.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 08:10:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.7T] Śmierdzi olejem
PostNapisane: 10.lis.2009 09:55:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2008 15:40:50
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Mam następujące objawy:
- auto, dopóki olej nie osiągnie temperatury roboczej dymi (biały dym)
- czuć zapach oleju
- kiedy olej złapie 90-100 stopni - wszystko znika jak ręką odjął

Olej wymieniony 5k km temu
Zalany jest MOTULem Competition 15W40.

Nie ubywa oleju w ogóle, płynu chłodniczego również.

Co to może być? Bardzo powinienem się martwić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 09:57:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Para wodna :) Nie masz się co martwić.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 10:00:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2008 15:40:50
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Gdyby nie było czuć oleju, to bym tak powiedział - to właśnie ten zapach mnie martwi...

Jak było cieplej to go nie było...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.7T] Śmierdzi olejem
PostNapisane: 10.lis.2009 10:00:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Baloosh napisał(a):
Zalany jest ... 15W40.

mineralny?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 10:02:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2008 15:40:50
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
MOTUL Competition 300V 15W40 to full syntetyk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 10:06:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Baloosh napisał(a):
MOTUL Competition 300V 15W40 to full syntetyk

nie ma takiego motula 300v
http://www.motul-oleje.pl/categories/index-id-8.html

jesli to 15w40 to mineralny http://www.motul-oleje.pl/categories/index-id-15.html

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 10:10:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no chyba...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 10:11:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2008 15:40:50
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Rypnąłem się - chodzi oczywiście o 15W50 - Competition 300V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 11:44:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Jesteś pewien, że to zapach oleju, a nie spalin, w dodatku niedopalonych przez nierozgrzane katalizatory?

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 11:55:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2008 15:40:50
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
A możesz slowno-muzycznie opisać jaki zapach ma palony olej, a jaki niedopalone spaliny? Jak je rozróżnić?

Ten zapach, który czuję, kojarzy mi się z czymś tłustym, na początku w ogóle pomyślałem, że jest to mocno zakurzona nagrzewnica - bo klimatronik włącza nawiewy dopiero po złapaniu pewnej temperatury - i wtedy zaczynałem odczuwać ten zapach. Ale potem zaobserwowałem, że zapach znika razem ze zniknięciem dymienia, oraz, że jest bardziej intensywny, gdy otworzę okno :D
Więc to nie nagrzewnica.

Jeszcze jeden pomysł - może gdzieś się zbiera/pojawia olej - i jak silnik się rozgrzeje to go odparowuje - aż odparuje - i wtedy zapach znika - ale jest zbyt silna korelacja z dymieniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 12:00:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
turbocharger ? końcówka ?

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 12:49:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2008 15:40:50
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Gustav napisał(a):
turbocharger ? końcówka ?


Czy chodzi Ci o kończącą się turbinę/turbiny?

Czy może o dwie rzeczy do sprawdzenia: turbiny i końcówkę czegoś (czego?)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 15:07:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Baloosh napisał(a):
Gustav napisał(a):
turbocharger ? końcówka ?


Czy chodzi Ci o kończącą się turbinę/turbiny?

Czy może o dwie rzeczy do sprawdzenia: turbiny i końcówkę czegoś (czego?)?


Po części zrozumiałeś mnie źle i dobrze - chodziło mi o Turbosprężarkę i jej bliski koniec ;) , należy obadać czy nie jest w oleju i sprawdzić luzy [ wzdłużny i poprzeczny]

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 18:09:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale skoro nie ubywa oleju to turbo nie cieknie.

Dalej obstawiam autosugestię autora.

Nie wiem jak śmierdzi spalony olej, ale spaliny mają to do siebie, że śmierdzą nawet jak silnik nie przepala oleju.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 19:09:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
A nie ubywa ci płynu od wspomagania?
Z nieszczelnej maglownicy może kapać na kolektor stąd dym.
Na postoju zbiera się większa kapka. Odpalasz auto, dym i smród. Potem w czasie jazdy się wypala i już mniej śmierdzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 20:06:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2008 15:40:50
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Płyn do wspomagania sprawdzę.

Żeby było śmieszniej - dzisiaj z rana w drodze do pracy zapach był bardzo intensywny. Wieczorem w drodze powrotnej nic już się nie działo. Zobaczę jutro rano, czy objawy się pojawią.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2009 23:10:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
jak wyglada konsumpcja oleju od wymiany?
jak to bylo wczesniej?
Gustav napisał(a):
turbocharger ? końcówka ?

jesli turbiny zaczynaja puszczac wystarczy sprawdzic obecnosc oleju w dolocie.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2009 21:32:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2008 15:40:50
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Po kolei:

- płyn od wspomagania - nie ubyło nic
- konsumpcja oleju - od wymiany nic nie dolewałem i trzyma się na tym samym poziomie - przy okazji - jak mierzyć poziom oleju? Ja mierzyłem na ciepłym silniku, po jakichś 3-5 minutach od zatrzymania się.
- ta wymiana 5k km temu to była pierwsza wymiana po zakupie auta - nie wiem jak było wcześniej :)

Dzisiaj auto zachowywało się wzorowo - nic nie dymiło, nic nie śmierdziało.

Może rzeczywiście jestem przewrażliwiony, ale wszyscy mówią - dbaj o turbiny, dbaj o turbiny - to chcę dbać :)

Sprawdzę, czy puszcza olej do dolotu - czy sprawdzać zaraz po turbinach (da się bez większej rozbiórki?), czy wystarczy po intercoolerach (po prostu od dołu odpiąć rury?)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: