.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 11:57:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupiłem 100 C4 TDI - Kilka pytań i niejasności
PostNapisane: 13.lis.2009 00:11:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
Witam szanownych kolegów.

Od zawsze w moim posiadaniu były VW, teraz zdecydowałęm sie na pierwsze w swoim życiu audi. Nie siedziałem w tym nigdy specjalnie, ale znalazłem ładną sztukę i postanowiłem ją kupić.

Już w drodze powrotnej po przejechaniu ok. 70km zaczęła żażyć się kontrolka od ojelu (nie mrugała, nie świeciła, lekko się żarzyła) odrazu zgasiłęm auto i na pobocze. Maska w góre - Stan oleum na minimum. Stacja była nie daleko, więc odpaliłem kontrolka normalnie zgasła dojechałem do stacji kupiłem litr oleju i dolałem. Po jakimś czasie kontrolka znów zaczęła żarzyć, zjechałem i sytuacja ta sama. Wcześńiej dolałem pół litra oleju, sprawdziłem na bagnecie było znów minimum (nie wiem ile było po pierwszym dolaniu, byłem chyba zbyt zdenerwowany żeby sprawdzić) wlałem zatem reszte czyli drugie pół litra, sprawdziłem poziom - był cały stan. Zapaliłem auto kontrolka żarzyła dalej... Raz jaśniej raz ciemniej... po kilku km zgasła i następne 100km z hakiem przejechałem bez problemu. W domu sprawdziłem olej - nie ubyło nic, było tyle samo co na drugim postoju po dolaniu.

Dziś zmieniłem olej na minerał Mobila, bo podobno był tam Lotos półsyntetyczny... Problem zniknął, ale chciałbym zapytać gdzie mogła leżeć przyczyna tego żarzenia kontrolki pomimo prawidłowego stanu? Sądze, że kondycja silnika jest dobra, przebieg 300 tys. udokumentowany, kopcenia brak nawet powyżej 3000rpm. Oznaczenie AAT.



Pozatym jako że w audi nie siedziałem mam kilka laickich pytań:

1. Po co do poduszek silnika są doprowadzone 2 przewody? Co jest w tej poduszce bo nie mogę się nadziwić....

2. Wskaźnik paliwa leży non stop na rezerwie a temperatura skacze od 50 do 80 mimo iż silnik był jednakowo rozgrzany (jechałem jednostajnie trasą) - Jakieś sugestie, gdzie na dzień dobry szukać przyczyny?

3. Brzęczy napinacz paska wielorowkowego... Z kilku sztuk setek które oglądałem, wszystkie tak miały, to jakaś wada tych napinaczy??

4. W desce poza radiem, włącznikiem od ABS i nawiewami nic nie świeci, a chyba powinno? Czy przy kratkach nawiewu powietrza symbole na pokrętłach też powinny świecić? Jeśli tak, to może podpowie mi ktoś jak się tam dostać...

5. Auto mam od 3 dni i jeszcze ani raz nie zapaliła mi się kontrolka od świec żarowych, czy to normalne? Auto Ładnie zapala rano, aczkolwiek ma dość twardą pracę, sądze że kąt wtrysku może być nie odpowiedni. Ale to pojadę skontrolować na lampie. Czy na Vag'u można sprawdzić wcześniej czy kąt wtrysku jest odpowiedni? Mam przejściówkę z OBD2 na OBD1, gniazda znalazłem już w skrzynce pod maską.


Na tą chwilę to chyba tyle, będe wdzięczny za odpowiedzi w temacie, i wyrozumiałość :D Pozdrawiam Mariusz.

edit by Buba : REGULAMIN i wytyczne dotyczące działu technicznego !!

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2009 07:36:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Na początek zapoznaj się z tym:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=27498

Powineneś zacząć od sprawdzenia cisnień oleju u mechanika. Może to tylko czujnik, a może jego wiązka czyli motorownia zdorwa a usterka elektryczna.

Olej mineralny zgodnie z 4 przykazaniem do wymiany na pół-syntetyk.

1. Co do kabli do poduszek silnika to może to czujniki do odpalnia poduszek w razie bam.(strzelam, nie jestem pewny)
2. Może padł sam wskaźnik, może czujnik w zbiorniku. Czasami wystarczy dogiąć takie blaszki i działa.
3. W moim AEL`u jest troszkę inny ale, też mi brzęczał. Pomogła wymiana paska wieloklinowego. Sam napinacz koszmarnie drogi więc nie ma co się dziwić, że mało kto wymienia na nowy.
4. Przy kratkach nawiewu symbole nie świecą. Reszta powinna.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2009 07:56:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2007 18:13:45
Posty: 83
Lokalizacja: Ełk
Auto: A6 C4 Avant
Ad.1 Poduszki są olejowo-gumowe i kabelki zasilają grzałki tego oleju, żeby poduszki szybciej zaczynały kompensować drgania silnika.
Ad.5 Kontrolka świec powinna zapalać się na dłużej przy temperaturach zewnętrznych w okolicach 3-0 st. C - na kilka sekund i coraz dłużej wraz ze spadkiem temperatury. Przy wyższych temperaturach powinna tylko mignąć na chwilę (przynajmniej tak jest u mnie). Może masz po prostu spaloną żarówkę ?

_________________
SaLMoN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2009 09:56:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zapłon (statyczny kat wtrysku) mozna sprawdzic VAG + odczytac błedy z ECU...
Moja rada - zrob ze 2-3 tysie na tym minerale i przejdz na polsyntetyk.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupiłem 100 C4 TDI - Kilka pytań i niejasności
PostNapisane: 13.lis.2009 20:40:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
DJ_Mouse napisał(a):
Witam szanownych kolegów.
1. Po co do poduszek silnika są doprowadzone 2 przewody? Co jest w tej poduszce bo nie mogę się nadziwić....

2. Wskaźnik paliwa leży non stop na rezerwie a temperatura skacze od 50 do 80 mimo iż silnik był jednakowo rozgrzany (jechałem jednostajnie trasą) - Jakieś sugestie, gdzie na dzień dobry szukać przyczyny?

3. Brzęczy napinacz paska wielorowkowego... Z kilku sztuk setek które oglądałem, wszystkie tak miały, to jakaś wada tych napinaczy??

4. W desce poza radiem, włącznikiem od ABS i nawiewami nic nie świeci, a chyba powinno? Czy przy kratkach nawiewu powietrza symbole na pokrętłach też powinny świecić? Jeśli tak, to może podpowie mi ktoś jak się tam dostać...


1) w poduszkach gumowo-olejowych jest wbudowany czujnik ciśnienia oleju. Jesli poduszkę szlag trafi, powinna zapalać sie kontrolka na desce

2) zwykle jest to problem ze stykiem wiązki i czunika temperatury. Zdejmij pokrywę silnika i na króćcu wodnym głowicy masz dwa czujniki temp. Ten dolny, większy daje wskazanie na zegar. Poczyść papierem ściernym wszystkie styki, psiknij WD-40, powinno pomóc. Jesli nie - problem może leżeć w samym zegarze na desce.

4) na każdym przełączniku (grznie szyby / przeciwmgielne / pochlanie świateł) powinno świecić się podświetlenie symbolu przycisku. Są tam malutkie żarówki 1,2W, które lubią się przepalać, bo one świecą po włączeniu zapłonu, nawet w dzień.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2009 21:31:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
A co do świec to załączać się powinny przy temperaturze otoczenia od +5C w dół. Dobra motorownia, jest o niej sporo. A jak na Twoje ucho "robi" 5cylindrów? :509:

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2009 00:13:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
Dziękuje za odpowiedzi, troche rozjaśniło mi to sprawę ;)

Przepraszam też, za umieszczenie postu w złym dziale, ale nie za bardzo wiedziałem gdzie do umiejscowić.

Jeszcze przed kupnem dużo czytałem o tym silniku tutaj na forum stąd zdecydowałem się go kupić, napewno jeszcze nie raz o coś zapytam...

Jutro muszę wyjąć napinacz paska i spawdzić, czy jest jeszcze do uratowania, wyjąć zegary coby sprawdzić co z tymi wskaźnikami i sprawdzić żaróweczki, bo grzanie świec jeszcze nie pokazało się moim oczom, nawet przez ułamek sekundy, a przed chwilą wróciłem od narzeczonej (niecałe 3stopnie na plusie) i nic ani nie mignęło na desce. Byłem dziś zmienić opony na zimowe i okazało się też, że muszę wymienić końcówkę lewego drążka, i to na już bo jest masakrycznie rozbita (co dziwne, bo nie czuć tego podczas jazdy ani tym bardziej nie słychać). Postaram się też wymienić żaróweczki w przełącznikach.

adiaudiMiałem niedawno 124 2.5D i tam też było 5 cylindrów, z tym że tutaj i kultura pracy i dźwięk o wiele przyjemniejsze niż w MB, o mocy nie wspominając :peace:


Dziś odpalając Audi (ciepłe już, pod sklep podjechałem) zagadał tak na ucho na 4 gary trząsł sie i nie reagował absolutnie na pedał gazu. Od razu zgasiłem motor, odpaliłem ponownie i problem zniknął. Czym taka sytuacja mogła być spowodowana?

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: