.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 07:15:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V6 TDi] V6 a niskie temperatury otoczenia - głosy userów V6
PostNapisane: 26.sty.2010 09:41:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Silnik z podpisu, przebieg ok 184 tys.

Temp. otoczenia: minus 16-18 st.

Wentylacja ustawiona na 21,5 w trybie auto

Jazda w cyklu pozamiejskim, 100-120 km/h, dwa pasy w jedną stronę, mały ruch. Przejechane jakieś 100 km.

Wskazówka temp. silnika nie osiągnęła 90 st., zatrzymała się mniej więcej w połowie drogi między kreską "90 st." a tą poniżej.

W jeździe miejskiej w obecnych warunkach pogodowych też właściwie niemożliwe jest osiągnięcie 90 st.

Przy wyłączonym nawiewie problemów z osiągnięciem 90 st. nie ma - nagrzewa się wolniej ale osiąga 90 st.

By wykluczyć problem czujnika kupiłem dziś w ASO i wymieniłem na nowy - bez zmian.

Wiatrak chłodnicy po uruchomieniu silnika daje się zatrzymać ręką, po wyłączeniu silnika wiruje jeszcze przez chwilę. Po wyłączeniu silnika daje się wiatrakiem swobodnie kręcić.

W marcu-kwietniu 2009 wymieniany był kompletny rozrząd (wszystkie paski, rolki, pompa wody), wymieniony miał być też termostat - kupiłem nowy w ASO. Nie było mnie przy wymianie, starego termostatu nie zwrócono mi. Usługa z gwarancją i z (markowymi) częściami warsztatu - chciałem mieć większą pewność i brak problemów.

Czy taka sytuacja to coś normalnego w V6 w obecnych warunkach czy może problemem jednak istnieje?

Opinie inne niż posiadaczy lub mechaników mających z tymi silnikami stycznośc są mi zbędne ....

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 10:20:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
termostat do wymiany. auto nagrzewa sie na odcinku max. 10km przy -15>-20. nadmuch ustawiam zawsze na 20 i tryb eco/auto.
pozdrawiam

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 10:39:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2007 00:16:53
Posty: 153
Lokalizacja: Kraków
Hej

Wezwany , zeznaje :)

Przebieg ok 30kkm więcej niż u Ciebie.
Rozrząd też świeżo wymieniony u Piotrusia, ok 4-5 miesiący temu.

Dzisiaj (-18) na dojście do 90 stopni potrzebowałem ok.15km.
Akurat mam dobrze bo jeżdzę obwodnicą do pracy więc 2 pasy przy 6 biegu (oczywiście na żadnym biegu nie przekraczane 1800rpm)
Do 60 stopni grzane na 18 stopni , od 60 stopni grzanie na HI i max prędkość nawiewu.

Po 15km było już 90 stopni i cały czas się utrzymywało , jednakże po wjechaniu w duży korek (ok.10min w jednym miejscu) temperatura spadła znowu do 60 stopni , czy to normalne? nie wiem...

Pozdr ;)

_________________
A4 B6 2.5 TDI BDH by Piotruś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 11:20:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
Ma się zagrzać do 90 stopni i trzymać to jak byk. Temp. oleju będzie niżej niż zwykle, nawet przy ostrej jeździe.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 14:26:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
Trzeniu napisał(a):


Po 15km było już 90 stopni i cały czas się utrzymywało , jednakże po wjechaniu w duży korek (ok.10min w jednym miejscu) temperatura spadła znowu do 60 stopni , czy to normalne? nie wiem...

Pozdr ;)


Mógł się termostat przyciąć gdy był otwarty i czynnik cały czas przelatywał przez duży obieg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 14:48:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Do userów którym "trzyma" temperaturę: macie webasto w swoich autach?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 16:05:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie mam łebasta ani nie mam takiego dogrzewania swiecami zarowymi (chyba ze mam ale nie sadze/nie widzialem) - generalnie przy wskazaniach temp pomiedzy -10 a -18 (trasa w poniedzialek rano ktora odbylem) i jezdzie spokojnej bez zadnego katowania silnik trzyma "licznikowe 90" - ile sie nagrzewa? w sumie nie wiem dokladnie ale po przejechaniu 2km wskazowka temp ledwo drgnela (ale cieplo juz jakies lecialo z nawiewow) - po 50km to na 100% bylo juz 90licznikowe (generalnie podczas jazdy patrze na droge a nie temp silnika:) )
Nagrzej auto do 90 stopni (skatuj je, rozpal ognisko - po prostu nagrzej) i przejedz w jakies mrozy stylem emeryta po trasie kilka km - jezeli temp zacznie spadac to pewnie termostat nie trzyma (zakladam, ze wskazanie masz prawidlowe)

Pamietam kiedys jak zmienialem termostat w fiescie 1.6D to termostat co wyciagnalem byl bez dziurki (tzn jak zamkniety to zmakniety) a ten co wkladalem mial zrobiona dziurke (to znaczy nawet zamkniety zapewnial jaki obieg przez chlodnice) - moze masz jakis taki termostat z dziurka za duza ??? albo masz jakis g... co sie nigdy nie domyka? (na zasadzie otworzy sie jak trzeba i auta nie zagotujesz ale nagrzewac bedzie sie wolno bo nigdy nie jest zamkniety)
Wiesz o tym, ze kontstuktorzy, Twojego auta mieli akurat dolek w biorytmach i tak wymyslili dojscie do termostatu ze zeby do niego sie dobierac musialbys miec wyrazne powody - a to ze troche dluzej sie nagrzewa (zakladam, ze w nagrzanym temp juz nie spada < 90) wydaje mi sie, ze takim powodem nie jest
W escorcie benzynowym (taki stary z lat 80tych) w rurze silnik-chlodnica byla plastikowa wstawka z dziurka+zaslepka.. po zdjeciu zaslepki widac bylo jak w momencie otwoerania sie termostatu nagle pojawialo sie cisnienie w rurze... moze jakims takim trikiem albo sprawdzaniem "raczką" czy rura przypadkiem nie zaczyna byc ciepla zanim jeszcze termost sie otworzy? (sciaganie przodu na pale czy przeciskanie go przez pasek to slaby pomysl)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 16:11:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Przemek, termostat był kupowany w lutym 2009 r. w ASO VW ul Sąsiedzka, W-wa

Mam rachunek :D


przemekk74 napisał(a):
Nagrzej auto do 90 stopni (skatuj je, rozpal ognisko - po prostu nagrzej) i przejedz w jakies mrozy stylem emeryta po trasie kilka km - jezeli temp zacznie spadac to pewnie termostat nie trzyma (zakladam, ze wskazanie masz prawidlowe)


Tak też zrobiłem wczoraj po wymianie G2/G62.

Zagrzałem do 90 st. jadąc dynamicznie ("dróżka" Legionowo-Marki), wracałem jak emeryt. Wskazówka zaczęła opadać

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 16:19:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
AndyN napisał(a):
Przemek, termostat był kupowany w lutym 2009 r. w ASO VW ul Sąsiedzka, W-wa
Zagrzałem do 90 st. jadąc dynamicznie ("dróżka" Legionowo-Marki), wracałem jak emeryt. Wskazówka zaczęła opadać

no i jak tu kupic cos u vw jak tam takie gXwna sprzedaja...moze w audi maja lepsze :peace:

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2010 02:02:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
AndyN akurat nie doskwierają mi tak wielkie mrozy, ale przy największych jakie były u mnie - minus 8 szt. C - i przy multitroniku (czyt. obroty silnika mniejsze niż 2 tys. - do 2 tys. max) temp. dochodzi do 90 st. C po około 6-7 km jazdy autostradą. I nawet nie drgnie w dół. Przy rozrządzie poleciało wszystko, termostat nowy, przepływomierz Hitachi był czyszczony + G62/G2 sam wymieniłem wcześniej. Sprawa z czujnikiem była taka, że często zagrzewał się do 90 st. C bez problemów w jeździe miejskiej, korki itp. Po wyjeździe na autostradę prawie zawsze opadał do 60 st. C. Silnik jak w podpisie.
pozdr. ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2010 21:43:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 13:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Temp. -20, auto grzeje się do 90 stopni po około 8-12km no chyba że dam mu w palnik to po 6-8 mam 90. Ustawiona temperatura na auto 22 stopnie. Webasto elektryczne wspomaga układ grzewczy od momentu odłączenia świec żarowych do około 60 stopni na wodzie czyli około 70 na na blacie. po osiągnięciu 90 stopni, temperatura nie spada. Nie miałem zastawionej chłodnicy, silnik BFC w stanie dobrym. Zapala wzorowo, nawet przy -20, nie dymi nie skacze po zapaleniu (wymienione wszystkie świeczki bo mi padły 3 to wymieniłem 6). I teraz to co chcesz usłyszeć (przeczytać) ;) , jak będę jechał bardzo spokojnie to nawet po 12 km mam około 70 stopni o nawet jak dojdzie do 90 to jak stanę w korku to spada. Nie jest to wina termostatu bo celowo klamrą zacisnąłem przepływ do chłodnicy i efekt ten dam, zresztą chłodnica i tak była zimna a więc obieg był zamknięty. I to jest normalny objaw, bo współczesne diesle mają problem z ogrzewaniem i basta!. Dlatego cieszę się że dołożyli farelkę do mojego ogrzewania i tym sposobem po 5 minutach od zapalenia mam na wylotach około 40 stopni mimo zimnego silnika i -20 na zewnątrz. Nie przejmuj się, ewentualnie zaciśnij przewód wodny od chłodnicy i sprawdź czy to coś pomoże. Ale myślę że nie.

--
Zapomniałem dopisać, jak złapie już na trasie 90 stopni to potem już temperatura nie opada nawet w korku, ale jak od początku jadę PSJ :P to wtedy mały korek i temp. w dół o jakieś 10 stopni.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Ostatnio edytowano 27.sty.2010 22:00:54 przez wojtek_2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2010 21:56:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Wiem ze tu sami 2.5 TDi-kowcy :peace: ale jak tak skoromnie z 1.9 TDi ;)

Obiawy identyczne jak u was. Ostatnio wymieniony termostat oczywiscie ori aso a jeszcze wczesniej czujnik. Klekocik nie łapie 90 stopni w miescie w trasie po 15 km , wjazd do miasta i jakies czerwone światła i temp leci w dół . nadmuch ustawiony na 19 i 4 kreski :/

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 13:30:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
-18 =po ~ 10km 90 stoi ostro ;) jazda spokojna (max100km/h) ogrzewanie zaczyna dmuchać ciepłym po około 2-3km,na klimie ustawione 22c ,jak złapie 90c to trzyma,aha parkowanie w garażu nieogrzewanym :!!:

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 21:47:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
U mnie do 10km przy -20 i mam 90stopni jak wryte!! nie wazne czy dmuchawa jest max czy nie. Ostatnio przy -30 jak auto postalo 15min na luzie to delikatnie wskazowka opadla ale sie nie dziwie. Tak wiec termostatu albo nie zmienili albo trafil sie gowniany... No i wspolczuje;)

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 22:36:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
w moim AFB temperatura bez względu na tem. zewnętrzną trzyma 90 stopni a klimatronik mam ustawiony na 24 stopnie w trybie automatycznym - swoje 90 stopni odczytuje tylko i wyłacznie z wskaznika na desce a nie z VAG-a , bycmoze na Vagu byłaby troche nizsza ale to tylko moje przypuszczenia

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 00:54:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
no diesel żony AKE - więcej daje w temperaturę niż w jazdę - ok 5 km - i 90 C - gdzie tu ekonomia :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 13:01:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
generalnie jest tu postawione pytanie czysto filozoficzne... czy czesta nienormalnosc jest normalna

W grudniu 2007 gdy kupilem samochod mialem dokladnie tak samo... skatowany mial temp 90stop, praca na wolnych obrotach i temp spadala "do 80"... wymiana termostatu przy okazji wymiany rozrzadu jakos ustabilizowala temp.
Szmelcwagen odwalil kiche z termostatami i juz

Wczoraj odpalilem auto po nocy - temp ok -5st (w Wiedniu konkretnie) i wbilem sie w mega korek. Wizualnie 90st auto osiagnelo po 20min i przejechaniu 1.2km (czyli mozna to przyjac jako czas osiagniecia temp pracy mojego auta na wolnych obrotach
Podczas powrotu do domu (jazda za plugiem serpentynami w Czechach w gorach przy sniezycy okolo 21h - kicha do kwadratu) temp ani razu nie spadla < 90 licznikowego

Mozna tez zrobic tak: zadzwonic do tego ASO szmelcwagena, ktore sprzedalo ten kulawy termostat i bez przyznawania sie ze to u nich kupione zapytac sie czy to sa normalne objway czy nie (nic prostrzego :peace: )
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 13:44:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
przemekk74 napisał(a):
(...)
Szmelcwagen odwalil kiche z termostatami i juz
(...)
(...)Mozna tez zrobic tak: zadzwonic do tego ASO szmelcwagena, ktore sprzedalo ten kulawy termostat i bez przyznawania sie ze to u nich kupione zapytac sie czy to sa normalne objway czy nie (nic prostrzego :peace: )
Przemek


A oni stwierdzą, że to w granicach tolerancji i żebym spadał :diabel:

Wczoraj było jakieś -2 st. i problem automagicznie zniknął :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 16:16:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
Temperatury powinniście bardziej obserwować na klimatroniku niż na desce żeby być precyzyjniejszym. Wskazówka ma tolerancję mniej więcej +/- 10 stopni, czyli w okolicach 80-81 powędruje już do pionu wskazująć 90. Na klimatroniku będzie widać dokładnie jaka jest temperatura cieczy chłodzącej.

Możesz Andy równie dobrze jeździć z wiecznie niedogrzanym motorem, z temperaturami w okolicach 80... Aczkolwiek teraz mrozy zelżały, więc musisz poczekać na kolejne "upalne" dni...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2010 16:30:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Ale sztuczka z klimatronikiem to nie w A4 B6 :?:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: