.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.maja.2024 04:32:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI V6 AKE] Motor pracuje nierówno , siwy dym
PostNapisane: 19.sty.2010 17:16:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2009 21:17:43
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań/Jarocin
Witam. Jestem nowy na tym forum. Jestem od 2 lat szcześliwym posiadaczem Audi 2,5TDI V6 AKE z napędem tylko na przód. Przjechałem nim 100tym km. Dzisiaj zdarzył mi się dziwny przypadek.
Zakopałem się w niewielim śniegu , mieliłem z minutę w tym śniegu , obr dochodziły do 4tys, przełączająłem delikatnie i powoli TIPa do przodu i do tyłu.
Przy ostatniej próbie wyjechania na D nagle .... szarpniecie, spadek mocy, zapalenie lampek ESP i ABS.
Od tej chwili silnik zapala ale pracuje nierówno , dymi na siwo i mocno śmierdzi jakąś spalenizną.
Zawiozłem auto w Poznaniu do mechaniora na lawecie.
Mechanik stawia na turbinę. Zobaczy co się stało dopiero jutro.
Co myślicie, co mogło strzelic w silniku?
Nadmienię że:
- turbulm mi zacinało lekko kierownice ale nie brało oleju, było sprawne
- miałem jedną z głowic na korekcjach czasami nawet -2,7, zazwyczaj było -1.4 praawie równo na całej głowicy
- automat mi lekko przeciągał na 1,2,3 ale działał jak na razie bez zarztu.
Myślałem ze to padł automat, ale kolor niebieskawy spalin i ich zapach raczej mówi o spalaniu , może się mylę, ale chyba oleju. Poza tym silnik chodzi bardzo nie równo na jałowym, tak jakby nie palił na wszystkie gary.
Czy gdyby poleciały dźwigienki na głowicy to teżbyłby taki objaw (korekcje)?
Serwis skrzyń automatycznych mówił że pewnie spaliłem sprzęgło hydrokinetyczne, ale też zdziwiła ich zła praca silnika.
Logów nie zrobiłem, było to poza moim miejscem zamieszkania, liczę na to ze warsztat będzie wiedział co robić.

_________________
A6 C5 2,5TDI r2001 Avant ośka TiPtronic AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 23:46:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zacznij do diagnostyki statycznej / BS [logi] i odczytania błędów.
jak to zrobić - w moim podpisie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 21:28:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2009 21:17:43
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań/Jarocin
Samochód naprawiony, okazało się że padła pompa, dokładniej jakiś tłoczek wymienili, obudowę pompy , uszczelki no i sterownik.
Niestety nie zdążyłem zrobić logów przed mechanikiem, więc nie wiem jak takie uzkodzenie widać na Vagu.
Po naprawie podłączyłem tylko Vaga po trasie 75km. 90stC na wskaźnikach, 85stC na vagu, i wszystko ok poza korekcjami lewej głowicy które dochodzą do -4 na wszystkich cylindrach głowicy.
Logów nie robiłem bo ślizgawka i mróz , moze w sobotę zrobię stat , bs dyn. Autku wychodzi za ~10tys km rozrząd. Autko chodzi jak zegarek :-)

_________________
A6 C5 2,5TDI r2001 Avant ośka TiPtronic AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 21:28:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
jarandy napisał(a):
Samochód naprawiony, okazało się że padła pompa, dokładniej jakiś tłoczek wymienili, obudowę pompy , uszczelki no i sterownik.
Niestety nie zdążyłem zrobić logów przed mechanikiem, więc nie wie...


A gdzie w Poznaniu Ci to naprawili i jeśli to nie jest tajemnica ile zapłaciłeś?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2010 17:57:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2009 21:17:43
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań/Jarocin
mechanik zdiagnozował, zdemontował i zamontował pompę, ustwił kąt wtrysku, który serwis bosch naprawiał pompę to nie wiem, nie pytałem. Koszt 3tys.
Po naprawie dali stare części pompy. Jak odbierałem autko to mechanik miał na warsztacie inne A6 2,5TDI V6 w którym własnie robił wałki, wiec na silnikczkach chyba się zna. Kąt wtrysku ustawił na granicy, ale w normie.

_________________
A6 C5 2,5TDI r2001 Avant ośka TiPtronic AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2010 22:56:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
jarandy napisał(a):
mechanik zdiagnozował, zdemontował i zamontował pompę, ustwił kąt wtrysku, który serwis bosch naprawiał pompę to nie wiem, nie pytałem. Koszt 3tys.
Po naprawie dali stare części pompy. Jak odbierałem autko to mechanik miał na warsztacie inne A6 2,5TDI V6 w którym własnie robił wałki, wiec na silnikczkach chyba się zna. Kąt wtrysku ustawił na granicy, ale w normie.


No ale ciekawi nas kto Ci to robił :?: ;)

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 19:01:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2009 21:17:43
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań/Jarocin
Myślałem ze pytanie jest o pompiarza. Audi naprawiał Moto-Service na Świerkowej (Dębiec) . Wg mnie warsztat godny polecenia.

_________________
A6 C5 2,5TDI r2001 Avant ośka TiPtronic AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: