.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 07:19:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 NF] Problem z hamulcami powyżej 3500 obr/min
PostNapisane: 25.sie.2010 18:19:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z ciśnieniem w układzie wspomagania. Jak jeżdżę do 3.5k obr/min to jest wszystko ok. Jak tylko przekroczę tę granicę na kilkanaście sekund kontrolka wspomagania się zaświeca a płyn od wspomagania kipi w zbiorniczku. Pedał wtedy jest twardy a wspomagania prawie nie ma. Jadąc dalej po ok 2km spokojnej jazdy wszystko wraca do normy, ale płynu już mniej.

Poza tym zauważyłem, że auto się nie toczy na małych pochyłościach, zawsze minimalnie hamuje, ale nie ma różnicy czy jest gorący czy zimny, czy zrobił 5 czy 500km. Ten efekt też jest od dawna, nie pomaga czyszczenie prowadnic klocków.

Pompa jest sucha, bo ostatnio ją uszczelniłem, ale nie pomogło.
Płyn jest zielony, gruszka prawie nie trzyma już od dawna.
Jest ABS jeśli to ma znaczenie.

Co było na forum przeczytałem i odpowiedzi nie znalazłem.

Kto ma pomysł o co chodzi? Pompa, serwo (to coś na grodzi) czy inny pieron?
Pomóżcie, bo dziadkowo-taxówkarska jazda już mnie strasznie męczy.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2010 20:57:21 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
nie masz gdzies wycieku ? pieniacy plyn wskazuje na zapowietrzenie ukladu lub na padnieta pompe

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2010 20:39:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Nieszczelności nie ma nigdzie, poza zbiorniczkiem wyrównawczym, gdzie nie dokręciłem korka w obawie przed rozsadzeniem. Jak był dokręcony też kipiało i go zsadzało. Stan płynu trzyma jak trzeba i jest właściwy.

Dziwny temat. Jak 3.5k nie przekroczę wszystko jest ok, a powyżej jakby pompa przeładowywała układ. Nawet myślałem, żeby większe kółko na pompie założyć i tymczasowo problem rozwiązać, ale to wcale może nie być proste i chyba jednak nie tędy droga.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2010 21:59:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Zbiornik ma taką ciekawą funkcję, że jak zaczyna się w nim robić ciasno to sika płynem w górę przez korek - bardzo widowiskowe :diabel:

Na moje oko pompa.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 19:51:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Dzięki za podpowiedzi. Mam jedną cieknącą pompę luzem więc przejdzie regenerację i zobaczymy co dalej. Dam znać jakie efekty.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2010 17:36:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Byłem u chyba mądrego człowieka na którego dostałem namiary od DES'a. Powiedział jak widzi temat. Diagnoza: gruszka.

Dlaczego? Gruszka nie trzyma nic, przez co nadmiar ciśnienia w układzie nie jest w niej kumulowany i pompa przeładowuje układ. 2 razy uszczelniałem ostatnio pompę i znowu zaczyna się pocić, wszystko przez zbyt wysokie ciśnienie. Mówił, że widział pompę pękniętą przy gnieździe węża z powodu właśnie padniętej gruszki. Gość jeździł taką furą 8 lat, mówił na pewniaka więc nie pozostaje mi nic innego jak zakup nówki gruszki, która i tak jest padnięta więc trzeba. Trochę to głupie, że pompa może uszkodzić sama siebie, dziwnie ten układ ktoś wymyślił.

Kto jeszcze potrzebuje niech się do DES'a zgłasza, zawsze trochę taniej jak się zbierze kilku chętnych.

[Sorry za post pod postem - ale to po to, żeby był widoczny nowy post z powodu powyższego.]

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2010 21:49:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
ja juz opisywalem swoj problem w innym temacie, ale przypomne.
Generalnie problemy z hamulcami zaczynaly sie wtedy kiedy robilo sie cieplej na zewnatrz. W zimie ani razu nie zblokowaly sie. Wystarczylo jednak +15 na dworze i kilkanascie minut jazdy po miescie (czeste hamowania) i juz czulem ze auto nie jedzie. Kilka razy tak spalilem klocki ze widzialem dym :D
Diagnoza? -pompa. Jednak wczesniej przesmarowalem zaciski, tloczki, itd. bez wymiany oringów. Troche pomoglo bo rzadziej sie blokowaly jednak nadal cos bylo nie tak. Poza tym mialem delikatny problem z dopasowaniem nowej pompy. W katalogu latwo znalezc niby do mojego modelu. Jednak w rzeczywistosci byla to calkiem inna pompa. Dzis udalo mi sie kupic za 450zl oryginal Ate aluminiową i jest znaczna poprawa w skutecznosci hamowania, i co najwazniejsze nie blokuja sie! Wczesniej strasznie grzala sie pompa, nie moglem jej dotknac kiedy blokowaly sie kola. Teraz jest ledwo ciepla :)
Pozdraiwam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 21:27:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Sorry za odgrzanie kotleta, ale chyba warto napisać jak się temat zakończył.

Jeżdżę już ponad 5 miesięcy na nowej gruszce i wszystko jest ok. Żadnych wycieków, zaników wspomagania czy braku hamowni. Tanio nie było, ale wszystkie kłopoty się skończyły.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 21:51:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
ManiekManiak napisał(a):
Sorry za odgrzanie kotleta, ale chyba warto napisać jak się temat zakończył.

Jeżdżę już ponad 5 miesięcy na nowej gruszce i wszystko jest ok. Żadnych wycieków, zaników wspomagania czy braku hamowni. Tanio nie było, ale wszystkie kłopoty się skończyły.


Ten tekst dedykuję tym wszystkim, którzy twierdzą, że gruszka nie ma żadnego znaczenia i że działa tylko po zgaszeniu :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 17:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
tanio nie było, czyli ile??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 20:33:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.mar.2006 12:14:06
Posty: 112
Lokalizacja: Janikowo k Inowrocławia
To teraz ja zadam głupie pytanie.A co to ta "gruszka"?

_________________
Tomek
A6 C4 2.6 quattro b/g 1994 było
100 C3 2.2 b/g 1991 było
100 C3 1.8 b/g 1990 było
80 B3 2.0 b/g 1991 bylo
80 B2 1.6 b/g 1980 bylo
90 B2 2.2 b/g 1985 bylo
100 C3 2.0 diesel 1984 bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 20:44:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
to taka gruszka co kumuluje ciśnienie w układzie hamulcowym
można ją zobaczyć od spodu auta

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 23:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2009 12:17:26
Posty: 54
Dziwny objaw prawda? 3,5k to optymalne obroty silnika, u mnie dokładnie autko na tych obrotach dostaje mocy (nie mam turbo).
Pytanie czy pienienie płynu powstała na skutek napowietrzania czy gotowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 11:14:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
pienienie powstalo napewno wskutek zbyt szybkiego powrotu płynu do zbiorniczka w dodatku pod duzym cisnieniem

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: