Pewnie tak zrobię. Myślałem o 235 ze względu na nieco lepszy komfort i mniejsze ryzyko uszkodzenia felgi, różnica średnic w porównaniu z 225 to 1,36%. Zresztą, po przesiadce z A8 D3 BFM i tak mam wrażenie, że to w ogóle nie chce jechać... Ale do stania w korkach 4.2 jest bez sensu. W A6 C5 ASN q mam na lato 215/55 R16 i na zimę 225/55 R16, obydwie na felgach 7'' - te 215 są trochę za wąskie do tamtego auta, ale ono waży ponad 300 kg więcej niż to 2.4. Tutaj też chciałem zakładać 215/55 R16, ale jedyny komplet felg 16", jaki znalazłem w gratach był beznadziejnie krzywy. Dlatego będą 17.
Pozdrawiam
Edit: Założyłem Zeetexy 225/45 R17 94V. Ten rozmiar na feldze ET 35 z tyłu jest idealnie, a przodu wystaje trochę za bardzo (subiektywne), tzn. chlapie błotem po drzwiach. Rozmiar 225 na feldze 17'' leży ładnie, ale nie zapewnia jakiejkolwiek ochrony rantu felgi (pomimo teoretycznie występującego rantu ochronnego na oponie) - opona jest trochę za wąska na felgę 8''. Prowadzenie OK, w koleinach nie nosi. Twarde są, jak to profil 45, ale nie ma tragedii... Podsumowując: lepiej montować 235/45 i większe ET, np. ET 45. A u mnie przyjdzie chyba zamontować chlapacze z przodu...