.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 10:17:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Wykrecenie alternatora w 2.5 Tdi
PostNapisane: 24.paź.2009 15:19:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2009 10:46:37
Posty: 17
Lokalizacja: Toruń
Witam. Podczas jazdy zaczęła mi się palić kontrolka od ładowania a Voltomierz wskazuje 12V. Stało się to nagle bez wcześniejszych oznak. kontrolka gaśnie przy 4tys obrotów. w wyniku tego aku sie rozładował i samochód nie chce zapalać. No i moje pytanie dotyczy wyciągnięcia alternatora. na co zwrócić uwagę i jak najłatwiej go wyciągnąć.

_________________
Audi A6 2.5 TDI 99r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 18:57:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli masz automat nie wyjmiesz bez rozbierania przodu.
W ogóle niedawno wymieniałem i niestety cały przód musiałem rwać. Nie martw się, roboty nie jest dużo a spuścić musisz tylko płyn chłodniczy (żadnego innego nie musisz bo chłodnice schodzą na "bok").
Powodzonka.

BTW jeśli masz alternator Valeo wymień go całego na Boscha - Valeo są dość awaryjne, a bosch pasuje beż żadnych przeróbek, również kostki pasują 1:1.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2009 10:14:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 22:58:02
Posty: 167
Lokalizacja: Gdańsk
Wymieniaęłm 2 razy juz alternator. Jak slaby mechanik to zdemuje wszystko, raz mialem dobrego i wyjal i zalozyl bez wyjezdzanai przodu:).. tez sie zdziwilem, ale mial jakis myk na to..

_________________
A6 2,5 TDI AKE Tiptronic 180KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2009 10:31:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
Wiesz... jak to mowia "polak potrafi"

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2009 13:18:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2009 10:46:37
Posty: 17
Lokalizacja: Toruń
Ja mam manuala

_________________
Audi A6 2.5 TDI 99r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2009 20:39:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
W manualu góra 40 minut i wyjęty bez zdejmowania przodu. W automacie można wyjąć bez rozbierania przodu ale trzeba być spokojnym bo wymaga to zręczności i &%$$ :d

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 11:00:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Jak slaby mechanik to zdemuje wszystko
= co za bzdury. Wolę wyjąć klientowi cały przód i nic nie rozwalić - zrobić porządnie jak mówi serwisówka. Godzina roboty więcej ale bez problemów i stresów.
Gościowi któremu wymieniałem alternator jakiś debil mechanik chciał go zdjąć bez wyjmowania przodu i rozwalił rurki od klimatyzacji.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 21:51:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
k44761 napisał(a):
Cytuj:
Jak slaby mechanik to zdemuje wszystko
= co za bzdury. Wolę wyjąć klientowi cały przód i nic nie rozwalić - zrobić porządnie jak mówi serwisówka. Godzina roboty więcej ale bez problemów i stresów.
Gościowi któremu wymieniałem alternator jakiś debil mechanik chciał go zdjąć bez wyjmowania przodu i rozwalił rurki od klimatyzacji.

Jest wygodniej wyjąć przód w automacie i szybciej ale w manualu wg mnie lepiej wyjąć bez rozbierania ale jak kto woli. Jak zdejmiesz przód możesz bezproblemowo wymienić paski i rolki jeśli są do bani.

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2009 09:53:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
No ja wymieniałem właśnie w automacie :) - w manualu nie miałem przyjemności, ale zastanawia mnie fakt w jaki sposób zdejmujecie i nakładacie pasek wielorowkowy, skoro napinacz jest pod pokrywą?

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2009 14:28:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Ja wyjmowałem Boscha 120A w manualu, silnik AFB. Zdejmowałem przód, próbowałem bez demontażu przodu i niestety nie da się. Nie miałem podejścia do kilku śrub. Chciałem wymienić tylko regulator. Skończyło się na wymianie łożysk, ślizgaczy i regulatora - czyli pełna regeneracja by na kawał czasu mieć go z głowy. Wole mieć wszystko przed oczami i widzieć co robię niż "płakać" na drodze. Pozdrawiam. :)

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: