.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 00:43:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S4/C4 4,2 V8 ABH] i 2 litry oleju na 500km...
PostNapisane: 26.lis.2008 18:16:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Witam.

Od niedawna jestem właścicielem Audi S4/C4 z 1993, motor ABH, 6b manual. I mam problem...
Zaraz po zakupie wymieniłem m.in. olej. Po niespełna 500 km ubyło prawie 2 litry :galy: . Zdaję sobie sprawę, że te silniki lubią olej, ale mój bierze go dużo za dużo. W przyszłym tygodniu zabieram się za rozbiórkę motorowni. Proszę o pomoc. Wszelkie podpowiedzi i wskazówki mile widziane (zwłaszcza użytkowników aut z 4.2 V8, którzy mają/mieli podobny problem).

Dzięki !

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 18:22:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Wiesz jakim był wcześniej zalewany olejem?
Na jaki olej wymieniłeś?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 19:08:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jesli nie ma mega wycieków to ściągaj góre i remontuj wraz z prowadnicami zaworowymi.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 22:08:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
martab99 wymieniłem na półsyntetyk Valvoline, dokładnie na Max Life 10W40. Poprzedni właściciel też lał 10W40.

Mauzer silnik od spodu suchuteńki, jedyne co wymieniłem to oring przy chłodnicy oleju i tyle (lekko zapocone przy przewodzie). Poza tym żadnych wycieków.
Dodam że auto jeździ bardzo dobrze i pali normalne ilości pb98 (jak na ten silnik oczywiście :) )

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Ostatnio edytowano 27.lis.2008 21:30:23 przez cieq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 23:09:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Ściągaj górę i remontuj - co dokładnie masz na myśli? :) Uszczelniacze?

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 19:51:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
uszczelniacze, prowadnice zaworow. jednym zlowem regeneracja glowic

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 14:30:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Dzięki hans za kolejne wskazówki.

Powiedz, jak ciężko jest zregenerować te głowice?

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 15:35:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
tego Ci nie powiem, wiem napewno ze musisz oddac glowice do szlifierni zajmujacej sie tego typu sprawami. ostatnio przechodzilem przez ten temat i zrobienie glowicy 20V kosztowalo 430 pln czyli u Ciebie bedzie troche taniej ale x2 :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 10:46:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 17:44:23
Posty: 21
Lokalizacja: Suwałki
Kolego w sprawie spalania takich ilości oleju to u mnie było też bardzo podobnie, S4.4.2v8 tj. 2litry na 1000km. Podjąłem decyzje iż robimy głowice tj. wymiana uszczelniaczy, prowadnic zaworów, uszczelki pod głowicami, olej w silniku. Załuję tej decyzji iż koszt remontu wyniósł mnie 1000zł a spalanie oleju dalej takie same!!! Przyczyną są pierścienie. ale tego nie robiłem bo to też duże koszta także zakupiłem motor aec 4.2 od s6 i problem jest o wiele mniejszy :d także decyzja należy do Ciebie. powodzenia :D

_________________
Quattro rules!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 19:28:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Bardzo dziękuje Ci za udział w temacie.

U mnie wychodzi 4 litry na 1000km :D

Właśnie, jeżeli okazało by się, że remont głowic nic nie da i jedyną sensowną opcją będzie wymiana motorowni, to na jaką? Czy 4,2 V8 ABZ z A8 będzie pasował? Jest ich od groma i większość była spięta z automatami, więc teoretycznie łatwiej o niezajeżdżony egzemplarz.

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 21:20:58 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
idac tym tropem zaczynasz rzezbic. na Twoim miejscu obejzalbym dokladnie silnik. po odkreceniu kolektorow bedzie juz widac czy glowna wina za branie oleju sa uszczelniacze. bedzie widac zacieki z oleju. jezeli bedzie inaczej to wtedy mozesz sie zastanowic nad wymiana silnika badz tez zdaza sie ze wymiana pierscieni olejowych pomaga ale w tym przypadku powodzenie akcji wymiany zalezy w duzym stopniou od zuzycia tlokow i cylindrow a to wlasnie moga byc juz te koszta bo same pierscienie olejowe to zaden wydatek, wiecej zaplacisz za ich wymiane.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 22:37:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
napisz czy po odpaleniu zimnego silnika masz niebieski obłoczek czy raczej nic nie dymi?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 10:23:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Po odpaleniu zimnego silnika jest jasnoniebieski obłoczek.

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 17:56:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 17:44:23
Posty: 21
Lokalizacja: Suwałki
niebieski dym byl nie tylko po odpaleniu w moim przypadku,ale również po gwałtownym przyśpieszaniu. Praktycznie dym był non stop :(: silnik od a8 powinien pasować. jeszcze poszukaj aec od s6 nie starszy niż 1995, starsze jeszcze miały problem dużej konsumpcji oleju.

_________________
Quattro rules!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 17:59:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Dół silnika to na moje oko może być praktycznie z każdego V8 z grupy VAG, tylko czapki najlepiej założyć stare ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 22:13:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Widzisz DeS, zamiast S2 kupiłem S4 kibelek i mam teraz problem :(

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2008 00:46:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
cieq napisał(a):
Widzisz DeS, zamiast S2 kupiłem S4 kibelek i mam teraz problem :(


Dasz radę, powodzenia :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2008 17:25:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 17:44:23
Posty: 21
Lokalizacja: Suwałki
kolego głowa do góry. naprawde szczerze się zastanów nad zmianą silnika i będziesz miał problem z głowy. T ak pozatym to silniki 2.2t też mają swoje bolączki. powodzenia :D

_________________
Quattro rules!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 08:29:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2008 14:37:31
Posty: 14
Lokalizacja: Łuków
moj rekord to 15l oleju na 1000km (dziury w 2 zaworach) ale jezdziła i tak prawde mowiac bardzo nie odczułem spadku mocy. głowice wymienilem a olej wraz brała (nie w takich ilościach) a kopciła ze hej... dopiero wymiana silnika pomogła:)
powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 10:49:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
wymiana silnika to jest jakas opcja ale co bedzie jak sie okaze ze ten "nowy" bierze 3l na 500km? Jezeli nie beda to glowice to jednak bym sie pobawil w pierscienie. Kupilem kiedys AFNa z zajechanym silnikiem, kolesie jechali bez wody w chlodnicy a olej mial taka temperature ze zabraklo skali na wskazniku i po rozebraniu silnika okazalo sie ze pierscienie praktycznie zajechane ale tloki i cylindry nie nosily zadnych sladow kontaktu ze soba oraz zadnych rantow nie ma (samochod nie zapalil z rozrusznika) . Jezeli w 4.2 jest wszystko wytrzymale jak w AFNach to male szanse ze bedziesz musial cos wiecej wymieniac poza pierscieniami a poza tym wszystko bedziesz mial jak na dloni po zdjeciu czapek i sam bedziesz mogl ocenic.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: