.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 05:09:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100/C4/2,5tdi/AAT-93rok] wtryski
PostNapisane: 20.paź.2009 07:31:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 18:35:42
Posty: 128
Lokalizacja: Norge
Jakie sa w tym autku wtryski,dwusprezynowe?Dalem je do regeneracji czyli wymiana koncowek na nowe i regulacja. Moje koncowki,robocizna 150 od sztuki.Po takiej operacji trzeba pewnie wymienic tez filtr paliwa,jakiej firmy polecacie filterek?

_________________
Audi,audi,audi i tylko audi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100/C4/2,5tdi/AAT-93rok] wtryski
PostNapisane: 20.paź.2009 09:04:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
ertos71 napisał(a):
Jakie sa w tym autku wtryski,dwusprezynowe?Dalem je do regeneracji czyli wymiana koncowek na nowe i regulacja. Moje koncowki,robocizna 150 od sztuki.Po takiej operacji trzeba pewnie wymienic tez filtr paliwa,jakiej firmy polecacie filterek?


Filtere paliwa firmy Mann jest dobry... w ostateczności też filtrona możesz dac ;)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 09:52:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
tak dwusprężynowe; na ciśnienia 190/300 bar. Filtra wymianiać nie musisz.
A gdzie, jakie i za ile kupiłeś końcówki?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100/C4/2,5tdi/AAT-93rok] wtryski
PostNapisane: 20.paź.2009 12:48:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ertos71 napisał(a):
Jakie sa w tym autku wtryski,dwusprezynowe?Dalem je do regeneracji czyli wymiana koncowek na nowe i regulacja. Moje koncowki,robocizna 150 od sztuki.Po takiej operacji trzeba pewnie wymienic tez filtr paliwa,jakiej firmy polecacie filterek?

Mann, Knecht. Filtronowi podziękuj ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100/C4/2,5tdi/AAT-93rok] wtryski
PostNapisane: 20.paź.2009 13:10:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Baskecior napisał(a):
Filtronowi podziękuj ;)


Ale są jakieś na to dowody? Byłem ostatnio u dobrego pompiarza i mnie lekko zje.. ze jeszcze filtra nie wymienilem a już syf w pompie widział (nomen omen filtron, po przebiegu 20tyskm) i go wyraźnie pytałem czy zmieniać na jakiegoś knechta/manna czy może być filtron, na to on stwierdził że filtrony są równie dobre i śmiało je stosować, byle by wymieniać ogólnie filtr co 10tys km, razem z olejem i filtrem oleju.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 20:19:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 18:35:42
Posty: 128
Lokalizacja: Norge
Koncowki kupilem prawie dwa lata temu i lezaly bo nie bardzo bylem do nich przekonany (firds Chiny chyba,tanie bardzo) az do tego momentu.Wtryski juz laly i grzechotaly,mocy nie zawiele wiec postanowilem zaryzykowac z tymi koncowkami...W miedzy czasie bede szukal jakis przyzwoitych koncowek. Wiecie moze jak porzadnie wyczyscic gniazda pod wtryski zeby syfu do silnika nie nalecialo?

_________________
Audi,audi,audi i tylko audi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2009 20:41:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jest podobno taka metoda czyszczenia, że wykręcasz świece żarową, i przez gnizdo świecy podajesz powietrze pod ciśnieniem. I normalnie papierem ściernym delikatnie szlifujesz gniazda wtrysków. Nic do cylindra nie wlecie, bo ciśnienie wszystko wydmuchuje

Jedyne sensowne końcówki to Bosch, kupisz je w Niemczech na www.dieselsend.de

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2009 06:29:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Może to nie całkiem w tym temacie ale sugerowałbym od razu dać końcówki z AEL'a chyba że na mocy Ci nie zależy tylko na ekonomii. Po zmianie powinieneś od razu uzyskać poziom mocy równy lub większy niż AEL bo mapa sterowania pompą jest dopasowana do końcówek o mniejszej przepustowości (większym oporze hydraulicznym).
Wiadomo że mniejsze otworki (fabryczne do AAT) dają lepsze rozpylenie przy małych dawkach ale różnice w zużyciu paliwa są trudne do oceny.
Z tego co pamiętam kolega cygaro-avant ma wtryski AEL niech się wypowie.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2009 21:14:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ja mam w silniku 1T (o nieustalonej średnicy dysz) założone wtryskiwacze od AFNa, z dyszami 0,205mm. Minimalny przyrost mocy jest odczuwalny,
W AELu były montowane 0,216 mm.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100/C4/2,5tdi/AAT-93rok] wtryski
PostNapisane: 21.paź.2009 23:50:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
golob napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Filtronowi podziękuj ;)


Ale są jakieś na to dowody? Byłem ostatnio u dobrego pompiarza i mnie lekko zje.. ze jeszcze filtra nie wymienilem a już syf w pompie widział (nomen omen filtron, po przebiegu 20tyskm) i go wyraźnie pytałem czy zmieniać na jakiegoś knechta/manna czy może być filtron, na to on stwierdził że filtrony są równie dobre i śmiało je stosować, byle by wymieniać ogólnie filtr co 10tys km, razem z olejem i filtrem oleju.

Problemy z Filtronami znane z autopsji.
Filtry paliwa mają słabą przepustowość, powietrzne są wciągane przez suszarki ... niezbyt rzadko jeśli skonsutlować doświadczenia.
To_JA! napisał(a):
Może to nie całkiem w tym temacie ale sugerowałbym od razu dać końcówki z AEL'a chyba że na mocy Ci nie zależy tylko na ekonomii. Po zmianie powinieneś od razu uzyskać poziom mocy równy lub większy niż AEL bo mapa sterowania pompą jest dopasowana do końcówek o mniejszej przepustowości (większym oporze hydraulicznym).
Wiadomo że mniejsze otworki (fabryczne do AAT) dają lepsze rozpylenie przy małych dawkach ale różnice w zużyciu paliwa są trudne do oceny.
Z tego co pamiętam kolega cygaro-avant ma wtryski AEL niech się wypowie.
Powodzenia!

Kolega zapomniał iż zapodanie wydajniejszych wtrysków powinno zostać skompensowane korekcją mapy kąta i ciśnienia ?
Oprócz delikatnie większej mocy będzie mało delikatny Batory ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100/C4/2,5tdi/AAT-93rok] wtryski
PostNapisane: 22.paź.2009 05:54:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Baskecior napisał(a):
Kolega zapomniał iż zapodanie wydajniejszych wtrysków powinno zostać skompensowane korekcją mapy kąta i ciśnienia ?
Oprócz delikatnie większej mocy będzie mało delikatny Batory ...


Teoretycznie masz rację. Praktycznie po wymianie z zużytych kopcących końcówek z 0.205mm na 0.216mm zadymienie będzie większe od konstrukcyjnego ale całkiem przyzwoite ponieważ końcówki nowe dają sporo lepsze rozpylenie. Teoretyczny wzrost przepustowości wynosi 11% czyli w rozsądnych granicach w których podczas tuningu podnosi się mapę dymu w stosunku do serii.

Oczywiście też jestem zdania że najlepiej dać końcówki AEL i mądry program uwzględniający taką zmianę dostosowany do oczekiwań użytkownika.

Dodatek dla zainteresowanych znalazłem w "świecie" pomierzone średnice otworków w końcówkach ale niestety tylko jedna jest Bosch, reszta tuningowe:

http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/noz ... /index.htm

Pozdrawiam.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 16:29:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 18:35:42
Posty: 128
Lokalizacja: Norge
troche odswieze temat,
Wymienili mi w Krakowie koncowki wtryskow na nowe(moje firdsa) zaznaczyli ze nie moga dac na nie gwarancji gdyz nie sa to ich koncowki. Powiedzialem ze rozumiem i sie zgodzilem...Zaplacilem za sama robocizne i jakies podkladki w srodku wtryskow okolo 800 zl,gdy dotarly do mnie do norwegi zamontowalem je i... na poczatku zadowolenie bo silniczek ladnie pracowal ale po chwili niezle wk...nie! Spod trzech wtryskow cieknie ropa,wydostaje sie na polaczeniu obudowy wtrysku z koncowka.Zadzwonilem do serwisu boscha w Krakowie a oni ze nie ponosza za to winy i uprzedzali mnie ze nie dadza gwarancji... Zgodze sie z tym ze gwarancji nie dadza na koncowke ale wykonanie uslugi to chyba osobna sprawa , jak cieknie to czyja wina,wykonanej zle uslugi czy moich nowych koncowek? Wypowiedzcie sie prosze na ten temat bo nie wiem za bardzo co mam z tym zrobic.Dodam jeszcze ze po godzinnej rozmowie z serwisem powiedzieli ze moga wykonac ekspertyze i ona ma wykazac (zaznaczyli zgory) ze to nie ich wina... Gdzie lezy prawda?

Kupilem juz wtryski od aela jutro bede zakladal bo na moich nie da sie jezdzic,zostawiam plamy ropy po sobie :/

_________________
Audi,audi,audi i tylko audi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 17:29:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Teoretycznie dobrze złożone wtryski z nowymi "przekładkami" pomiędzy końcówką a obudową nie powinny nigdzie ciec. Dokręcenie nominalnym momentem może być obarczone błędem zacierania gwintu więc możesz spróbować popuścić i ponownie dokręcić obsadę końcówki - może się bestia ułoży. Nie przesadzaj z momentem bo może zagnieść krawędź końcówki i nowa końcówka na pewno się zatrze jak jej luzy spadną.
Co do serwisu to nic nie wskórasz bo udowodnią że winne były twoje części choćby nie wiem co i tylko koszty powiększysz. Prawdopodobnie nie przeszlifowali końcówki obudowy i dlatego cieknie a na ich końcówkach tak samo by ciekło bez wyrównania i oni to doskonale wiedzą, ale udowodnić to trudno (w całym zespole wtryskiwacza nie ma żadnych uszczelek).
Docelowo można dać do porządnego "pompiarza" na ponowne złożenie i regulację z zaznaczeniem że cieknie i żeby przeszlifował powierzchnie uszczelnienia. Powinno pomóc nawet jeżeli wyreguluje tylko jedno ciśnienie otwarcia a drugie zostawi niesprawdzone.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 20:34:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
No ale końcówki Bosch są chyba mimo wszystko wykonane z lepszego materiału i z mniejszą tolerancją w odchyłce wymiarów. Czyli jest wielce prawdopodobne, że "no name'y" nie będą tak precyzyjnie współgrać z boschowskim korpusem wtryskiwacza....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 12:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
cygaro-avant napisał(a):

Jedyne sensowne końcówki to Bosch, kupisz je w Niemczech na www.dieselsend.de


Nie tylko bosch. co powiesz o FRATELLI BOSIO

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 13:06:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Bobo napisał(a):
Nie tylko bosch. co powiesz o FRATELLI BOSIO
Nic nie powiem - nie znam tej wloszczyzny. A Ty masz takie?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 13:25:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Nie mam, ale z tego co wiem to są kapkę bardziej wydajne niż bosch. W boschu dobre jest to, że kupujesz cały zestaw naprawczy, a tutaj sam rozpylacz. Cowboy składa dla ludzi zestawy na fratelli i ani ludzie, ani w Nadarzynie nie narzekają na nie zbytnio.

Ps. 150 zł za przekładkę końcówki i regulację to dużo za dużo, zapytaj w Nadarzynie ile biorą za taką usługę.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2009 16:14:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 18:35:42
Posty: 128
Lokalizacja: Norge
Zalozylem juz wtryski od AELa i musze powiedziec ze dynamika jazdy sporo sie poprawila.Co do BATOREGO to nie jest zle,jak naprawde depne to jest troche czarno ale nie az tak jak kiedys mialem dziure w dolocie powietrza z turbo.Jedna tylko sprawa mnie meczy juz od dluzszego czasu,smrod spalin.Sprawdzalem kata i jest drozny oraz caly...Poczatek wtrysku ok itd. Nie chce nic sugerowac ale czy moze to byc np slaby juz stopien sprezania lub konczaca sie papa wtryskowa?

_________________
Audi,audi,audi i tylko audi...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: