiarygodny moment dokręcenia. Prawdopodobnie nie wiedział o tym mechanik lub coś źle skręcił (na starej śrubie jest to prawie niewykonalne).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 19:19:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
czym mozna uzyskac ten niewiarygodny moment dokręcania??Bo teraz tylko pneumatem dowaliłem...

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 19:19:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
-gumis- napisał(a):
Mauzer rozrząd wymieniałem w tamtym roku ,chyba wiosną. Sugerujesz cos? :):


jasne że tak, jest pewna zasada której się trzeba najpierw uczepić wiesz o co mi chodzi :)

99,99% padu klina na wale to błąd człowieka.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 19:23:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
zgadzam się z tym :diabel: jakby nie my ludzie to serwisy by nie istniały! Czym dowalic tą srube na wale???

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 19:42:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
podstawa to bokada!
następnie nowa śruba, najlepiej dokręcić kluczem dynamometrycznym ale mało kto go posiada na takie zakresy (350-400Nm) dlatego niezastąpiona będzie tutaj (prucz blokady) metrowa rurka na solidnym kluczu krzyżowym.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 19:47:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
OK dzięki. Blokada jest ,klucz tez jest więc robię poprawke. Jutro zamawiam srubę.20zł i bedzie pewne.Czy te 400Nm wystarczy, zaleca tak serwisówka? A propo serwisowki, znajde gdzies na forum jakis link do sciagniecia ksiazki serwisowej?

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 19:58:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
W AutoDacie pisali że moment nie taki duży ale potem chyba jeszcze 360st dokręcić trzeba (niestety nie pamiętam a też częściowo ściąłem klin i jak gorzej zapalał zauważyłem co się stało więc nie przemieliło głowicy, bez 1.5m ramienia ciężko wykonać).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 20:10:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
OK dzięki za odpowiedzi. Więcej pytań nie mam.Jednak wiem coś nowego...

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2009 21:27:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
u mnie tez była nowa sruba i nowa zebatka do napedu paska rozrzadu ( powinna byc wymieniana co 2 wymiane rozrzadu) duzy pan mechanik dokrecil kluczem z ok metrowym ramieniem srube tak mocno zapierajac sie o wewnetrzna strone blotnika ze bylem niemal pewien ze wyrwie mi silnik, blotnik lub zlamie srube, ewentualnie zlamie klucz ktorego ramie wygielo sie w chwili dokrecania jak luk.... na szczescie nic zlego sie nie stalo :) wiec sila jest baardzo duza a sruba chyba nie do urwania dla przecietnej postury czlowieka :) tak to sobie ująłem wlasnymi slowami... nie kazdy ma etke , dynanometr itd, dobry mechanik robi to na czuja lub ma dobry sprzet :)

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2009 20:05:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Sprawdziłem przy okazji w AutoDacie moment dokręcania 200Nm + 270st obrotu. Oczywiście wykonalne tylko z nową śrubą, stara jest przeciągnięta i nie da się jej tak dokręcić, dodatkowo zaciera w gwincie.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 11:41:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
FUCK! Ja tą śrubę dokręciłem na 360Nm ,ale w sumie to by tak było (200Nm + 270st obr) Ogólnie jest już wszystko idealnie!!! Czas przygotowac się do zimy...

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 00:32:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2005 18:22:21
Posty: 66
Lokalizacja: Otwock/wawa
gumis...... ale powiem Ci szczerze ze to jest problem tych kolek rorzadu w tych silnikach przerobilem juz z 5 silnikow z tym problemem ze klin sie scial... tez mam taki silnik i to samo pzerzylem

_________________
-audi A6 Q 2.7T AJK avant s-line(aktualny)
-audi coupe quattro 2.8 aah(aktualny)
-audi C4 avant 2500 TDI
-ford escort cabrio RS2000
-maluch (zielona strzala) 650 cm
-golf II 1800 cm
-audi b2 quattro 2300 cm
-maluch (czerwona strzala) 650 cm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 07:17:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Rolecs napisał(a):
gumis...... ale powiem Ci szczerze ze to jest problem tych kolek rorzadu w tych silnikach przerobilem juz z 5 silnikow z tym problemem ze klin sie scial... tez mam taki silnik i to samo pzerzylem


Pozwolę sobie nie zgodzić się z kolegą.
Owszem ustalający ząb ścina się ale tylko wtedy gdy przenosi zmienną siłę napędową. Takie warunki występują tylko wówczas gdy tej siły nie przenosi tarcie koła pasowego o czoło wału korbowego tak jak przewidział projektant - czyli wówczas gdy nie wymienimy śruby i nie dokręcimy 200Nm + 270st obrotu co zapewnia odpowiednie dociśnięcie koła do czołowej powierzchni wału korbowego.

Dla kolegów którzy nie uczyli się wytrzymałości materiałów dodam że śruba dokręcona 200Nm jest wstępnie napięta a dokręcenie jej o 270st obrotu zapewnia rozciągnięcie jej o ~1mm co gwarantuje sprężyste działanie (utrzymujące stałą siłę docisku) i kompensowanie zmiennych sił na złączu.
Śrubę należy wymienić z dwóch powodów, po pierwsze stara śruba zaciera się na gwincie i uniemożliwia końcowe dokręcenie (nowa ma grafitowany gwint),
a po drugie podejrzewam że podczas pierwszego dokręcenia jest przekraczana granica plastyczności co zapewnia max wytrzymałość i uniemożliwia dalsze "płynięcie" wymiaru śruby, czyli gwarantuje działanie sprężyste. W starej śrubie nie wiadomo ile dokręcić bo jest już utwardzona naprężeniami pierwszego dokręcenia, a zacierając się na gwincie poza rozciągającymi podlega b dużym naprężeniom skręcającym co w efekcie po odprężeniu zmniejszy napięcie połączenia.

Pozdrawiam.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: