.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 23:43:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 100 C3]swap na belkę tył z tarczami
PostNapisane: 28.lis.2011 17:22:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
witam
chcę zamontować u siebie w Audi 100 C3 90' belkę z tarczami ewentualnie same tarcze z jarzmem...obecnie mam bębny i mam wieczne problemy z luzujacymi się łozyskami
1. belka z C4 pasuje do C3?
2. tarcza, piasta, jarzmo itp pasuje plug&play z c4 do c3?
3. jak najlepiej zrobić taki swap?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 20:40:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Jeżeli teraz masz problem z luzującymi się łożyskami (??), to po swapie będziesz miał wieczny problem z ręcznym (a może i z nierówno biorącymi klockami).

Żeby zmienić, niewiele trzeba robić - belka z kpl. hamulcami, nowe wężyki hamulcowe (i najlepiej też przewody metalowe), inne linki do ręcznego.

Czy z C4 pasuje, nie wiem, ale w dobie zwielokrotnionego dostępu do części ęC3 w ogóle bym nie brał tego pod uwagę.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 20:57:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Odpuść sobie, chyba że masz tam 200 koni ;) Zamieniasz święty spokój na walkę z wiatrakami...

Pozdrawiam

Edit: Łożyska na piaście z bębnami mają mieć luz - ten typ tak ma, jeżli ściśniesz bez luzu to padną po 50 km.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 21:27:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
musze grzebnąć w warsztacie, ale chyba bede miał taka belke z c3 z piastami ale juz bez zacisków oddam za grosze jak cos to pisz :peace:
P.s. nie wiem ca wy sie czepiacie tylkich zacisków, jak sie je zrobi odpowiednio to jest spokoj na wieki :):

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 21:30:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
no właśnie
dokręcasz dobrze i lekko popuszczasz
czy też mówimy o innym luzie ?

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 21:32:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
szewek napisał(a):
P.s. nie wiem ca wy sie czepiacie tylkich zacisków, jak sie je zrobi odpowiednio to jest spokoj na wieki :):


Przyznasz, że w porównaniu do "zrobionych odpowiednio" tarczowych, bębnowe są totalnie bezobsługowe.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Ostatnio edytowano 28.lis.2011 21:45:45 przez rodzynek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 21:39:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Bębnowe są bezobsługowe do momentu, kiedy nie zasyfią sie samoregulatory lub zaczną cieknąc tłoczki. Także wszystko ma swoje plusy i minusy. Mimo to ja jestem za tarczowymi i nikt jeszcze z rekamacja nie wrocił, nawet ci co zawźięcie czyscili zaciski co 3 miesiace :):

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2011 06:14:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
łożyska same się luzują, wiem że ma być tam luz ale jak podniose auto to ruszając felgą słychać stuki...

szewek biorę tą belkę napisz na pw ile za nią chcesz...rozumiem, że na niej są otwory na montaż zacisku?

w czym tkwi problem z zawieszającym się ręcznym oraz nierówno zurzywającymi sie klockami? dla mnie chodzi o prostote działania i tarczowe to robią...wymiana okładzin w bębnach doprowadza mnie do szewskiej pasjii...a zakładanie linki ręcznego to już wogule gimnastyka...

ja bym prosił o zdanie posiadaczy tarcz z tyłu a nie od tych słyszących...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2011 12:37:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Łożyska, pod warunkiem, że nakrętka jest dobrze zabezpieczona, nie mają prawa się same poluzować. Efekt stukania ew. szybszego padania łożysk pojawi się, jeśli bieżnia ma luz na piaście (dość częsty efekt jej zużycia), w bębnie łożyska na ogół solidnie siedzą (chyba, że nie opierają się o kołnierz w bębnie i podczas jazdy są dopiero dosuwane w swoje normalne położenie, a tym samym pojawia się luz). Nigdy do tej pory nie zdarzyło mi się, aby stożkowe łożyska sprawiały jakikolwiek problem po właściwej regulacji.

Co do tarczowych - zaciski lubią się zacierać w prowadnicach, klocki mogą wtedy zbierać albo na zewnątrz tarczy, albo od jej środka. Ale większy problem jest z ręcznym - mechanizm przenoszenia ruchu obrotowego dźwigni na posuwisty tłoczka jest dość prosty, ale zawodny. Trzeba rozebrać zacisk (wyciągnąć pierścień segera - dość kłopotliwe, wykręcić tłok, rozebrać dźwignię ręcznego i na ogół wymienić mały bolec pośredni - u mnie wystarczyło założyć dłuższy o ok. 3-5 mm). Bardzo ważny jest stan linek hamulcowych - zwiększony opór powoduje niezwolnienie ręcznego.

W A100 z bębnami - ręczny i zasadniczy i łożyska działały poprawnie przez ponad 5 lat jazdy tym autem.
W niebieskiej 200 po zrobieniu hamulców z tyłu ręczny działał dobrze 3 miesiące. Potem zostało już tylko jedno koło...
Teraz w czerwonej 200 ręczny działa świetnie na jedno koło, drugie sporo słabiej, tarcze bierze mi po zewnątrz (hamulce w całości z V8, nowe tarcze i klocki). Czas na regenerację zacisków...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2011 14:03:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Ja tez nie mam zadnych problemow z tymi lozyskami,luz jaki powstaje moze wynikac z 3 rzeczy albo lozyska juz sa zniszczone albo oś wybita lub luz w bebnach jest za duzy. Dokładnie takie same problemy mozesz miec w hamulachach tarczowych bo uklad jest praktycznie taki sam z tym ze w tarczowych lozyska zamiast w bebnach siedza w piascie.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: