.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 11:27:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A3 1.9Tdi AGR 97 ] świece w oleju + dymienie
PostNapisane: 18.lis.2009 18:30:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 15:08:59
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn
Jak w temacie. Auto mam od niedawna dziś pierwsza i jakże smutna wizyta u mechanika (sprawdzałem rozrząd, wymieniłem filtry, olej i płyn chłodniczy). Po głębszych oględzinach okazało sie że jedna ze świec jest całkowicie zalana olejem a pozostałe nieco mniej ale również. Z rury leci siwy dym. Póki co auto odpala ok ale mrozów jeszcze niema... Ciężko mi powiedzieć czy bierze olej bo nie zrobiłem jeszcze nawet 200kilometrów. jak mi zaśpiewał majster co może być nie tak to zadrżałem. Macie jakieś pomysły co może być nie tak i czy można dalej jeździć z silnikiem w takim stanie??

z góry dziękuje za odpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2009 09:37:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Powodów moze byc wiele... ale nie rozpatraywałbym (na razie) tych informacji w kategorii tragedii.
Proponuje:
- sprawdzic cisnienie sprezania
- zrobic diagnostyke VAG - statyczna i dynamiczną

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2009 13:18:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 15:08:59
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn
zapomniałem dodać a to bardzo ważne. Po rozruchu zimnego silnika czuć dość silne drgania. tak jakby auto zaskakiwało tylko na 3 garach. Silnik ma wtedy niecałe 1100 obrotów.Po chwili (jakiś kilkunastu sekundach) jest ok i obroty wracają do normalności czyli około 920 obrotów( a wogóle czy ten diesel nie powinien mieć 860 obrotów na biegu jałowym?). Gdy silnik jest ciepły drgań nie czuć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2009 13:37:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Piotrek_Olsztyn napisał(a):
zapomniałem dodać a to bardzo ważne. Po rozruchu zimnego silnika czuć dość silne drgania. tak jakby auto zaskakiwało tylko na 3 garach. Silnik ma wtedy niecałe 1100 obrotów.Po chwili (jakiś kilkunastu sekundach) jest ok i obroty wracają do normalności czyli około 920 obrotów( a wogóle czy ten diesel nie powinien mieć 860 obrotów na biegu jałowym?). Gdy silnik jest ciepły drgań nie czuć.


Któraś ze świec jest walnięta i może palic na 3 gary..
Silnik nadrabia sobie to ciśnieniem sprężania ;)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2009 17:26:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 15:08:59
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn
ale świece wymieniłem wczoraj wszystkie i dalej trzęsie na zimym silniku...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2009 16:32:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Poki nie zrobisz diagnostyki - bedziesz bladzil jak dziecko we mgle...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 11:33:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2009 23:26:17
Posty: 5
Lokalizacja: Świdnica
no wlasnie trzeba zrobic diagnostyke i wtedy wykluczysz co niektóre rzeczy ale najlepiej jak bys mial zaufanego mechanika który nie wymysli Ci cudow na kiju

edit by Buba : człowieku przeczytałeś swoją wypowiedź przed wysłaniem posta? Zero interpunkcji, że już o ortografii nie wspomnę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 11:47:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2008 09:07:50
Posty: 323
Lokalizacja: Kraków
giker napisał(a):
no wlasnie trzeba z robic diagnostyke i wtedy wykluczysz co niekture zeczy ale najleppiej jak bys mial zaufanego mechanika ktury nie wymysli ci cudow na kiju

No właśnie... a wiesz co to literka ó i alt na klawiaturze? Piszesz jak dziecko z przedszkola.

_________________
Było Coupe 2.3 NG
Jest B4 2.8 V6 AAH
Nastepne bedzie 2.7bT albo 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A3 1.9Tdi AGR 97 ] świece w oleju + dymienie
PostNapisane: 22.lis.2009 13:03:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Piotrek_Olsztyn napisał(a):
Jak w temacie. Auto mam od niedawna dziś pierwsza i jakże smutna wizyta u mechanika (sprawdzałem rozrząd, wymieniłem filtry, olej i płyn chłodniczy). Po głębszych oględzinach okazało sie że jedna ze świec jest całkowicie zalana olejem a pozostałe nieco mniej ale również. Z rury leci siwy dym. Póki co auto odpala ok ale mrozów jeszcze niema... Ciężko mi powiedzieć czy bierze olej bo nie zrobiłem jeszcze nawet 200kilometrów. jak mi zaśpiewał majster co może być nie tak to zadrżałem. Macie jakieś pomysły co może być nie tak i czy można dalej jeździć z silnikiem w takim stanie??

z góry dziękuje za odpowiedź

1) Świece żarowe są pokryte czarnym nalotem. To normalna sprawa.
2) Siwy dym tuż po rozruchu jest w starych TDI zjawiskiem w miarę normalnym. Zużyte uszczelniacze zaworowe na "zimno" nie dolegają prawidłowo do trzonka zaworu. Może również niedomagać uszczelnienie turbosprężarki - uszczelniacz/łożysko wirnika.
3) Nierówna praca silnika tuż po uruchomieniu , tudzież problemy z rozruchem zimnego silnika są najczęściej spowodowane źle ustawionym kątem wtrysku, o którym zapewne mechanik raczył zapomnieć. Normalka w naszym smutnym kraju paproków.

Zacznij od diagnostyki. Do sprawdzenia:

- Blok 01 grupa 000 basic settings. Silnik rozgrzany do 90 st C. (Kontrola kąta wtrysku)
- Blok 01 grupa 010 i 011 dynamicznie (Kontrola poprawności pracy turbosprężarki i układu ciśnienia doładowania, które wstępnie wyjaśni nam stan turbiny i wyjaśni przyczynę dymienia na siwo).

Aha. Kontrolnie można sprawdzić czy świece grzeją. Wykręcić jedną z nich i wykonać test działania świec VAG`iem. (Test elementów wykonawczych -> przekaźnik świec żarowych).
Przy niskich temperaturach , źle ustawionym kącie wtrysku i niedziałających świecach silne drganie silnika jest usprawiedliwione.

Niemniej podkreślam w kolejności priorytetu: kąt wtrysku 85% , świece żarowe 15%.


Jako mod proszę uczestników dyskusji o dbałość o prawidła ortografii i interpunkcji. Dotyczy to zarówno założyciela tematu jak i innych uczestników dyskusji.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 14:05:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 15:08:59
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn
Cytuj:
1) Świece żarowe są pokryte czarnym nalotem. To normalna sprawa.


Jakby to był tylko czarny nalot też bym sie nie przejmował zbytnio, ale olej aż z nich ciekł że sie tak wyraże. Co do turbiny to faktycznie troche sie poci... Z tym że auto przyspiesza normalnie. Juz sam nie wiem....
Co do samych świec to przed wymianą działały tylko 2(sprawdzenie przez podpięcie ich do akumulatora). Jak jest teraz ciężko powiedzieć bo jest ciepło i kontrolka świec wogóle sie nie pali. Wcześniej owszem.
Co do sprawdzenia Vagiem to licze że na dzisiejszym spocie ktoś go weźmie i sie sprawdzi tak jak radzicie.

Zastanawiam sie czy to faktycznie jest takie poważne - w końcu auto ma już jakby nie patrzył 12 lat. Może pojeźdze jeszcze z 500 kilometrów, zobacze czy nie bierze przez to oleju, no i jak będzie odpalał po tej wymianie świec gdy juz przyjdzie mróz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2009 18:32:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tłumaczyłem już, że nie świeca a kąt wtrysku odpowiada za prawidłowy rozruch ...
Świeca stabilizuje pracę silnika po rozruchu i delikatnie go przyspiesza. Tak jest w TDI.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: