.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 22:06:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI AKN '00] Pompa paliwa nie działa
PostNapisane: 17.gru.2009 19:09:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Witam.
Ostatnio borykam się z niemożnością uruchomienia silnika.

00522 - czujnik płynu chłodzącego G62
opis usterki: 30-10

01441 - Czujnik G210 przy pompie paliwa w zbiorniku
opis usterki: 27-00


oto błędy jakie były odczytałem. Sprawdziłem oporność czujnika G210 i wynosi 425 omów czyli wygląda na to że jest OK. A sam błąd został wykasowany.
Troszke przewertowałem forum i to jakie podsunięte były pomysły to posprawdzałem. W miejsce bezpiecznika 28 podpiąłem zasilanie z aku. Było słychać że pompa się załączyła. Jednak po przekręceniu kluczyka w stacyjce niestety pompa nie pracuje. sprawdziłem także przekaźniki od układu tej pompy jak na fotkach.

Czy posiada ktoś schemat elektryczny od zasilania pompy paliwa?

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... fa7435d676
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 149f5b0681

Podczas wkładania ich na swoje miejsce słychać że się załączają.

Zatem co może być przyczyną że pompka nie chce się załączyć? Dzisiaj pojawiły się pęcherzyki powietrza na przewodzie pomiędzy filtrem paliwa, a pompą wtrysku. Mam nadzieję że jeszcze jej nic nie jest i będzie żyła. Ile może kosztować jej ewentualna naprawa i gdzie ją można wykonać?

Natomiast odnośnie czujnika G62 to zdemontowałem go i oczyściłem styki były bardzo zaśniedziałe. Niestety błąd 00552 nadal nie daje się wykasować. Pomierzyłem oporności i pomiędzy nóżkami 1 - 2 jest 3,5k ohma. Zaś pomiędzy nóżkami 3-4 jest 1M ohm. Czy ktoś zna wartości przy jakich ten czujnik działa poprawnie? Do tej pory na zegarach ładnie wskazywało 90 stopni przy rozgrzanym silniku.


Chciałem odstawić autko do mechanika ale jest zawalony pracą do końca roku. W poniedziałek jeszcze mam się skontaktować a do tej pory powiedział ze może mi sie uda zlokalizować problem. Już mi sie pomysły skończyły i nie wiem co robić.

Pozdrawiam
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2009 19:31:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skoro masz 27-00 - Implausible Signal, to podłącz opornik 430 omów w miejsce czujnika G210 i wówczas przekonasz się, czy sama pompa w zbiorniku pracuje.

jeżeli tak, to możesz z tym żyć [jeździć, byle w zbiorniku było paliwo] do czasu wymiany samego czujnika.


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=g210
chyba najlepszy topic, kolegi heniekwit, na ten temat.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2009 20:03:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Witaj.
Jak dałem z aku napięcie na styk bezpiecznika 28 to w baku było słychać jakieś bulgotanie przez chwilę. Prawdopodobnie komora spiętrzająca się napełniała. Spróbowałem przez około 2-3 sekundy zakręcić silnikiem i cisza. Wtedy w przewodzie za filtrem paliwa zauważyłem spory bąbel powietrza. Do VP44 nie dotarł i potem się paliwo gromadziło już w tym przewodzie bo powietrze cofało się w stronę filtra. Była cały czas włączona pompka w zbiorniku.
Pytanie czy mogło coś się stać VP44 przez te 2-3 sekundy?
Jeśli czujnik w zbiorniku ma wartość 425 omy to nie widzę sensu wstawiania opornika. Błąd 01441 już nie występuje.
Prawdopodobnie przyczyną jego pojawienia się było przestanie działania pompki paliwa. Zatem skoro jest przekaźnik dobry. Pompa kręci po podaniu napięcia. czujnik pokazuje 425 omów. To gdzie szukać przyczyny że po przekręceniu kluczyka cisza. Zastanawia mnie to że przekaźnik pompki (pozycja nr 6 na pierwszej fotce) załącza się wkładając go do gniazda bez przekręconego kluczyka. Co do tego drugiego przekaźnika to już nie jestem w 100% pewien ale chyba jest tak że załącza się przekręcając kluczyk.
Z tego wniosek że powinno iść zasilanie na bezpiecznik 28. Chyba że jeszcze jest coś pomiędzy I tu bardzo by się przydał schemat którego nie posiadam :(

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2009 10:03:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
konrad_1977 to że ci pompka pracuje wcale nie znaczy, że masz napełniany garnuszek i prawdopodobnie czeka Cię zaglądanie do zbiornika. W mojej najprawdopodobniej uszkodziły się łopatki wirnika. Mój przypadek jest tu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
Powodzenia. :)
P.S.
meszrum :) podłechtałeś mnie trochę, właśnie dowiedziałem się, że zrobiłem coś naj ... Dzięki serdeczne. Dalej jednak uważam Cię, za niedoścignionego eksperta. Pozdrawiam serdecznie życząc wesołych Świąt Bożego Narodzenia oraz mnogości Bożych łask w Nowym 2010 roku. :)

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2009 11:21:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
A może padł czujnik niskiego poziomu paliwa, pompa działa wszystko gra , ale vp44 jest chłodzona paliwem przepływającym przez nią . Czujnik ten zabezpiecza vp przed robotą na sucho poprostu nie uruchomisz auta miałem to samo. Taka moja teoria. Pozdrowiania i szybkiego powrotu do zdrowia (auta oczywiście). :D

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2009 14:21:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Pompa nie działa jeśli się nie poda napięcia bezpośrednio na bezpiecznik 28. przekręcając kluczyk nie słychać aby pracowała. Więc to raczej nie łopatki lecz coś z podawaniem napięcia na pompę zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Myślę że to jest powodem bo jak było paliwo w garnuszku to odpalił i do pracy dojechałem z czasem jak już paliwa ubyło to zadziałał czujnik G210 i wskazał to komputer. Błąd skasowałem i już nie pokazuje go. Przypominam że pomierzyłem oporność na stykach czujnika G210 i wynosi 425 omów. Więc wszystko jest ok.
Zatem co może być przyczyną że nie ma napięcia na pompce? Przekaźniki posprawdzane.

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 19:27:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
430 omów równa się pełny garnuszek i niby dlaczego ma działać Ci pompka paliwa w zbiorniku po włączeniu kluczykiem. Jak masz np ful w zbiorniku to pompka w ogóle nie włączy się. Jak podłączysz zamiast G210 opornik 100 omów to pompka powinna działać ciągle - bez wglądu na ilość paliwa w zbiorniku i w garnuszku. Pozdrawiam. :)

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2009 20:14:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Dzięki. Sprawdzę czy działa przy oporniku 100 omowym. Więc co innego mogło być przyczyną pojawienia się błędu 01441? Myślałem że to jest przyczyną niemożliwości uruchomienia auta. Teraz to napewno zapowietrzony układ paliwowy.

Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 17:19:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Witam. Autko zostało odholowane do serwisu i tam wymienili pompę paliwa (samą pompke a nie cały kosz). Koszt naprawy mnie troche zaskoczył i wynosił 600. Co za samą wymianę pompy z odpowietrzeniem wydaje się strasznie dużo biorąc pod uwagę że taka pompka jest za 260 zł. Zatem za robociznę sporo policzyli i to bez konsultacji z klientem - CarSerwice ul. Dąbrowskiego 11, Szczecin

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2009 17:28:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
konrad_1977 napisał(a):
Witam. Autko zostało odholowane do serwisu i tam wymienili pompę paliwa (samą pompke a nie cały kosz). Koszt naprawy mnie troche zaskoczył i wynosił 600. Co za samą wymianę pompy z odpowietrzeniem wydaje się strasznie dużo biorąc pod uwagę że taka pompka jest za 260 zł. Zatem za robociznę sporo policzyli i to bez konsultacji z klientem - CarSerwice ul. Dąbrowskiego 11, Szczecin



Polska zblize sie do cen europejskich, uslugi zaczynajka sie cenic w PL.

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: