.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 13:13:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AFB 98r.]Olej w dolocie i śmierdzące spaliny.Turbina?
PostNapisane: 13.sty.2010 20:59:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Witam szanownych kolegów :):
Bardzo proszę o wszelkie sugestie i podpowiedzi bo skończyły mi się pomysły :/
Auto jak w opisie, A6 C5 98r. quattro, manual, przebieg 289tyś.km. silnik 2,5TDI V6 AFB

Problem polega na tym że pewnego pieknego dnia wjeżdzając na obwodnicę
kulturalnie dodałem gazu żeby włączyć sie do ruchu
i tym momencie poczułem szarpanie (skrzynia manulana) i brak mocy
Po chwili wszystko ustąpiło i kontynuowałem podróż.
Po dojechaniu na miejsce docelowe zauważyłem że z rur wydechowych wydostaje się mega smierdzący
niebieski dym, silnik pracuje równo, ale po dodaniu gazu zaczynał dziwnie drgać.
Od kilku dni wstecz silnik zaczął coraz głośniej pracować a z jego wnętrza usłyszeć można było jakby stukanie (aczkolwiek tylko ja to słyszałem :| )

Decyzja -> auto do mechanika

Silnik - zero błędów (logowania nie robiłem)

Ponieważ dosłownie dwa miesiące temu zmieniłem kompletny rozrząd i w tym czasie kontrolowane były wałki i hydraulika, które nie wykazały śladów zużycia
postanowiłem podnieść dekle z głowic jeszcze raz. Okazuje się że wszystko jest na miejscu jak było.
Mechanik w poszukiwaniu problemu zdjął węże od intercoolera i ku naszemu zdziwieniu wylał z nich spora ilość oleju :/

Szybka organoleptyczna kontrola turbiny -> dużo oleju w wężu doprowadzającym świeże powietrze.
Piszę dużo ponieważ często tam zaglądam i nigdy jeszcze tyle go tam nie widziałem.
Padła szybka diagnoza że turbina puściła olej, więc została zdemontowana i wdniu dzisiejszym zawiozłem ją do "warsztatu" który zajmuje się regeneracją takowych urządzeń.
I jakież było moje zdziwienie gdy usłyszałem, po chwili mocowania się z turbiną przez Panów z warsztatu, że zw/w jest wszystko ok :|

Panowie stwierdzili że problem nie leży w turbinie tylko w samym silniku, niestety nie potrafili wskazać jaki to może być problem.

I w tym miejscu chciałem zapytać Was czy jest jeszcze jakaś fizyczna możliwość przedostania się oleju (w dużej ilości, mam tu na mysli około pół litra, niewiem czy jednorazowo czy w dłuższym czasie) z silnika do układu chłodzenia powietrza oprócz właśnie uszczelniaczy na turbinie?

Uprzedzając pytania dodam że:
- stan oleju prawidłowy
- olej 5W-40 VW 505-00
- odma wymieniona 2 miesiące temu
- w dniu jutrzejszym tj.14.01.2010 jadę z turbiną do innego specjalisty, ciekawe co powie

Z góry dziękuje za wszystkie sugestie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2010 21:08:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
może być to także winą układu wtryskowego.
zrób, w chwili wolnej, logi statyczne oraz 004BS.
gdybym miał wróżyć, to podejrzewałbym układ wtryskowy [zatarty wtryskiwacz, pompa].

olej w wężu do IC zawsze będzie gromadzić, choć 0.5l to sporo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2010 22:58:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Auto w tej chwili rozebrane :| ogólnie gdybym mógł sie tu wyżalić to powiedziałbym że ten silnik zmienił moje życie :/
Ale nie od żalenia jest to Forum

Świeże logi zrobie dopiero po złożeniu wszystkiego do kupy
przy okazji uszczelniam motor ( górna miska olejowa ) bo są cholerne wycieki

Meszrum - niżej wrzucam logi dosłownie sprzed miesiąca, a nóż widelec ;)
Pompę mam po naprawie (serwis Bosch - listopad 2007r.), paliwo Shell, Statoil plus dodatek Liqui Moly -> klik <- stosowany od 3 tankowań... :| mam nadzieje że to nie to spowodowało problemy.

Z ciekawych spostrzeżeń dodam że silnik miał momenty kiedy pracował cicho i jeździł szybko, po czym nastepowała głośna praca i zamulanie, he

Logi:
bs000
bs003
bs004
bs011
n000
n001
n003
n004
n007
n013
n014
n018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2010 23:19:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dolot moze karmic olejem zarowno T jak i odma - sciagnij waz fitr<->T i zobacz czy na odcinku od wejscia rureczki od odmy do T jest olej czy nie

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 19:40:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2007 15:19:04
Posty: 220
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A6 C7
Panowie, muszę sprostować jedna z informacji w pierwszym poście.
Napisałem że stan oleju w normie...
miałem tu na myśli fakt że stan oleju kontroluje na bieżąco i nigdy nie jest go za dużo, natomiast w dzień awarii oleju z silnika ubyło.
Znaczy to że przedostał się on do dolotu, bo tam go znalazłem :/
Dodam jeszcze że temperatura zewnętrzna w dzień awarii była w okolicach minus 17st.C

Z dnia dzisiejszego dodam że turbo zostało gruntownie zbadane, również na maszynie pod obciążeniem, temp oleju 80st.C i turbo jest szczelne, oleju nie puszcza...
może to tylko oznaczać że olej który znalazłem w wężu filtr -> turbina musiał dostać się poprzez odmę.

Tylko kurcze jak to mozliwe jeśli odma ma dosłownie 2 miesiące, ORI z serwisu ASO?
Zgubiłem się...

Przemek...w miejscu o którym piszesz był olej, i to nie mało.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: