.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 03:18:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B6 Piszczenie podczas pełnego skrętu kierownicy!
PostNapisane: 18.maja.2011 09:29:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2011 21:33:56
Posty: 7
Witam
Od lutego jestem posiadaczem Audi A4 B6 2001 r 1,9 TDI.
Dziś jednak zaniepokoiło mnie piszczenie przy maksymalnym skręcie kierownicy. Problem pojawił się gdy parkowałem samochód a wiec przy praktycznie minimalnej prędkości. Dodatkowo bylo lekko pod górke ale problem wyglądał tak że jak maksymalnie skręciłem koła to usłyszałem piszczenie dokladnie takie jak paska klinowego a dodatkowo jakby takie dziwne pulsacyjne buczenie jakby z pompy...

Jaka moze być przyczyna? W normalnych warunkach jezdnych pompa zachowuje się normalnie nie ma zadnych niepokojących dzwiękow- poziom plynu ok.

Proszę o poradę i zgóry dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2011 22:04:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Zawsze przy pełnym skręcie kierownicy na wolnych obrotach, przy parkowaniu piszczy pompa bo ma bardzo duże obciążenie. Niema się czym przejmowac ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 08:37:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Adamer napisał(a):
Zawsze przy pełnym skręcie kierownicy na wolnych obrotach, przy parkowaniu piszczy pompa bo ma bardzo duże obciążenie. Niema się czym przejmowac ;)


w mojej dziuni takie rzeczy nie występują, więc nie wiem, czy to takie normalne...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 09:53:57 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
U mnie też nie piszczy, nawet jak kręcisz w miejscu ...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 11:08:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Adamer napisał(a):
Zawsze przy pełnym skręcie kierownicy na wolnych obrotach, przy parkowaniu piszczy pompa bo ma bardzo duże obciążenie. Niema się czym przejmowac ;)

moze normalne ale w starych vw .. w starej hondzie, toyocie i nowym vw tego nie mialem/mam
W 11l passacie mam tak, ze latem w wysokich temperaturach po dluzszej jezdzie popiskuje przy skrecaniu na postoju na wolnych obrotach (wystarczy lekko podniesc i nie popiskuje) - przez 70tys jak tym autem jezdze to sie ani nie naprawilo ani nie popsulo...znaczy sie jak olej nie jest zapieniony, brudny i ma wlasciwy poziom nie warto sie nad tym zastanawiac
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 12:02:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2714
Lokalizacja: Kr
A czy to nie przypadkiem wina starego paska napedzajacego wlasnie od pompy?

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 12:29:55 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Moje auto jest stare - z 94 roku. Nie piszczy.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 12:37:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
MorgothV8 napisał(a):
Moje auto jest stare - z 94 roku. Nie piszczy.

Ale pasek chyba zmieniałeś ;)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 22:12:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
MorgothV8 napisał(a):
Moje auto jest stare - z 94 roku. Nie piszczy.


Bo ty masz A8 i benzyne której nie przeszkadza zbytnio obciążenie pompy wspomagania. Mowa tu o A4 i jak kolega wspominał starych vw itd. U mnie w Passacie popiskiwało na wolnych. Przez trzy lata jak go miałem nic się z tym nie stało, pompa działała, wspomaganie jak dobrze było na początku tak działało dalej dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2011 22:08:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Adamer napisał(a):
...Mowa tu o A4 i jak kolega wspominał starych vw itd.

a4 to taki volkswagen sprzedawany pod nazwa handlowa audi. :D Jak sadze np pompa wspomagania w silnikach 2,5 v6tdi pewnie jest identyczna w takich szmelcwagenache jak a4, a6 moze a8, passat i superb
W silnikach 1,9 uniwersalnosc moze byc jeszcze wieksza bo to wsadzali we wszystko. Audi A3 bedzie rekordzista zgodnosci czesci bo ma silnik poprzecznie jak wiekszosc aut vaga
.. zreszta przeciez ci sami podwykonawcy tlukli to da calej grupy to czego sie spodziewac... jak to mowia "jaki kraj tacy terrorysci" :peace: (naprawde caly temat jest wydumany - rozumiem jakby imbusik z pompy oleju sie upitalal... tu trzeba unikac skretu na maxa i juz)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2011 06:41:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Adamer napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Moje auto jest stare - z 94 roku. Nie piszczy.


Bo ty masz A8 i benzyne której nie przeszkadza zbytnio obciążenie pompy wspomagania. Mowa tu o A4 i jak kolega wspominał starych vw itd. U mnie w Passacie popiskiwało na wolnych. Przez trzy lata jak go miałem nic się z tym nie stało, pompa działała, wspomaganie jak dobrze było na początku tak działało dalej dobrze.


a ja mam 100-19 letni dziadziuś i też nie piszczy, nie wiem skąd przekonanie, że jak starsze to norma, że piszczy..., tak samo jak by ci tłukło zawieszenie- to też normalne?bo stary, albo ew wieśwagen...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2011 11:46:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
metyoo napisał(a):
a ja mam 100-19 letni dziadziuś i też nie piszczy, nie wiem skąd przekonanie, że jak starsze to norma, że piszczy..., tak samo jak by ci tłukło zawieszenie- to też normalne?bo stary, albo ew wieśwagen...

nie norma ale popularna przypadlosc - Twoj dziadzio gdyby mial oryginalne kompletne zawieszenie to cieszylbys sie jakby jeszcze cos tam przynajmniej tluko
Ciezko tez rokowac czy ma oryginalna pompe wspomagania bo pewnie nie uzytkujesz tego auta od ostatnich minimum 15 lat tylko kupiles juz "jako dziadzia"
U brata w "80"tce tez piszczalo, w passacie mi piszczy, u rodzicow w A4 piszczy a w 18letnie celice i 14 letnim civicu nie piszczalo podobnie jak w seacie exeo 2010r wiec moje doswiadczenia mowia mi ze stare szmelcwageny piszcza a nowe szmelcwageny, stare hondy i toyoty nie
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2011 20:01:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
metyoo napisał(a):
Adamer napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Moje auto jest stare - z 94 roku. Nie piszczy.


Bo ty masz A8 i benzyne której nie przeszkadza zbytnio obciążenie pompy wspomagania. Mowa tu o A4 i jak kolega wspominał starych vw itd. U mnie w Passacie popiskiwało na wolnych. Przez trzy lata jak go miałem nic się z tym nie stało, pompa działała, wspomaganie jak dobrze było na początku tak działało dalej dobrze.


a ja mam 100-19 letni dziadziuś i też nie piszczy, nie wiem skąd przekonanie, że jak starsze to norma, że piszczy..., tak samo jak by ci tłukło zawieszenie- to też normalne?bo stary, albo ew wieśwagen...


Kurde i teraz Wam powiem, że niestety co samochódto inna reguła do rzeczy w/w. tak samo jak ty miałem 100tke i pompa nie piszczała. Może to sprawa przebiegu, płynu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 16:58:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
miałem to samo w 100 c4 - jezdzilem dlugo na zimowkach i myslalem ze to opony, okazalo sie ze na letnich było to samo..
pomogła wymiana paska napedziającego pompre wspomagania..
zacznij od tego, po drodze mozesz wymienic plyn do wspomagania jesli chce Ci sie bawic w odpowietrzanie..
plyn kup w salonie skody a nie OOOO - niemało zaoszczedzisz.

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2011 16:26:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
szmelcwageny moga sie roznic w zaleznosci od rocznika jezeli chodzi o plyn bo to jego "gestos" przynajmniej u mnie ma na to wplyw... gdy auto jest zimne (a raczej plyn)... nie piszczy podczas skrecania a jedynie podpisnie przy pelnym skrecie natomiast zgrzane jak swinia (typu 1h jazdy w korkach przy +35stopniach) bedzie popiskiwal przy nawet ruchach kierownica nie do konca bez gazu (lekko podwyzszone obroty albo podczas powolnej jazdy i nie piszczy).
Pewnie wymiana plynu na "mniej plynny" (powiedzmy dostosowany do stanu i wieku pompy) mogla by sprawe zalatwic ale mam tyle w zyciu roznych innych problemow ze mi to lata kolo d... tak dlugo jak wspomagania dziala i olej nie jest zapieniony i nie kapie na podjazd
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: piski przy skrecie
PostNapisane: 02.cze.2011 16:51:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2007 17:47:38
Posty: 11
Lokalizacja: patrksfjordur iceland (wrocław)
ostatnio zmieniałwm pasek od alternatora idt.
i tez mi zaczeło piszczec przy skęconych kołach
w moim przypadku to była rolka napinająca ten pasek.

a przy okazji ktos tu sie wypowiedział za A4 tp taki Pasatt pod iną nazwą. tez tak myślałem , ale np. wachacz przedni jest o 2 centymetry dłuższy.
wiec to chyba nie to samo :/

_________________
A4 AVANT B6 'O4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: cd
PostNapisane: 02.cze.2011 19:39:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2008 18:06:14
Posty: 20
Lokalizacja: warm-mazurskie
U mnie rolka od alternatora czyli napinacz czy jakoś tak to się zwie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: piski przy skrecie
PostNapisane: 02.cze.2011 21:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
marekgc napisał(a):
a przy okazji ktos tu sie wypowiedział za A4 tp taki Pasatt pod iną nazwą. tez tak myślałem , ale np. wachacz przedni jest o 2 centymetry dłuższy.

Passat B5 ma IDENTYCZNE (dane z ETKI!) zawieszenie jak A4B5 ...jak i A6 (sprawdzalem na bazie roku modelowego 98r)
A4B6 nie jest juz blizniakiem passata bo w passacie pozostala belka skretna a w A4B6 jest wahaczowe tylne zawieszeni) ale 3 z 4 wahaczy na stronie jest "identyko"
...ale ogolnie A4 B6 i A4 B7 to juz nie passat (no pol passata) bo ma zupelnie inne zawieszenie na tyle...
Definitywny rozwod passata i A4 nastapil w 2006 bo w passacie zawieszenie wahaczowe zastapiono mcpersonem, silnik umieszczono poprzecznie itp
Rozwiazania A4B7 powielono 1:1 (lacznie z karoseria i tapicerka) w seacie exeo (diesle w seacie sa nowsze)
VAG ma klocki z ktorych sklada samochody i nakleja znaczki z marka
Pozdrawiam,
Przemek
*)nie weryfikowalem "b6" we wszystkich rocznikach a moglo sie cos przeciez zmieniac...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2011 22:34:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 21:55:38
Posty: 19
witam


podbnie jak koledzy tez mam problem z piszczeniem w B6...;/ czy ktos moze cos wiecej powiedziec na ten temat.....? :d


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: