.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 02:08:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Wymiana bloku z AAT do AEL - pilne!!!
PostNapisane: 29.sty.2010 12:51:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2006 18:22:03
Posty: 345
Lokalizacja: Wrocław
Auto: jest kilka :)
Jako że szwagrowi w AEL-u pękl korbowód i zrobiła się dziurka w bloku trzeba wymienic silnik. Teraz ważne pytanie! Mogę kupić słupek z silnika AAT a resztę gratów przełożyć z AEL-a. Czy taka konfiguracja się sprawdzi? Przeczytałem kilka tematów na temat różnic w tych silnikach ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na to czy tłoki i korby są różne w tych silnikach. Sprawa jest pilna bo auto musi by jak najszybciej na chodzie. Czy lepiej szukać bloku (słupka) z AEL-a?

_________________
Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI quattro :D
Audi A6 C4 Avant 2,5 TDI AEL 6-gang -35 mm VOGTLAND (do sprzedania)
VW Caravelle T4 LONG 2,5 TDI WORKWOOD by "Qpeciarz" :)
Fiat Ducato MAXI 2,8 JTD 2004 WORKWOOD
Audi A6 C4 Avant 2,5 TDI quattro AEL 6-gang (szwagra) SPRZEDANE
Audi A4 B5 Avant 1,9 TDI quattro AFN (nowy nabytek taty)
Audi 80 GTE [B2] '84 1.8 DZ 112ps [g-tech 7,99s / 100km/h] SPRZEDANE :-(
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 13:17:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Tutaj piszą że niby AEL ma wał wzmocniony:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... orbowy+ael

Tutaj też piszą że wał jest mocniejszy niż w AAT

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... l&start=20



A możesz napisać w jakich warunkach to sie stało? W jakim stanie motor i jaki przebieg?

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 13:23:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2006 18:22:03
Posty: 345
Lokalizacja: Wrocław
Auto: jest kilka :)
Jechał sobie na trasie i nagle cos jakby śnieg sie oderwał czy coś takiego. Silnik pracował normalnie. Po dojechaniu na miejsce okazało się że silnik zostawia za sobą strumyk oleju. No to na podnośnik a tam dziura w bloku na trzy palce. Silnik dalej odpalał i ładnie pracował. Po zdjęciu dołu okazało się że pękł korbowó i coś sie z niego musiało oderwać i wywalić tą dziur, jeszcze dokładnej diagnozy nie ma. Silnik miał przebieg 310 tyś. Mechanik powiedział że to niemożliwe że tak samo z siebie to sie wzieło i swierdził że poprzedni właścicieł musiał troszke katować silnik. No cóż, stało się to się nie odstanie.

[edit]
Byłem u mechanika i sie okazało że jedna podpora wału odpadła i to ona zrobiła dziurę i to jednak nie w bloku tylko w misce olejowej. Podobno korbowód jest cały ale to sie okaże w poniedziałek jak wszytsko będzie rozbebeszone.
Jak myślicie da sie to naprawić czy raczej szykować się na wymiane dołu?

_________________
Audi A6 C6 Avant 3.0 TDI quattro :D
Audi A6 C4 Avant 2,5 TDI AEL 6-gang -35 mm VOGTLAND (do sprzedania)
VW Caravelle T4 LONG 2,5 TDI WORKWOOD by "Qpeciarz" :)
Fiat Ducato MAXI 2,8 JTD 2004 WORKWOOD
Audi A6 C4 Avant 2,5 TDI quattro AEL 6-gang (szwagra) SPRZEDANE
Audi A4 B5 Avant 1,9 TDI quattro AFN (nowy nabytek taty)
Audi 80 GTE [B2] '84 1.8 DZ 112ps [g-tech 7,99s / 100km/h] SPRZEDANE :-(
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: