.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 16:52:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 ABH 1992] Napędy
PostNapisane: 02.lut.2010 00:22:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
zanim auto trafi w ręce "doświadczonych" mechaników poproszę Was o domniemania/diagnozę

1. Usterka nie występuje za każdym razem
2. Zdecydowanie częściej występuje przy skręcie w prawo
3. Nie występuje przy jeździe na wstecznym
4. Nie występuje podczas jazdy na jałowym i hamowaniu silnikiem
5. to raczej tyla oś

Na ostrym skręcie - powiedzmy 90 stopni auto najkrócej mówiąc zachowuje się tak jakby miało zblokowany tylny most - dudni drga itd... - wrażenie jakby jedno koło było "wleczone"

objawy występują często ale nie zawsze (powtarzałem wielokrotnie identyczny manewr i czasami objawy występują a czasami nie) -

i moje pytanie - czy torsen może być "trochę" popsuty?
czy to kwestia wału?

za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 09:08:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Jedz na jakis śliski plac , wez ze soba dwóch kumpli i skrecaj a oni niech obserwuja tylne koła , w razie co bedzie widać. Z tego co mówisz wyglada na to ze czasem torsen sie blokuje :/

Olej w dyferku jest ????? nie wycieka ???? Zmieniany był ?

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 09:59:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Powiem krótki i myślę, że temat powinien zostać wkrótce zamknięty...

TEN TYP TAK MA. :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 10:12:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
DeS napisał(a):
Powiem krótki i myślę, że temat powinien zostać wkrótce zamknięty...

TEN TYP TAK MA. :peace:


serdecznie proszę o rozwinięcie myśli :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 10:31:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Poprostu.. torsen w moscie jest spięty... a nie otwarty jak zwykły mechanizm.

fylm:

http://www.youtube.com/watch?v=osKLMzYxyyw

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 11:10:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
DeS napisał(a):
Powiem krótki i myślę, że temat powinien zostać wkrótce zamknięty...

TEN TYP TAK MA. :peace:


tak jak mówisz. A dudnienie i drgania sa od albo wywalonych tylnych amorów, albo wywalonego tylnego "wahacza" regulowanego.
Po wymianie w/w elementów efekty negatywne ustepują.
Podnieś auto na podnośniku i poruszaj kołem góra dół, przód tył i zobaczysz czy stuka i czy sa luzy.
Generalnie u mnie żeby ten efekt zniwelować całą zawiechę z tyłu robiłem oprócz wspomianych elementów (z tym że one najbardziej na to wpływają)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 14:32:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
o torsenie wyczytałem cały internet :) i wszystko się zgadza - dobrze piszecie

tylko nigdy wcześniej "mój torsen" się tak agresywnie nie zachowywał - w zasadzie udawał, że go nie ma?
U mnie objawy występują przy normalnym, zwykłym skręcie - gdzie nie mam mowy o drastycznym uślizgu kół itd...

i cytat z tej stronki
http://grupab.vdclan.com/index.php?opti ... 7&Itemid=2

Przepływ mocy

Podczas normalnego przejeżdżania zakrętów (brak uślizgu żadnego z kół) dyferencjał TorSena spełnia tą samą funkcję, co normalny dyferencjał. W przypadku, gdy samochód skręca w lewo, półoś prawego koło obraca się szybciej, a półoś koła lewego wolniej względem obudowy dyferencjały. Różnica prędkości kątowych poszczególnych kół jest niewielka, dlatego moment obrotowy przenoszony jest wciąż z ślimacznic (satelit) na ślimaka (koło słoneczne) i mechanizm różnicowy nie blokuje się. Gdy jedno z kół, np. prawe, straci przyczepność z jakiegoś powodu, elementy wewnątrz dyferencjały zaczynają się zazębiać. Szybko obracająca się prawa ślimacznica napędzi swojego ślimaka, a poprzez koła synchronizujące również lewą ślimacznice. W momencie, gdy ślimak napędza ślimacznice, mechanizm różnicowy TorSena się zblokuje.W rezultacie ślimaki obu półosi spinają się razem, a koła po obu stronach samochodu zaczynają obracać się z tą samą prędkością.

Des - filmik świetny - kiedyś próbowałem to zbudować ale za mało klocków dziecku kupiłem - i kół zębatych brakło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 14:50:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
posprawdzaj dokładnie zawieche górny wahacz i dolny ta duża tulejke ona raczej jest do wymiany i przedewszystkim ustaw zbieznosc/kąty tylnej osi

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 17:14:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
odepnij wtyczke od sterownika abs'u pod siedzieniem i sprawdz.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 19:47:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Cytuj:
Gdy jedno z kół, np. prawe, straci przyczepność z jakiegoś powodu, elementy wewnątrz dyferencjały zaczynają się zazębiać. Szybko obracająca się prawa ślimacznica napędzi swojego ślimaka, a poprzez koła synchronizujące również lewą ślimacznice. W momencie, gdy ślimak napędza ślimacznice, mechanizm różnicowy TorSena się zblokuje.W rezultacie ślimaki obu półosi spinają się razem, a koła po obu stronach samochodu zaczynają obracać się z tą samą prędkością.

Panowie, pytanie z mojej strony, odnośnie części cytatu, którą pogrubiłem, bo już sam zgłupiałem :peace:
Czy torsen w tylnym dyfrze:
1. blokuje 100% gdy zadziała (i przekazuje równe wartości momentu na lewe i prawe koło) jak można wnioskowac z cytatu, a co moim zdaniem powodowałoby czasem dziwne sytuacje,
2. czy rozdziela "inteligentnie" moment po kołach w zależności od przyczepności (np. od 75 do 25% na dane koło, tak jak to robi centralny między osiami) i pomaga nam dając jednocześnie odrobinę "fun'u":?:

Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 20:47:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
odpowiem ci z praktyki. Jak wjechałem ostatnio tyłem w zaspe (i brzuchem auta się zawiesiłem) - tylne prawe koło było uniesione a wszystkie inne na śliskim śniegu to prawie cały moment szedł na to koło w efekcie czego nie mogłem ruszyć autem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 22:50:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Mauzer napisał(a):
odepnij wtyczke od sterownika abs'u pod siedzieniem i sprawdz.


Miałem jeszcze przeczekać ten moment - ale Mauzer, wywołałeś mnie do odpowiedzi
a w zasadzie do zadania pytania - czy czysto mechaniczny torsen ma coś wspólnego z ABS? - w V8?

juzek V8 - (żebym nie był źle zrozumiany) - zdecydowanie słuszna diagnoza i wskazówka -

mam nadzieję, że temat przebadamy dogłębnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2010 23:32:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
akurat mam doczynienia z v8 od wielu lat mam tym samochodem przejechane z 200 tys.km jestem mechanikiem mam swój warsztat dobrze radze zobacz tuleje wahacza dolnego te z przodu i ta od wewnatrz

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 00:09:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ando1414 napisał(a):
Mauzer napisał(a):
odepnij wtyczke od sterownika abs'u pod siedzieniem i sprawdz.


Miałem jeszcze przeczekać ten moment - ale Mauzer, wywołałeś mnie do odpowiedzi
a w zasadzie do zadania pytania - czy czysto mechaniczny torsen ma coś wspólnego z ABS? - w V8?


jak odepniesz i wtedy sprawdzisz to pogadamy :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 14:29:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
juzek v8 napisał(a):
akurat mam doczynienia z v8 od wielu lat mam tym samochodem przejechane z 200 tys.km jestem mechanikiem mam swój warsztat dobrze radze zobacz tuleje wahacza dolnego te z przodu i ta od wewnatrz


dokładnie - no specjalnie napisałem, że nie chcę być źle zrozumiany

Mauzer - wtyka odpięta - obaczym co będzie - jak pisałem problem występuje czasami więc poczekam ze 2 dni - pisz w tym czasie o związkach abs z torsenem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2010 14:42:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
podepnę się, odnośnie wymiany oleju w tylnym moście, jaki i ile oleju tam wlać? A z torsenem to nie bardzo jestem zorientowany, on znajduję się na końcu skrzyni biegów? jaki tam olej wlać? taki jak do dyfra? jest siakaś sruba do spuszczania?

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 07:24:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
zioolko napisał(a):
odpowiem ci z praktyki. Jak wjechałem ostatnio tyłem w zaspe (i brzuchem auta się zawiesiłem) - tylne prawe koło było uniesione a wszystkie inne na śliskim śniegu to prawie cały moment szedł na to koło w efekcie czego nie mogłem ruszyć autem.


może miałeś 4 koła w powietrzu?

"The car will not be able to move if one front and both rear wheels lose traction. The Torsen effect with a front wheel raised in the air will not happen on V8 with automatic transmission because it does not feature a Torsen center differential - if front axle loses traction, the multi-plate clutch is automatically locked transferring up to 100% of torque to the rear axle."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 08:09:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to bardzo ciekawe ale w automacie też jest torsen w środku

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 08:21:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
maciu napisał(a):
to bardzo ciekawe ale w automacie też jest torsen w środku


no właśnie mam od dawna wątpliwości?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2010 09:06:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
nie powinieneś mieć, co prawda w etce tego nie widać ale już np. w elsie
i innych serwisówkach jest

pracuje w oleju przekładniowym a nie w atfie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: