.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 04:24:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.5 TDI AAT - Przekaźnik, bezpiecznik świec żarowych
PostNapisane: 16.lis.2009 16:02:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
PROSZE UZUPEŁNIĆ NAZWĘ TEMATU O KOD SILNIKA LUB JAKĄKOLWIEK INFORMACJĘ. Baskecior.

- Już to zrobiłem, przepraszam za bład.

Witam.

Przejrzałem większość tematów na temat świec żarowych, przekaźników itp, tylko w żadnym z nich nie mogę znaleźć konkretów. Dziś moja setka już z większym trudem odpaliła nieco sie trzęsąc, a lampka świec nie żyje totalnie, świece nie grzeją ani przez ułamek sekundy (na zewnątrz temperatura wynosiła 3 stopnie na plusie) odpinałem kostki od obydwóch czujników temperatury i to nie daje żadnego efektu.

1. Dowiedziałem się, iż zarówno przekaźnik jak i bezpiecznik powinien znajdować się pod pólką nad pedałami. Zdjąłem półkę i jakież było moje zdziwienie, gdy takowego bezpiecznika tam nie znalazłem.
(Poniżej fotka skrzynki z wewnątrz i tej spod maski)
Obrazek

Obrazek


Moje pytanie brzmi: Który przekaźnik odpowiada za grzanie świec, czy ma ktoś rozpiskę przyłącz do niego, ażeby sprawdzić czy dochodzi do niego sygnał z ECU jak piszecie?

Drugie pytanie: Gdzie jest ten bezpiecznik????

Prosze o konkretne odpowiedzi, bo temperatury coraz mneijsze i z zapłonem kłopoty będą narastać....

Na półce którą odkręciłem, znalazłem taką oto rozpiske:
Obrazek

Będę wdzięczny za konkretne odpowiedzi, bo sam za bardzo nie wiem gdzie szukać przyczyny... Próbowałem sprawdzić vagiem, niby program sie odpala ale nie da się połączyć z niczym, ani z silnikiem ani z absem... Mam przejściówkę z OBD2 na OBD1. Nawet Vag-Com'em nie bangla nic...

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Ostatnio edytowano 16.lis.2009 21:24:25 przez DJ_Mouse, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 16:57:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sty.2007 22:18:04
Posty: 739
Lokalizacja: k/Garwolina
przekaźnik świec żarowych nr 8A0 951 253 gniazdo przekaźnika nr. 6

_________________
Krzyniek :o) A4 1XXKM 3XXNM ;)


sprzedam koła 15"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 21:38:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
krzyniek Dzięki, jutro podjadę do sklepu po nowy i zobaczymy.

A co z resztą? Gdzie bezpiecznik i co jeśli nowy też nie będzie chciał banglać?

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 07:48:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
nr 6 to przekaźnik ECU i pompy wtryskowej (to nie ten)
Przekaźnik świec żarowych (najprawdopodobniej sprawny) znajduje się w "puszcze" plastykowej pod nogami pasażera tam gdzie znajduje się ECU, znajdziesz tam również bezpiecznik (bodajże 80A) odpowiedzialny za świece - pewnie jest przepalony.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 17:35:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
To_JA_! Jeżeli to przekaźnik ECU i Pompy to dlaczego bez niego auto normalnie zapala i jeździ tak jak przed jego wyjęciem?

Coś mi tu nie gra...

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2009 08:25:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
Dobra. Czas na podsumowanie.

Przekaźnik świec żarowych to własnie ten pod nogami kierowcy gniazdo nr. 6 80A, z niego wychodzi przewód zasilający świece żarowe, jednak prowadzi on najpierw do bezpiecznika, który jest zainstalowany zaraz obok ECU pod dywanikiem pasażera od strony ściany grodziowej.

Dalej... Górny czujnik 2-pinowy odpowiada za wskazania komputera, wymieniłem go razem z przekaźnikiem. Po wypięciu wtyczki powinny zapalić się świece żarowe, podniosą się też znacznie wolne obroty silnika (z racji tego, że komp myśli że jest bardzo zimno)

Podsumowując, po tych wymianach świece grzeją od ok. 6 stopni na plusie, i wraz ze spadkiem temperatur dłużej (badane potencjometrem) Po rozruchu grzeją jeszcze ok 30 sekund. Ale Kontrolka świec na szafie dalej zamarła ciemnym mrokiem i nie daje znaku życia (Ja miałem miernik wpięty w świece) ale rano muszę słuchać kiedy tyknie przekaźnik a chciałbym poprostu widzieć kiedy mogę już przekręcić kluczyk. Żaróweczka w zegarach sprawdzona, gdzie szukać przyczyny? Jaki przewód sprawdzić????????????????? Będe wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: