.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 07:58:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI] Maglownica z 2003r do 98r i nie tylko.
PostNapisane: 05.paź.2006 22:02:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 11:58:05
Posty: 3
Lokalizacja: Poznań
Witam,

Chodzi o to, że chcę wymienić maglownicę w swoim aucie i znalazłem jedną ciekawą z 2003r tyle, że od auta, które miało servotronic. Moje natomiast servotronica nie ma.

Dodam, że jestem już po jednej wymianie maglownicy. Jakieś półtora roku temu (niedługo po zakupie auta) wymieniałem maglownicę na taką z 2002 roku (stara stukała jak jechałem po dziurach, bruku etc.) i wszystko po wymianie było git, dopiero jakiś czas temu zaczeły się problemy. Niestety moja naiwność i brak wiedzy pchęła mnie w spore koszty jeżeli chodzi o układ kierowniczy w moim aucie.

Cała sprawa dotyczyła trzepania kierownicą przy hamowaniu. Po wymianie maglownicy wszystko było git, a że sporo i dosć szybko jeżdzę powyginałem felgi. Opony niskoprofilowe i polskie drogi krajowe - wiadomo czym to grozi. Teraz też to wiem! Niestety wtedy tego nie wiedziałem i jezdzilem na tych pogietych felgach. Żeby było śmieszniej jak tylko zacząłem wyczuwać drgania na kierownicy dałem felgi do naprawy tylko, że koleś, który to robił zaleciał w pręta i tylko mi je pomalował - oczywiście kasując również za ich wyprostowanie! Jako, że operacja ta nie dała efektu (dalej trzepało kierownicą), wymieniłem tarcze, pozniej drugi raz tarcze - tutaj popisali się panowie z ASO w Poznaniu, a to dlatego, że w powiedzieli, że moje tarcze nie są oryginalne (miałem Brembo) i się powyginały. Do tego oczywiście była dorobiona cała teoria krzywienia się tarcz itd, itp. Pomimo "koniecznej" wymiany tarcz w ASO nic się nie zmieniło, a ja się zapieniłem (jak oddawałem auto to powiedziałem panu przyjmującemu je, że mają zrobić wszystko co konieczne, żeby to trzepanie usunąć - oni jednak poszli po najmniejszej lini oporu i wymienili tarcze, klocki itd. - koszt ok. 1500zł). No cóż, auto wróciło do nich i dostałem informację, że to przez krzywe felgi!!! Zamienili felgi tyl na przod i zrobiło się rzeczywiście troche lepiej, ale trzepania całkowicie nie wyeliminowali. Przemilczałem zatem fakt koniecznej" wymiany tarcz i klocków w ASO i ponownie dałem felgi do naprawy, co sprawiło, że od około 2 miesięcy nie trzepie mi już kierownicą.

Niestety, wszystko to odbiło się na aucie. Pojawiły się stuki na maglownicy. Na zgaszonym silniku, gdy poruszam kierownicą słychać konkretne stuknięcia z okolic maglownicy. Na tej podstawie mój mechanik stwierdził, że maglownica ma luz i najlepiej ją wymienić (zresztą sam na forum znalazłem podobne informacje), a że znalazłem maglownicę od auta z 2003r. pojawiło się moje pytanie. Sprawdzałem w Etce po numerze i ta z 2003 ma opis, że jest do pojazdów z układem servotronic. Wiem, że w autach z servotronic można założyć maglownice bez kostki do podłączenia tego układu i wszystko działa (tyle, że bez elektronicznej regulacji siły wspomagania, czyli tak jak w modelach bez servotronic'a). Pytanie, czy tak samo będzie w odwrotnym przypadku. Będę wdzięczny za każdą informację.

Poza tym, pojawił się niedawno jeszcze jeden dziwny objaw. Otóż, czasami (nie ma na to reguły) przy ostrzejszym hamowaniu (przeważnie jak auto dobija) lub ruszaniu słychać pojedyncze stuknięcie (jakby strzał), które dodatkowo dość konkretnie można wyczuć na pedałach (sprzęgło, hamulec). Jest to bardzo irytujące podczas jazdy po mieście, gdzie co chwilę trzeba się zatrzymywać. Początkowo myślałem, że to coś z zawieszeniem (jednak po wymianie całego przedniego zawieszenia - oczywiście na nowe) problem nie ustąpił. Mało tego, doszedłem, że nawet podczas postoju gdy namiętnie wciskam sprzęgło/hamulec na zmianę i czasem do tego skręce kierką to też czasem się odezwie. Najgorsze, że występuje to tylko na włączonym silniku i nie jest powtarzalne za każdym razem, w związku z tym słaba jest możliwość wykrycia tego przyczyny. Jednak mój mechanik stwierdził, że jest to mały luz o dużym naprężeniu i on powoduje te strzały, a urządzeniem za to odpowiedzialnym jest najprawdopodobniej także maglownica. W związku z tym zwracam się z prośbą do szanownego forum o pomoc. Czy ktoś z Was miał może podobny problem i czym jest on spowodowany?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie informacje...

_________________
A6 2,5 TDI '98


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: