.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 17:36:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2] Gaśnie! Silniczek krokowy? To jest to? Foto! HELP!
PostNapisane: 04.gru.2009 09:26:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
Tak jak w temacie... szukam silniczka krokowego w Audi A8 D2 95r :D

Obrazek

Czy to jest to co zaznaczyłem na tym foto ?


Problem już poruszałem na tym forum... chodzi o to że przy zatrzymaniu autka spadają obroty albo po prostu gaśnie... czasami nawet na postoju... jak wrzucam bieg D to obroty spadają lekko tak jak zawsze ale po dłuższej chwili mocno spadają... wrzucam na N albo P.. prze gazuję... obroty wracają... wrzucam na D i jest w miarę normalnie...

Doradzono mi sprawdzenie silniczka Krokowego... i tak też postanowiłem go szukać... W każdym bądź razie... po odłączeniu tego ustrojstwa zaznaczonego na foto... autko odpalało ale od razu gasło... całe zachowanie było podobne do tego co opisywałem wyżej... po podłączeniu obroty trochę wariowały ale po dłuższym czasie wszystko wróciło do normy...

Czy to coś da się jakoś wyregulować ? czy to jest spieprzone ? czy o co chodzi ?

Pomocy! Jestem lekko zdesperowany ! :D hehe

Aha... w autku brak gazu i nigdy nie było ! :P

P.S. Jeżeli to jest silniczek krokowy... i jedyny sposób to wymiana... to ile coś takiego kosztuje ? Orientuje się ktoś ? szukałem na allegro... ale oczywiście do A8 nie ma nic...

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 10:25:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Wymontuj przepustnice i wyczyść beznyną ekstrakcyjną. Tam przy tej klapce zbiera się kurz i później klapka nie może się precyzyjnie otwierać i zamykać i są takie objawy. Na koniec adaptacja przepustnicy.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 11:29:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
Hmmm... No nic... dziś to wszystko rozkręcę, przeczyszczę i obadam... aczkolwiek czekam na dalsze propozycje... itd... ;)

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 18:05:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
Biedron napisał(a):
Wymontuj przepustnice i wyczyść beznyną ekstrakcyjną. Tam przy tej klapce zbiera się kurz i później klapka nie może się precyzyjnie otwierać i zamykać i są takie objawy. Na koniec adaptacja przepustnicy.


Więc tak... przeczyściłem... itd... nic nie dało... jak na moje oko to przepustnica chodzi dobrze bez żadnych zacięć itd...

Silnik krokowy wykręciłem ale tam nie ma jak tego przeczyścić bo ?! bo nie da się tego rozkręcić na żaden sposób...

Zauważyłem że silniczek krokowy jest podłączony do małej plastikowej skrzyneczki... słychać że coś w niej pstryka jakby był w niej mikroswitch (krańcówka) która wysyła sygnał z położenia przepustnicy do tego silniczka krokowego...

Moje zdanie jest takie... Nic tam nie wygląda na coś co mogłoby się spierzpyć... prócz silniczka i tej skrzynki do której ona jest podłączona...

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 18:10:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
VAG pokazał jakiekolwiek błędy?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 18:19:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 20:32:31
Posty: 19
Lokalizacja: Sopot
Witam
Proponuje podpiąć vaginę, ona ci prawdę powie. Takie szukanie w ciemno nic nie da, przyczyn może być naprawdę wiele.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 18:46:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
BiLu napisał(a):
VAG pokazał jakiekolwiek błędy?


Nic a nic... zero błędów... więc ?

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 20:11:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Wykręć krokowca (to co pokazałes na zdjęciu) i umyj bezyna ekstrakcyjna . Wykorzystaj do tego pedzelek z miekim włosem .

Dla sprostowania to krokowy nie jest połaczony z TPS-em (czarna skrzyneczka tzw nastawnik przepustnicy) tylko oś przepustnicy. Sprawdzic TPS-a vagiem sie nie da tylko podpinajac miernik pod piny mozna sprawdzic jego potencjometr.

Mam podobne problemy z którymi kupiłem auto ale w mniejszym stadium tzn falowanie obrotów przy dojezdzie do skrzyzowania i tylko na rozgrzanym silniku.

Miałem problemy z gasnieciem ale wszystkie 8 świec które miałem miały przebicie oraz walnieta była jedna cewka po wymianie moje v8 nie gasnie podczas postoju na biegu jałowym , nie spadaja obroty co czasem miało miejsce.

Sprawdz czujnik tep oraz przepywke, świece,

Vag kanał 019 i 020 detekcja wypadania zapłownów

Daj znac jak poszło.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2009 20:21:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
pawlo5 napisał(a):
Wykręć krokowca (to co pokazałes na zdjęciu) i umyj bezyna ekstrakcyjna . Wykorzystaj do tego pedzelek z miekim włosem .

Dla sprostowania to krokowy nie jest połaczony z TPS-em (czarna skrzyneczka tzw nastawnik przepustnicy) tylko oś przepustnicy. Sprawdzic TPS-a vagiem sie nie da tylko podpinajac miernik pod piny mozna sprawdzic jego potencjometr.

Mam podobne problemy z którymi kupiłem auto ale w mniejszym stadium tzn falowanie obrotów przy dojezdzie do skrzyzowania i tylko na rozgrzanym silniku.

Miałem problemy z gasnieciem ale wszystkie 8 świec które miałem miały przebicie oraz walnieta była jedna cewka po wymianie moje v8 nie gasnie podczas postoju na biegu jałowym , nie spadaja obroty co czasem miało miejsce.

Sprawdz czujnik tep oraz przepywke, świece,

Vag kanał 019 i 020 detekcja wypadania zapłownów

Daj znac jak poszło.


Dzięki za konkretną wypowiedź!

Krokowca przemyłem jako tako...
Świece miałem wymieniane chyba z rok temu... więc wymiana chyba i tak się przyda choć nie wiem co ile powinno się je wymieniać...
Przepływomierz mam raczej OK... bo był wymieniany...
Co do cewek to raczej na VAG by coś pokazało... no i pali na wszystkie cylindry...

Sprawdzę VAGiem te kanały i dam znać co z tego wyszło...

Tylko powiedź jak sprawdzić tego TPS ? Miernik mam... ale mam sprawdzić zakres napięcia ? czy jak to sprawdzić w ogóle ? Bo przecież muszę odłączyć krokowca od TPSy...

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 08:23:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
grim napisał(a):

Więc tak... przeczyściłem... itd... nic nie dało... jak na moje oko to przepustnica chodzi dobrze bez żadnych zacięć itd...

Silnik krokowy wykręciłem ale tam nie ma jak tego przeczyścić bo ?! bo nie da się tego rozkręcić na żaden sposób...




Było trochę syfu czy bylo czyściutko?? Samo przeczyszczenie nic nie da jak nie wrzucisz adaptacji.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 09:08:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
A czy w tym roczniku robi się napewno adaptację (przecież tam jest zwykła przepustnica na linkę).

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 10:52:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
Biedron napisał(a):
grim napisał(a):

Więc tak... przeczyściłem... itd... nic nie dało... jak na moje oko to przepustnica chodzi dobrze bez żadnych zacięć itd...

Silnik krokowy wykręciłem ale tam nie ma jak tego przeczyścić bo ?! bo nie da się tego rozkręcić na żaden sposób...




Było trochę syfu czy bylo czyściutko?? Samo przeczyszczenie nic nie da jak nie wrzucisz adaptacji.


Było w miarę czysto... ale o jakiej adaptacji ty mówisz ? o co loto ?

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 12:20:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
W Cordobie MPI też miałem na linkę a adaptację się robiło. Wtedy przez jakiś czas jak jeździłeś to auto miało trochę wyższe obroty przy wyrzuceniu na luz a po 100-200km wszystko się układało.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2009 12:59:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
Wg tej strony
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
przepustnicę na linkę i bez zaworu regulacji biegu jałowego (to jest chyba silnik krokowy) można, a nawet trzeba adaptować. Ale w tym przypadku przepustnicy na linkę z silnikiem krokowym vag nie przewiduje adaptacji.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 19:20:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
adaptacja przepustnicy jak sama nazwa skazuje adoptuje sie wartość startową nastawnika przepustnicy - czy w ABZ jest nastawnik przepustnicy??? LOL ktoś coś słyszał i powtarza głupoty :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2009 20:07:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Mauzer napisał(a):
czy w ABZ jest nastawnik przepustnicy??? LOL ktoś coś słyszał i powtarza głupoty :peace:


Poprawie sie :): żeby nie było ze gadam głupoty :): Chodzi o czujnik połozenia przepustnicy błędnie nazwany przez moja osobe nastawnikiem przepustnicy :peace:

Wracajac do setna, Grim czy jakies postępy ??????


Pytanie do wszystkich , czy czujnik połozenia przepustnicy moze byc odpowiedzialny za falowanie obrotów tylko po dobrym rozgrzaniu motorowni i tylko przy dojezdzaniu do skrzyzowania ??????

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2009 11:25:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2008 11:43:34
Posty: 175
Lokalizacja: Katowice
pawlo5 napisał(a):
Mauzer napisał(a):
czy w ABZ jest nastawnik przepustnicy??? LOL ktoś coś słyszał i powtarza głupoty :peace:


Poprawie sie :): żeby nie było ze gadam głupoty :): Chodzi o czujnik połozenia przepustnicy błędnie nazwany przez moja osobe nastawnikiem przepustnicy :peace:

Wracajac do setna, Grim czy jakies postępy ??????


Pytanie do wszystkich , czy czujnik połozenia przepustnicy moze byc odpowiedzialny za falowanie obrotów tylko po dobrym rozgrzaniu motorowni i tylko przy dojezdzaniu do skrzyzowania ??????


A ja mogę dodać że w tym silniku jest tyle pierdołek, pstryczków elektryczków, czujników które mogą się spierdzielić że mnie już głowa boli...

Co do akurat tego tematu to z Pawlo rozkminiamy takie urządzenia jak:
Zawór pozycji jałowej, zasilanie powietrzem
aka
Silnik krokowy
aka
Czujnik biegu jałowego

i w ostatnim czasie też
Czujnik, ustawienie przepustnicy
aka
TPS
aka
Czarna skrzynka za krokowcem podpięta do przepustnicy (ale tak to tylko ja nazywam)

Co do postępów... Dziś mam dostęp do Lapa więc obadam TPS... Chyba!
Bo dziś to mam ochotę się poddać i nawalić jak nigdy dotąd...


Acha i tak na marginesie z ciekawostek to dadam że w ASO za krokowca chcą 1700zł a za TPS 700zł :D :D ...więc jak coś to i tak nam zostaje szperanie po szrotach...

_________________
Audi A8 D2 ABZ 220KW Quattro, 4.2L 1995r
"The Cross Burns Black"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2] Gaśnie! Silniczek krokowy? To jest to? Foto! HEL
PostNapisane: 01.lut.2012 08:30:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2011 08:57:15
Posty: 17
Witam Panowie,
mam podobny problem do kolegi, ktory zalozyl temat...posiadam Audi a8 d2 3,7 pb bez lpg automat quattro... mianowicie, teraz jak te mrozy sie zaczely, auto jak jest zimne z samego rana, przy dojezdzaniu do swiatel czy krzyzowki auto gasnie, odpala bez problemu i nie gasnie na wolnych obrotach czy to na P/N/D, dopiero jak sie ruszy i podczas tzw hamowania silnikiem lub nawet zwyklym dojezdzaniu...jak bylo cieplej (tzn do ok -5) bylo ok, teraz ja jest ponizej -10 zaczelo sie tak dziac...auto nie szarpie, nie dlawi sie, nie muli...pomozcie co to moze byc?? chcialbym jeszcze zaznaczyc ze gdy sie nagrzeje silnik w te mrozy to problem praktycznie znika... prosze Was o pomoc...

_________________
Audi 100 c4 AVANT 2,8 AAH AUT.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: