.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 22:47:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.5 TDI AAT - Nagar w kolektorze i ukł. chłodzenia
PostNapisane: 30.lis.2009 18:17:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
Witam Kolegów.

Dziś wymieniałem kilka części w swojej setce między innymi termostat, ale postanowiłem także zdjąć dolotowy z turbiny, ażeby sprawdzić jej stan (luzy) bo to zawsze daje dość dobry obraz stanu całego silnika i prawdziwości przebiegu. Turbinka ma delikatnie luzy, ale w granicach norm przyzwoitości wiec to mnie bardzo uspokoiło. Ale wąż miał troche nalotu z oleju więc postanowiłem zdjąć wszystkie węże i je wyczyścić. Po zdjęciu węża z kolektora dolotowego zatkało mnie na cacy. W samym kolanku było tyle nagaru (ta kupka)
Obrazek

tutaj fotka kolektora wewnątrz
Obrazek

Zdjąłem cały kolektor wyczyściłem, wymyłem... Wysypała sie z niego ze szklanka takiego syfu... Teraz pytanie. Skąd to do cholery i to w takiej ilosci? Auto nie połyka oleju ani nic.


Teraz druga rzecz... Wymieniłem termostat bo wcześniejszy nie trzymał, wylałem ok. 7 litrów płynu. Zamontowałem nowy, nowy czujnik płynu ten dwupinowy, wlałem niecałe 5 litrów i koniec, zbiorniczek zapełnił sie a płyn nie schodził... odpaliłem auto a płyn zamiast znikać zaczął wypływać ze zbiorniczka. W górnym wężu nie było wogóle płynu, odkręciłem ten czujnik u góry kolanka i płyn dopiero zaczął przepływać górnym wężem w stronę silnika. Kiedy już zaczął wypływać wkręciłem czujnik i wlałem resztę płynu która mi została.
Moje pytanie brzmi, dlaczego tak sie stało? Czy w jakiś inny sposób trzeba odpowietrzać układ chłodzenia? Później odpaliłem auto i wskazówka trzyma sie jak przybita gwoździem lekko dotykając kreski 90oC.



Aaaaaa... jeszcze jedno tak na marginesie... Próbowałem podłączyć go pod vaga bo mam problem z absem i wcześniej jak miałem problem ze świecami i klops... Mam przejściówkę z OBD2 na 1 Polskiego Vaga 2.5 i 4.9 i nic. Niby program sie odpala, dioda na vagu miga ale przy próbie połączenia czy to z silnikiem czy absem cały czas wyświetla sie komunikat o nawiązywaniu połączenia i po 5 razach - brak komunikacji. Miał ktoś podobny problem? Odpinałem klemy na ok. godzinę - bez rezultatu.



Będe wdzięczy za odpowiedzi w temacie. Szukajka nic ciekawego nie pokazała... Pozdrawiam, Mariusz M.

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2009 18:21:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Eeeee czyściutki dolot ...
Hardkorowe wersje mają tak zabity dolot że ciężko jest wcisnąć palec ;)
Mocz w ropie, czyść i montuj z powrotem.

Co do punktu nr 2: słabo szukałeś: start baud na 240 i musi śmigać. Polecany zwykły VAG-COM 3.11 PL

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2009 22:16:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Nagaru masz tyle, bo silnik często (za często?.....) pracuje z otwartym EGRem, aa połączenie "sadza ze spalin + opary oleju + gorący dolot" powoduje, że ten syf osadza się na dolocie i co gorsza w kanałach dolotowych.

Co do odpowietrzania: Jeśli płyn zalałeś na zimym silniku, to termostat był zamknięty i cały układ nie mógł być napełniony cieczą. Dopiero po jego częściowym otwarciu pompa wody tłocząc wodę wypycha powietrze z układu.
Być może warto dodatkowo odpowietrzyć nagrzewnicę - na wężu powrotnym być może masz zaworek do tego celu

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 01.gru.2009 14:58:32 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2009 23:16:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
Eeeee czyściutki dolot ...
Hardkorowe wersje mają tak zabity dolot że ciężko jest wcisnąć palec ;)
Mocz w ropie, czyść i montuj z powrotem.


moczyc to sobie mozna doope w wannie przy takim zabiciu ... :D

polecam preparat do czyszczenia kominkow/szyb kominkowych STARWAX dostepny w marketach budowlanych...

dziala cuda ... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2009 09:11:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
spanky napisał(a):
polecam preparat do czyszczenia kominkow/szyb kominkowych STARWAX dostepny w marketach budowlanych...
dziala cuda ... :peace:

A ja polecam szczotkę drucianą do czyszczenia butelek zamocowaną w wiertarce akumulatorowej. Tak czyściłem dolot w AELu.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2009 09:23:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Z czyszczeniem mechanicznym byłbym ostrożny ... Wszak rysy to pożywka dla czepliwej sadzy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2009 09:32:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
Dolot już wyczyszczony i założone spowrotem, sądząc po śrubach i uszczelce to nigdy wcześniej kolektor zdejmowany raczej nie był. Czyli jak rozumiem sposobu na ustrzżenie sie przed podobnym efektem w przyszłości nie ma?

Z układem chłodzenia jest jakos dziwnie, miałem wcześniej mk1 z motorem 1Z i tam po wymianie termostatu normalnie płyn przelewał sie z chłodnicy górą do silnika mimo zamkniętego termostatu i chociaż wolno to zawsze ten płyn który wylałem, wlałem spowrotem. Tutaj wydało mi sie to conajmniej dziwne, dlatego zapytałem o to Was czy nie ma jakiegoś sposobu na odpowietrzanie...

No a z tym vagiem problem jest dalej, próbowałem wczoraj vag-comem 3.11 coprawda po angielsku ale połączyć sie nie da... Jakieś pomysły bądź sugestie?

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2009 10:57:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
DJ_Mouse napisał(a):
No a z tym vagiem problem jest dalej, próbowałem wczoraj vag-comem 3.11 coprawda po angielsku ale połączyć sie nie da... Jakieś pomysły bądź sugestie?


Rzuc okiem tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73731

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2009 15:06:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
DJ_Mouse napisał(a):
Dolot już wyczyszczony i założone spowrotem, sądząc po śrubach i uszczelce to nigdy wcześniej kolektor zdejmowany raczej nie był. Czyli jak rozumiem sposobu na ustrzżenie sie przed podobnym efektem w przyszłości nie ma?

Jest - w przyłączu EGRa zamiast uszczelki zastosować pełną blaszkę. Nawet jeśli EGR otworzy się, to i tak ani gram sadzy nie wróci do dolotu. Ja zdejmowałem kiedyś dolot w 1T (też 2,5 TDI) i był czyściutki, tylko lekko zwilżony oparami oleju, ale ten motor nie miał EGRa
DJ_Mouse napisał(a):
Z układem chłodzenia jest jakos dziwnie, miałem wcześniej mk1 z motorem 1Z i tam po wymianie termostatu normalnie płyn przelewał sie z chłodnicy górą do silnika mimo zamkniętego termostatu i chociaż wolno to zawsze ten płyn który wylałem, wlałem spowrotem. Tutaj wydało mi sie to conajmniej dziwne, dlatego zapytałem o to Was czy nie ma jakiegoś sposobu na odpowietrzanie...

część termostatów ma zaworek w postaci kulki stalowej - w takim wypadku powietrze może uchodzić a cały płyn powoli "wsiąknie" w układ. Termos bez bez zaworka nic nie puści i trzeba czekać na jego otwarcie.

Dolot rzeczywiście będzie miał się lepiej, jeśli przepoleruje się go ile się da. Ja szlifowałem / polerowałem papierem ściernym nawiniętym na wspomnianą szczotkę w uchwycie wiertarki. Basket ma rację, że szorstki dolot, to zły dolot. Im bardziej gładki, tym lepszy przepływ powietrza i syf się go nie ima

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 12:48:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
Dziękuje za rozświetlenie tematu.

Wczoraj wrzuciłem sobie Vag-coma 3.11 i po zmianie na baud 240 połączył sie z silnikiem, ospale coprawda ale się połączył. W blędach pokazało mi coś takiego:

Obrazek

Może ktoś będzie łaskaw mi to objaśnić?


Próbowałem zrobić test elementów wykonawczych i coprawda test się rozpoczął ale w pasku gdzie powinna wyświetlić sie nazwa aktywnego elementu pokazują mi sie tylko dziwne znaczki i cyferki. Jak to ugryźć? z ABSem ani myśli sie połączyć, próbowałem kilka razy....

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 13:36:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
DJ_Mouse napisał(a):
Dziękuje za rozświetlenie tematu.

Wczoraj wrzuciłem sobie Vag-coma 3.11 i po zmianie na baud 240 połączył sie z silnikiem, ospale coprawda ale się połączył. W blędach pokazało mi coś takiego:

Obrazek

Może ktoś będzie łaskaw mi to objaśnić?


Próbowałem zrobić test elementów wykonawczych i coprawda test się rozpoczął ale w pasku gdzie powinna wyświetlić sie nazwa aktywnego elementu pokazują mi sie tylko dziwne znaczki i cyferki. Jak to ugryźć? z ABSem ani myśli sie połączyć, próbowałem kilka razy....

550 = błąd regulacji kąta wtrysku.
Do przyczyn można zaliczyć: źle ustawiony rozrząd, źle wyregulowany kąt wtrysku, awarię zaworu N108 lub połaczeń elektrycznych pompy. Najczęściej jednak tzw mechanik zmieniający rozrząd pokpiwa sprawę.

Do oceny potrzebujemy bloku 000 w basic settings oraz bloku 000 z jazdy (dynamicznie).Silnik rozgrzany do 90 st C.
How to na forum w podwieszonym wątku o dieslach ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 14:02:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
dodam ze drugi blad 00522 to wywalony czujnik temp silnika badz przerwany kabel/zwarcie .... ;)

ale najpierw skasuj bledy i zobacz czy powroca ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2009 18:44:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2009 23:13:43
Posty: 37
Lokalizacja: Częstochowa
Baskecior OK, jutro postaram się to zrobić o ile czas pozwoli i wkleić wyniki na forum.

Co do drugiego błędu to bardzo możliwe, bo przy odpowietrzaniu ukł. chłodzenia wypiąłem przewód z czujnika i odkręcałem czujnik podczas pracy więc to bardzo prawdopodobne.

_________________
Był - Golf mk1 TDI

Jest Audi 100 C4 92' 2.5TDI AAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: