.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 03:39:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: AEL ciężki rozruch poranny-gdy mroźno
PostNapisane: 23.sty.2010 22:36:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 08:17:03
Posty: 39
Hej! Przyszły mrozy i kłopot, który polega na tym, że podczas porannego rozruchu ok -10 st.C po dwukrotnym podgrzaniu świec kręci i prawie łapie,ale nie może do końca załapać. Problemu nie ma gdy auto stoi w garażu, w którym temperatura jest ok +3 st.C. Czy przyczyną może być akumulator?Świece wymieniałem w tym miesiącu,akumulator nie sprawdzałem ma ok 2 lat,ale jeszcze go nie doładowywałem ( jeżdżę przeważnie krótkie trasy 5-10km),ładowanie podczas jazdy pokazuje mi ok14V.
Auto A6 C4 2.5 Tdi AEL z 1997 r.

_________________
Audi A6/C4/ 2.5 tdi /AEL/ 1997r 140 KM,6 biegów
obecnie Vw Sharan 1.9TDI AFN 110KM 1998r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2010 23:04:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Vag i kat wtrysku do sprawdzenia, wiecej info po wyslileniu sie i odnalezieniu czerwonego przycisku o wdziecznej nazwie "Szukaj" ewentualne sprawdzenie fajek świec żarowych skoro wymieniałeś je miesiac temu.

Ogólnie , ogólne diagno by sie przydało .

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL ciężki rozruch poranny-gdy mroźno
PostNapisane: 24.sty.2010 08:28:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
czarny3544 napisał(a):
Hej! Przyszły mrozy i kłopot, który polega na tym, że podczas porannego rozruchu ok -10 st.C po dwukrotnym podgrzaniu świec kręci i prawie łapie,ale nie może do końca załapać. Problemu nie ma gdy auto stoi w garażu, w którym temperatura jest ok +3 st.C. Czy przyczyną może być akumulator?Świece wymieniałem w tym miesiącu,akumulator nie sprawdzałem ma ok 2 lat,ale jeszcze go nie doładowywałem ( jeżdżę przeważnie krótkie trasy 5-10km),ładowanie podczas jazdy pokazuje mi ok14V.
Auto A6 C4 2.5 Tdi AEL z 1997 r.

1) Ustawić kąt wtrysku
2) Nie wolno podgrzewać świec kilkukrotnie - palisz je w ten sposób.
3) Zadbać o autko zgodnie z 10 przykazaniami dla diesla (filtr paliwa, powietrza, lać dobre paliwo etc... poczytać i wkuć na blachę).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL ciężki rozruch poranny-gdy mroźno
PostNapisane: 24.sty.2010 17:50:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Baskecior napisał(a):
czarny3544 napisał(a):
Hej! Przyszły mrozy i kłopot, który polega na tym, że podczas porannego rozruchu ok -10 st.C po dwukrotnym podgrzaniu świec kręci i prawie łapie,ale nie może do końca załapać. Problemu nie ma gdy auto stoi w garażu, w którym temperatura jest ok +3 st.C. Czy przyczyną może być akumulator?Świece wymieniałem w tym miesiącu,akumulator nie sprawdzałem ma ok 2 lat,ale jeszcze go nie doładowywałem ( jeżdżę przeważnie krótkie trasy 5-10km),ładowanie podczas jazdy pokazuje mi ok14V.
Auto A6 C4 2.5 Tdi AEL z 1997 r.

1) Ustawić kąt wtrysku
2) Nie wolno podgrzewać świec kilkukrotnie - palisz je w ten sposób.
3) Zadbać o autko zgodnie z 10 przykazaniami dla diesla (filtr paliwa, powietrza, lać dobre paliwo etc... poczytać i wkuć na blachę).


coby nowego wątku nie zakładać:
dolewacie jakichś "ulepszaczy" z okazji srogich mrozów??? - pytanie na całkiem powaga


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 18:31:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
taa, ja dolewam skydd-a.

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 18:37:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Nic nie dolewałem i nie będe dolewał.Zawsze diesel u mnie palił bez problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 19:14:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
rafala6 napisał(a):
Nic nie dolewałem i nie będe dolewał.Zawsze diesel u mnie palił bez problemów.


bardziej miałem na uwadze "paliwo" które może przy -30 "zgęstnieć"

chyba jutro flaszkę z ON zostawię na powietrzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 19:44:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Posprawdzaj to co koledzy mówią, choć najłatwiej może teraz będzie sprawdzić akumulator - weź do domu na noc, podładuj, rano podłącz do auta i jak przy -20 odpali ładnie to jego wina. Ja mam właśnie wszystko ok (kąt wtrysku, filtry itd) ale aku niby 3 letni ale jakiś średni i jak jest zimniej niż -15 to potrafi mieć problem, po podładowaniu nawet przy -20 pali "od pierwszego" zakręcenia.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 19:48:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
moj AEL ma problemy z odpaleniem przy -14 ale jeszcze zapali tylko potelepie trochę silnikiem tak jakby nie na wszystkie gary zapalał. Natomiast przy -23 kaplica nie odpalił, podmuchałem ciepłym powietrzem po pompie i dalej nic, dopiero jak podmuchałem po wtryskach to z wielkimi problemami zaskochył.


paliwo Auchan bez żadnych dolewek
nowy aku
reszta standard

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 20:51:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
świece do wymiany na 100%

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 21:08:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Sprawdz tez kapturki na świecach, moze którys nie siedzi.
Moze przekaznik grzania świec żarowych...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 21:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 08:17:03
Posty: 39
dziś aku poszedł do ładowania,zobaczymy

_________________
Audi A6/C4/ 2.5 tdi /AEL/ 1997r 140 KM,6 biegów
obecnie Vw Sharan 1.9TDI AFN 110KM 1998r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL ciężki rozruch poranny-gdy mroźno
PostNapisane: 24.sty.2010 21:36:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ando1414 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
czarny3544 napisał(a):
Hej! Przyszły mrozy i kłopot, który polega na tym, że podczas porannego rozruchu ok -10 st.C po dwukrotnym podgrzaniu świec kręci i prawie łapie,ale nie może do końca załapać. Problemu nie ma gdy auto stoi w garażu, w którym temperatura jest ok +3 st.C. Czy przyczyną może być akumulator?Świece wymieniałem w tym miesiącu,akumulator nie sprawdzałem ma ok 2 lat,ale jeszcze go nie doładowywałem ( jeżdżę przeważnie krótkie trasy 5-10km),ładowanie podczas jazdy pokazuje mi ok14V.
Auto A6 C4 2.5 Tdi AEL z 1997 r.

1) Ustawić kąt wtrysku
2) Nie wolno podgrzewać świec kilkukrotnie - palisz je w ten sposób.
3) Zadbać o autko zgodnie z 10 przykazaniami dla diesla (filtr paliwa, powietrza, lać dobre paliwo etc... poczytać i wkuć na blachę).


coby nowego wątku nie zakładać:
dolewacie jakichś "ulepszaczy" z okazji srogich mrozów??? - pytanie na całkiem powaga

Paliwo zimowe jest w dzisiejszych czasach naprawdę dobrej jakości. W Caddillaku mam może z 7 litrów w baku i pali jak złoto - non-stop stoi pod chmurką i jest odpalany raz na tydzień ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 09:58:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja do AFN a wlałem profilaktycznie - pol litra "jagodzianki na kosciach"... dzis rano bylo -25* - odpalił przy drugiej probie... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 11:26:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
świec niestety nie udało mi się wykręcić bo czułem pod kluczem że się zaczynają uciągać, niechciał bym ich urwać. Prąd chyba pobierają bo dotykałem każdą plusem to każda zaiskrzyła, a z tego co wiem z poprzedniego wozu to jak miałem spaloną świece jak podawałem jej + to nie było żadnej reakcji.
Prąd dochodzi na świece więc przekaźnik i cała reszta odpowiedzialna za grzanie jest chyba ok.

Tak więc dalej jestem w kropce, dzisiaj rano było to samo dopiero jak podmuchałem po wtryskach farelkom to z wielkimi oporami zapalił. -22st.C

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 11:35:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
A mi dzisiaj padł aku. Stary szrot Kager. Podłączyłem nową centrę futurę i doznałem szoku, że nowy akumulator kręci 4x szybciej. Przy -15C odpalił po 3-4 s kręcenia.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 11:44:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Przy -20 odpalilem turbognoja. Trwalo to kilka moze kilkanascie sekund.
Wyraznie lepiej zaczal sie zachowywac po zmianie dawki startowej na 160 jednosek. Wczesniej probowalem wyprzedzac zaplon- bez skutku.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 13:29:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich, tez mam problem z porannym rozruchem ponizej - 8 jest ciezko. ponizej -12 -15 powoli lapie . coraz wiecej zaskakuja az w koncu jak czolg zaczyna chodzic i z chmura mala zalaczyna chodzic...
Przy takim mrozie musimy spelnic kilka warunków:
1.) dolewac ulepszacza do paliwa obnizaja temp zamaraznia filtra i wytrącania sie wody z paliwa) kazda stacja cpn powinna posiadać.
2.) Spręzanie w siloniku musi byc odpowiednie, w zuzytych dieslach rozruch bedzie trudny w takich warunkach.
3.) Swiece zarowe musza byc sprawne, mozna sprawdzic kablem podpiętym do plusa czy iskrza, jesli tak sa sprawne i powinny grzac ale jesli maja kilka lat moga iskrzyc i grzac ale juz słabiejk, trzeba by u elektryka zmierzyć ich opór.
4.) Kąt wtrysku musi być prawidłowo ustawiony
5.) DAawka startowa musi być prawidłowa.
6.) przewody paliwowe muszą być szczelne, w razie wycieków paliwo spływa w kierunkuy zbiornika paliwa i zanim zassie to aku moze klęknąć.
7.) Akumulator musi być naładowany a rozrusznik sprawny bo diesewl potrzebuje kopa aby stworzyć odpowiednie ci snienie w komorze spalania potrzebne do zaplonu ON.
8.) Wtryski nie powinny LAĆ na zimnym silniku

P.S

Moj diesel nie spełnia wszystkich kryteriów więc oddałem wtryski ( zapasowe) do sprawdzenia, bo moje na zimnym leja (na ciepłym dawki korekcyjne bliskie 0)

Nie wiem jaką mam dawkę rozruchową, kto podpowie jaka powinna być a AAT ??

JAk to sprawdzę to musi palić za 1 lub 2 razem a nie dopiero na 2 akumulatorze ...

POzdrawiam i czekam na info od kogoś kto wie jak poustawiać te dawki rozruchowe w AAT

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 08:40:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Mój dzisiejszy rozruch przy -21,5 C z nową centrą futurą.

http://www.youtube.com/watch?v=LmXy5As69iU

Odpalił za drugim razem.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 09:23:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Widać że coś jeszcze masz nie tak, może paliwo, może filtr paliwa, bo długo musiał kręcić, choć powera ma niezłego aku :)

Mój aku był w mieszkaniu w nocy (aku słaby i na mrozie wiekszym niż -10 szybko pada), rano wyszedłem i go wsadziłem i prawie "od dotknięcia" załapał, choć co prawda tylko -17 było.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: