.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 00:07:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 4.2] VAG - błąd/błędy - pomoc w interpretacji
PostNapisane: 06.lis.2009 07:26:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2009 23:16:43
Posty: 14
Witam!

Mam jakiś problem ze spalaniem prawdopodobnie...
Objaw: szarpanie auta przy przyspieszaniu
Występuje tylko na gazie (nie jest to kwestia gazu raczej, bo bylem na przeglądzie dwa razy jednego dnia - raczej to kwestia złej mieszanki, a nie rodzaju paliwa)
Jak długo potrzymam go na tym szarpaniu to CAT i chybotanie autem.
Świece wymienilem, bede szukal też w cewkach i modułach zapłonu, aleee...

Może wystarczy coś przeczyścić - przepustnica? lambda?

Czy w D2 jest adaptacja przepustnicy poprzez komputer?

Oto moje błędy z kompa:

Obrazek

Jakby ktoś coś mógł pomóc będę wdzięczny, pozdrawiam :)

_________________
pozdrawiam
U K A S Z

Obrazek
V8 QUATTRO bo tak... :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 08:19:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
jak bys podałnumerki to bylo by dlamnie prosciej

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 08:34:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
czujnik temperatury to chyba wiadomo o co chodzi,poza tym za bogata mieszanka ,przylewa gazem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 09:47:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2009 23:16:43
Posty: 14
juzek v8 napisał(a):
jak bys podałnumerki to bylo by dlamnie prosciej

cholera pstryknąłem tylko to na szybko :/

kkarol napisał(a):
czujnik temperatury to chyba wiadomo o co chodzi,poza tym za bogata mieszanka ,przylewa gazem?

nie wiem czy nie za bogata, gaziarz twierdzi ze ok, ze są niemal identyczne zgodne z benzyną
moze to ten czujnik faktycznie bo już kolega z forum a8 też sugerował ten problem

_________________
pozdrawiam
U K A S Z

Obrazek
V8 QUATTRO bo tak... :diabel:


Ostatnio edytowano 06.lis.2009 11:09:27 przez ReServeD, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 10:02:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
masz za wysoki czyli za duzo to czujnik musiałby dawac sygnał ssania wes podłacz kompa i zobacz jaka temperature czujnik pokazuje na komputer a jaka na zegar i poruwnasz bedzie wiadomo jesli polecial na komputer to zazwyczaj bedzie pokazywal jakas wartosc ujemna /np.ostatnio mialem -51 to puki zimny to bedzie chodzil bo ma ssanie a jak sie nagrzeje i bedzie mu dalej ssanie trzymal to bedzie sie zalewał/

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 12:04:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Masz na 90% problem z LPG, i sam dałeś sobie odpowiedź, a to że gaziol mówi, że jest ok, to wcale nie musi być prawda, przekroczone wartości adaptacji sondy.

Podaj jakie masz komponenty instalacji, zdjęcia spod maski, zobaczymy co da się z tym zrobić, czy trzeba coś poprawić wy wystarczy regulacja. Problem do opanowania.

Na PB oczywiście nie ma problemów :?: Albo giną po dłuższej pracy silnika na PB :?:

Czujnik temperatury też można sprawdzić nie zaszkodzi na pewno. Wystarczy podpiąć Vaga i popatrzeć na wskazania tak jak mówi juzek V8.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 12:27:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2009 23:16:43
Posty: 14
Kornel napisał(a):
Na PB oczywiście nie ma problemów :?: Albo giną po dłuższej pracy silnika na PB :?:

hm, przyznam się szczerze, że srednio go sprawdzałem na benzynie bo jezdzil ok, wiec proba wyglada tak ze wale do 230-240 i idzie bez zająknięcia, ale potem jak juz spieprzy sie na gazie to nei sprawdzam benzyny, ale w sumie moze powinienem moze on przejmie mape z benzynowej w koncu jesli jest zła

oto graty:
http://img5.imageshack.us/img5/4513/dsc03348b.jpg

_________________
pozdrawiam
U K A S Z

Obrazek
V8 QUATTRO bo tak... :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 19:49:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jeżeli piszesz, że na tych gratach co masz założone ciągniesz do 240km/h to popatrz się wtedy na temperaturę gazu jak leci na łeb przy tym reduktorze.

Nie wiem czy dwa by wyrobiły nawet.

Wtryski też są z niskiej półki, można próbować to ustawać na krótką metę, i ustawić przełączanie na PB powyżej 3500obr/min bo wyżej, te podzespoły nie dadzą rady niestety.

Wymienić wtryski i reduktor, nie wiadomo jaką masz tam elektronikę. Porządnie wystroić uwzględniając korekty krótko i długo terminowe.

Sprawdź czy po takiej jeździe na LPG, problem szarpania występuje na PB.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 20:44:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2009 23:16:43
Posty: 14
reduktor zgodnie ze specyfikacją jest do 300KM albo nawet wyżej... :/

zajmujesz się instalacjami gazowymi?
w sumie to dosc dobry pomysł, może nie przy 3500 ale moze faktycznie niech nie ciągnie az do 6ściu na gazie....

z tego co wiem to STAG300 - czy nie?

moze ktoś ma zdjęcie instalacji w swoim aucie - w sensie reduktora etc.

dzięki

_________________
pozdrawiam
U K A S Z

Obrazek
V8 QUATTRO bo tak... :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 22:28:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
ReServeD napisał(a):
reduktor zgodnie ze specyfikacją jest do 300KM albo nawet wyżej... :/

zajmujesz się instalacjami gazowymi?
w sumie to dosc dobry pomysł, może nie przy 3500 ale moze faktycznie niech nie ciągnie az do 6ściu na gazie....

z tego co wiem to STAG300 - czy nie?

moze ktoś ma zdjęcie instalacji w swoim aucie - w sensie reduktora etc.

dzięki


To podaje producent, a ja ci powiem, że ten reduktor obsłuży 150KM realnie przy katowaniu samochodu.

Stag jest ok, ale reduktor nie da rady. Jak masz możliwość to nagraj plik oscyloskopu ze staga ze wszystkimi parametrami, przy takiej jeździe do 240km/h i mi wyślij.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 22:31:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Kornel napisał(a):
...


nie pochwalam tego typu setup'u do ABZ'ta i nigdy bym nie założył ale kol. Kornel przestań już i tutaj pier.olić że stag, gold i valteki w tym konfigu nie wyrobią na autostradzie!
sprawdzałeś? wiem że nie - powtarzasz po innych a byś sie zdziwił :/
ps. jak źle podłączysz to nawet 5 scorpinow zamarznie ;)

sranie w banie - teoretyzowanie.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 18:09:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Mauzer napisał(a):
Kornel napisał(a):
...


nie pochwalam tego typu setup'u do ABZ'ta i nigdy bym nie założył ale kol. Kornel przestań już i tutaj pier.olić że stag, gold i valteki w tym konfigu nie wyrobią na autostradzie!
sprawdzałeś? wiem że nie - powtarzasz po innych a byś sie zdziwił :/
ps. jak źle podłączysz to nawet 5 scorpinow zamarznie ;)

sranie w banie - teoretyzowanie.


Zobacz jaką powierzchnie wymiany ciepła ma skorpion ST a jaką silver, po to poprosiłem o plik osc żeby zobaczyć jak wygląda temperatura gazu. Nie twierdzę, że skorpion jest mega wydajny termicznie, także można go zamrozić.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2009 18:22:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
kolega ma pod maską golda (niema mowy o żadnych silverach)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 00:17:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2009 23:16:43
Posty: 14
chyyyyyba mam przyczyne, auto nie trzyma 90 stopni
temperatura przy tej pogodzie oscyluje kolo 70 stopni (no chyba ze stoje)
termostat?
wymienie i dam znac jak wyglada sytuacja

p.s. czy w a8 czujnik temperatury cieczy w chłodnicy i temp. silnika to to samo czy są 2 różne?

_________________
pozdrawiam
U K A S Z

Obrazek
V8 QUATTRO bo tak... :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 09:13:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
ReServeD napisał(a):
chyyyyyba mam przyczyne, auto nie trzyma 90 stopni
temperatura przy tej pogodzie oscyluje kolo 70 stopni (no chyba ze stoje)
termostat?
wymienie i dam znac jak wyglada sytuacja

p.s. czy w a8 czujnik temperatury cieczy w chłodnicy i temp. silnika to to samo czy są 2 różne?


Jeden jest dla ECU a drugi dla zegarów.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 16:20:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2009 12:09:13
Posty: 40
Lokalizacja: Krk
ReserveD mam u siebie te same objawy cio Ty. Szarpanie tylko na gazie, obstawiam ze naszym problemem nie sa sprawy skłądu mieszanki tylko najzwyczajniej elektryki świece , fajki cewki przy gazie to ma najwięcej do gadania , zwłaszcza że u mnie objaw ten występuje przy maxymalnym dołądowaniu 1,6 Bar (2.6 bar w piku ) wtedy dopiero zaczyna się szrpnięcie. Nie ukrywam ze moja instalacja w porównaniu do Twojej to straszny chłam ale i tak obstawiam elektrykę . Ja mam u siebie instalację z za małym jak na moc silnika parownikiem Arctica , słabym komuterem Zenit i jakimiś najtańszymi wtryskiwaczami ( chyba czerwone voltec) mimo to jedyne co mi wyskakuje na VAG-u to "przekroczona wartość adaptacji mieszanki" i to tylko przy mocnym nagrzaniu auta bo ponoć mój komputer nie reaguje na zmiany temperatury i nie zmienia wartości wtrysku ( czy jakoś tak )

_________________
Audi S4 100 C4 - 2,2T 20 v - MTM 303 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 17:15:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
nimnul napisał(a):
ReserveD mam u siebie te same objawy cio Ty. Szarpanie tylko na gazie, obstawiam ze naszym problemem nie sa sprawy skłądu mieszanki tylko najzwyczajniej elektryki świece , fajki cewki przy gazie to ma najwięcej do gadania , zwłaszcza że u mnie objaw ten występuje przy maxymalnym dołądowaniu 1,6 Bar (2.6 bar w piku ) wtedy dopiero zaczyna się szrpnięcie. Nie ukrywam ze moja instalacja w porównaniu do Twojej to straszny chłam ale i tak obstawiam elektrykę . Ja mam u siebie instalację z za małym jak na moc silnika parownikiem Arctica , słabym komuterem Zenit i jakimiś najtańszymi wtryskiwaczami ( chyba czerwone voltec) mimo to jedyne co mi wyskakuje na VAG-u to "przekroczona wartość adaptacji mieszanki" i to tylko przy mocnym nagrzaniu auta bo ponoć mój komputer nie reaguje na zmiany temperatury i nie zmienia wartości wtrysku ( czy jakoś tak )


Arctic do 303 koni :peace:

Zenit ma korekty ale nie działają tak jak w stagu, można się bawić w ich ustawianie.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 17:37:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2009 12:09:13
Posty: 40
Lokalizacja: Krk
no wiem dla mnie to tez śmiech :) ale poprzednik tak zagazował. Na dniach bedę się właśnie starał o coś lepszego, ponoć Tomasetto czy jakioś tak bez problemu sobie z tym radzi a jest w miarę przystępny cenowo.

A odnośnie szarpanie nie zdąrzyłem z pracy dokończyć poprzediego postu, za mała ilośc gazu w stosunku do powietrza moim zdaniem nie powoduje szarpania bo dokładnie taki sam objaw masz gdy gaz się kończy i jakoś w innych autach nie szarpie i u mnie też nie zmienia to szarpania na jakieś bardziej dotkliwe , tylko zamula strasznie i przy długim czymaniu gazu w podłodze przęłącza na PB gdyby to było to , to za pewno szarpanie było by bardziej odczuwalne.

_________________
Audi S4 100 C4 - 2,2T 20 v - MTM 303 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2009 19:31:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
nimnul napisał(a):
no wiem dla mnie to tez śmiech :) ale poprzednik tak zagazował. Na dniach bedę się właśnie starał o coś lepszego, ponoć Tomasetto czy jakioś tak bez problemu sobie z tym radzi a jest w miarę przystępny cenowo.

A odnośnie szarpanie nie zdąrzyłem z pracy dokończyć poprzediego postu, za mała ilośc gazu w stosunku do powietrza moim zdaniem nie powoduje szarpania bo dokładnie taki sam objaw masz gdy gaz się kończy i jakoś w innych autach nie szarpie i u mnie też nie zmienia to szarpania na jakieś bardziej dotkliwe , tylko zamula strasznie i przy długim czymaniu gazu w podłodze przęłącza na PB gdyby to było to , to za pewno szarpanie było by bardziej odczuwalne.


To jest Tomasetto Arctic, gdzie nawet producent mówi, że obsłuży 240KM. Do ciebie minimum 2 GT, albo 2 IG1 Mag.

Z modów masz jakieś przeprowadzone w osprzęcie silnika?

Może być ciężko ci to ogarnąć.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 00:55:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2009 12:09:13
Posty: 40
Lokalizacja: Krk
hmmm czyli ten mój to jest właśnie tomasetto ?? Wiem że jest na nim napis Arctic ale nic więcej nie widziałem. Co do osprzętu, to jest w serii.

_________________
Audi S4 100 C4 - 2,2T 20 v - MTM 303 PS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: