.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 05:53:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B7 2.0 TDI ] wibracje podczas jazdy miedzy 1800-2500 obr
PostNapisane: 05.sty.2010 15:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 14:34:34
Posty: 41
Lokalizacja: z daleka
Witajcie mam takie pytanie czy rozwiazal juz kotsmoze zagadke nieprzyjemnych wibracji w jakie wpadaja zwlaszcza 2.0 TDI w A4 , ale sa tez przypadki takich wibracji w 1,9 TDI w B6 i B5.
To jest juz moje kolejne A4 tym razem z silnikem 2.0 TDI 170KM ( BRD ) i podczas jazdy w przedziale 1800-2500 czuc nieprzyjemne wibracje na wysokich biegach 4,5,6 bieg.
Jest to wrecz plaga bo mielem wczesniej BLB i bylo to samo tylko znacznie mocniej , na A4 klub wrecz kipi od ptzypadkow niezidentyfikowanych wibracji podczas jazdy w takim przedziale obrotow.Diagnozy sa rozne , od plecionki ( w co nie wierze w aucie takie jak moim czyli ledwo dwa lata 60 tys na zegarze pelen serwis w ASO ) czy moim poprzednim BLB ktory mial 40 tys i tez trzeslo nie do wytrzymania.Spotkalem sie tez z takim drganiami o tj samej amplitudzie w B8 2.0TDI na CR .Wiec zadaje sobei pytanie co jest nie tak , czy to jakas nieszczesna wypadkowa ulozenia silnika , przelozen skrzyni i pracy ukladu wtryskowego itp itd.
W poprzenim BLB bylo wynienione wszystko , PD, Dwumas ze sprzeglem EGR , pompa podcisnienia , kolo pasowe walu i nic to nie dalo.Chlopaki w B5 tez dlubia raczej ez rezultatow :< Ma ktaos jakies lekarstwna to ?
Bede wdzieczny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 19:40:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 14:34:34
Posty: 41
Lokalizacja: z daleka
Widzie ze tu tez nikt nie znalaz rozwiazania na ten problem :|

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2010 22:38:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Moze problem lezy w sofcie... :?:
[zupelnie gdybam gdyz po wymianie w/w podzespolow wszystko powinno grac]

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 10:43:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 14:34:34
Posty: 41
Lokalizacja: z daleka
Czy ja wiem w obu autach ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 14:44:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli wyeliminujesz wszelkie czysto mechaniczne możliwe przyczyny [np. zawieszenie silnika, czy też jego mechaniczne uszkodzenie, skrzynię biegów i itp], to pozostaje układ wtryskowy jako główny podejrzany.
podobne efekty generowały wszystkie 1.9TDI PD [od 90 do 150 PS] z niesprawnym układem wtryskowym.

2.0TDI jest niezbyt szczęśliwą konstrukcją, szczególnie dla osób wrażliwych na kulturę pracy silnika. co najciekawsze, są to samochody względnie nowe... ciekawe jak będą się zachowywać za 8 lat.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 15:12:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
meszrum napisał(a):
...ciekawe jak będą się zachowywać za 8 lat.


Tak jak 1.9 TDI VP po 15 latach... :):

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 15:19:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
meszrum napisał(a):
...ciekawe jak będą się zachowywać za 8 lat.


Tak jak 1.9 TDI VP po 15 latach... :):

Przemku, daj namiar na dostawcę zioła ... mocne jest :): :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2010 17:18:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 14:34:34
Posty: 41
Lokalizacja: z daleka
meszrum napisał(a):
jeżeli wyeliminujesz wszelkie czysto mechaniczne możliwe przyczyny [np. zawieszenie silnika, czy też jego mechaniczne uszkodzenie, skrzynię biegów i itp], to pozostaje układ wtryskowy jako główny podejrzany.
podobne efekty generowały wszystkie 1.9TDI PD [od 90 do 150 PS] z niesprawnym układem wtryskowym.

2.0TDI jest niezbyt szczęśliwą konstrukcją, szczególnie dla osób wrażliwych na kulturę pracy silnika. co najciekawsze, są to samochody względnie nowe... ciekawe jak będą się zachowywać za 8 lat.


wiem ale w przypadku BLB rozsypal sie uklad walkow wyrownowazajcych przy przebiegu 38 tys.OK wada fabryczna i materialowa.ASO przyznalo nowy silnik w sklad ktorego wchodzil kompletny blok z ukladem walkow , walem ,tlokami i korbami , kompletna nowa glowica , turbo , stary zostal tylko osprzet i PD.
Po odebraniu auta po naprawie , nic sie nie zmienilo drgania jak byly tak byly , zaczelasie potworna walka , serwis wymienil , kompletne sprzeglo zdwumasem , potem EGR , potem pompe podcisnein, ja nie daja wiary w to co sie dzieje na wlasna reke wymienilem poduszki silnika,kolo pasowe na wale i w koncu PD i dalej nic.No to skoro wszystko zostalo wymienione to gdzie ta nieprawnosc w ukladzie wtryskowym, PD kupielm nowe co prawda nie w ASO ale mechanik zmieniajacy je potwierdzil ze sa nowe.PO wymienianie bylo zadnej poprawy , drgawki ma jalowym jak byby tak byly i wibracje w przedziale 1800-2500 tez.Wiec moze nie wyregulawal czegos , ale skoro tamte mialy byc padakami to bez regulacji byla by jakakolwiek poprawa.
A tu nic jak bym nie widzielna wlasne oczy ajk wymienial to bym nie uwierzyl ze wymienil.

Wpienilem sie i zmienilem auto.Kupilem BRD bo mocneijszy i bardzo mi zalezalo na quattro i co .Mial na budziku 50 tys jak kupowalem , u Dealer Audi nie zadne spowadzane o niewiadmomym pochodzeniu , nie kupielm tez pierwszego lepszego tylko ogladalem tych aut z 10 i kazdym jechalem aby miec porownanie.Wybralem najlepsze z nich ( choc nie bylo specjalnej roznicy bo to wszystkie prawie nowe auta byly z niewelkim przebiegiem ) i co zrobilem z 2 tys. i zaczal mrowic na jalowym i wpadac wpodobne wbracje, co prawda sa deikatne bez porownania z tymi z BLB ale przedzial obrotow ten sam ta sama amplituda.No wiec pytam sie o co comon z tym silnikami tym bardziej ze uzetkuje auto poza PL wiec odpada problem paliwa :|

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: