.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 10:37:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AYM 2.5 TDI 2002] Właściwa pompa wspomagania
PostNapisane: 16.wrz.2010 00:49:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam.
Będę po raz kolejny wymieniał pompę wpomagania. Aby mieć 101 % pewności, że kupię właściwą to zwracam się z prośbą o pomoc - potrzebuję dokładnie nr części oraz najlepiej zdjęcie z ETKA. Posiadam własną ETKA 7.2, ale nie mogę znaleść jako część. Jedyne co znalazłem to wg. rysunku nr. 422-50, ale strona głównie dotyczy osprzętu, choć na schemacie widać pompę. Kiedy chciałem zamówić pompę okazało się, że mają w katalogu aż trzy różne - rónica jest w końcówce do podłączenia przewodu płynu do zbiornika płynu. Mój silnik to AYM, skrzynia FSC, rocznik 2002, nr. VIN WAUZZZ4B32N087473.
Musze zamówić pompę jutro (czwartek), aby mieć ją na piątek. Moja obecna pompa była wymieniana przez mechanika serwisu Audi - dalej wyje. Okazało się, że przewód jest podłączony tak, że pompa może napełnić sie max. do połowy. Podejrzewam, że została założona niewłaściwa pompa. Widziałem, że mają one min. końcówki do podłączenia ze wskazaniem na godz. 3 lub 9. Nie wiem, jaką powinna być u mnie stąd gorąca prośba o pomoc.
pozdrawiam ;)
paweł

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 00:34:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Pewnie juz wymieniłeś, ale jak nie to numery w etce na rys. 145-85.
4b0 145 155 R (RX)

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 19:02:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Dziękuję ;)
Pompę już wymieniłem, ale jest spory problem. Pierwsza wymiana nastąpiła po przez mechanika seriwu Audi w ASO (na fuchę). Wcześniej pompa okropnie wyła i odstawiłem auto na miesiąc. Płyn był czarny i kupa opiłków. A więc układ został 4-ro krotnie przepłukany, maglownica sprawdzona. Po kilku tygodnich pompa zaczęła znowu wyć - z przerwami. Aż po pół roku zaczęła wyć znowu b. mocno. Wg. Sserwisu przewód przelewowy został założony odwrotnie i nie napełnia w całości. Zamówiłem nową pompę, 4 litry mineralnego i wymiana kolejnej pompy. Procedura płukania powtórzona, nowa pompa założona, przewód sprawdzony - nie ma możliwości założenia go odwrotnie - zresztą nikt go nie demontował od nowości, jest w pełni drożny. Po odpaleniu dalej wyje, a mi cycki opadają - zresztą nie tylko. Dobrać się do pompy w 2.5 TDI to całkiem niezłe doznanie :peace:
A więc nadal wyje a ja nie wiem co mam dalej zrobić. Teraz mogę kombinować, że wyje napinacz, któraś z rolek itd. - szczerze to nie mam pojęcia. Ale wymieniłem już dwie nowe pompy i dalej nic.
pozdrawiam.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 23:51:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
A czy zbiorniczek był czyszczony, chodzi mi o sitko.
Jeżeli sitko jest zapchane może "zpieniać" płyn i bedą się pojawiać bąbelki powietrza i pompa będzie zasysyać płyn z powietrzem... i dlatego wyje.
PS. gdzieś, kiedyś, wyczytałem to na jakimś forum :):
Pozdrawiam :peace:

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 09:03:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Tak to prawda z tym sitkiem. Ale niestety w moim przypadku sitko pięknie usadowione jest na swoim miejscu, a płyn jest czyściutki. Pompa była dobrze odpowietrzona i potem kilka razy na zimno profilaktycznie ją odpowietrzałem - bez zmian.
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 20:19:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paw1972 napisał(a):
Tak to prawda z tym sitkiem. Ale niestety w moim przypadku sitko pięknie usadowione jest na swoim miejscu, a płyn jest czyściutki. Pompa była dobrze odpowietrzona i potem kilka razy na zimno profilaktycznie ją odpowietrzałem - bez zmian.
pozdr.



czy menisk oleju w zbiorniczku jest płaski, czy powstaje zjawisko gejzeru? [powinno być płasko]
czy olej się nagrzewa? [powinien mieć ok. 45-50*C - na oko ;) ]
czy odpowietrzenie korka jest drożne? jest to niezwykle ważna - niedrożne odpowietrzenie na korku będzie skutkować wywalaniem sitka ze swojego miejsca [najłatwiej wyciągnąć korek i przepłukać odpowietrzenie strzykawką z igłą].

zdejmij korek i bez niego uruchom zimny silnik, zacznij normalnie jeździć - czy bez korka jest lepiej?

prawidłowe osadzenie sitka [kształt L z dwoma metalowymi siteczkami] jest takie, że jego długa część usytuowana jest pionowo w ten sposób, że krawędzie części długiej wchodzą idealnie w prowadnice/wyżłobienia pionowe na ściance zbiorniczka. przy prawidłowym osadzeniu naciskając część krótką w miejscu gdzie graniczy ze ścianką zbiorniczka nie powinna powstawać możliwość jakiekolwiek ruchu pionowego - jeżeli część krótka się ugina, to znaczy, że sitko zostało wysadzone przez ciśnienie idące z powrotu [z pompy] i konieczne jest jego prawidłowe zamontowanie.
wystarczą 2 mm szpary i pompa będzie buczeć po nagrzaniu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 19:58:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
meszrum napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Tak to prawda z tym sitkiem. Ale niestety w moim przypadku sitko pięknie usadowione jest na swoim miejscu, a płyn jest czyściutki. Pompa była dobrze odpowietrzona i potem kilka razy na zimno profilaktycznie ją odpowietrzałem - bez zmian.
pozdr.



czy menisk oleju w zbiorniczku jest płaski, czy powstaje zjawisko gejzeru? [powinno być płasko]
czy olej się nagrzewa? [powinien mieć ok. 45-50*C - na oko ;) ]
czy odpowietrzenie korka jest drożne? jest to niezwykle ważna - niedrożne odpowietrzenie na korku będzie skutkować wywalaniem sitka ze swojego miejsca [najłatwiej wyciągnąć korek i przepłukać odpowietrzenie strzykawką z igłą].

zdejmij korek i bez niego uruchom zimny silnik, zacznij normalnie jeździć - czy bez korka jest lepiej?

prawidłowe osadzenie sitka [kształt L z dwoma metalowymi siteczkami] jest takie, że jego długa część usytuowana jest pionowo w ten sposób, że krawędzie części długiej wchodzą idealnie w prowadnice/wyżłobienia pionowe na ściance zbiorniczka. przy prawidłowym osadzeniu naciskając część krótką w miejscu gdzie graniczy ze ścianką zbiorniczka nie powinna powstawać możliwość jakiekolwiek ruchu pionowego - jeżeli część krótka się ugina, to znaczy, że sitko zostało wysadzone przez ciśnienie idące z powrotu [z pompy] i konieczne jest jego prawidłowe zamontowanie.
wystarczą 2 mm szpary i pompa będzie buczeć po nagrzaniu.

Meszrum zabiorę się dokładnie za sprawdzenie wszystkiego po kolei. Sitko było wywalone pierwszy raz po wymianie drugiej pompy (przed wymianą trzeciej. Nie zastanawiałem się, dlaczego tylko zostało dokładnie wsunięte w swoje miejsce - nie było to łatwe. Podczas wymiany trzeciej pompy jak zbiorniczek był pusty to sprawdziłem sitko - było na soim miejscu i siedziało mocno. Od tego czasu tylko raz upewniałem się, że siedzi mocno sprawdzając manualnie już zalany zbiorniczek. Po odkręceniu na zapalonym mam buzujący gejzer, ale tak też było poprzednio. Płyn jest czysty. Co do temperatury - nie mierzyłem VAG-iem, ale na moje odczucie temp. była około 30 st. C. Natomiast kilkukrotnie odpowietrzałem na zimnym i przez pierwsze minuty było ciszej. Przy max. skręconych kołach było o dziwo najciszej, ale po puszczeniu kierownicy wycie zajeb....e. Podczas wymiany VP44 będę miał znowu możliwość bliższego kontaktu z pompą wspomagania. Czy może być jedną z przyczyn tego wycia, np. napinacz lub coś w tym stylu ? Próbuję szukać przyczyn, np. wycie jest uzależnione nie tylko od kręcenia kierownicą (na wprost hest prawie cisza), ale też od obrotów silnika (jak spadają przy zatrzymaniu to hałas też maleje, jak dodaję gazu na skręconych to wyje strasznie). Bez korka na postoju bez zmian, ale nie sprawdzałem w czasie jazdy. Jak uda mi się odpalić silnik (wątek w innym temacie) to sprawdzę, ale nie ukrywam, że opadają mi ręcę i dopada bezsilność.
pozdrawiam.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 13:53:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paweł,

jeżeli:
1. olej hydrauliczny nie jest gorący [silnik zwyczajnie nagrzany];
2. w zbiorniczku jest gejzer ale nie ma piany;
to wg mnie winę ponosi na 99% zbiorniczek [wymienisz wszystko i nadal będzie tak samo].

przy awarii przekładni/maglownicy byłaby piana lub nagrzewanie się płynu tak, że wręcz byłby parzący.

odessij płyn ze zbiorniczka i bardzo dokładnie [przy pomocy np. lusterka] sprawdź sitko [być może jest gdzieś pęknięta siateczka] oraz jego osadzenie. czasami jest tak, że sitko wydaje się być dobrze osadzone [nie rusza się], lecz siedzi krzywo w prowadnicach, co skutkuje gejzerem i wyciem.

zanim wymienisz cokolwiek więcej co sporo kosztuje, rozważ wymianę zbiorniczka [117 PLN].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: