.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 11:44:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 12:20:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
cygaro-avant napisał(a):
( ... )
- nie jest prawdą, że po wymianie tarcz i klocków tłoczek mam mniejszy skok - skok jest zawsze ten sam, bo w miarę ścierania się okładzin i tarcz, tłoczek wysuwa się stopniowo z zacisku

Masz rację. Tłoczek wysuwa się zawsze na taką samą odległość.
Jednak przy nowych tarczach i klockach, po dotarciu elementów, ręczny łapie lepiej i subiektywnie wcześniej. To taki skrót myślowy, nieprzemyślany ;)

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 12:54:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
skok recznego regulujesz sruba pod autem przy mocowaniu linek

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 20:55:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Ja tez chciałbym o hamulcach, ale nie zaczynając nowego wątku .

Skąd panuje takie utarte przekonanie, że hamulce muszą się " dotrzeć "
Ja od lat wymieniam tarcze, klocki , całe zaciski i nigdy nie mam problemów
z ocieraniem, zapiekaniem - wydaje mi się że wystarczy o nie dbać i 2 x do roku
zrobić ich przegląd.
POZD
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2010 21:09:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
bardziej chyba chodzi o to, że świeża tracza słabo trze o świeże klocki. Po lekkim dotarciu styk obu powierzchni jest lepszy i hamulce działają znacznie skuteczniej.

To trochę tak jak z rozgrzewaniem opon w formule 1 - muszą mieć odpowiednią temperaturę, by była przyczepność

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2010 19:29:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
a napisz prosze konkretnie o co Ci chodzi bo szczerze to ani nie zrozumialem tego zdania a juz o co chodzi z ta roznica miedzy 100 a A6 to wogole nie rozumiem o czym piszesz

a choćby o zupełnie inne "sterowanie" ręcznego (na samym zacisku)
100C4 ramię sterujące jest "poziomo" na zacisku i bolec z mimośrodem popycha tłok
A6C4 sterowanie "pionowo" i "śruba" osiowo wciska tłok (zupełnie inne wykonanie samoregulacji) wymieniać dalej? To, że zamiennie cały zacisk pasuje, nie zmienia faktu innego wykonania poszczególnych części .Więc ja wiem co napisałem, a Ty?

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2010 11:04:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
makaon napisał(a):
Cytuj:
a napisz prosze konkretnie o co Ci chodzi bo szczerze to ani nie zrozumialem tego zdania a juz o co chodzi z ta roznica miedzy 100 a A6 to wogole nie rozumiem o czym piszesz

a choćby o zupełnie inne "sterowanie" ręcznego (na samym zacisku)
100C4 ramię sterujące jest "poziomo" na zacisku i bolec z mimośrodem popycha tłok
A6C4 sterowanie "pionowo" i "śruba" osiowo wciska tłok (zupełnie inne wykonanie samoregulacji) wymieniać dalej? To, że zamiennie cały zacisk pasuje, nie zmienia faktu innego wykonania poszczególnych części .Więc ja wiem co napisałem, a Ty?


Hehe pieklisz sie kolego a tymczasem w nowszych modelach c4 możesz spotkać fabrycznie montowany jeden bądź drugi rodzaj zacisku. Popatrz w etce a może Ci się wyjaśni. Co nie zmienia faktu że kolega rzeczywiście może mieć ten nowszy system zacisków.
wappen napisał(a):
Witam,
Ja tez chciałbym o hamulcach, ale nie zaczynając nowego wątku .

Skąd panuje takie utarte przekonanie, że hamulce muszą się " dotrzeć "
Ja od lat wymieniam tarcze, klocki , całe zaciski i nigdy nie mam problemów
z ocieraniem, zapiekaniem - wydaje mi się że wystarczy o nie dbać i 2 x do roku
zrobić ich przegląd.
POZD
rr


Kolego tak jak napisał kolega cygaro-avant , klocki muszą się "dotrzeć", bowiem kąt atakowania tarczy przez klocek nawet nowy nie jest idealny . Klocek nie trze całą powierzchnią , możesz odebrać wrażenie że pedał hamulca jest "miękki".
Po dotarciu klocek pracuje całą powierzchnią cierną , hamulec jest "ostrzejszy", a pedał hamulca "twardzszy".
Dlatego zaleca się przejechanie pierwszych 100 do 200km ze szczególną ostrożnością (bo można sie zatrzymać na czyimś tyle).
Ktoś napisze że można ze 3 razy ostrzej zahamować i po kłopocie , może i tak ja wole jednak spokojnie dotrzeć hamulce.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: