.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 08:43:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AFB] Szarpie autem
PostNapisane: 29.lis.2009 20:58:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Witam
Panowie i panie potrzebuje pomocy. Ostatnio podczas jazdy zauwazylem ze auto podczas przyspieszania zaczyna delikatnie szarpac. Moze nie szarpac, ale tak jakby faluja obroty w przedziale 1000-2000 obrotow. Dzieje sie tak tylko przez chwile tzn szarpnie tak z 3-5 razy i przyspiesza plynnie dalej. Na nastepnym biegu to samo. Nie mialem chwilowo dostepu do VAGa wiec od razu pomyslalem ze brakuje oleju w skrzyni lub jest zuzyty, i od razu wymienilem zgodnie z opisem na forum. Niestety problem nie ustal. Kiedy podpielem VAG bledow na skrzynie nie bylo, byly tylko na silniku.

00553 massair flow sensor g70
27-00 implausible signal

00575 intake manifold pressure
08-10 control limit suprassed intermittent

Z tego co znalazlem na forum wydaje mi sie ze to wina przeplywomierza, ale pewny nie jestem i dla tego Was pytam. Dodam jeszcze ze jakis miesiac temu czyscilem przepływke wedlug przepisu meszruma, byc moze coś zpier.....łem.
Z gory dziekuje za pomoc

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2009 10:10:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zacznij od tego zeby skasowac te bledy , pojezdzic troche i zobaczyc czy wrocą.
Zeby móc cokolwiek powiedziec potrzebne bedzie to :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2010 22:44:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Przeplywka wymieniona i problem wystepuje nadal. Co do logow to nie wiem czy je robic ze wzgledu na to ze "moj problem" po dokladnym zbadaniu wystepuje tylko i wylacznie na najnizszych obrotch(logi od 1500 obr/min.) po przekroczeniu 1400 obr. problem znika. Wyczytalem ze to moze byc zawor EGR, ale sprawdzilem i to samo, jaki rowniez N75-ale nie wiem jak go sprawdzic.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2010 23:07:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sprawdź wtyczkę od lmm oraz przewód [czy cały, czy nie pęknięć, czy we wtyczce nie są zaśniedziałe piny, czy nie zwierają, czy nie są popękane grodzie tworzywowe we wtyczce, itp].
wyczyść ją kontaktsprejem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2010 19:24:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Tez mi sie wydaje ze cos ze wtyczka,jak podmienilem przeplywke to co kilka kilometrow wlanczal sie tryb awaryjny,nawet na postoju jak dodaje delikatnie coraz wiecej gazu to jak auto osiaga okolo 1300 obr.min - to kawalek dalej jest taki przeskok na wyzsze obroty- nie wchodzi plynnie wyzej na obroty. (oczywiscie mowie o delikatym gazowaniu,jak wcisne mocniej to nic nie czuc)
Mam jeszcze pytanie czy idzie dokupic sama wtyczke czy caly kabel,albo czy mozna jakos to sprawdzic.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2010 23:40:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kolego przepływka do wymiany na 100%. Na skrzyni biegów masz na bank błąd przeciążenia (obciążenia) i auto wpada w tryb serwisowy. Podmień przepływkę, sprawdź kable od niej.

Wtyczkę możesz kupić w serwisie Audi lub VW za ok 10-20 zł w zależności od dealera, a piny możesz przełożyć ze starej. Ostatecznie piny to wydatek 36 zł również tylko i wyłącznie ASO! Czas oczekiwania 24h.

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2010 00:03:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to nie jest lmm, skoro po podmianie są takie same objawy.

zaczynasz od wtyczki i okablowania.



SpecPC,\

to nie skrzynia wpada w notlauf [GCU], a silnik [ECU].
to nie ma nic wspólnego ze sobą.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2010 16:27:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Tak-na jednej i drugiej przeplywce dokladnie tak samo,na skrzyni nie ma zadnych bledow. Sprobuje pogrzebac przy tej wtyczce albo kupie nowa-nie kosztuje majatku

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2010 19:35:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kup nową wtyczkę razem z nowymi pinami.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2010 22:30:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Mam jeszce pytanie czy nie ma problemu z przelozeniem wtyczki-bo wydaje mi sie e sie jej nie rozbiera

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2010 22:53:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
można, przy odrobinie szczęścia, wyciągnąć piny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 19:28:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Czyli rozumiem ze znikome szanse na wymiane samej wtyczki??. No to kiepsko bo kupilem tylko sama wtyczke bo co do pinow to niestety panowie sie nie znaja, a ja nie wiedzialem jakie kupic i jak je polaczyc.(Pan w serwisie powiedzial ze sie kupuje 1 kabel-na jednym i drugim koncu sa piny-przecina sie go i sa dwa :< ??? A pytam jak ja mam to polaczyc ze starym kablem-uciąc nozem i lutowac czy co?-a pan na to" nie wiem" no i nie kupilem bo nie wiedzialem o co chodzi) Jutro bede probowal rozebrac wtyczke. Dodam jeszcze ze z tej wtyczkii juz dawno temu wylatywaly mii jakies czerone elenenty(kruszyly sie) te ktore oddzielaly piny. Czy to moze byc zwiazane z moim problemem???

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 00:12:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to coś różowego to część plastikowej grodzi pinów wtyczki - odpowiada za to, żeby odpowiednie piny trafiały na siebie i nie zwierały z innymi. jeżeli się wykruszyło, to piny były niestabilne i mogły zwierać.

kiedy wymieniałem wtyczkę z pinami od czujnika parktronica, to musiałem lutować przewody.

jutro podam Ci nr VAG pinów do wtyczki lmm - musisz jedynie podać mi 5 pierwszych cyfr/liter VIN'u albo nr VAG do lmm wtyczki, którą kupiłeś.


[+]
jeżeli masz rok modelowy 2000 - tzn. Y, to wtyczka powinna mieć nr 1J0 973 775 A - do niej pasują następujące piny:
Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 09:16:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Dokladnie-kupilem ta wtyczke ktora podales 1J0 973 775 A. Dla pewnosci podam VIN WAUZZZ4BZYN
Jeszcze mala prosba-jak sie do tego zabrac-widze ze we wtyczce sa jakies male otwory-wydaje mi sie ze wyciaga sie to rozowe ze srodka i przeklada sie piny. Sprubuje cos tam dzis pogrzebac. Tak czy tak na razie wielkie dzieki za dotychczasowa pomoc meszrum'ie

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 14:43:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Dzis w sumie tak wyszlo ze nie mialem czasu grzebac ale poszedlem wymienic chociaz tem rozowy plastik we wtyczce. No i jak na razie nigdzie nie jechalem ale po delikatnym gazowaniu auto wchodzi na obroty plynnie bez przeskoku-moze to bylo to-mam bynajmniej taka nadzieje. Tak czy tak w poniedzialek dopiero sprawdze i sie odezwe.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2010 15:05:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to zależy od wtyczki, ale większość jest tak skonstruowana, że nic nie rozbierasz, a jedynie wciskasz piny, które mają taki kształt, że zaskakują same we wtyczce [wymaga użycia siły i dokładności - wchodzą tylko w jednym ułożeniu].
na fotografiach masz wtyczkę [3pin, choć zasada wtykania taka sama] i pin przed założeniem [żółty]:
Obrazek
Obrazek

pin zwyczajnie wkładasz z tyłu wtyczki [która nie żadnych przewodów naturalnie]:
Obrazek


jeżeli przewody [piny], które masz obecnie są w dobrym stanie, to możesz rozważyć ich przełożenie bez lutowania - wystarczy wyciągnąć ze starej wtyczki [niszcząc ją]. pamiętaj tylko, żeby umiejscowienie pinów było prawidłowe - w przeciwnym razie możesz uszkodzić ECU.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 20:42:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Dzis pojezdzilem troche autem i jest poprawa w 95%. Ładnie przyspiesza ,nie faluje. Ale zdazylo sie ze delikatnie "za falował" ze dwa razy. Wydaje mi sie ze to jeszcze bedzie wina pinów. Sprobuje jeszcze troche je wyczyscic i prysnac jakims specialnym plynem. A jak to nic nie da to wymienie jeszcze te piny. Tylko czy jest obojetne jakie kupie? Chodzi mi o to odpowiedniej grubosci,dlugosci czy koloru.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 00:12:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
podałem Ci nr VAG pinów do tej wtyczki: http://img59.imageshack.us/img59/5558/beznazwy1y.jpg - pozycja 8 - masz wszystkie nr dla każdej długości.
0.5m wystarczy.

czy wraca błąd?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 20:14:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Acha-dzieki nie zatrybilem na poczatku ktore to numery. Co do bledow to na razie nic nie pokazuje,ale pojezdze jeszcze kilka dni zobaczymy. Jak na razie wszystko ok. Jutro zamowie piny. Rozumiem ze wtyczke normalnie uciąc i lutowac.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 23:50:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kryhawrc napisał(a):
Acha-dzieki nie zatrybilem na poczatku ktore to numery. Co do bledow to na razie nic nie pokazuje,ale pojezdze jeszcze kilka dni zobaczymy. Jak na razie wszystko ok. Jutro zamowie piny. Rozumiem ze wtyczke normalnie uciąc i lutowac.



znam 2 sposoby na wtyczki:
- wybebeszasz stare piny ze starej wtyczki i wciskasz w nową;
- odcinasz stare piny z wtyczką i lutujesz nowe.

zazwyczaj pierwszy sposób wystarcza, gdyż bardzo rzadko same piny odpowiadają za problemy [kabel się raczej nie psuje ;) ].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: