.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 18:40:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AFB] Problem z odpalaniem zimnego ... LOGI DO OCENY
PostNapisane: 19.sty.2010 15:28:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Logi zrobione zgodnie z założeniami:
Logi Dynamiczne
Log (0 - 003,008,011,003,008,011,003,008,011)

Logi Normalne:

Log (0 - 001,003)
Log (0 - 004,007,013)
Log (0 - 013,014,018)

Grupy Basic Settings:

Log (0 - 000)
Log (0 - 003)
Log (0 - 004)
Log (0 - 011)

Wersja spakowana *.CSV
LOGI

Zachowanie samochodu:

Wstępuje problem z porannym odpalanie, który opisywany jest w innym poście ... dla przypomnienia:
1. Problem z odpaleniem. Silnik próbuje zapalić bardzo łagodnie, nie ma ciężkiego kręcenie. Aku wymieniony na 100Ah, 990A, po prostu już nie wiem co może być. Przed próbą odpalenie świece żarowe grzeję do momentu, aż woltomierz dokona szybkiego przeskoku - zakończenie grzania świec. Na silniku jedynym błędem jest 1440 ale to nie ma z tym nic wspólnego.

- rozruch na zupełnie zimnym silniku - UTRUDNIONY/KOSZMARNY;
- rozruch na letnim silniku - NORMALNY;
- rozruch na ciepłym silniku - NORMALNY.

Po założeniu zaworu zwrotnego na wejście paliwa na filtr, sytuacja uspokoiła się ale myślę że może być to tylko tuszowanie problemu.

2. Samochód nie chce przyśpieszać na 4 biegu od ok. 2500 obr. gdy na liczniku wskakuje 120 do 140 i dalej to już nie jedzie.

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Ostatnio edytowano 09.lut.2010 10:16:15 przez SpecPC, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AFB] Problem z odpalaniem zimnego ... LOGI DO OCE
PostNapisane: 19.sty.2010 21:14:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
SpecPC napisał(a):
Przed próbą odpalenie świece żarowe grzeję do momentu, aż woltomierz dokona szybkiego przeskoku - zakończenie grzania świec.

a sprawdziles ile tych swiec jeszcze grzeje? (omomierzem/miernikiem elektronicznym?)
Czy podgrzanie np 3x pomaga czy nie bardzo?
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 21:38:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Nie, to nie pomaga. Świece były sprawdzane w warsztacie. A jaką powinny mieć oporność? Lub jak sprawdzić ich działanie?

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 00:04:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przeczytaj dokładnie jak robi się logi statyczne, a jak dynamiczne, gdyż te które zrobiłeś nie nadają się do oceny.

statyczne robimy tak, że silnik jest nagrzany, samochód stoi i pracuje na jałowym, a Ty nie naciskasz gazu, tylko logujesz wskazane grupy [001, 003, 004, 007, 013, 014, 018].

dynamiczne z kolei tak, że wrzucasz 3ci bieg przy 1500rpm i wciskasz pedał gazu w 100% i trzymasz do 4000rpm nie puszczając ani na chwilę - w tym czasie logując.

tak to powinno wyglądać: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... fb+log%F3w

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 16:02:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Kolego specPC zwroc sie z prosba do Meszruma (jesli nie wiesz jak)
aby Ci podpowiedzial, jak zmienic dawke startowa paliwa.

lub jak wolisz przeczytaj temat w ktorym rowniez sam uczestniczyles:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=99284

mialem ten sam problem, za zimnym krecil i krecil, a jak zalapal to trzeba bylo gau dodawac aby nie zgasl. ja zmienilem dawke startowa, dwie proby w dziesiacio godzinnych odstepach przy -9C i zero problemow, pali jakby cieply byl!

nie twierdze ze Tobie rowniez to pomoze, ale jak nie sprobojesz to napewno sie nie dowiesz.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 19:39:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
meszrum ale logi Basic są dobrze zrobione, jak również dynamiczne w czasie jazdy. Zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś. Tylko normalne, statyczne spierdzieliłem.

Panowie udało mi się rozwiązać problem dziwnego, ciężkiego palenia samochodu. Tak jak wydawało mi się, praca silnika przy odpalaniu nie była ciężka, mulista lecz zaskakująco sprawna, lekka, szybko - no nie wiem jak to określić. Tak więc przejdźmy do rzeczy, podjechałem do sklepi kupiłem zawór kierunkowy 12 mm i 6 opasek zaciskowych 20x12, wyciągnąłem przewód zasilania paliwem (pomiędzy filtrem i rurką metalową od strony pasażera) i przeciąłem go na połowę wstawiając w/w zaworek i zaciskając go opaskami zaciskowymi. Rozciągnięte końcówki zostały przycięte, tak aby osiągnąć podobna długość orginalnego węża i oczywiście montaż z nowymi opaskami zaciskowymi - zresztą wszystkie opaski wymienione na nowe.
Chwila strachu i ......... dopalenie od pierwszego zakręcenia.
Po 2h w temperaturze -7' od strzału
Po 5h w temperaturze -9 - -11' od strzału
Rano jak wstanę postaram się sprawdzić jak zapali, jeśli prawidłowo wstawię fotki z montaży, będzie mały manual. Tak jak myślałem, po prostu za każdym razem paliwo cofało mi się do zbiornika co powodowało dłuższy rozruch.

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 16:08:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Ehh wszystko było oki i znów problemy z odpalenie. Trzeba zakręcić parę sekund żeby odpalił:( To jakaś porażka. Ma ktoś jakieś pomysły? Czy zmiana dawki startowej coś zmieni?

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 20:14:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli jej nie zmienisz, to na pewno się nie dowiesz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 00:22:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Przy zbiorniku do 3/4 lub 0,5 pali bez problemu.
Zauważyłem trochę inny problem, czemu Audi nie chce przyśpieszać powyżej 140Km/h?

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 00:30:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zróbże w końcu prawidłowo logi.
to co zrobiłeś wcześniej jest bezużyteczne - jest zrobione źle.
jeżeli piszemy, że są źle zrobione, to są zrobione źle.
[trzymasz pedał gazu na 100%, potem puszczasz, znowu wciskasz etc]

masz napisane które grupy i jak. załączyłem powyżej przykładowe prawidłowe logi. spójrz, porównaj i wyciągnij wnioski.

2.5TDI V6 przyspiesza płynnie do ok. 210 km/h, po czym rozpędza się powoli. jeżeli masz inaczej, to masz popsuty samochód.
co jest popsute? to wyjdzie w logach [patrz wyżej].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2010 18:53:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Logi zrobione zgodnie z założeniami:
Logi Dynamiczne
Logi Normalne (Bez Gazu i z Gazem)
Grupy Basic Settings (logowane w czasi)

http://s648.chomikuj.pl/File.aspx?id=23 ... e=LOGI.rar

http://s648.chomikuj.pl/File.aspx?id=235714378&vid=235714378&tk=1546391&t=634012483827071840&d=70&k=1340168&name=LOGI.rar

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2010 21:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
SpecPC napisał(a):
Logi zrobione zgodnie z założeniami:

oj chlopie postepy sa ale to ciagle nie to!
na priva pytales sie jak zrobic logi.. napisalem but do konca i do min 4 tys a tu co? - logi dynamiczne koncza sie na ok 3600 - zastanow sie czy klopoty z moca masz do 3600 (to co zlogowales) czy wlasnie wyzej?
"Wczuj" sie troche w role "ogladajacych" - czy myslisz ze wygodne jest sciaganie z jakis chomikow i rozpakowywanie? Czy nie mozesz tego uploadowac jako zdjecia i zamiescic w watku linki (podpisane oczywiscie)?
W pliku masz grupe "logi normalne z gazem" - spokojnie mozesz zmienic nazwe tego katalogu na nienormalne (sa logi statyczne, dynamiczne i BS - nie ma normalnych z przygazowka)
To nie jest moje czy Meszruma widzimisie bys zrobil to jak trzeba - widac w 011D, ze sa jakies klopoty z cisnieniem ladowania.. jezeli mialbys przeladowania naprzemiennie z niedoladowaniami to prawdopodobnie mialbys po prostu turbine do roboty/czyszczenia.. ciagle niedoladowanie wskazywalo by ze prawdopodobnie masz nieszczelny dolot (spradz opaski zaciskowe itp w dolocie, poszukaj czy nie ma syczenia itp), niska dawka w 001S przy tym wskazywalaby na klopoty z pompa wtryskowa (u Ciebie tego nie widze) - jak widzisz jest sporo zaleznosci pomiedzy logami i zeby to sensownie przeanalizowac musialbys zrobi NORMALNE LOGI
Masz dwie korekcje poza normami (glowica od strony kierowcy) i prawd. uwalony termostat ale tutaj narazie nie szukalbym przyczyny braku mocy
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 00:50:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
No wiem wiem, zaraz to poprawię, staram się ale jak zwykle coś nie wychodzi - mam nadzieje że dojdę do wprawy.
Jeśli chodzi o brak mocy, występuje on dopiero na biegu 4 przy ok. 2500 obr. więc nie wiem jak to traktować.
Hmm czy brak mocy może być związany z założonymi zupełnie innymi wtryskami tzn. założone mam nowe wtryski 059 130 201 F (AKN 180KM), natomiast orginalne są 059 130 201 - bez litery na końcu. Mimo wszystko, gdy znalazłem wtryski 059 130 201 D - wymontowałem je z silnika AFB 1999 r. samochód w ogóle nie jechał. Prócz wtrysków również wymienione mam turbo na wersje od 180KM.

W sprawie logów dynamicznych - niestety nie miałem możliwości zrobić do większych obrotów z powodu prawku warunków drogowych.

Logi dynamiczne:
Log (0 - 003,008,011,003,008,011,003,008,011)

Logi statyczne:
Log (0 - 001,003)
Log (0 - 004,007,013)
Log (0 - 013,014,018)

Logi Basic Settings:
Log (0 - 000)
Log (0 - 003)
Log (0 - 004)
Log (0 - 011)

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2010 22:42:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Twoje auto niestety serwisowane bylo troche fantazyjnie i ciezko powiedziec co tam jeszcze "nie z tego modelu jest".. nie rozumiem po co kupowano nowe wtryski nie do tego modelu (nie do tej pompy wtryskowej!)????
A pompe wtryskowa masz od swojego modelu? (pytanie jak najbardziej powazne gdyz jak piszesz auto z nie swoimi wtryskami jezdzi lepiej niz z dedykowanymi)

Z logow wynika, ze:
- nie widac, zeby pompa wtryskowa padake zaliczala (wartosci w 001S sa w normie)
- auto jest niedogrzane, uszkodzony jest termostat lub czujnik temp (007S)
- korekcje cylindra 5 i 6tego sa poza norma producenta (014S)
- EGR dziala (003BS)
- kat wtrysku jest ustawiony poprawnie (004BS)
- z grubsza cisnienie zadane trzyma sie w jako takich ryzach jednak czesciej niedoladowuje niz przeladowuje (011D) - taki urok/stan T lub jest to polaczone ze stanem przeplywomierza
- przeplyw rejestrowany przez przeplywomierz jest /wydaje mi sie/ zanizony (003D) co powoduje, ze tnie delikatnie dawki ogranicznik dymienia (008D). Zabiera to troche koni autu ale nie sadze by mialoby byc to tak mocno odczuwalne


To co ja bym zrobil to przeczyscil przeplywomierz (instrukcja jest gdzies w podpietych watkach) lub ewentulanie na probe podmienil na inny w 100% sprawny (moze jakis mechanik-diagnosta mam taki wlasnie do takiego celu).
Jezeli to nie przeplywomierz to oczywiscie moze to byc polaczone z korekcjami poza norma (obrazowo: wytarte krzywki powoduja, ze cylindry 5 i 6 nie sa w stanie napelniac sie we wlasciwym stopniu wiec przeplyw rejestrowany przez przeplywomierz spada) - z tym, ze jak podmieniane byly wtryski to ten kto to robil musil widziec walki i pewnie zadal sobie trud by ogladnac czy hydraulika gdzies sie nie rozleciala

Masz tiptronica? - jezeli tak to mozesz zlogowac dynamicznie 009 w skrzyni biegow (uwaga! w vagcom laczysz sie ze skrzynia a nie silnikiem) i tam widzisz szacowany przez skrzynie moment obrotowy: moc = (obroty * moment)/7022 to wartosc szacowana a nie "hamownia za darmo"

Moze co do mocy Twoje oczekiwania sa po prostu wygorowane? A6 quattro w automacie z silnikiem ktory powiedzmy ma przy lekko tnacej przeplywce np 140 koni mistrzem sprintu nie bedzie (dla przykladu ford focus 1.6tdci 110 konny w manualu przerobi Ciebie na swiatlach bez problemu)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2010 13:56:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
przemekk74 napisał(a):
Twoje auto niestety serwisowane bylo troche fantazyjnie i ciezko powiedziec co tam jeszcze "nie z tego modelu jest".. nie rozumiem po co kupowano nowe wtryski nie do tego modelu (nie do tej pompy wtryskowej!)????
A pompe wtryskowa masz od swojego modelu? (pytanie jak najbardziej powazne gdyz jak piszesz auto z nie swoimi wtryskami jezdzi lepiej niz z dedykowanymi)

Z logow wynika, ze:
- nie widac, zeby pompa wtryskowa padake zaliczala (wartosci w 001S sa w normie)
- auto jest niedogrzane, uszkodzony jest termostat lub czujnik temp (007S)
- korekcje cylindra 5 i 6tego sa poza norma producenta (014S)
- EGR dziala (003BS)
- kat wtrysku jest ustawiony poprawnie (004BS)
- z grubsza cisnienie zadane trzyma sie w jako takich ryzach jednak czesciej niedoladowuje niz przeladowuje (011D) - taki urok/stan T lub jest to polaczone ze stanem przeplywomierza
- przeplyw rejestrowany przez przeplywomierz jest /wydaje mi sie/ zanizony (003D) co powoduje, ze tnie delikatnie dawki ogranicznik dymienia (008D). Zabiera to troche koni autu ale nie sadze by mialoby byc to tak mocno odczuwalne


To co ja bym zrobil to przeczyscil przeplywomierz (instrukcja jest gdzies w podpietych watkach) lub ewentulanie na probe podmienil na inny w 100% sprawny (moze jakis mechanik-diagnosta mam taki wlasnie do takiego celu).
Jezeli to nie przeplywomierz to oczywiscie moze to byc polaczone z korekcjami poza norma (obrazowo: wytarte krzywki powoduja, ze cylindry 5 i 6 nie sa w stanie napelniac sie we wlasciwym stopniu wiec przeplyw rejestrowany przez przeplywomierz spada) - z tym, ze jak podmieniane byly wtryski to ten kto to robil musil widziec walki i pewnie zadal sobie trud by ogladnac czy hydraulika gdzies sie nie rozleciala

Masz tiptronica? - jezeli tak to mozesz zlogowac dynamicznie 009 w skrzyni biegow (uwaga! w vagcom laczysz sie ze skrzynia a nie silnikiem) i tam widzisz szacowany przez skrzynie moment obrotowy: moc = (obroty * moment)/7022 to wartosc szacowana a nie "hamownia za darmo"

Moze co do mocy Twoje oczekiwania sa po prostu wygorowane? A6 quattro w automacie z silnikiem ktory powiedzmy ma przy lekko tnacej przeplywce np 140 koni mistrzem sprintu nie bedzie (dla przykladu ford focus 1.6tdci 110 konny w manualu przerobi Ciebie na swiatlach bez problemu)
Pozdrawiam,
Przemek


Wtryski zakładałem sam, przeglądałem wałki i są wporządku ( to samo również powiedział warsztat ADT przy sprawdzaniu ich). Hmm dzisiaj spisze numery z pompy wtryskowej i podam na forum.
Jeśli chodzi o przepływkę to założyłem zupełnie nową z tydzień temu, więc zabrudzona nie powinna być.
Turbo wymieniony, chyba że one nie pompuje i przepływka nie daje odpowiednich wartości?

Mam TipTronica, spróbuje dzisiaj zlogować skrzynie na kanale 009 ... ale czy tu również musi być silnik rozgrzany do 90*?

Termostat wymieniałem na nowy miesiąc temu, razem z rozrządem. Założyłem karton przed chłodnice i rozgrzanie to też lipa trzeba troche go pokatować... Może wymienie ten czujnik temperetury cieczy chłodzącej?

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AFB] Problem z odpalaniem zimnego ... LOGI DO OCE
PostNapisane: 10.lut.2010 18:50:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
Turbina pompuje teoretycznie dostatecznie - przynajmniej to wynika z logu 011D (roznica pomiedzy cisnieniem zadanym a zmierzonym nie jest jakas wielka)
Przeplywka rejestruje slaby przeplyw (przyjmujemy, ze jest w 100% sprawna, zakladam takze ze jest dedykowana do Twojego silnika a nie "jakiegos TDI" ). Piszesz, ze sterowanie zaworami masz w pelni sprawne - oznacza to, ze ze strony samego silnika nie ma/nie powinno byc przeszkod "formalnych" jezeli chodzi o przeplyw powietrza... zeby powietrze do silnika wlatywalo to musi z niego jakos sie wydostac czyli wydech musi byc drozny
Masz nowe wtryski, ktore zakladam sa nowe a nie "jakies ze szrotu"... piszesz, ze walki i hydraulika ok a jednak na 2 cylindrach ponadnormatywne korekcje (cylindry kompresje maja tak zroznicowane czy moze te roznice wynikaja np z samej pompy wtryskowej???)
Dziwne jest, ze to auto nie chce jezdzic na wtryskach dedykowanych (a te dedykowane byly ok czy to byly jakies ze szrotu o nieznanym stanie?)

Logowanie 009 Tiptronica: mozesz logowac nawet przy silniku majacym temp -20 stopni. To mierzy skrzynia biegow (zimny silnik po prostu bedzie slabszy niz rozgrzany i juz). Na podstawie zmiany predkosci w czasie szacuje moment obrotowy czyli robiac log z gorki uzyskasz "lepsze" wyniki niz "pod gorkie". Producent przyjal jakies zalozenie co do masy auta, kapci, cisnienia atmosferycznego itp wiec wynik jest szacunkiem i niczym wiecej (miej tego swiadomosc)

Czy poza tym, ze Twoje auto wydaje Ci sie slamazarne jest cos z nim nie tak (zrob ten log 009 ale ciagnij do 4tys.. zobaczymy czy moment spada tak drastycznie z obrotami jak piszesz ze to tak odczuwasz)? Moze masz za duze oczekiwania?? A6 to ciezka krowa, A6 w tiptronicu to ciezka krowa gdzie czesc mocy ginie w tiptronicu a A6 w tipie i quattro to ciezka krowa dodatkowo z wiekszymi oporami toczenia (maly przeplyw w 003 wskazuje jednak ze cos tam nie gra w 100% w silniku) - zapewne to auto wg katalogu ma do setki ze 12-13s wiec zupelnie przecietnie na dzisiejsze czasy
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2010 22:10:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Hmm jutro, góra sobota wszystko sprawdzę i wstawię.

Jaki powinien być prawidłowy kąt wtrysku -3,2 do -3 czy -1 do -1,8 bo w warsztacie ustawili mi -3,0 do -3,2 i uważają że tak jest prawidłowo?

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2010 22:47:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
problem w tym samochodzie wynika stąd, że ma T i wtryskiwacze od AKE, a program, to seria. teraz należałoby nieco dłubnąć w mapach tak, by dopasować program do podzespołów [dawka jałowego, dawka rozruchowa, ciśnienie doładowania - T od AKE G2052 v2 nie ma przewężenia, które ma z kolei G2052 v1].

co do kąta wtrysku to jest poprawny. zostaw go.
ma być w przedziale 0* - 4* ATDC.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 16:03:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
teraz należałoby nieco dłubnąć w mapach tak, by dopasować program do podzespołów

jezeli cisnienie otwarcia wtrysku jest niewlasciwe zgledem pompy to nawet jakby wgrac automape z najnowszymi mapami to niewiele to pomoze

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 17:38:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jest właściwe.
można zapodać AM 6.x ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: