.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 19:00:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [4.2 ABH] Ciśnienie oleju
PostNapisane: 14.sty.2010 14:49:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2451
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Ostatnio mocno zacząłem przyglądać się wskaźnikowi ciśnienia oleju w aucie. Mianowicie pod odapleniu auta jak i po rogrzaniu oleju wskaźnik dochodzi niemal do 5 barów. Zatrzymuje się dokładnie między przedostatnią, a ostatnią kreską. Puszczając gaz- przy zimnym staje dużo powyżej 2 bar, a przy rozgrzanym dokłądnie na 2 bar.

Wcześniej tego nie było. Wartości to 2 bary na jałowym i nieco powyżej 2,5 ? na wciśniętym pedale.

Poziom oleju dobry, sprawdzany co kilka dni 3 mm nad minimum

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [4.2 ABH] Ciśnienie oleju
PostNapisane: 14.sty.2010 15:02:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
emsi napisał(a):
Ostatnio mocno zacząłem przyglądać się wskaźnikowi ciśnienia oleju w aucie. Mianowicie pod odapleniu auta jak i po rogrzaniu oleju wskaźnik dochodzi niemal do 5 barów. Zatrzymuje się dokładnie między przedostatnią, a ostatnią kreską. Puszczając gaz- przy zimnym staje dużo powyżej 2 bar, a przy rozgrzanym dokłądnie na 2 bar.

Wcześniej tego nie było. Wartości to 2 bary na jałowym i nieco powyżej 2,5 ? na wciśniętym pedale.

Poziom oleju dobry, sprawdzany co kilka dni 3 mm nad minimum


jak pokazuje ci 2 na jałowym i 5 w trakcie przyspieszania to wszystko jest OK.
Jak ci wcześniej pokazywał inaczej to znaczy, że ci czujnik pada, albo kable dochodzące do czujnika nie stykają.
Padający czujnik zaczyna cieknąć i spadają wielkości ciśnienia w zegarach.
Najprościej zdiagnozowac wykręcając czujnik i wręcając manometr.
Teraz są temperatury ujemne - możliwe, że czujnik przestał przeciekać i pokazuje OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 15:03:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
O co pytasz, bo nie wiem?

Ja mam to co opisałeś w pierwszym akapicie.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 15:12:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2451
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Dokładnie chodzi o to, że z dnia na dzień wskaźnik ciśnienia oleju zaczął pokazywać inne dane.

Było:

jałowy (zimny ciepły): równe 2 bar
przyspieszenie(zimny, ciepły): 2,5 - 3 bary

Jest:

jałowy zimny- okolice 5 bar
jałowy ciepły- 2 bar

przyspieszenie (zimny ciepły) okolice 5 bar

I teraz nie wiem, przyzwyczajony starymi odczytami, które wartości są OK.

Już jeden głos jest za drugą opcją

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 15:16:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Masz drugi głos na II opcję. Miałem tak samo (na zimnym 5 bar na wolnych i wyższych obrotach). Ale to nie oznacza, że masz sprawny wskaźnik/czujnik :diabel:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 15:16:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
pokazywał źle, a pokazuje dobrze.
Przyczyny potencjalne ci wypisałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 15:22:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2451
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
OK THX.

Samonaprawialne auto :P

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 15:49:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Powinno być tak jak piszesz w drugiej opcji.

Rano zimny olej = gęsty olej :peace:

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 18:05:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2792
Lokalizacja: WWL
a latem jak bedzie goraco to na jalowcu }goracy olej} bedzie ponizej 2 i to tez normalne.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: