.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 16:27:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1.9TDI ]świece żarowe
PostNapisane: 25.sty.2010 21:11:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
hej ,mój problem polega na tym że podczas odkręcania w jednej ze świec chyba przekręciłem gwint ,gdyż kiedy kręce świecę, siedzi w gniezdzie i niema żadnej możliwosci dokręcenia jej ani odkręcenia.Autem jeżdze gdyż jest mi potrzebne do codziennego funkcjonowania wiem ze to nie jest dobry pomysł ponieważ moze ja wysadzić kompresja i bedzie po,, ptokach ".Może ktos z forumowiczów wie jaki jest sposób odkrecenia jej bez zdjęcia głowicy.

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 22:02:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2628
Lokalizacja: EPWA
Uff, zależy ile jej wystaje,ale lepiej zagadaj z jakimś ślusarzem który trochę śrub urwanych powykręcał...Standardem jest nawiercanie i gwintowanie jeśli są na to warunkio techniczne.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 07:33:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Wlłasnie o to chodzi że nie jest urwana poprostu tylko gwint sie obrobił i sie kreci nie mozna jej w zaden sposób wykręcić.

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 08:17:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
Jako iz pracoje w serwisie ssangyonga co prawda to nie vag ale swieczki sie urywaja nawet w autach z 30 tys przebiegiem nie pomogla inwestycja w specjalne nazedzia wurtcha do wykrecania swiec jak gwint padnie to zwalamy glowice jak sie uda to naprawa lub nowa glowica w vag dociaga sie swiece 15Nm o ile dobrze pamietam wymienialem w zony AVF poszlo gladko ale w pl sa magicy co pewnie ci to zrobia bez rozbierania topu polecil bym poszukac konkretnego warsztatu a nie pana juzka w podwurku by nie wzrosly ci koszta
A naspwawywalem kiedys tez na swiece by ja wyciagnac wybijakiem do lozysk udalo sie ale trza uwazac na alu nie lubi temp.

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 14:57:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
chodzi właśnie o to że swieca nie jest urwana tylko najprawdopodobnie jest gwint zerwany ,nie mozna jej odkrecic ani dokrecic ,a magików niestetyt trudno znalezdz co zrobiliby to bez sciagania głowicy.

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 18:44:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
Jak gwint ci zerwalo to raczej w glowicy b to alu a swieca stal nierdzewna i twarda jedynie naspawac i wybic puzniej to zestaw naprawczy gwintuw ale to kupa roboty .. I widzi mi sie zwalanie glowicy za duzo opilkuw ja na swoim bym nie ryzykowal..
Zalej na zimnym silniku miejsce wokol swiecy pol na pol rozcieczonym plynem do naczyn odpal auto jak beda banki to wali bokiem kompresja i trza robic jak cisza to bycmoze ukreciles swiece w polowie w jej korpusie wdedy to jezdzic! Mozesz pryskac plynem dopuki silnik sie nie zagrzeje jak goracy za szybko odparuje.

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 00:51:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2008 09:11:48
Posty: 26
Lokalizacja: [Gdańsk]
jestem na bieżąco, gdyż aktualnie przerabiam temat.

1.nie jeździj z ukręconą świecą, bo ewentualna całkiem możliwa dalsza usterka będzie cię dużo więcej kosztowała.

2. bez zdejmowania głowicy się nie obejdzie. jakiekolwiek rozwiercanie na silniku grozi dostaniem się opiłków.

zaciśnij zęby i przyjmij na klatę następujące koszty:
- 140 świece,
- 300 uszczelki, śruby, podkładki,
- 250 usunięcie świecy, planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworów,
- 350 demontaż, montaż głowicy.

ja dodatkowo (przy okazji) wymieniłem napinacz paska wielorowkowego (ori 340) + pasek (40). rozruszałem także kierownice turbiny.

z 200 zrobiło się 1450. życie. i tak lubię moją A6. przy okazji zobaczyłem, że serducho jest w dobrym stanie mimo 300 kkm. to też na swoją cenę :)

errata: jeszcze wymieniłem napinacz paska klimatyzacji i uzupełniłem płyn chłodniczy (1l koncentratu) - pod uszczelką był drobny wyciek, więc i tak niebawem trzeba by to było zrobić. kolejne 100 zł. razem: 1550.

_________________
A6 C5 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: