.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2024 21:01:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AKN] Pompa wtryskowa ?
PostNapisane: 16.lis.2009 18:08:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 09:47:04
Posty: 68
Lokalizacja: Wielkopolska
Panowie autko jak odpale to jest ok, zostawie go na parę godzin i już nie mogę go odalić. Czy to może być problem z pompą wtryskową że nie ciągnie paliwa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2009 20:43:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 09:47:04
Posty: 68
Lokalizacja: Wielkopolska
a może układ jest nieszczelny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 00:08:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
najprawdopodobniej zapowietrza się układ paliwowy.

sprawdź dokładnie połączenia na filtrze paliwa oraz przewody przelewowe [mogą mieć minimalne pęknięcia], a następnie odpowietrz układ zgodnie z
poradnikiem Carlnova'y.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: pompa
PostNapisane: 17.lis.2009 08:53:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2007 16:38:53
Posty: 298
Lokalizacja: konstantynów łódzki
witaj miałem podobny problem w a4 2.5 tdi v6 stawjał bym na zaworek ktory jest na filtrze paliwa polecam tylko orginal a poza tym to układ moze byc nieszczelny na odcinku filtr - pompa pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2009 09:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 09:47:04
Posty: 68
Lokalizacja: Wielkopolska
zaworek na filtrze wymieniłem oczywiście na orginalny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2009 21:38:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 09:47:04
Posty: 68
Lokalizacja: Wielkopolska
Panowie proszę o pomoc bo kończą mi się już pomysły. Wymieniłem filtr paliwa wraz z zaworkiem i nadal nic nie pomaga. Jak auto postoi trochę dłużej to już nie mogę go odpalić. Po odpowiertrzeniu moja pszczółka znowu pali. Dziś zauważyłem że jak autko chodzi to w wężyku od filtra paliwa do pompy wtryskowej pojawiają się pęcheżyki powietrza. Panowie gdzie mam szukać przyczyny. Pomocy bo już mam dosyć!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2009 08:47:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
zibi80 napisał(a):
Dziś zauważyłem że jak autko chodzi to w wężyku od filtra paliwa do pompy wtryskowej pojawiają się pęcheżyki powietrza.

Jeśli wymieniałeś filtr sprawdź jeszcze raz czy jest dobrze dokręcony. Może też zaciągać powietrze z przewodów czy nakrętek znajdujących się w czujniku paliwa. Ale jeśli tam nie grzebałeś jest to mało prawdopodobne.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2009 11:46:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 09:47:04
Posty: 68
Lokalizacja: Wielkopolska
Połączenia na filtrze sprawdziłem i wszystko jest ok. A o jaki czujnik chodzi ten w pompie paliwa w zbiorniku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2009 13:10:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
zibi80 napisał(a):
A o jaki czujnik chodzi ten w pompie paliwa w zbiorniku?

Czujnik poziomu paliwa, wystarczy że sparciały przewody idące ze zbiornika (można się do nich dostać podnosząc wykładzinę bagażnika).

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2009 15:02:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy sprawdzałeś przewody przelewowe?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2009 21:22:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 09:47:04
Posty: 68
Lokalizacja: Wielkopolska
Witam
Dziś wymieniłem przewody przelewowe zobaczymy co będzie rano jak troszkę postoi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 10:54:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 09:47:04
Posty: 68
Lokalizacja: Wielkopolska
Rano odpalił, ale pęcherzyki powietrza nadal się pojawiają. Został mi do sprawdzenia jeszcze przewody między filtrem a zbiornikiem. A czy w pompie paliwa w zbiorniku jest jakiś zawór zwrotny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 12:21:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy uruchomił normalnie?

jeżeli w następnych dniach będzie uruchamiać normalnie, to znaczy, że winę ponosiły przewody przelewowe. wówczas wystarczy, że odpowietrzysz układ metodą Carla - pozwoli to na zmniejszenie ilości pęcherzyków powietrza. ich zupełne wyeliminowanie może być jednak niemożliwe [niektóre V6 mają pęcherzyki niezależnie od ilości/metody odpowietrzania].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 15:34:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 09:47:04
Posty: 68
Lokalizacja: Wielkopolska
Odpalił normalnie, ale przez chwilę chodził nierówno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 16:40:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 09:47:04
Posty: 68
Lokalizacja: Wielkopolska
Witam. Niestety po wymianie tego wężyka było tak samo, czyli znowu był problem z odpaleniem. Wczoraj założyłem dodatkowy zaworek zwrotny zaraz za zbiornikiem i wszystko jest ok. Mam pytanie czy w pompie paliwowej w zbiorniku jest zawór zwrotny, bo to chyba on był przyczyną, że paliwo mi spływało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 10:50:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
W zbiorniku nie ma żadnego zaworka zwrotnego. Jest pompka, która napełnia zbiornik o pojemności ok. 0.5l tzw. garnuszek. Z garnuszka ssie paliwo VP44. Mi powoli padała pompka zbiornikowa - wyłamywały się łopatki - i objawy były podobne. Dopiero po zapowietrzeniu na trasie i wymianie pompki zbiornikowej skojarzyłem to wszystko. Jeśli chcesz wyeliminować pracę pompki w zbiorniku musisz mieć powyżej 42 l paliwa - sprawdzone (limuzyna) - wtedy paliwo do garnuszka leje się góra. Dotankuj i poobserwuj i jeśli dalej będą bąble - szukaj nieszczelności. Podobno nawet nowe filtry paliwa trafiały się nieszczelne - było na forum. Możesz zasilić filtr paliwa opadowo podwieszając jakiś zbiornik wyżej (np. po płynie do spryskiwaczy) przez dodatkowe wężyki - zasilanie i przelew (1m ok 1zł, przezroczyste). Pamiętaj - zaciśnij oryginalny przewód zasilający tak jak do wymiany filtra paliwa (zapomniałem założyłeś zawór zwrotny to Ci się ropka nie cofnie). Sprawdzaj, obserwuj. Bądź dobrej myśli. Powodzenia. :)

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 19:48:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Panowie u mnie jest taka sama sytuacja tzn. jak autko postoi przez noc lub 8 h jak jestem w pracy musze dłuższą chwile krecić żeby zapalił, jak go zgaszę zaraz po odpaleniu to pali na dotyk. Wszystkie przelewy nowe układ wydaje mi sie szczelny. I tu moja prośba chciałbym założyć zaworek zwrotny i zobaczyc co będzie sie działo. Gdzie mam kupic takowy zaworek o jaki mam konkretnie sie pytac i gdzie mam go założyć?
Z góru dziękuje za odpowiedzi i przepraszam za podłączenie sie pod wątek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 18:08:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 09:47:04
Posty: 68
Lokalizacja: Wielkopolska
Heniekwit to jeżeli nie ma żadnego zaworka to co trzyma żeby paliwo nie spływało z układu? Czy to jest wina pompy wtryskowej? U mnie po założeniu tego zaworka auto odpala normalnie rano od pierwszego strzała, ale przez chwilę chodzi nie równo i także przez chwile pojawiają się pęcherzyki powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 18:10:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2008 09:47:04
Posty: 68
Lokalizacja: Wielkopolska
xcool1 napisał(a):
Panowie u mnie jest taka sama sytuacja tzn. jak autko postoi przez noc lub 8 h jak jestem w pracy musze dłuższą chwile krecić żeby zapalił, jak go zgaszę zaraz po odpaleniu to pali na dotyk. Wszystkie przelewy nowe układ wydaje mi sie szczelny. I tu moja prośba chciałbym założyć zaworek zwrotny i zobaczyc co będzie sie działo. Gdzie mam kupic takowy zaworek o jaki mam konkretnie sie pytac i gdzie mam go założyć?
Z góru dziękuje za odpowiedzi i przepraszam za podłączenie sie pod wątek

Ja zaworek kupiłem w sklepie motoryzacyjnym i jest to zaworek zwrotny do paliwa. Założyłem go przy zbiorniku paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2009 08:28:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
zibi80 wg mnie cały czas masz gdzieś nieszczelny układ paliwowy. Jak jest wszystko Ok to nie ma ani jednego pęcherzyka i silnik od odpalenia pracuje równo. Poszukaj postów o odpowietrzaniu i uszczelnianiu układu paliwowego. Jeśli zassiesz ciecz do przewodu i go zaczopujesz to na pewno Ci nie spłynie, a sile można nazwać np. podciśnieniem. Jak jest wszystko w porządku z układem paliwowym to żaden zawór zwrotny nie jest potrzebny, gdyby istniała taka konieczność montowany byłby fabrycznie. Co do pompy poczekaj, może wypowiedzą się fachowcy od VP44. Powodzenia w doprowadzaniu niuni do 100% sprawności. :)

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: