.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.mar.2024 04:35:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe 2.3 NG] Czy wymieniać płyn do wspomagania ?
PostNapisane: 04.wrz.2010 17:47:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2009 11:26:52
Posty: 114
Lokalizacja: St-ów
W mojej coupe cieknie maglownica, zerwana jest nawet gumowa osłona na niej. Na chwilę obecną samochód szarpie mnie dość mocno po kieszeni więc nie będę tego ruszał bo wyciek nie jest duży (przez 2 miesiące ubyło na "szabelce" od mniej niż połowy do minimum). Sprawdzałem jaki kolor ma mój płyn i jest on czerwony-raczej był, bo jest dość brudny. Chcę go wymienić i mam w związku z tym kilka pytań:

1. Czy zalecany FEBI zielony 6162 jest rzadszy ? Znajomy powiedział że jak mam wyciek to tego zielonego będzie ubywało jeszcze więcej i szybciej.

2. Czy były czerwone mineralne płyny ?

3. Jak spuścić płyn z układu i zalać nowy ?

4. Czy w ogóle go wymieniać ?

_________________
COUPE '90 NG ośka, A4 B5 '00 AJL quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2010 19:45:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Czerwony syntetyk, zielony minerał ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2010 21:45:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Lać tylko olej mineralny zielony Febi lub Boxol albo inne nie farbowane oleje mineralne, przeznaczone do układów hydraulicznych.
Tak się składa, ze z czasem, pod wpływem pracy olej, nawet zielony, zmienia barwę - robi się brudny i jest nie wiadomo jakiego koloru, dlatego od czasu do czasu zalecana jest jego wymiana.
Po co masz go teraz wymieniać ? Wymienisz jak naprawisz maglownicę na razie dolewaj, z resztą układ sam się przepłucze :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2010 23:10:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2009 11:26:52
Posty: 114
Lokalizacja: St-ów
Dolewać ale czego :D ? oto jest pytanie, poza tym jeśli zielonego febi ubywałoby mniej (byłby gęstszy) albo nie przyczyniłby się do zużywania czegokolwiek w układzie to pewnie bym wymienił. Pytam dlatego, że mam już minimum i nie wiem co było wlane a nie chcę zabić wspomagania, a 27 zł to nie tak wielki wydatek, pod warunkiem że nie ucieknie po miesiącu czy dwóch ;]

_________________
COUPE '90 NG ośka, A4 B5 '00 AJL quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2010 23:33:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Teraz jak spuścisz tamten i zalejesz go minerałem (który tam miał być od początku) to na 90% rozcieknie się cała.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 08:44:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2009 11:26:52
Posty: 114
Lokalizacja: St-ów
Jeśli tak, to doradźcie co zrobić, jestem na minimum i nie wiem czego mam dolać/na co wymienić. :/

_________________
COUPE '90 NG ośka, A4 B5 '00 AJL quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 08:58:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Nie rób dziadostwa z płynem i jego zagęszczaniem tylko wymień maglownicę. Teraz sprawny magiel można kupić za 100 zł.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 09:55:11 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Kup płyn w serwisie Skody. Wychodził dosłownie kilka złoty więcej niż Febi, a był oryginalny - miał logo Audi, VW, Seat, Skoda.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 10:31:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
W skodzie płaciłem 45zł za ori, w sklepie febi 28zł.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 10:45:38 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
toms001 napisał(a):
W skodzie płaciłem 45zł za ori, w sklepie febi 28zł.

U mnie roznica byla w granicach 5-8zł, ale to było ze 2 lata temu.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 12:14:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Tak jak radzą koledzy wymień maglownicę (pod warunkiem, że jesteś pewien że kupisz sprawną) lub zregeneruj swoją starą.
W żadnym wypadku nie dolewaj oleju syntetycznego bo rozpuści uszczelniacze w całym układnie i będziesz miał wszystko do wymiany. Lej tylko i wyłącznie olej mineralny. Równie dobry jest polski Boxol 26 - około 10zł za litr. Nie ma co przepłacać za oryginał, bo to jest praktycznie to samo. Zwłaszcza jak i tak ci wycieka i będziesz musiał go zlać przy naprawie maglownicy.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 12:17:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10285
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Jak guma poszła, i już płynu ubywa to magiel się rozklei lada moment, Spuść wszystko co się da kup bańkę polskiego Boxolu, i przepłucz układ rotacyjnie, czyli zdejmij powrotny wąż ze zbiornika i lej olej żeby przeleciał przez układ na pracującym silniku, aż będzie czysty. Potem możesz jeździć na Boxolu aż nie kupisz nowego magla. Po założeniu nowego magla zalej zielony Febi, lub to co aso dedykuje.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 09:01:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2010 13:59:50
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem maglownica jest do wymiany. Wiem że to duże koszty,ale jeśli chcesz mieć spokój i zrobione to porządnie to najlepiej będzie wymienić. Co z tego ze dolejesz płynu jak guma jest pęknięta? To się mija z celem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 09:14:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Mechanic: zapomniałeś dopisać, że wymienić na nową :-) Wymiana na inną używkę mija się z celem, bo wszystkie używane są w podobnym stanie. Jeśli jeszcze nie ciekną to na pewno niedługo zaczną, a wspomaganie już od kilku lat nie działa (a raczej działa szczątkowo).
Tańszym rozwiązaniem jest wymiana uszczelek i gumy, o ile oczywiście metalowe elementy nie mają uszkodzeń w postaci wżerów itp.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 12:11:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lis.2009 11:26:52
Posty: 114
Lokalizacja: St-ów
Na nową powiadacie ? wybaczcie ale dołożyć ~1000 zł (obstawiam, że pewnie tyle kosztuje) do 20 latka to ból jak h** :D zwłaszcza że dokładać trzeba co chwilę bo co raz to wychodzi coś nowego. Gdzie można dostać zestaw naprawczy do magla i ile on może kosztować ? Da się to samemu rozebrać i zregenerować ?

_________________
COUPE '90 NG ośka, A4 B5 '00 AJL quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 12:27:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Tu jest coś http://allegro.pl/maglownica-audi-80-90 ... 59028.html taniej...
Używane można kupić po 100 pln ale to zawsze ryzyko, chociaż jak kupujesz sucha to wątpię, ze się zaraz rozszczelni. Inne cny to 550 pln za regenerowane. Niestety te regenerowane to też loteria. Niby można to oddać ale z wymianą jest problem, no i odsyłanie w tą i z powrotem a auto stoi...
Osobiście nie mając kasy na nową, szukałbym używanej ze szrotu. Ale nie pierwszej lepszej, ale na prawdę zdrowej z auta z przebiegiem do 200K km.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 16:45:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
slaid. Każda używka nawet z auta którem ma przebieg 200tys (pewnie kilka razy cofnięty) i tak już ma wyrobione uszczelniacze w środku. To, że nie cieknie na zewnątrz to nie znaczy że ta maglownica działa. Mi radzili kupić używkę a nie regenerować starą. Kupiłem więc używkę - najpierw jedną, potem drugą. Były "idealne". Suchutkie i w bdb stanie. Tyle że wspomaganie nie działało. Kosztowało mnie to w sumie 300zł plus kilka ładnych godzin roboty (nie liczę już nawet płynu do wspomagania). Dopiero jak zregenerowałem starą (za uszczelki dałem 230zł z wysyłką) maglownica działa jak nowa. Wiem, że to trochę drożej, ale jest pewne. Zresztą w sumie gdybym od razu kupił te uszczelki to wyszło by mnie taniej niż kupowanie 2 używek.

Tak więc jeśli chcesz mieć tylko suchą maglownicę (nie wiadomo na jak długo) to kup używkę. Ale jak chcesz mieć też dobre wspomaganie i spokój z używką to nie żałuj tej stówy i kup gumki i je po prostu wymień w swojej.

Dodam jeszcze tylko że podobnie zrobiłem ze wspomagaczem hamulców. Cały czas był problem (niezbyt mocne wspomaganie i piszcząca kontrolka układu hamulcowego (musiałem odłączać wtyczkę czujnika ciśnienia na tym wspomagaczu). Radzili mi żeby wymienić pompę. Kupiłem inną używkę - nie pomogło. Kupiłem zestaw uszczelek do pompy - też nic nie pomogło (te uszczelki nie mają wpływu na działanie pompy, a jedynie na wycieki na zewnątrz). Kupiłem drugi wspomagacz - było ciut lepiej, ale i tak źle. Dopiero jak zregenerowałem swój stary to problemy się skończyły. Niestety nie ma dostępnego w sprzedaży zestawu do wspomagacza. Jedynie na zamówienie. W sumie jego regeneracja wyniosła mnie 125zł. Gdybym od razu to zrobił nie wydał bym 120zł na drugą pompę, 18 zł na uszczelki i 80 zł na drugi wspomagacz.

A poniżej zdjęcie tłoka wspomagacza ze starymi (u góry) i nowymi (na dole)uszczelkami. Tak samo zużyte są uszczelniacze w używanych maglownicach. I dlatego nie trzymają ciśnienia.

Obrazek

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 18:52:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
photokom, a gdzie dostac taki zestaw naprawczy uszczelniaczy i uszczelek do magla 100 C3 2.3 '90? pompa 2sekcyjna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 19:01:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Ja kupiłem zestaw uszczelek do maglownicy na aledrogo :-)
Widze, że teraz te zestawy są dużo tańsze. np tu:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-prze ... 18770.html
Więc teraz to już nawet nie ma co myśleć o zakupie używki :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 19:10:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
o widzisz :D
to jest to! ;)
mam nadzieje ze poradze sobie z wymianą. Tylko zeby tylko nie miała wżerów...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: