.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2024 23:31:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [90 B3]Dziwny luz w układzie kierowniczym
PostNapisane: 15.sie.2003 23:34:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
domyslam sie ze ten temat był napewno poruszany..ale jeszcze chyba nie byłem posiadaczem audi
mam dziwny luz w układzie kierowniczym jak jadę wolno po nierównościach np kocich łbach strasznie szarpie kierownica i słychac głuche stuki w kolumnie
przy max skrecie czuć jakby koło sie kładło obojętne czy w lewo czy w prawo no a jak sie juz rozbujam i w padnę na jakies wyboje to jest wrażenie jakby koła miały luz i chciały myszkować sobie po szosie a w kolumnie sa dziwne głuche stuki i szarpie troszkę
wymieniłem juz łozyska na amorkach,tuleje na wachaczach, luzu na końcówkach, maglownicy sforzniach nie widać tak przynajmniej gość ze stacji diagnostycznej powiedział...
nie wiem jak to ugryść :(
ogumienie 205/50/15
czy to moze coś w kolumnie kierowniczej??

gurbens 90 2.3 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2003 08:30:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
w kabinie na samym dole kolumny kierowniczej jest taki "przegub"

spróbuj zdjąć obudowę plastikową pod kierownicą - złap ręką ten przegub i ruszaj kierownicą - myślę że tu będą luzy

niestety ale jak się okaże że są, to trzeba będzie wymienić (chyba całą kolumnę kierowniczą)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2003 16:06:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
No wlasnie chlopaki rozwincie ten temat bo to bolaczka b3 ja juz to przerabialem miliony razy i wszystkie mechy w okolicy mi mowia ze niema nigdzie luzu a ja wiem ze auto nie idzie tak jak chodzilo .Napiszcie gdzie co i jak szukac wszystkie gumy lozyska amortyzatorow wymienione na kolysce tyz i galki oki .Nie wiem do czego sie jeszcze zabrac ale auto myszkuje jak u kolegi i mysle tak sobie ze juz chyba nie da sie z tym nic zrobic :(.

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2003 16:36:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
dikładnie niech sie jakis guru wypowie co poskromił B3-ójkowy układ kierowniczy
ps. a niedajboze sie rozpędzić pieknie i wpoaśc w nierówności( co u nas nietrudno) i hamować ..trzeba mieć niezłe "misie" zeby przy poskromic kierownicę :)

gurbens 90 ouattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2003 10:19:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
:cry: Mam to samo......

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 06:22:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:50:04
Posty: 6
Lokalizacja: Ostrzeszów
ony napisał(a):
No wlasnie chlopaki rozwincie ten temat bo to bolaczka b3 ja juz to przerabialem miliony razy i wszystkie mechy w okolicy mi mowia ze niema nigdzie luzu :(.


a co dokladnie robiles juz w aucie?

_________________
b4 2.0 abt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 06:31:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
W mojej byłej 80-tce też miałem stuki i kierownica chodziła na boki i w przód i w tył - okazało się później, że obejma mocująca wał kierowniczy była nie dokręcona ...

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 17:46:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
Tomecz

wiec gumy stabilizator 2x, gumy wachacze, gumy kolyska, lozyska na amortyzatory ,amortyzatory,no a teraz zas stoi i jutro bede wiedzial co znalezli jak cos wogole znajda :)
no a jak nie znajda no to bedzie pa bardzo zalosne no ale pa,tyle serca w nia wlozylem :(

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2003 17:48:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
ony napisał(a):
Tomecz

wiec gumy stabilizator 2x, gumy wachacze, gumy kolyska, lozyska na amortyzatory ,amortyzatory,no a teraz zas stoi i jutro bede wiedzial co znalezli jak cos wogole znajda :)
no a jak nie znajda no to bedzie pa bardzo zalosne no ale pa,tyle serca w nia wlozylem :(

skad ja to znam :wink:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwny luz w układzie kierowniczym B3
PostNapisane: 19.sie.2003 06:30:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 05:54:47
Posty: 46
Lokalizacja: wa-wa
gurbens napisał(a):
domyslam sie ze ten temat był napewno poruszany..ale jeszcze chyba nie byłem posiadaczem audi
mam dziwny luz w układzie kierowniczym jak jadę wolno po nierównościach np kocich łbach strasznie szarpie kierownica i słychac głuche stuki w kolumnie
przy max skrecie czuć jakby koło sie kładło obojętne czy w lewo czy w prawo no a jak sie juz rozbujam i w padnę na jakies wyboje to jest wrażenie jakby koła miały luz i chciały myszkować sobie po szosie a w kolumnie sa dziwne głuche stuki i szarpie troszkę
wymieniłem juz łozyska na amorkach,tuleje na wachaczach, luzu na końcówkach, maglownicy sforzniach nie widać tak przynajmniej gość ze stacji diagnostycznej powiedział...
nie wiem jak to ugryść :(
ogumienie 205/50/15
czy to moze coś w kolumnie kierowniczej??

gurbens 90 2.3 quattro


Jedyne co mogę napisać na pocieszenie to tylko to, że mam identycznie to samo. Latam z tym już czwarty rok /około90 tys./ i nic się nie pogarsza. Dobry mechanik powiedział mi, że wymiama maglownicy pomoże ale to duży wydatek i lepiej się do tego pukanka przyzwyczaić bo na naszych dziurach to wyrzucony pieniążek

_________________
B-3 1.8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2003 06:41:36 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Jakoś tak dziwnie się składa że jak mechanior nie może znaleźć przyczyny stuków w zawieszeniu to zawsze stawia na maglownicę. Też się z tym spotkaliście? :wink:

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2003 06:51:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 05:54:47
Posty: 46
Lokalizacja: wa-wa
fakt
Tylko akurat u mnie ten sam majsterek zrobił caluteńkie zawieszenie i jedyne stuki jakie pozostały dochodzą faktycznie z okolic przekładni. Nawet ruszając kołem /na podnośniku/ to wyczuwa się wyraźne puknięcie na maglownicy.
Tylko dziwne jest to, że jest stukanie a nie ma żadnego zauważalnego luzu.

_________________
B-3 1.8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2003 06:53:01 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Maridk napisał(a):
Jakoś tak dziwnie się składa że jak mechanior nie może znaleźć przyczyny stuków w zawieszeniu to zawsze stawia na maglownicę. Też się z tym spotkaliście? :wink:


Dokładnie.Ostatnio pojechałem do takiego "speca" od zawiechy bo coś mi stukało , a on stwierdził że wszystko ok w zawieszeniu , tylko maglownica do wymiany :lol: . Pojechałem do drugiego , przejechał się , wymienił wachacz , a o maglownicy nawet nie pomyślał.
Jakby ktoś wziął sobie to do serca to wymieniłby maglownice a tu dupa :? I weż się tu człowieku nie denerwuj :lol: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2003 06:59:20 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Podobno są ludzie którzy rozbieraja maglownicę i dorabiają z teflonu jakieś tulejki które się wyrobiły (stąd pukanie) składają wszystko i jest cacy na długi czas... Ale chyba łatwiej i taniej kupić byłoby maglownicę na szrocie. :roll:

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2003 11:32:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Maridk napisał(a):
Podobno są ludzie którzy rozbieraja maglownicę i dorabiają z teflonu jakieś tulejki które się wyrobiły (stąd pukanie) składają wszystko i jest cacy na długi czas... Ale chyba łatwiej i taniej kupić byłoby maglownicę na szrocie. :roll:


:D A skad taka wezmiesz jak nawet tu u wiekszosci cos stuka?Kupsz szmelc...Trzeba sie przyzwyczaic i tyle

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2003 19:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
No to jest tak jak myslalem wszystko oki nic nie widac a tlucze sie dalej :(.
Powiedzcie czy w b4 tez tak jest ?Czy to tylko b3???Bo juz sie szykuje do zmiany autka :(:(

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2003 23:47:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
hmm nie wiem czy mam to samo .... bo raczej nic mi nie stuka ani nie puka ... mam jednak jakis dziwny lekko wyczuwalny luz w kierownicy ... tez chcialem sie wlasnie za niego zabrac wymieniajac gumy i lozyska ... bede sie jednak musial nad tym zastanowic i przyjrzec dokladniej tematowi ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2003 06:50:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
Maridk napisał(a):
Jakoś tak dziwnie się składa że jak mechanior nie może znaleźć przyczyny stuków w zawieszeniu to zawsze stawia na maglownicę. Też się z tym spotkaliście? :wink:


DOKLADNIE. mnie diagnosta sprawdzal i powiedzial to samo, a za miesiac wpadlem do rowu... :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2003 10:51:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kurcze mam to samo w B3. Do wymiany zostały tylko tulejki w miejscu mocowania wahacza do podwozia bo są już wybite. po wymianie bede wiedział czy to to, czy może przekładnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: